View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Gina Krog Senior
|
Posted: 08.04.2007 22:47 Post subject: |
|
|
RBK spiller med 2 vinger.....  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.04.2007 22:49 Post subject: |
|
|
Ja, men vi har jo Konan, Traore, Jamtfall, Storflor og Braaten i tillegg til at Tørum vurderer å spille med Iversen og Kone samtidig. |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 09.04.2007 12:45 Post subject: |
|
|
Joakim Austnes
Av det (lille) jeg så av Joakim Austnes ifjord, virker han som en vingtype jeg gjerne skulle hatt i RBK, om han presterer i TL også.
Om Braaten forlenger så har vi nok ikke bruk for han, men hvor stor sansynlighet er det for at Braaten forlenger? Skulle han gå, er Austnes en spennende type. Ung og norsk. Skal bli veldig artig å følge han denne sesongen, sammen med blandt annet:
Valencia
Svensken i Strømsgodset (hjerneteppe, ja)
Tarik E******
Tore Reginiussen
Steffen Hagen
Christer Cleiven
Daniel F. Holm
(VÃ¥r egen Nordvik) |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 09.04.2007 12:47 Post subject: |
|
|
Hva skal vi med Austnes når vi har Traore og Jamtfall, som begge kan spille på venstrekanten? |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 09.04.2007 12:55 Post subject: |
|
|
Flere ting: Hvordan blir utviklingen på de unge spillerene våre? Hvordan utvikler Austnes seg?
Jeg mener bare at han er intresang. At vingplassen ikke er plassen vi trenger akutt folk på, det er jeg helt med på. Det hindrer ikke Austnes i å være en spenndene type fordet.
Ikke vet vi hvem som blir i RBK etter sesongen, ikke vet vi om de lovende spillerene våre slår til. Jeg mente ikke vi skulle hente han nå. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 09.04.2007 14:53 Post subject: |
|
|
Austnes er vel en høyreving, men kan spille på begge kanter. Han er høyrefotet om jeg ikke tar helt feil. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.04.2007 16:19 Post subject: |
|
|
Jeg veit vi ikke tenger spisser akkurat nå, men med Daniel på vei bort og Steffen som ikke akkurat blir yngre, samt at vi aldri kan vite hvor vi har han skademessig kan det kanskje være lurt å følge med på aktuelle såkalte "Tanksenter"-kandidater. Det er mye spennede i det slovenske markedet, f.eks.
Bl.a. disse to:
Dejan Rusic (NK Publikum)
Denne fyr'n fra Robert Korens gamle klubb er født 5. desember 1982, er 188 centimeter høy og veier 89 kilo. Ingen enkel mann å skubbe seg på, med andre ord. Han veit også hvor målet står og kan ved behov også spille sentral midtbane.
Zlatan Ljubijankic (Domzale)
Født 15. desember 1983, 183 centimeter høy og 81 kilo. Er altså hakket mindre og et år yngre enn Rusic, men en like stor kraftpakke, og med kanskje enda større potensial. Han lever opp til sitt fornavn, med å både vite hvor målet står parret med en forbløffende teknikk for en av hans størrelse (i likhet med sin mer kjente svenske navnebror, altså). Når han i tillegg er oppfinnsom, ligger egentlig alt til rette for at han bør kunne bli en betraktelig bedre spiss enn han allerede er.
Og det beste av alt: er RBK raske, bør begge disse to være mulig og hente inn for godt under 5 mill. pr. hode. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 10.04.2007 17:10; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 09.04.2007 16:35 Post subject: |
|
|
De høres ganske interessange ut. 2 kraftige gutter Spillere får litt å bryne seg på hvis de møter dem. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 09.04.2007 16:38 Post subject: |
|
|
Det er akkurat det som er poenget. Selv en såpass sterk forsvarer som Frode Kippe kunne nok fått en utfordring mot disse to. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 09.04.2007 23:14 Post subject: |
|
|
Noen som har noe info om Even Hovland i Sogndal? 89-modell som debuterte i Adecco'n med en scoring idag.
Midtstopper som virker å være fast på U-19-landslaget, ihvertfall i troppen.
http://www.sogndalfotball...p;tgid=568
http://www.fotball.no/sea...mp;1=S%F8k
Har ikke sett han spille, men etter det jeg har lest før denne sesongen virker han å være ett godt talent på stopperplassen.
http://pub.tv2.no/nettavi...959622.ece
Er vel en stopper det bør følges med på. Siden han er karakterisert som rolig, stor og sterk vil han som type passe meget bra sammen med en type som Nordvik vil jeg tro. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.04.2007 21:12 Post subject: |
|
|
Han har vel tatt plassen på U19 til Steffen Mathisen... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 10.04.2007 23:19 Post subject: |
|
|
Agim er Tippeligaens nye Hoftun
Fredrikstad-stopper Agim Shabani er bare 19 år gammel. Likevel: Han strutter av selvtillit og har allerede en autoritær spillestil, sier de som kjenner ham.
- Nå må vi bare holde ham nede på bakken, sier assistenttrener Per Morten Haugen til Dagbladet.no.
- Jeg skal være forsiktig med å dra sammenlikninger, men han minner litt om Erik Hoftun, sier eks-FFK-trener Knut T. Eggen
- Vi er kanskje litt like. Vi er ikke så raske, men tar det igjen med spilleforståelsen. Jeg liker også å tro at jeg er en sjefstype, som drar med seg resten av laget, sier Agim.
----
Hvis dette stemmer, skal han bli MEGET interessant å følge. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.04.2007 12:48 Post subject: |
|
|
Jeg leser i Nordlys i dag at det er brudd i forhandligene mellom TIL og Reginiussen. Tore Reginiussen ønsker ikke å forlenge kontrakten som går ut etter sesongen i 2008 - samtidig som han har et lønnskrav som TIL ikke klarer å matche.
Videre står det at Bernier kan være villig til å forlenge med TIL ut 2008 sesongen. Visstnok er en kjent klubb i Europa (ikke fra de største ligaene) ute etter å signere ham, men Bernier skal likevel være interessert i en kontrakt ut 2008 med TIL.
Bernier er opptatt av de nære ting som bl.a stabiltet og familie. Han gifter seg nå og får dermed sin kone over til Norge. Kjærestens fravær har vært et stort problem for Bernier. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 11.04.2007 13:26 Post subject: |
|
|
Merk navnet Kolbeinn Sigthorsson. Dette er en kar store deler av fotball-Europa sikler etter.
http://www.nsno.co.uk/new...em.2468.57
Med noen millioner og kloke ord om fornuftig foredling og forvaltning av 17-åringen burde RBK kunne kapre denne juvelen. Hvorfor ikke – LSK og Brann har jo alltid vært dyktige på å melke dette spillermarkedet? |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2007 14:12 Post subject: |
|
|
Broren til ex. Molde-Andri ja
Island er nok litt der Norge var for en del år siden. Stor eksport av spillere, men Island er heller ikke fotballens Mekka, og det er ikke bare gull og grønne skoger derfra heller. Skjønt det er det vel ikke fra noen nasjon. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 12.04.2007 22:20 Post subject: |
|
|
Guffen wrote: | Merk navnet Kolbeinn Sigthorsson. |
Hørest vel mer ut som broren til Haltur dette  |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.04.2007 17:16 Post subject: |
|
|
En ting jeg lenge har lurt på med Reginiussen? Er han rask? Teknisk? TomH vet vel dette? Mulig jeg har gått glipp av en del, men fikk litt jernteppe nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.04.2007 19:46 Post subject: |
|
|
Han er ihvertfall rask så vidt jeg vet. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.04.2007 19:57 Post subject: |
|
|
Veldig god med ball, og godt blikk/god spilleforståelse. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 14.04.2007 13:33 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Broren til ex. Molde-Andri ja  |
Oooh.... HAN, ja! Tror han dukka opp i Cm 99/00 eller noe sånt, og ble toppscorer uansett hvilken klubb han gikk til. Ja, asså, uansett. Og sjøl småklubber kunne få ham. På ordentlig var han visst et kjempetalent som hadde spilt i ungdomsavdelinga til Bayern Munchen, men i CM var han bare oppført med KR Reykjavik på historie. Han var god i flere versjoner av CM også..
edit: eh. ja, det med bayern står visst i artikkelen  _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.04.2007 16:36 Post subject: |
|
|
Knerten,
Reginiussens sterke sider er:
- han er høy (ca 1.90) og meget god på hodet
- veldig duellsterk (temmer f.eks Kovacs)
- meget hurtig
- god med ball
Han er nok litt uferdig ift posisjonering/ taktikk, selv om dette ikke synes veldig godt. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 15.04.2007 20:53 Post subject: |
|
|
Jaja Bernier var god i dag TomH  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.04.2007 23:55 Post subject: |
|
|
Det var interessant å se Reginiussens posisjoneringsspill i dag.
Ved to av målene for RBK sto han feil plassert. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 15.04.2007 23:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.04.2007 23:57 Post subject: |
|
|
Er de samme svakhetene han har vist tidligere. Tror nok det kan bedre seg med kamptrening fremover. Iallfall hvis han blir gjort oppmerksom på det av trenerstaben, og at han ikke unngår konstruktiv kritikk. |
|
Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 16.04.2007 00:12 Post subject: |
|
|
Nå har han vel ikke all skyld helt alene for begge de målene heller. Han var godt hjulpet av makker Christian Steen. Men, jeg mener at han må gå til en klubb som har et høyere nivå på treninger og få erfaring med kamper i Europa for å ta et skritt videre i karrieren. Han er ikke ufeilbar og har absolutt sine svakheter, men styrkene hans er nettopp det Rosenborg mangler og sårt trenger. Hoftun var heller ikke konge i midtforsvaret som 21-åring. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
|