English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Håkon Røsten
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oppgitt
Junior

PostPosted: 04.08.2026 13:01    Post subject: Reply with quote

Røsten tror jeg har alt som skal til for å bli skikkelig god. For sin alder er han langt foran det eksempelvis Langås eller Heggem var. Begge disse to trengte regelmessig spilletid over tid for å komme opp mot potensialet sitt, dessverre utenfor RBK. Hvis Røsten er bak både Mikkel og Volden i køa så må han for sin egen del vekk. Enten nytt utlån eller salg, da gjerne med tilbakekjøpsklausul, men det er generelt veldig vanskelig å få inn. Han er for gammel til å ikke spille regelmessig og han er for lovende til å samle støv som fjerdevalg i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran

PostPosted: 04.08.2026 14:58    Post subject: Reply with quote

Både for Røsten og Volden sin del, så bør de spille eliteseriekamper hver uke, for egen utvikling sin del. Så egoistisk sett burde begge søke dette i andre klubber..
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 04.08.2026 21:52    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Røsten blir en god spiller.
Synes at det er urettferdig overfor han å stagnere utviklingen ved å holde han tilbake.
Handler hovedsakelig om å få mest mulig% ved alle videresalg når han nå selges.
Back to top
Skammels!
Senior

PostPosted: 05.08.2026 17:08    Post subject: Reply with quote

Hvor mange unge midtstoppere har vi ikke «gitt bort» over de siste 10 årene, når de har vært i denne fasen av karrieren. Jeg blir helt matt av å se at prislappen skal være 5 mill. Det er jo ingenting. Om han hadde fått tillit og spilt godt i 10 kamper er han verdt 25 mill eller mer. Om vi skulle selge for 5, må det være med 50% videresalg (noe som jo ikke skjer)

For meg er det utlån som gjelder - til han er god nok til å starte for RBK, noe jeg tror han blir.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 17:36    Post subject: Reply with quote

Hvis klubben er trygg på at Volden er det større talentet så mener jeg at vi bare kan selge om det kommer 5 mill vår vei. Jeg har ikke sett en eliteseriespiller der enda. Sørg heller for en bra videresalgsavtale.

Last edited by Flabbergast on 05.08.2026 18:29; edited 1 time in total
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 05.08.2026 17:50    Post subject: Reply with quote

5 mill for en 21 åring som har 47 U-landskamper for Norge er meget billig. Den videresalgs avtalen bør være god.
Back to top
oppgitt
Junior

PostPosted: 05.08.2026 18:54    Post subject: Reply with quote

Egentlig helt utrolig at man går tilbake til å spille Mikkel Ceide når man har Røsten som så åpenbart er klar for utfordringen, spesielt når Ceide har 4 måneder igjen på kontrakten, er 25 år gammel i høst og fremdeles helt i bunnsjiktet av midtstoppere i Eliteserien. Mikkel Ceide er helt OK i frispillingsfasen, men bidrar med null og ingenting utover dette. Forstår delvis at Freyr velger å gå med de mest senior midtstopperne når han skal inn og stabilisere prestasjonene, og jeg forstår at hverken Røsten eller Volden er trygge kort, men oppsiden er så potensielt gigantisk at det blir tjenesteforsømmelse å fortsette med Mikkel når man har alternativer som både innen kort tid kan være betydelig bedre enn han i alle faser, men også har utviklings- og videresalgspotensial. Er som å rulle en 2'er på terningen og si seg fornøyd med det, fordi hvis man ruller på nytt kan det jo faktisk bli en 1'er.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 05.08.2026 19:31    Post subject: Reply with quote

Med skade på Chiaka og delvis Selnæs tror jeg vi bare skal beholde Røsten likevel.
Vi kan fort bli nødt å omrokkere og bruke Volden på midtbanen og da igjen kan vi få ett stopperplass problem om Ceide ikke beholder formen.
Det kan også bli aktuelt å bruke Pereira eller Svensson som følge av midtbane og spiss skadene.

Skal Røsten selges må avtalen og spesielt videresalgsavtalene være særdeles gode.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 19:57    Post subject: Reply with quote

er Ole skadd?

JEG synes ikke Røsten hadde så mye å by på forruten at han var ok i luftrommet, men at han kan bli bra det tror jeg også så 5mill? Takk nei. Skal vi selge e ulandslags spiller skal vi ha mere betalt. Må være slutt på å selge for småpenger og hente for mere. Om noe annet må vi ta en avgjørelse for hva som skjer runt Mikkel og evt hente en ny stopper eller forlenge.

Hva skjer til neste sesong om Volden plutselig er eneste rene stopperen vi sitter på?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 20:16    Post subject: Reply with quote

Synes misnøyen med Mikkel er altfor høy ift. hvor helt ok han faktisk er som midtstopper. Og det å til gangs hylle juniorer som har "potensial", men som leverer juniortakter når de faktisk får spille.

Volden fikk mange sjanser, og endte opp med å rote det til. Ja, oppsiden kan være stor hvis man får disse juniorene igang, men de kan ikke spille for enhver pris.

Det kan være Røsten blomstrer et annet sted, det kan være han ender opp som en evig OBOS-spiller i Ranheim.

Jeg får velge å tro at det er en grunn til at han er bakerst i køen.

Mikkel kommer forøvrig til å signere ny kontrakt, han vil spille med broren sin som han har sagt er det han drømte om. Og jeg tror også han er villig til å være reserve/rotasjon for å få det til, så lenge han får en OK lønn.

Men fortsetter han sånn som han har gjort til nå så er det en grunn til at Røsten og co er på benken og ikke i start-elleveren.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.08.2026 21:35    Post subject: Reply with quote

Bakgrunen for diskusjonen over:

Opplysninger til Adresseavisen sier at eliteserieklubben KFUM Oslo også har lagt inn bud på Røsten. I tillegg skal en tredje klubb ha gjort det samme.

Det ferskeste budet skal også ha blitt avslått av RBK, som etter det Adresseavisen erfarer skal forlange rundt fem millioner kroner for oppdalingen.

Les mer: Ønsket av flere: Denne klubben har lagt inn bud
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran

PostPosted: 05.08.2026 22:17    Post subject: Reply with quote

Volden er bare tiltenkt som stand-in de siste 10-15 for Selnæs i stedet for å rokkere hele midtbanen i slutten av en kamp. Han er og blir midtstopper.

Man kan trygt selge/låne ut Røsten. Volden og Dahl, kanskje Witry og/eller Svennson fungerer som 5/6 valg.
Back to top
oppgitt
Junior

PostPosted: 06.08.2026 12:11    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Synes misnøyen med Mikkel er altfor høy ift. hvor helt ok han faktisk er som midtstopper. Og det å til gangs hylle juniorer som har "potensial", men som leverer juniortakter når de faktisk får spille.

Misnøyen med Mikkel er vel mest fordi han er et symbol på hvor middelmådig RBK har blitt. Han er en stopper som ser "helt ok" ut mot Fredrikstad, Start og Kristiansund, men er absolutt aldri banens beste. Han dekker litt rom defensivt, spiller trygt og enkelt i frispillingen og gjør sjelden gigantiske tabber. Men at det er nok til å være førstevalg er tragisk. At du er en kropp på banen som ikke er direkte en belastning. Da fremstår det veldig rart at en spiller som Røsten (eller Volden), som har x antall U-kamper for Norge, skal være så vanvittig usikre kort at man er villig til å gjøre Mikkel Ceide til førstevalg i Norges største fotballklubb og vurdere å selge en spiller som i fjor var klink U20-landslaget i VM. I hvilken annen klubb blir ikke en slik spiller satset på i det hele tatt? Til syvende og sist så er det jo som du sier, det må være en grunn til at trenere setter Røsten bak Ceide i køa, men jeg mener den grunnen er først og fremst den sportslige situasjonen RBK har satt seg selv i, ikke manglende talent eller evne fra Røstens side. Om fire år kan det kanskje være at Håkon Røsten er med Norge til VM, men jeg kan garantere at Mikkel Ceide ikke er det. Men enn så lenge må RBK tenke kortsiktig, så da setter man en fullstendig middelmådig spiller med fire måneder igjen på kontrakten inn i startoppstillinga.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.08.2026 12:19    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/direkt...nsent=true

Hagesund melder seg også på.

Noen kroner + Røsten for Diarra da.

- Torgeir Børven
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.08.2026 12:28    Post subject: Reply with quote

Bra, stor etterspørsel er gunstig for både spiller og RBK!
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 06.08.2026 14:05    Post subject: Reply with quote

oppgitt wrote:

Misnøyen med Mikkel er vel mest fordi han er et symbol på hvor middelmådig RBK har blitt. Han er en stopper som ser "helt ok" ut mot Fredrikstad, Start og Kristiansund, men er absolutt aldri banens beste. Han dekker litt rom defensivt, spiller trygt og enkelt i frispillingen og gjør sjelden gigantiske tabber. Men at det er nok til å være førstevalg er tragisk. At du er en kropp på banen som ikke er direkte en belastning.

Jeg tenker at Mikkel får urimelig mye pes, og tror det har satt seg et bilde av at han er dårligere enn det han faktisk er. Så han blir lynavlederen for enkelte her.

Mikkel er en helt habil midtstopper i Eliteserien. Nei, han er ikke en stjerne, nei, han er ikke et supertalent som kommer til å selges for 60 millioner. Men han er en solid squad-spiller, og den konstante chirpingen på han er utrolig slitsom å se på.

I tillegg så er det en sånn greie i fotball at det relasjonelle og kjemi og hvordan spillere fungerer sammen ofte gjør at summen er bedre enn de enkelte elementene.

Mikkel er ikke en stjerne, men Mikkel+Nemcik er en duo som fungerer utrolig bra sammen. Og det har verdi i seg selv.

oppgitt wrote:

Da fremstår det veldig rart at en spiller som Røsten (eller Volden), som har x antall U-kamper for Norge, skal være så vanvittig usikre kort at man er villig til å gjøre Mikkel Ceide til førstevalg i Norges største fotballklubb og vurdere å selge en spiller som i fjor var klink U20-landslaget i VM. I hvilken annen klubb blir ikke en slik spiller satset på i det hele tatt? Til syvende og sist så er det jo som du sier, det må være en grunn til at trenere setter Røsten bak Ceide i køa, men jeg mener den grunnen er først og fremst den sportslige situasjonen RBK har satt seg selv i, ikke manglende talent eller evne fra Røstens side. Om fire år kan det kanskje være at Håkon Røsten er med Norge til VM, men jeg kan garantere at Mikkel Ceide ikke er det. Men enn så lenge må RBK tenke kortsiktig, så da setter man en fullstendig middelmådig spiller med fire måneder igjen på kontrakten inn i startoppstillinga.

Det fremstår ikke rart.

Volden fikk mange sjanser. Hva skjedde? Juniortakter. Juniortakter som tapte kamper. En spiller som på grunn av lite erfaring er på halvdistanse, feilberegner posisjonering og ender opp med mål imot. Da tar jeg heller en stopper som ikke er en direkte belastning. Og Volden ansees da vel som et mye større talent enn Røsten?

Røsten har fått 8 kamper fra start i år han. Og vi har tapt så det synger etter. Det er selvfølgelig ikke bare Røsten sin feil, men det er åpenbart at man går for mer rutine enn juniorer.

Så er det sånn at disse juniorene kan vokse, men det er dessverre så enkelt som at juniorstoppere er en stor risiko. Det er langt lettere å gi spillere sjansen på midtbanen og i angrep enn i forsvar. Fordi kostnaden av tabber i forsvar er så mye større.

Vi kunne kanskje sagt: Denne sesongen er avskrevet og gi juniorene sjansen. Men det er også åpenbart at Mikkel Ceide som tross alt bare er 24 er en sånn spiller som kan bli en langvarig bauta her hjemme og en bærebjelke. Som ikke forsvinner til utlandet med en gang han blir for god.

I motsetning til Røsten og Volden.

SÃ¥ kanskje ironisk nok tenker RBK litt langsiktig her?
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 06.08.2026 16:12    Post subject: Reply with quote

Til Oppgitt.

Grunnen til at Røsten var med til U20-VM var at andre ikke fikk lov av klubben sin, som Volden og Nypan f.eks m.fl, så han var ikke så klink. Norge manglet flere på å stille max tropp.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 06.08.2026 16:36    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Hagesund melder seg også på.

Noen kroner + Røsten for Diarra da.

Det hadde vært helt konge og fått til
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.08.2026 17:32    Post subject: Reply with quote

Midtstopperen har ikke vært en del av kamptroppen i de tre siste oppgjørene, og etter treningen på torsdag forklarer RBK-trener Freyr Alexandersson hvorfor.

– Han er ikke så langt fra troppen. Som fotballtrener går du inn i kamp så velger du dem på benken som kan komme inn og endre, og da trenger du ikke nødvendigvis å ha to midtstoppere der. Hvis jeg skal velge mellom noen av de offensive posisjonene som «wildcards», eller ha to midtstoppere på benken, så velger jeg heller wildcards, sier han til Nidaros.

(...)

– Det er fortsatt en spiller vi har tro på, og en det er interesse for. Det er naturlig. Han er god, ung, norsk spiller. Vi legger ikke skjul på at det har vært interesse for ham, men for øyeblikket er vi ikke ute etter å selge en midtstopper, men vi må se hva som skjer, sier Finnbogason.

Les mer: RBK-treneren utelukker ikke salg, men: – Ikke jeg som beslutter til slutt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran

PostPosted: 07.08.2026 00:43    Post subject: Reply with quote

Samtidig tenker jeg at så lenge den ene midtstopperen også er førstereserve som sekser tilsynelatende så kan det være greit å ha en stopper til i bakhånd? Med mindre han tenker at en av de tre backene kan bekle stopperplass ved krise.

Samtidig har vi jo to høyrebacker som har slitt med sine skader så kan kanskje være greit å ha tre høyrebacker i troppen og totalt tre backer på benken.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 07.08.2026 00:50    Post subject: Reply with quote

Tanken er vel at hvis det skulle være krise på stopperplass i en kamp (typ skade) så går jo Volden inn der fremfor sekseren. Og så er vel tanken at Selnæs ikke skal trenge å byttes ut, men hvis han må det så flytter man enten ned Fossum (eller setter han på dersom han er på benk og Bolkan Nordli er førsteprioritet) eller Bomholt kanskje.

Det er jo gjerne backer som sliter seg ut skikkelig med opp og ned sidene, og bedre å ha offensive alternativer som kan endre kampbildet ja.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.08.2026 09:30    Post subject: Reply with quote

Tror Freyr og AF har bestemt seg for å satse mest på Volden, han er både et stopperalternativ og back-up for Selnæs. Dermed blir Røsten solgt med opsjonsavtale og videresalgsprosenter. Mampassi kommer gratis men kan evt selges med fortjeneste hvis han får en kontrakt på noen år.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.08.2026 14:56    Post subject: Reply with quote

Tilbakekjøpklausul og videresalg, og prisen er nødt til å skyte i været når det er 3+ klubber som jakter han.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 11.08.2026 12:27    Post subject: Reply with quote

Blir solgt til KFUM for 5 mill. i dag, ifølge TV 2.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 11.08.2026 12:29    Post subject: Reply with quote

La oss inderlig håpe på tilbakekjøpsklausul.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 15, 16, 17  Next
Page 16 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb