View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 20.11.2004 13:10 Post subject: |
|
|
Erik87 wrote: | Beklager det altså! Men når jeg først har blitt hekta, så har jeg lett for å tro litt mye på det:P
Så altså: Koppinen er anbefalt på FM  |
Ingen grunn til å beklage at du er avhengig av CM/FM, finnes mange verre ting for en ung gutt/mann å være avhengig av! Det er likevel verdt å skille mellom verdenen på PC`n og den virkelige..... |
|
Back to top |
|
 |
Erik87 Proff
|
Posted: 20.11.2004 13:54 Post subject: |
|
|
Er ikke alltid like lett det, men skal gjøre mitt beste  _________________ ----{ROSENBORG}---- |
|
Back to top |
|
 |
Kienast Junior
|
Posted: 20.11.2004 13:55 Post subject: |
|
|
Quote: | Ungo skrev:
Ett poeng som ingen har kommet med her er at Mika's betydning som reserve også kan være veldig positiv for Rosenborg. Jeg mener han er en bedre forsvarsspiller enn Hansèn, kanskje til og med i nærheten av Hoftun/Riseth. Det betyr at han alltid kan ligge bak og "true" Riseth og Hoftun til og spille bedre. De har jo hatt garantert fast plass hele denne sesongen. Nå burde de være mer usikre på akkurat dette.
Husker noe av det samme da Rosenborg kjøpte E.Johnsen og Arni var førstekeeper. Den sesongen spilte Arni opp mot sitt beste nesten hver kamp fordi han visste at Espen lå bak og "truet". Tror Mika kan ha noe av den samme effekten.
Er også veldig enig med kms. Rosenborg skal bygge opp talenter og finne spillere som passer inn i "systemet" Rosenborg ville aldri vært Rosenborg hvis du til stadighet kjøpte de beste spillerne i Tippeligaen.
Vi (RBK) kjøpte ivåres Ivar Rønningen pga. at han hadde mer erfaring enn Alexander Lund Hansen! Slik at man kan sette inn en mer erfaren keeper, i viktige kamper!
Men dessverre har ikke Espen Johnsen blitt bedre av en bedre back-upp! |
Men Rønningen har da aldri vært noe trussel for Espen Johnsen. Hvis Rønningen hadde blitt valgt i fordel for Johnsen i en eller to kamper, tror jeg Espen fort hadde merket trusselen.[/quote] _________________ Hamarkameratene |
|
Back to top |
|
 |
Yzerm4n Junior

|
Posted: 20.11.2004 15:26 Post subject: |
|
|
det sier vel bare litt om fotballkunnskapene til mange av dere. Koppinen har spillt veldig bra for Tromsø i år, og er en av grunnene til Tromsøs fine sesong i år. Han er en av de beste stopperne ifølge VG børsen også.
Koppinen er en brukbar høyreback, men er en enda mer solid midstopper. Kan nok bli en erstatter for Hoftun hvis han legger opp etter 2005.
Vi har jo hatt store problemer med skader i backrekka vår i år, så jeg har ikke noe i mot å hente inn et par nye. Soma, evt Hangeland hadde vært en solid forsterkning, men 20-30 mill nkr blir nok et hinder for oss.. dessverre _________________ Ælske RBK |
|
Back to top |
|
 |
stclem Junior
|
Posted: 10.01.2005 10:38 Post subject: Miika Koppinen |
|
|
Miika må være en av Tippeligaens mest undervurderte spillere, RBK har fått en kanon spiller og bør være meget fornøyd med det. Håper dere får se det beste fra han i årene fremover, og håper han kommer seg fort fra skaden. _________________ Se Tippeligaen 2005 LIVE gratis, snakke med spillerne, skrive om fotball. Les her om din mulgihet. |
|
Back to top |
|
 |
Skip Proff

|
Posted: 11.01.2005 20:10 Post subject: |
|
|
Ja, vi får håpe det
Er det noen som vet hvor langvarig skaden hans er? |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 11.01.2005 21:51 Post subject: |
|
|
1-2 månder. Tror det var 1 måned da. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 01.02.2005 15:07 Post subject: |
|
|
Til Stclem:
Godt å se at det er flere som mener at Mika er en meget god spiller.
Du er kanskje fra Nord Norge? Det virker ikke som det er mange sør for Bodø som synes at kjøpet av Mika var en god handel....
Takk. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 01.02.2005 17:54 Post subject: |
|
|
Har hørt/lest at Koppinen ble årets spiller i Tromsø i 2004. Årets beste spiller i en klubb som ender på 4. plass i Tippeligaen, bør vel ha en del kvaliteter. Dessuten er han ung, rask, stor/sterk og en god duelspiller har jeg lest. Har stort tro på han. Unge midtstoppere er det ikke akkurat mange av i Rosenborg heller  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.03.2005 14:44 Post subject: |
|
|
I går kveld fikk vår finske venn altså endelig sin debut - som venstreving.
Perry opprettholder (likevel) det som ble sagt da Miika ble hentet inn, nemlig at han skal brukes i de bakre rekker:
- Sjøl om Miika kan spille på midtbanen, ser vi i utgangspunktet på ham som et forsvarsalternativ; enten midtstopper eller back.
Dette er ikke Koppinen i mot:
- Jeg føler at jeg er best i forsvar, og ønsker meg en forsvarsplass. Likevel er det trenerne som bestemmer, og jeg spiller der de vil jeg skal spille, sier han.
Les mer: RBK-debut for Koppinen
PS! Kan ikke huske å ha hørt Koppinen snakke (på TV) før jeg snakket med ham i garderoben etter kampen i går. Ble derfor litt småpaff over at han snakket kav nordlending. Hadde regnet med en variant litt mer lik Piirka.
Uten at jeg egentlig kan si noe om det, regner jeg vel med at årsaken er at Miika ikke prater flytende svensk (slik som den andre kjente finske Mika K. her til lands), og derfor måtte lære seg norsk mer eller mindre fra grunnen av. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.04.2005 13:38 Post subject: |
|
|
Nå har Miika sjansen til å spille seg inn på laget: Kvarme ute i flere uker
- Det er klart jeg vil spille mest mulig, og mine sjanser ble vel ikke svekket etter det her, mener han selv.
Les mer: Koppinen sjarmerte |
|
Back to top |
|
 |
Rosenborg_4ever Junior
|
Posted: 30.10.2005 16:32 Post subject: Miika Koppinen..? |
|
|
Noen som vet hvordan det går med han? _________________ Kom ijæn Troilljan!! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.10.2005 16:50 Post subject: |
|
|
Miika er med for fullt på trening igjen etter kneskaden, men uten kamptrening greier han nok ikke å danke ut Basma eller noen av midtstopperne nå i november og desember. Altså lykke til utover våren, Miika! |
|
Back to top |
|
 |
MR.Stian Junior
|
Posted: 30.10.2005 16:51 Post subject: Re: Miika Koppinen..? |
|
|
prøver vel å trene seg opp |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.02.2006 13:06 Post subject: |
|
|
Det virker ut som om Koppinen er tilbake på landslaget. Sjøl om jeg ikke kan finsk, tyder det meste på at han er i troppen som møter Kazakhstan på Kypros på tirsdag.
Les mer: Kovat piipussa Kyprokselle |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 26.02.2006 23:07 Post subject: |
|
|
Gledelig det
Men var jo ikke så mye som skulle til, ute med skade i over et år, et par uker frisk å på landslaget.. |
|
Back to top |
|
 |
erlendmf Rutinert

|
Posted: 26.02.2006 23:12 Post subject: |
|
|
Hvem skulle elelrs spilt? Janne? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.02.2006 08:48 Post subject: |
|
|
Er faktisk usikker på hvilken posisjon Hodgson tenker å bruke Miika i. Tidligere har han vel bare spilt midtbane på landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.02.2006 23:33 Post subject: |
|
|
Miika spilte midtstopper i hele 0-0-kampen mot Kazakhstan i kveld. Grattis med comebacket! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.03.2006 09:01 Post subject: |
|
|
Greier f*en ikke å finne ut om Miika spilt mot Hviterussland i går. (Finland deltok i en miniturnering på Kypros.) Noen som kan hjelpe? |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 02.03.2006 12:36 Post subject: |
|
|
2-2, uten Koppinen kanskje?
Kan dessverre ikke finsk. Valko-Venäjää betyr ihvertfall Hviterussland. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.03.2006 13:56 Post subject: |
|
|
Ja, det var denne nyhetsbyråsaken jeg også så i går kveld. Regner rett og slett med at Hodgson brukte halve troppen på tirsdag og andre halvdel i går. Altså at Koppinen bare spilte første kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 02.03.2006 14:16 Post subject: |
|
|
Bruk TV2nettavisen, 2mas..... de har bra oversikt... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.03.2006 16:08 Post subject: |
|
|
Ok, tolker dette dithen at jeg hadde helt rett i at Miika ikke spilte.  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.03.2006 16:32 Post subject: |
|
|
Tihinen og Hyypiä i midtforsvaret tyder vel på at det var laget mot HviteRussland som var A-laget til Finland, mens Koppinen fikk spille for B-laget mot Kazakhstan. |
|
Back to top |
|
 |
|