English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 11:10    Post subject: Reply with quote

Men når media skriver bare piss og hele tida drar frem det som er negativt, vil jeg ikke si at RBK tjener så mye på det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 11:17    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig gjør de det. Det skaper jo engasjement hos supporterne og vanlige folk, slik at de kan rope opp og si: For noe tull, slutt å skriv dårlig om laget vårt!

Et godt eksempel er å lese debatten som ligger på adressa.no i forbindelse med denne artikkelen. Der er folket skikkelig forbanna på dumme journalister og engasjerer seg på vegne av laget sitt. All PR er god PR osv.

Men jeg skal være enig i at det av og til er overdreven negativ vinkling i pressen, og at det skrives mye om tull og tøys. Likevel trodde jeg i allefall at det var allment akseptert at media og fotballen er fullstendig avhengig av hverandre, men det er tydeligvis delte meninger om også dette...
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 11:22    Post subject: Reply with quote

Med andre ord; media skaper et engasjement som i utgangspunktet ikke er der, og som skader klubben.
Back to top
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 11:28    Post subject: Reply with quote

Det sa jeg ikke.

Media forsterker et engasjement som allerede er der, og er bra for klubben.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.04.2007 11:37    Post subject: Reply with quote

Tror vi er uenige i at all PR er god PR.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 11:39    Post subject: Reply with quote

Retro: Hvordan kan en negativ/kritisk artikkel være bra for klubben?
Back to top
netrom
Senior

PostPosted: 25.04.2007 11:41    Post subject: Reply with quote

Sitat fra ett leserinnlegg på db.no men synes det var bra skrevet, Tv2 kan jo bare sende det samme intervjuet om og om igjen:

Det er jo alltid de samme flosklene..

Tv2: Iversen, hvordan er stemningen i garderoben nå rett etter kampen.

I: Vi er selvfølgelig skuffet over å tape, spesielt på den måten vi gjorde når vi ledet 0-1. Men vi hadde mye stang ut, og sånn er det innimellom.

Tv2: HVordan ser dette ut for resten av sesongen?

I: Sesongen er lang vet du, vi teller opp til slutt. Vi får bare ta en kamp om gangen.

Tv2: Er det på tide at du og de andre som er seniorer i Rosenborg begynner å ta ansvar?

I: Vi vinner og taper som et lag, og det er den kollektive innsatsen som teller. Nå får vi bare vende fokus til neste kamp og skaffe oss tre poeng der.

Tv2: Takk skal du ha Steffen

Tv2 suger, samme mølet hver gang...
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 11:54    Post subject: Reply with quote

Overskriften blir da at "Iversen refser medspillere"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 12:09    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Retro: Hvordan kan en negativ/kritisk artikkel være bra for klubben?

Nå er det forskjell på en artikkel som bare er negativ for å være negativ, og på en kritisk artikkel som setter fokus på noe viktig. Som jeg allerede har sagt så synes jeg også at det er i overkant negativ vinkling fra avisene til tider på saker som det er vanskelig å forsvare får spalteplass.

Når det gjelder spørsmålet du stiller så føler jeg at det er akkurat det jeg har pekt på i innlegget mitt over. Men for å gjenta meg selv: En negativ artikkel kan skape engasjement og lojalitet til klubben, og bidra til at folk gjør opp sine egne meninger om det som skjer. Hvis det bare er pisspreik fra media skjønner de fleste det, og det får de til å bli enda mer i forsvarsposisjon for klubben sin.

Hvis det derimot ikke er pisspreik, men en artikkel som prøver å belyse et virkelig problem (f.eks Krokseter sin store RBK-artikkel i høst hvor han tydeligvis følte at dette var noe som var viktig å få fram i lyset) vil det i første omgang kanskje være negativt for klubben, men på lang sikt er vi tjent med at det settes søkelys på reelle problemer.

Journalister sitter på en mengde informasjon som andre ikke har tilgang til, og det er deres ansvar å forvalte denne informasjonen. Det er ikke alltid de gjør jobben sin like bra, på samme måte som Steffen Iversen og alle andre heller ikke alltid gjør jobben sin like bra, men de har en funksjon som jeg mener er svært viktig i samfunnet, og også i sporten.

Dette er et generelt svar på det generelle spørsmålet ovenfor, ikke spesifikt i forhold til Steffen-saken.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 12:18    Post subject: Reply with quote

Faren her er at ensidig negativ vinkling blir aldri noe positivt. Mediet blir da sett på som useriøst av de som blir vinklet negativt hele tiden, og de vil slutte å uttale seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 12:21    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Tror vi er uenige i at all PR er god PR.

Ja, skal være enig i at det er en klisje som ikke alltid stemmer, men jeg er som du sikkert ser av de andre innleggene mine ikke enig i at negative artikler om RBK nødvendigvis er dårlig for klubben.

Jeg tror dette har forverret seg med nettavisenes inntog, det stilles høyere krav til at det stadig skal komme ferske fotballnyheter på nett, og da blir det lett å skrive om idiotiske småting og å vinkle det negativt for å få flest mulige klikk på saken. Jeg liker heller ikke at det skrives så mye negativt, men tror bare ikke nødvendigvis at det er så skadelig for klubben. Dessuten har RBK hatt en mildt sagt underlig eller rettere sagt, fraværende, mediapolitikk de siste årene og det kan være noe av grunnen til at det har blitt som det har blitt her i byen i alle fall...
Back to top
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 12:22    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Faren her er at ensidig negativ vinkling blir aldri noe positivt. Mediet blir da sett på som useriøst av de som blir vinklet negativt hele tiden, og de vil slutte å uttale seg.

Det er jeg enig i!

Beklager hvis denne diskusjonen ble off-topic. Noen kan jo flytte den til RBK og Media hvis det er der den skal være...
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2007 12:25    Post subject: Reply with quote

Syns disse tre sakene er værre enn at han ikke ønsker å stille opp til intervju etter en skit kamp...
http://fotball.adressa.no...e79816.ece
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 12:26    Post subject: Reply with quote

Nettopp, det var den ekstrasaken som sto i papirutgaven i dag og som jeg baserte en del av engasjementet mitt på... Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 25.04.2007 12:37    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke lest papiravisa og refererte kun til den første saken på nett. Synes uansett at det er to forskjellige saker. At Iversen er upålitelig interesserer meg ikke stort, men at TV2 tar det som en selvfølge at folk skal stille opp for de er noe annet.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 12:43    Post subject: Reply with quote

Fra artikkelen Kjello la ut:

Quote:
Klokka 18 om kvelden fikk en telefon med beskjed om at han ikke ville være med likevel. Det satte oss i en ekstrem knipe. Det ville jo være helt utenkelig å lage denne filmen uten RBK-spillere med, sier Rognan.

Ekstrem knipe? Stod det om liv og død?

Dette er et av mange eksempler hvor media overdimensjonerer. Som det står lengre ned så løste det seg med at Sapara stilte i Iversens sted, men dette er ikke interresant for media.
Back to top
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 12:46    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Jeg har ikke lest papiravisa og refererte kun til den første saken på nett. Synes uansett at det er to forskjellige saker. At Iversen er upålitelig interesserer meg ikke stort, men at TV2 tar det som en selvfølge at folk skal stille opp for de er noe annet.

Jeg skjønte det etter hvert, og derfor kommenterte jeg tidligere i tråden at jeg argumenterte ut i fra begge artiklene. For de som jobber i TV2 er ikke dette to forskjellige saker, og det er nok nettopp derfor det kom fram som en frustrasjon. Jeg ville i utgangspunktet bare påpeke at det nok lå mer bak TV2s utspill enn det at Steffen ikke gidda å la seg intervjue en gang, og at jeg syntes at holdningene her inne til medias rolle var en smule naive.

Hvis du leser det første svaret jeg ga deg ser du at jeg kommenterer kjerneproblemet, nemlig manglende respekt fra Steffen. Det er ikke at han sier nei en gang, men at han lover å stille opp, men så ikke gjør det, og at han nå har nektet å snakke med pressen i flere dager (ikke en gang, slik mange her gjentar til det kjedsommelige...). Det synes jeg ikke er spesielt lojalt ovenfor klubben og heller ikke greit ovenfor media.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2007 12:50    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Fra artikkelen Kjello la ut:

Quote:
Klokka 18 om kvelden fikk en telefon med beskjed om at han ikke ville være med likevel. Det satte oss i en ekstrem knipe. Det ville jo være helt utenkelig å lage denne filmen uten RBK-spillere med, sier Rognan.

Ekstrem knipe? Stod det om liv og død?

Dette er et av mange eksempler hvor media overdimensjonerer. Som det står lengre ned så løste det seg med at Sapara stilte i Iversens sted, men dette er ikke interresant for media.
Du og må da vel skjønne at når Iversen ringer kl 6 på kvelden og sier at han ikke kan stille opp dagen etterpå så er det ekstremt kort varsel. De hadde tross alt leid inn et helikopter til 150 000 kr for at han skulle komme seg til settet...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 12:54    Post subject: Reply with quote

Quote:
Klokka Ekstrem knipe? Stod det om liv og død?

Ærlig talt, selvfølgelig var det en ekstrem knipe for TV2. Er du klar over hvor mange mennesker som er involvert i noe sånt, hvor mange som er på jobb og sliter for at dette skal ordne seg? At det løste seg er jo kjempebra, men det kunne ikke Steffen vite da han meldte avbud så seint. Det er rett og slett mangel på respekt for andre mennesker, og et tegn på en holdning som sier at fotballspillere er mer verdt enn andre og det liker jeg rett og slett ikke.

En ting er å si nei, og nekte å stille opp, men en annen ting er å si ja og så melde avbud i siste liten gang på gang. Det er rett og slett mangel på folkeskikk...

Og nei, jeg jobber ikke i TV2, og har ikke spesielt mye til overs for kanalen, men man må da kunne være objektiv likevel...
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 12:54    Post subject: Reply with quote

Jo da, kort varsel var det sikkert, men ser ikke ut til at det var noe problem å finne en erstatter for Iversen. Da er det i mine øyne en ikke sak.
Back to top
retro
Junior

PostPosted: 25.04.2007 13:01    Post subject: Reply with quote

En fyr dytter en person utfor ei bro, men på mirakuløst vis så overlevde personen og da hadde det ikke noe å si...

Barnslig eksempel, men følger ikke logikken din...
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 14:00    Post subject: Reply with quote

I dag røk Ivers og Storflor i tottene på hverandre under trening. Bra med litt tenning på trening Tommel'n opp!
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 25.04.2007 14:45    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e79847.ece
Harald
Forumsjef

PostPosted: 25.04.2007 15:16    Post subject: Reply with quote

Hva tænker Iversen på når han smider Storflor i jorden? Ser lite intelligent ut det der.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
SoZo
Rutinert

PostPosted: 25.04.2007 15:21    Post subject: Reply with quote

Tror Steffen klager på at han fikk en albue av Storflor først.
Storflor bør vel velge sine kamper litt bedre tror jeg. Han ble stakkarslig lett i kamp med Iversen iallefall
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 214, 215, 216  Next
Page 73 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb