| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 09.08.2026 02:36 Post subject: |
|
|
Ryktes til Universitatea Craiova på transfermarkt.
Sinnsykt irriterende at ny kontrakt ikke har blitt ordnet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2026 08:54 Post subject: |
|
|
| Den klubben Mikkel ryktes til vant serien i vår og er garantert et gruppespill i Europa, men kjedelig liga der nede og neppe en økonomisk gullgruve å spille i rumensk fotball. Agenten til Mikkel sliter tydeligvis med å finne noen gode klubbalternativer for Mikkel ute i den store verden. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.08.2026 10:10 Post subject: |
|
|
Googlet litt. Ser at det er en side som hevder at vi har tilbudt Mikkel for 3 millioner, men at han heller ikke er førsteprioritet for Craiova (da de primært leter etter en venstrebeint midstopper).
Slår meg som rart at vi skal ha tilbydt Mikkel for 3 mill. Ja, han er på utgående kontrakt, men nå er det faktisk han vi har "satset" på over juniorene.
Så da er enten Mampassi direkte erstatning for Mikkel, med plan om å beholde Volden og Røsten.
Eller så er dette bare overgangsryktevas som det er tonnevis av. Folk ryktes her og der.
Eller en agent som ikke finner noen gode alternativer mens det ikke landes kontrakt i RBK ja, det kan også være. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2026 19:54 Post subject: |
|
|
Etter det Adresseavisen erfarer skal Fortuna Sittard ha vært på tribunen for å følge Ceïde under søndagens kamp mot LSK.
Konfrontert med den utenlandske interessen sier Ceïde selv at han ikke har hørt noe om det.
– Når vi som lag spiller bra er det alltid noen som følger med, i hvert fall når du spiller i Rosenborg. Det er uansett ikke noe jeg tenker på, jeg tenker kun på det jeg skal gjøre her, sier han.
Les mer: Utenlandsk klubb fulgte RBK-profilen fra tribunen |
|
| Back to top |
|
 |
ajax1 Proff
|
Posted: 10.08.2026 20:06 Post subject: |
|
|
M.Ceide har fått mye pes her inne, med rette.
Men etter at Freyr har kommet inn, fremstår han mye mer voksen,
rett og slett tatt ett solid steg i riktig retning
og jeg tror han har godt av å fortsette her en sesong til. |
|
| Back to top |
|
 |
oppgitt Junior
|
Posted: 10.08.2026 20:18 Post subject: |
|
|
| Spørs hva slags forventninger han har da. Er jo åpenbart at klubben og han er uenige. Ønsker han lønn tilsvarende nøkkelspiller i RBK? Han var fast i 2024 og 2025 uten å imponere, og nå har han vært god nok i fire-fem kamper under ny trener. Er han i det hele tatt tiltenkt å være førstevalg på sikt, eller er han det beste valget akkurat nå mens en ny trener forsøker å stabilisere et lag som har veldig begrenset med erfarne valg på midtstopper? Blir spennende å se hva Freyr egentlig tenker med Mampassi. Han er visst ikke i nærheten match fit, men om Mikkel begynner vise middelmådige takter så er det nå i allefall litt mer konkurranse enn det har vært. |
|
| Back to top |
|
 |
Langern Junior
|
Posted: 10.08.2026 20:37 Post subject: |
|
|
Uten tvil at han har tatt steg under Freyr. Mer selvtillit. Men, synes han må vise mer over tid. Samtidig setter jeg spørsmålstegn om at han går ut i media og sier han elsker RBK. Skriv nå en kontrakt på 2 år med ok lønnshopp. Om en klubb virkelig ønsker han, så blar de opp det som trengs (selvsagt ikke helt over stokk og stein), men mellom 10-20 mill har en klubb i nederland råd til. Da viser man at man elsker klubben som han snakker om…
Forbehold: Jeg antar RBK har tilbudt høyere lønn enn han har i dag. Klubben kan ikke gi topplønn til en spiller som kun har bevist i korte perioder - svært korte perioder. _________________ Rom ble ikke bygget på èn dag. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2026 20:41 Post subject: |
|
|
| Forsvinner Mikkel kommende uke blir det vel noen muligheter for Volden før han igjen blir utfordret av Mark M når han blir virkelig matchfit i løpet september. Skjønner hvis Mikkel vil utnytte sjansen til et utenlandsopphold, og han kan få en vel tøff konkurrent i Mark M hvis han blir i RBK. Drar Mikkel selges kanskje ikke Røsten i inneværende overgangsvindu. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 10.08.2026 21:04 Post subject: |
|
|
| Mikkel har forhåpentligvis lært en del av brorens mislykkede utenlandsopphold, og hopper nok ikke på hva som helst bare for å bli utenlandsproff. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 10.08.2026 21:31 Post subject: |
|
|
| Nå skal vi være glad for at Nemcik ikke har vært på sitt beste i 2026, når klubber er ute etter Mikkel.. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 10.08.2026 21:49 Post subject: |
|
|
Med mindre han forlanger massiv lønn er det en stor tabbe å la han gå gratis.  |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 10.08.2026 22:09 Post subject: |
|
|
5 decent kamper forandrer ikke på tre års erfaring… artig å se han levere nå om dagen, men ingenting som tyder på at han er guds gave til CB og at det skal være noen krise om han forsvinner. Om vi nå de siste kampene har spilt han såpass at vi sitter igjen med noen kroner hvis han går i sommer får det være greit i min bok.
Lykke til! |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.08.2026 22:19 Post subject: |
|
|
Gode fotballag kan ikke bare bestå av klare enere i førsteelleveren og resten juniorer. Det holder ikke.
Jeg håper virkelig ikke han forsvinner. Han er en perfekt lagspiller å ha, og han kan fortsatt utvikle seg. Og vi vet fortsatt ikke hvor god Mampassi faktisk er. Så det kan være Mikkel blir førstevalg fremover selv med ham her.
Så får vi se da. Ryktebørsen går selvfølgelig. Og det er klart at det er flere lag som snuser på spillere der kontrakten går ut.
Det er sånn man kan få kvalitet man kanskje ellers måtte betalt mye for. |
|
| Back to top |
|
 |
|