View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 04.04.2007 16:08 Post subject: |
|
|
Kanske, kanske ikke. I denne tråden er det i hvert fald uinteressant. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 04.04.2007 16:23 Post subject: |
|
|
HeiaVincent wrote: | Men som sagt, hvis dere heller vil satse på gamlefar Jesus så tar vi han gjerne i mot her i Stavanger. |
Regner med det er Strand du kaller for gamlefar Jesus?
I dagens TA sier Tørum at Strands kropp ikke lengre klarer 90 min pr kamp. Regner med at Strand og Tettey kommer på å bytte på å spille på midtbanen i år. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 04.04.2007 16:38 Post subject: |
|
|
Det regner jeg også med, og det er en perfekt situasjon! Tettey får helt sikkert masse spilletid, slik at han får utvikle seg videre, men Strand kommer til å gjøre en viktig jobb for oss i kamper hvor rutinen kan være spesielt avgjørende. Her kan Tettey også lære mye ved å studere hvordan Strand løser indreløperrollen.
Håpet mitt er at vi får Nordvik og Jamtfall i en tilsvarende situasjon, hvor de får spille rundt halvparten av kampene eller mer. Det vil vi (og Nordvik og Jamtfall) ha igjen for senere!
Skjelbred ser jeg på som sikker i midtbanetreeren i år, sammen med Sapara. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Clash Senior

|
Posted: 11.04.2007 16:16 Post subject: |
|
|
Er det fordi Basma er så god eller fordi han er så dårlig at han er tatt med to ganger? _________________ Insert funny quote here |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.04.2007 16:19 Post subject: |
|
|
Det er fordi han er dobbelt så viktig. Samtidig gjør han seg godt på bilder. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 11.04.2007 18:21 Post subject: |
|
|
Bare så det er sagt - det er ikke jeg som har satt sammen de bildene. De var en del av artikkelen. |
|
Back to top |
|
 |
dreast Junior
|
Posted: 11.04.2007 22:47 Post subject: |
|
|
i artikkelen var det da bilde av lars |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 11.04.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Bilde lå på framsida av Adressa da artikkelen lå der. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.04.2007 23:45 Post subject: |
|
|
Tror vi har en aldri så liten Basma-fan her. Prøver å lure inn et ekstra Basma-portrett  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 13.04.2007 23:00 Post subject: |
|
|
Det ser ut som vi får et meget godt lag offensivt i år. Høyresiden med Sapara og Konan, venstreside med Skjelbred og Traore, og den som er i best form/skadefri av Iversen og Kone på topp. I tillegg har vi relativt brukbare utfordrere i Storflor, Braaten og Jamtfall. (Forøvrig godt å kunne ramse opp navnene uten å måtte ha med Solli, men nok om det.) Bakover ser det desverre værre ut, i hvertfall på papiret. Nå skal det sies at det forsvaret og ankeret vi hadde i fjor, som slapp inn veldig lite mål, ikke har all verdens endreinger til i år. Man får bare håpe at de offensive plussene er vesentlig større enn de defensive minusene. Da blir det fort edelt metall i år igjen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.04.2007 23:16 Post subject: |
|
|
Tipper Braaten vil ta over plassen til Traore om noen serierunder, er nok bare fordi Braaten har vært mye skadet gjennom vinteren at han starter på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 13.04.2007 23:36 Post subject: |
|
|
Eller rett og slett fordi braaten ikke har skrevet noen kontrakt for neste år? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 14.04.2007 01:11 Post subject: |
|
|
Njaa... Braaten tilfører laget såpass mye, så jeg tror ikke Tørum bruker det som noe argument mot å ikke bruke han, |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.04.2007 21:40 Post subject: |
|
|
Synes ikke Braaten tilfører laget så fryktelig mye mer enn Traorè. Traorè er minst like god til å drible, bedre til å slå innlegg og bedre til å skyte. Braaten er naturligvis bedre på mye, men det er ser ikke ut som vi taper så mye på å bruke Abdoul foran Daniel i mine øyne. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 14.04.2007 22:01 Post subject: |
|
|
Hva med frispark? Daniel er mester i å irritere motstanderen, så vi får frispark i Sapara-posisjon. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 14.04.2007 22:35 Post subject: |
|
|
(4-3-3)
Lars
Fredrik - Miika - Vidar - Mickael
Roar - Skjelbred - Marek
Abdoul - Steffen - Didier
Benk: Aleksander L. Aleksander T. Miakael K J.. Daniel. Yosuuf. Andreas. Christer. Øyvind. Bjørn. Alejandro.
Corner: Marek. Mickael
Frispark: Marek
Straffe: Steffen
Kaptein: Roar - Vidar
Ã…RETS RBK....
Last edited by Trondheim on 14.04.2007 23:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 14.04.2007 22:57 Post subject: |
|
|
Roar ta corner? Mener du ikke Dorsin? |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 14.04.2007 22:58 Post subject: |
|
|
Dorsin sorry |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Proff
|
Posted: 17.04.2007 01:00 Post subject: |
|
|
ROSENBORG ANNO SESONGEN 2007
Keeper: Lars Hirschfeld (7) - Stabil og god keeper som jeg mener er absolutt god nok for Rosenborg!
Høyreback: Fredrik Stoor (7) - Rask, teknisk - offensivt god! En bra mann til å kjøre opp på siden. Har ikke sett så alt for mye av han enda, men jeg har tro på høyresvensken vår!
Venstreback Mickael Dorsin (7) - Helt brukbar, ikke min type spiller, men bør beholdes. ER posisjonsdyktig og driblesterk.
Midstopperpar Alejandro Lago (6) - Knallsterk, og egentlig ikke så verst ferdighetsmessig, men denne spilleren er ikke noen Rosenborg-spiller, og la oss bli ferdig med det en gang for alle! I Europa vil han rett og slett bli for dårlig, mens i Norge kan han bli for ustabil og man vet aldri med denne. Intet godt alternativ.
Andreas Nordvik (6) - Hurtig - en enkel grunn til å være unik i Rosenborgs temposvake forsvarsrekke. Har masse potensiale, men jeg ville ikke sett han som fast stopper allerede i år. Nye stoppere må inn!
Indreløpere Marek Sapara (10) - Jeg kan nesten ikke huske å ha sett en så god fotballspiller i Tippeligaen før. Han er enda viktigere for Rosenborg enn det Robert Koren var for Lillestrøm i fjor. Selvskreven!
Per Ciljan Skjelbred (8 ) - En arbeidshest med god teknikk og bra pasningsbein. Gjør alltid kloke valg og er et supertalent - fortsatt! Jeg håper Skjelbred for spille mye i år, for han kan bli (er) utrolig viktig for Rosenborg!
Midtbaneanker Roar Strand/ Aleksander Tettey (begge 7) - Kanskje ikke den beste vi har lenger, men Roar utelatt fra førsteelleveren er et annet Rosenborg. Jeg håper han får spille mye og uansett har vi unge Tettey som kan steppe inn. Tettey har mye bra i seg og jeg ser han helt fast fra år 2008. Sterk og løpskraftig!
Høyrekant Didier Konan (9) - Det jeg har sett av Konan er imponerende, og jeg tror at han vil bli fantastisk når han får spilt seg inn. Rå teknikk!
Venstrekant Daniel Braaten (8 ) - Denne spilleren får en 8'er fordi han kan svaie mellom 1 og 10. Stort sett god, av og til dårlig, men uansett usannsynlig viktig fordi han har ekstremferdigheter som nesten alltid gjør forskjellen på Rosenborg og en jevn motstander.
Midtspiss Steffen Iversen (9) - Denne spilleren er så utrolig viktig fordi han lager mål, mål og mål. Hodespillet hans er i høyeste klasse, og Steffen Iversen er en ekspert på å finne rom. Utrolig smart!
* Karakterer fra 1-10 i parantes.
Resten Vi har Lund Hansen som reservekeeper, og han har bra rekkevide, men er vel uerfaren. Allikvel en knall backup! I forsvarsbenken som består av Kvarme, Basma og Koppinen er det så tregt at jeg nesten blir matt. Få alle ut og kjøp inn et HELT nytt forsvar! Midtbanebenken er tynn og består kun av Vidar Riseth. En ny spiller som kan gå inn i et rotasjonssystem bør hentes inn + en eller to unggutter til å erstatte Strand/Riseth. I angrepet vårt ser det veldig bra ut der både Kone, Traore og Storflor kan gjøre mirakler + unge Jamtfall som helt sikkert får en del spilletid i år. Rosenborg ser bra ut, men jeg savner som sagt forsvarsspillere spesielt midstoppere. Takk. _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 20.04.2007 00:37 Post subject: |
|
|
De har hele tiden på brakka sagt at vi ikke har noe forsvarsproblem, at vi blant lagene som slapp inn klart minst osv. Mye av dette skyldtes etter mitt skjønn at vi hadde en midtstopper sentralt på midtbanen som dekket over svakhetene, og at Koppinen og Basma holdt seg noenlunde skadefrie og overgikk seg selv sist høst.
NÃ¥ har disse blitt enda gamlere, er ikke i form og skader seg i hytt og pine.
Hvis brakka ikke ser at vi har et forsvarsproblem og vi fortsetter trenden med mange baklengs fra Tromsø-kampen så er det som et gufs fra Høgmos dager, hvor vi måtte finne oss i svada og lite troverdige uttalelser i runde etter runde etter runde (jeg grøsser fremdeles med tanken på at vi hadde Riseth i midtforsvaret alltid en meter unna markeringa og Solli som midtbaneanker, takk og pris for at vi nå har Tørum - han KAN laguttak!)
Synes laget tatt ut til kampen mot Stabæk er det beste gitt materialet vi har akkurat nå og skade/sykdomsproblemer.
Jeg er helt enig i kommentarer fra tidligere post at Nordvik ikke holder helt i dette selskapet ennå, og mener han i likhet med et par andre kunne hatt godt av å bli leid ut andre steder en stund for å få spilletid og for eventuelt å få en sjanse til å stå frem - blir de ikke en klippe i de lagene de lånes ut til er de ikke god nok for RBK. Vi må ikke glemme: av alle de ungdommene som har vært i RBK tidligere år er det jammen ikke mange som ender opp som gode nok spillere til fast plass på RBK. Og det har ikke bare med ungdomspolitikk i RBK å gjøre, det har heller med at vi er et lite land og en liten by og at det er langt mellom gullkornene som er store nok emner for et europeisk storlag som RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.04.2007 01:30 Post subject: |
|
|
Jeg må si jeg er litt ambivalent i forhold til dette å leie ut Nordvik. Han vil få vesentlig mer spilletid, og sansynligvis utvikle seg fortere på utlån til Adeccoligaen e.l. På den annen side har vi mange midstoppere per i dag (Koppinen, Lago, Kvarme, Nordvik, Basma og delvis Riseth). Få, om noen av disse holder den kvaliteten vi bør sikte etter i klubben. Nordvik er den eneste av disse jeg ser noe særlig utviklingspotensiale på. Det kan fort hende det kan lønne seg å gi han en del inhopp i løpet av vår-sesongen. Så kanskje han er god nok til å ta over en av plassene allerede til sommeren. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.04.2007 22:39 Post subject: |
|
|
Syns det er skremmende hvor store utskiftninger det har vært i RBK i vinter. Hvis man ser på laget som knuste Brann i seriefinalen og sammenligner det med laget som tapte på Nadderud så blir man overrasket.
RBK ala 2006
Hirschfeld
Strand - Basma - Koppinen - Dorsin
Sapara - Riseth - Tettey
Solli - Iversen - Storflor
RBK ala 2007
Hirschfeld
Stoor - Kvarme - Koppinen - Dorsin
Sapara - Strand - Skjelbred
Konan - Iversen - Traore
Kun 5 spillere som er i samme posisjon, og kun 6 av de samme 11 på banen... Muligens så hadde Basma danket ut Kvarme og Riseth danket ut Strand, men alikevell store forskjeller... |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 22.04.2007 22:44 Post subject: |
|
|
Med Riseth og Basma tilbake faller vel innlegget ditt på sin egen urimelighet. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 22.04.2007 22:46 Post subject: |
|
|
Rart hvor for ting snur. RBK fikk kjeft for at generasjonskiftet drøyde, nå er det galt at nye spillere kommer inn. |
|
Back to top |
|
 |
|