| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 01.07.2026 17:39 Post subject: |
|
|
| Hvorfor skal Horneland komme til dette vepsebolet her om Brann er et alternativ? Skjønner han godt. Liker i grunn Freyr bedre, selv. Spennende tider fremover |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.07.2026 19:14 Post subject: |
|
|
| Vil tro Horneland helst ville fortsette i utlandet. Nå som vi har kommet til juli, innser han nok at det ikke skjer. Dermed enklere å si ja til Brann nå enn til Rosenborg i mai. |
|
| Back to top |
|
 |
Yv89 Veteran
|
Posted: 01.07.2026 20:08 Post subject: |
|
|
Han vet også at presset rundt Rosenborg er enormt mye større enn feks Brann. Også Malmø er en klubb med høyt press fra publikum og støtteapparat irundt. Enklere å si ja til mindre klubber som Brann. _________________ Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på! |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.07.2026 21:05 Post subject: |
|
|
Presset rundt Rosenborg er da ikke enormt mye større. Det er vel kanskje ca. likt. Der kanskje medietrykket er ENDA mer på i Bergen enn det er i Trondheim.
Handler nok først og fremst om at Brann er komfortabelt for Horneland. Han slår meg som litt typen.
Turte ikke/ønsket ikke være hovedtrener i RBK selv om han ble tilbudt det i første omgang. Så kan man jo si at han hadde selvinnsikt nok til å innse sine begrensninger og ønsket mer erfaring før han skulle være hovedtrener i en stor klubb. Men personligheten hans fremstår da altså som en som ikke tar allverdens store sjanser når de byr seg, og spiller på lav risiko og sliter litt med beslutningsvegring. St. Etienne var jo et lag i fritt fall og det var litt sånn, rykker man ned er det nesten forventet og klarte han å redde det så var han redningsmann. Ikke allverdens press, selv med en stor klubb.
Og der fikk han jo sparken. Så kanskje tilbake til trygge rammer i Brann føltes bra.
Vingler i møte med ulike klubber, der Malmø er mye større og har mye bedre økonomiske rammer enn RBK og Brann.
Tror nok de fleste trenere ville valgt Malmø over Brann, når de først ønsket å fortsette karrieren sin.
Så kan det tenkes at Horneland hadde håpet på noe over Malmø-hylla og tenkte at da kunne han likegjerne gå tilbake til Brann til noe bedre byr seg. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 02.07.2026 12:05 Post subject: |
|
|
Nå har vi snart 20 års historikk på at trenere som har hatt suksess andre steder, mageplasker og blir sparket i RBK. Kåre var unntaket. Det er kanskje flere ting som burde analyseres og jobbes med?
Jeg har i mange år hørt rykter om en festkultur som ikke er bra. Det skal man naturligvis ikke legge vekt på, men det korresponderer på merkelig vis med et inntrykk av at vi alltid er dårligere trent enn motstanderen. _________________ Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2026 18:30 Post subject: |
|
|
(...) samtalene mellom RBK og Horneland dro ut, og en avgjørelse lot vente på seg – selv om dem som jobbet med trenerjakten i RBK var tydelig på at Horneland var mannen de ville ha.
Ifølge TV 2s opplysninger handlet det om at Horneland ikke ville binde seg på det daværende tidspunktet, da han ønsket å jobbe i utlandet – der både Malmö og den engelsk toppklubben Ipswich var blant de aktuelle destinasjonene.
Da sto RBK-toppene overfor et valg: Vente på Horneland, eller gå videre. Trønderne falt ned på det siste.
Les mer: TV 2 avslører: Så nær var Horneland Rosenborg
– Hvor nære var egentlig du å bli Rosenborg-trener?
– Det føler jeg er helt uinteressant, egentlig. Freyr har dratt opp der og gjort en kjempejobb. Rosenborg har en sterk tropp, og han har forløst den på en bra måte, svarer Brann-treneren unnvikende.
(...)
Om han nødig vil snakke så mye om de samtalene han hadde med Rosenborg i sommer, legger han ikke skjul på at han hadde en flørt med gamleklubben.
– Rosenborg betyr mye for meg, for jeg lærte så mye der. Det som jeg lærte om å drifte en stor klubb, har Brann fått mye utbytte av. Jeg hadde drevet en under underdog-klubb i Haugesund, og fått til mye der, men det er noe helt annet å drive Norges største klubb. Det lærte jeg så utrolig mye av. Så da jeg kom til den nest største klubben, som jeg mener Brann er, hadde jeg langt flere verktøy med meg, sier haugesunderen.
Les mer: Eirik Horneland: – Rosenborg betyr mye for meg |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 01.08.2026 18:34 Post subject: |
|
|
Er egentlig jaggu glad vi ikke endte opp med "ehh, vet ikke hvor gira jeg er, håper det dukker opp noe i utlandet"-Horneland.
Det føles litt falskt da når han møter opp i Bergen og sier han gleder seg stort til de neste årene der.
Som en dårlig trøstepremie. |
|
| Back to top |
|
 |
oyvindh Rutinert

|
Posted: 02.08.2026 07:32 Post subject: |
|
|
Han sa i et intervju tidligere i år at tiden i Brann hadde vært den beste tiden i hans liv.
I så måte ikke overraskende at han velger returnere dit, selv om andre klubber i Norge kanskje ikke var interessante. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 03.08.2026 01:20 Post subject: |
|
|
Var vel ikke at Rosenborg ikke var interessant, for hadde det vært uinteressant hadde han jo bare sagt "ikke interessert" og det hadde stoppet der.
Problemet var vel mer at han var mer interessert i å vente på andre muligheter utenlands, og Rosenborg ville ikke vente å se (det har vi tross alt brent oss på tidligere).
Så kom vel Brann på banen, interessen fra utlandet var vel sikkert av den type at han ikke akkurat stod øverst på listen og han fikk med seg El-Fakiri, Huseklepp og Kalvenes inn i teamet sitt som sikkert hjalp veldig. Pluss at han hadde det veldig bra forrige gang han var i Brann og føler vel også der at han kan oppnå mer, litt som han sikkert føler om Rosenborg.
Så får vi se om Horneland igjen er aktuell på et senere tidspunkt eller om det blir litt som med Trond Sollied at timingen ikke er riktig.
Uansett fornøyd med at vi har fått Freyr. |
|
| Back to top |
|
 |
|