| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Putte Veteran

|
Posted: 19.07.2026 22:13 Post subject: Brann - Rosenborg |
|
|
SK Brann - Rosenborg BK
vs.
Turnering: eliteserien
Tid: søndag 2. august 2026 19:15
Sted: Brann stadion
TV: tv2.no _________________
(delt bruker - PM for tilgang) |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 19.07.2026 22:17 Post subject: |
|
|
Horneland vs Freyr
Tipper Freyr hadde storkosa seg om vi tar denne. Men Brann har mye bedre forutsetninger og er på hjemmebane. Blir en hard kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2026 19:42 Post subject: |
|
|
Alexandersson:
- Svensson måtte av ved pause.
- Han strever litt med noen greier, men han kunne godt ha spilt mer. Vi følte bare at vi hadde så bra kontroll på kampen. Med så dyktige spillere på benken, ville vi heller ta ham ut i dag og fortsette den der gjenopptreningen som han delvis er inne i.
- Slo Nordli opp lårskaden mot Start?
- Ja, det er noe med låret. Men han er med på trening i morgen (les: i dag).
- Så han kan være aktuell mot Brann?
- Ja.
Les mer: - Kort vei mellom himmel og helvete i fotball |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.07.2026 22:59 Post subject: |
|
|
| Brann er ikke et topplag for øyeblikket. Resultatene mot VIF, KBK, Cluj, og den knappe seieren mot Start gjør det tydelig. Det er ikke mye som stemmer for de. Det kan vel være ikke være tvil om hvilket av de to lagene som har best form. Freyr er på hevntokt i Bergen, og får med seg laget på å gjøre alt for å vinne denne kampen. Ja, vi har spilt mot "svak" motstand. Men det er ikke bare sånn at vi har vunnet mot dårligere lag. Vi har i større og mindre grad totalt dominert kampene og vunnet overbevisende med svært få sjanser i mot oss mens vi har produsert masse. Kan ikke huske sist vi dominerte en kamp som vi gjorde mot Fredrikstad, helt uavhengig av motstand. Dette blir seier. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 29.07.2026 09:20 Post subject: |
|
|
| Elche lagt inn bud på Horn Myhre. Satser på at hodet hans er et annet sted til søndag, hvis ikke han allerede er solgt da. |
|
| Back to top |
|
 |
SammaFaen Senior
|
Posted: 29.07.2026 13:01 Post subject: |
|
|
| Tar turen til denne. Meldt skikkelig Bergens vær til denne. Får håpe på ekstraomganger på Brann torsdag i e-cup kvaliken. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 29.07.2026 13:05 Post subject: |
|
|
| Blir vel plenty av kort i denne kampen. Tipper 2 røde og 10 gule. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 29.07.2026 16:23 Post subject: |
|
|
| Begge lag stiller med en langt mindre skadeplaget stall enn for bare kort tid siden, vi har en stor fordel med at flere av spillerne har fått kamper i beina og sjøltillit er viktig i fotball så setter penga på seier! |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 29.07.2026 17:44 Post subject: |
|
|
Med det momentumet angrepet vårt har, mot et svekket og rotete Brannforsvar, med en livsviktig kamp i beina fra kampen i morra.
Jeg tror det kan bli veldig gøy. Problemet er jo selvfølgelig at kvaliteten på spillerne er et vesentlig hakk opp fra hva vi har møtt.
Dette blir første lakmustesten for Freyr. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2026 19:13 Post subject: |
|
|
Alexandersson:
- Jeg gleder meg til å ta slåsskampen der, for det er gøy. Men jeg vet at det blir en spesiell kamp for meg, og det håper jeg at jeg får lov til å tillate meg.
- Hvor spesiell blir duellen med Eirik Horneland?
- Det gidder jeg slett ikke å gå med på. Det er Rosenborg mot Brann. Kampen er kun spesiell fordi jeg ga alt som jeg kunne og meg selv til byen. Jeg har relasjoner til folk i byen og familien min bor der. Så det er derfor som det er spesielt.
Les mer: - Det blir en spesiell kamp for meg |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 29.07.2026 21:20 Post subject: |
|
|
Du prøvde å røre litt i gryta med Horneland-kommentaren ja
Må være litt spesielt for Freyr. Han elsket jo Bergen, laget og fansen. Og fansen elsket han, og er vel ekstremt splittet i etterkant av sparkingen.
Så blir spennende å se mottakelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 30.07.2026 09:57 Post subject: |
|
|
Lenge siden jeg har gledet meg sånn til en RBK-kamp som denne, med den ekstra spissen som kampen vil ha (Horneland, Freyr) og ikke minst at vi ser ut som et nytt lag! Dessuten har det alltid vært noe mere klasse over disse oppgjørene ift kampen på tribunen sammenlignet med røkla i Mooile og Lillestrøm  |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.07.2026 10:33 Post subject: |
|
|
Bli ikke mer fyr i en eliteseriekamp enn denne! Her står mye på spill for begge lag og begge trenere. Blir spennende å se om noen av lagene gjør grep på banen med tanke på at det er to lag med ganske lik spillestil som møtes.
Hva ville dere på forumet med litt trenerbagasje gjort? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 30.07.2026 12:54 Post subject: |
|
|
| Blir spennende å se hvem Brann starter med ikveld og hvor mye krutt de må brenne av. Ideelt for Rbk hadde vært ekstra omganger. Men her skal Rbk bare fortsette med å kjøre på, vi er i god flyt om dagen. Det var bra tenning og intensitet på skoglunden idag så dette lover godt før møtet på søndag. Ingen skader/frafall som jeg kan melde om. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 30.07.2026 14:45 Post subject: |
|
|
Skal du lykkes på sikt, bør innstillingen være at man gjør færrest mulig taktiske endringer selv. Vanskelig å både skape en taktisk stil, og ikke minst gjenskape den - dersom man blir for opptatt av motstanderen. Blir vi for defensiv her, kommer vi til å bli bombardert med intensitet og målsjanser imot, så nøkkelen ligger nok i at vi viser null respekt, og prøver å matche de på intensivitet og press.
Med tanke på at Freyr er såpass ny, kan det fort straffe seg om vi endrer den taktiske tilnærmingen for mye. Brann har også et hardt program for tiden med store og viktige kamper, og gitt skadesituasjonen deres så tenker jeg at vi bare må kjøre på her. Får kanskje se en nogenlunde mer kynisk inngang til kampen likt Start, der vi slår litt lengre, men hvor vi fremdeles sender frem laget og står høyt på de. Greit for å sette kampen litt, og unngå unødvendig risiko i starten. Så er begge de kampene ganske like i at motstanderen burde kjenne mer på intensiteten i kampen etter hvert. Da er det greit å minske risiko for baklengsmål og gratis motivasjon.
Altså, litt mer pragmatisk uten at vi selv endrer identitet. Vi har så gode forutsetninger i kampen at vi skal kunne matche deres styrker, og det liker de ikke. Om noe så kan en av backene holde litt igjen for å demme imot kontringer, noe vi i hvert fall så at Svensson og Witry gjorde sist kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 30.07.2026 16:22 Post subject: |
|
|
Vi må nok bare fortsette å presse på det vi skal bygge videre på.
Freyr gjorde litt taktiske disposisjoner ut i Europa med Brann, men det var først og fremst for å ikke være naivt aggressive. Så noe mer kontroll men samme identitet som du sier ODN tror jeg er riktig.
Jeg tror nok vi bare kjører på med akkurat samme greie, få det innarbeidet. Ok, kanskje vi taper i Bergen. Har ikke noe å si. Vi må bare drille inn det nye systemet.
Når det kommer på spillersiden:
Spørsmålet er jo om Bolkan Nordli er klar, men at Fossum spilte seg til en fortjent startelleverplass etter kampen mot FFK. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.07.2026 19:40 Post subject: |
|
|
Tipper at Fossum starter igjen på søndag, ja. Nordli må nok først greie et innhopp uten å bli skadet igjen.
Vil være utrolig artig å se hva som skjer dersom vi tar ledelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
|