English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 22:17    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
Jeg husker godt i fjor da jeg satt 7 timer i bil hver vei for så å se Kvarme og co. jogge etter Abiodun og Kienast.

Stakkar... Hva gjorde du for å støtte laget? Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Trondheim
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 22:21    Post subject: Reply with quote

jeg skal sitte i bilen i 5-6 timer får og treffe spillerne og se dem spille mot branm Wink er det vært tia ell`? Tommel'n opp! Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2007 22:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler egentlig på at Sæternes følger opp i særlig grad på Lerkendal. Han hadde en av sine største kamper i Brann-drakta forrige helg, og kan fort være litt "fyllesjuk" til helga. Opdal er god, men nå er vi etterhvert blitt vant til ekstreme prestasjoner på bortekeepere på Lerkendal. Og så får man håpe at vårt kjære forsvar fortsatt husker nok fra treningene med Solli og Helstad til å ta dem ut.
arnt
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

Sæternes prestasjon i forrige runde er ikke noe som vanligvis gjentas i neste runde. Med det sagt; ikke umulig at han kan score på Lerkendal også.

Med Riseth tilbake får vi forhåpentligvis defensiv ordning och reda, slik at angrepet får anledning til å fungere.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2007 00:16    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Men allikevel var det det forsvaret som slapp inn minst mål i fjor. Det er overraskende, men like fullt fakta. Mulig det offensive kompanserer for det defensive.

Jeg registerer at flere forsvarsspillere snakker om det. Forsvaret var ok efter Tørum tok over, men var generelt ganske dårligere hvis vi ser på hele sæsonen.Personlig er jeg slet ikke i tvivl om at det var pga. Hirschfeld at vi slap ind så få mål som vi gjorde. Han stod virkelig godt i mange kamper sidste år.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Bruiser
Junior

PostPosted: 26.04.2007 00:29    Post subject: Reply with quote

Forventa RBK startoppstilling? Eg har ikkje den fjernaste anelse. Skal eg tippe med

Hirschfeldt
Stoor Koppinen Kvarme Dorsin
Sapara Strand Tettey
Traore Iversen Konan

?
Erik
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 00:34    Post subject: Reply with quote

Ciljan er nok før Tettey i køen, men ellers ser det desverre riktig ut..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nero
Proff

PostPosted: 26.04.2007 01:16    Post subject: Reply with quote

Vi slapp inn få mål i fjor fordi midtbanen bidro defensivt. Først prøvde Høgmo snudd V på midten, slik at vi fikk to defensive midtbanespillere. Han la også opp til ultradefensivt spill i noen kamper. Målet hans da han tok over var jo først og fremst å demme opp defensivt etter flere horrible opptredener i 2005.

Andre halvdel av sesongen var det Riseth som ryddet unna på midten.

Hver gang forsvaret har blitt stående alene, f.eks. når enn annen enn Riseth har spilt def. sentralt i det siste, så har de hatt store problemer.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 26.04.2007 13:52    Post subject: Reply with quote

Riseth rekker ikke kampen Sad Kunne Koppinen vært løsningen? Er hvertfall ikke mye ulik Riseth som spillertype...
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 13:59    Post subject: Reply with quote

Koppinen er ikke løsningen. Han og Kvarme fungerte ganske bra sammen mot Stabæk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 14:34    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e79926.ece

Strand fortsetter som anker og Tettey kommer inn for Ciljan....

Elendig Tørum.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2007 14:34    Post subject: Reply with quote

Braaten inn for Konan i tillegg.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 14:35    Post subject: Reply with quote

Det er et greit bytte i mine øyne.
Back to top
Erik
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 14:45    Post subject: Reply with quote

At Braaten kommer inn, syntest jeg mere en helt greit. Veldig bra. I mine øye, burde han kommet inn for Traore da.

Klarer ikke helt å forstå hva som er grunnen til at Tettey kommer inn for Skjelbred? At han fortsetter med Strand som sentral, er feil og feigt. Så at adressa brukte som argument at Tettey ikke var løpssterk nok Tommel'n opp!

EDIT:
Mitt ønske:
Strand - Nordvik - Koppinen - Dorsin
Tettey - Sapara - Ciljan
Konan - Ivers - Braaten.

Kunne ha bytta rundt på Sapara og Tettey, om løpsstyrken skulle være et problem, men mener vi bør ha såppas tro på egene ferdigheter, at vi tar ut laget på våre primisser. Da egner Sapara seg som ballsentral flere hundre hakk bedre en resten.
Stoor har enkelt å greit ikke levert. Har hatt lang tid på seg også nå. Kan godt være han blir en knallspiller, men intill da kan vi bruke Strand som bidrar offensivft.
Back to top
petko
Rutinert

PostPosted: 26.04.2007 15:00    Post subject: Reply with quote

Jeg syns at det blir feil at Strand skal starte sin tredje kamp på rad i en posisjon som han tydeligvis ikke behersker godt nok. Kunne man da heller ikke ha gitt sjansen til noen andre som på lang sikt kan være aktuell iden rollen, istedet forå bruke en 37-åring osm ksla legge opp ved sesongslutt?

Det er klart og tydelig at tørum ikke ser på Tettey som et anker-alternativ, og det er jo i for seg greit nok, men når man ser at midtbana ikke fungerer med Strand sentralt, da burde man ha gjort noen endringer der.

Sapara kunne sikkert ha gjort en god jobb, men han vil jo plutselig ikke spille der lenger. Da syns jeg at man burde ha prøvd Skjelbred i den rollen. Han har mange av de kvalitetene som kreves, samtidig som vi ikke har noe å tape på å la han prøve seg. Jeg kan aldri tenke meg at han spiller noe særlig dårligere enn det Strand har gjort. Det kan også tenkes at dette er på sikt en rolle som passer ham.
Johnny W
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 15:08    Post subject: Reply with quote

At Konan blir erstattet av Braaten syns jeg er helt greit. Konan var (som mange andre) en tragedie mot Stabæk. Syns Ciljan er en av dem som har levert jevnest i de tre kampene vi har spilt, så jeg skjønner ikke helt at han skal ha spilt seg ut av laget. Grunnen er vel sikkert løpskraft, bla bla. Uansett er jeg ikke enig i det.

At Strand får fornyet tillit som anker er vel det jeg stiller størst spørsmålstegn ved. Han har virkelig vært elendig i de to siste kampene og blir garantert rundspilt av aggressive Gashi og Andresen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.04.2007 15:13    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig med de Erik og petko mtp laguttaket, Strand er den siste jeg kunne tenkt meg sentralt etter den begredelige Stabæk-kampen og jeg vil foretrekke den midtbanen Erik har satt opp. Men uansett hvordan man snur og vender på det så er problemet at vi fortsatt ikke har en midtbanespiller som er ideel i den sentrale rollen og det er jævli irriterende.

Helstad håper på dobbeltfeiring

adressa wrote:
- Det virker som om en del RBK-supportere egrer seg over at du og Solli har gjort det så bra i Brann?

Mon tro hvor han har dette fra.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 15:27    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
http://fotball.adressa.no/eliteserien/article79926.ece

Strand fortsetter som anker og Tettey kommer inn for Ciljan....

Elendig Tørum.

Da fikk vi vel det endelige beviset på at Tørum er Brann-supporter fortsatt... Neutral
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.04.2007 15:53    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke at Strand får tillit på midten, kan han gjøre det så dårlig han vil og fortsatt få spille? Enten bør han spille back, ellers bør han i følge meg sitte på benken. Både Skjelbred, Sapara og Tettey står foran i køen i hodet mitt når det gjelder en plass som indreløper. Erik sitt lagønske ser fint ut, men det blir nok ingen realitet dessverre. Skjønner ikke at Nordvik ikke får prøve seg, har ikke Tørum skjønt at vi trenger en stopper med fart og teknikk enda?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 15:59    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Da fikk vi vel det endelige beviset på at Tørum er Brann-supporter fortsatt... Neutral

tr0ndern og joko-: Har dere det bra sånn ellers?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 26.04.2007 16:08    Post subject: Reply with quote

Da blir det en ny åpen låvedør bak der. Roar Strand vill miste ballen flere ganger i farlige posisjoner, så legger Andresen stikkere til en rask Torstein Helstad som springer forbi våre temposvake midtstoppere. Er vi heldig så slipper vi inn 2mål.

Målene kommer også etter en god RBK periode. Det er så typisk. Så må vi kjempe oss inn i kampen igjen og igjen.

Stabæk har i sesongen her vært et dårlig offensivt lag egentlig. Det er ikke vanskelig å holde nullen mot Stabæk, det sier litt om hvilket nivå forsvaret er på og den defensive jobbingen generelt.

Tørum skryter over tempoet på treningen, men det gjorde han før kampen mot Stabæk også. Vi så hvordan det gikk.

Jeg synes også det er meget trist at Nordvik er så langt unna startoppstillingen at duoen Kvarme Koppinen må spille. De er prikk lik og eier ikke fart. Nordvik har bedre teknikk og mye større fart. Han mangler erfaring, men det er slike kamper de blir gode av. Nordvik kom deg bort til en annen klubb!

Tettey er bedre som anker enn Roar Strand. Sapara er også bedre! Jeg fatter ikke hva de tenker. Hva hjelper det med Saparas offensive kraft hvis vi skal slippe inn over 2mål hver eneste kamp fordi Strand sender i veg livsfarlige pasninger som gir en kontring og mål i mot?

Jeg grøsser over kampen!
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 16:13    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Strand skal få EN sjanse til. Alle spilte jo forferdelig mot stabæk! Men, har ikke konan vært bedre enn traore i de tre kampene i år. Synes Braaten skulle ersattes traore heller...

Edit: Jeg synes vi har en for liten stall. Confused Brann har jo en veldig bra stall nå...

Last edited by Ingeman on 26.04.2007 16:17; edited 1 time in total
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 16:14    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Da blir det en ny åpen låvedør bak der.

Så du kampen sist lørdag? Forsvaret var tett det. Det var spillerne lenger frem på banen som ikke fikk til noen ting.

Hvordan kan du påstå noe som ikke har rot i virkeligheten? Er det fordi du har hørt noen si at forsvaret er Rosenborgs svakhet i år?
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 16:33    Post subject: Reply with quote

Det som er latterlig er at Stoor og Daniel spiller. Er man ikke interessert i å spille for RBK får det heller være. Og Stoor har fått masse sjanser nå. Slipp til Lars Ramstad heller.
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 26.04.2007 17:09    Post subject: Reply with quote

Du vet det er tippeligafotball du snakker om?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Next
Page 9 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb