| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 18.06.2026 20:48 Post subject: |
|
|
Styret har måttet tåle spørsmål rundt timingen - hvorfor møtet ikke kan bli avholdt allerede i juni.
– Det tar tid å forberede og gjennomføre et årsmøte. Da måtte vi ha kalt folk som på ferie tilbake på jobb. Vi har et ansvar som arbeidsgiver, sier hun.
– Så kan det hende valgkomiteen har sine kandidater klare allerede. Det vet ikke jeg. Men det er viktig at også dem får tid.
– Har du snakket med valgkomiteen?
– Jeg skal gjøre det i løpet av denne uka.
– Hva vil du si?
- At vi må ha riktig kompetanse og kontinuitet i styret. Det har vært altfor stort gjennomtrekk, svarer Gotaas Johnsen, som onsdag satte seg på flyet hjem til Trondheim.
Les mer: Mistet søvnen og raste ned i vekt: - Ble umulig |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 19.06.2026 08:44 Post subject: |
|
|
Hadde skullet likt å få klarhet i om hva de andre i styret tenker om at man insisterer på å gjennomføre et ekstraordinært årsmøte på tross av at CGJ ikke tar gjenvalg?
Om det er CGJ som har en agenda om å ta ett oppgjør med medlemmene eller om hele styret er innstilt på at det er denne måten det skal gjøres på?
For RBK som klubb hadde det helt klart skapt mest ro om CGJ trekker seg og nestleder tar over. Det er en grunn til at et årsmøte velger vara til styret.
Jeg har full forståelse for at CGJ både kan føle seg urettmessig behandlet og være bitter for hvordan ting har skjedd. Men her hadde hun kunnet være den voksne parten å la andre i styre få rykke opp. Nå virker det mer som et trassig tenåring som skal ta et oppgjør på vegne av fremtidige styreledere. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.06.2026 08:55 Post subject: |
|
|
| Quote: | – I løpet av de siste ukene. Vurderte du noen gang å takke for deg før dette årsmøtet?
– Jeg tar ansvaret til det ekstraordinære årsmøtet er gjennomført. Ingen skal tvile på det, svarer Gotaas Johnsen. |
Styreleder eller politiker? _________________ PÃ¥meldt |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 19.06.2026 09:08 Post subject: |
|
|
| Quote: | BOSTON: - Med tanke på hvor vi er sportslig, så burde trenerskiftet kommet før, sier hun til Adresseavisen.
RBKs styreleder utdyper:
– Samtidig: Når vi henter en ung trener må vi vise at vi tror og satser på det. Vi prøvde også å gjøre tiltak underveis, og får heller aldri svar på hva som hadde skjedd om vi hadde endret tidligere. |
Dette er det vel ingen som er uenige i nå. Og i all kritikken mot henne så er det greit å understreke at det var et klart flertall også her inne som ønsket at AJ skulle fortsette etter den skandaløse fjorårssesongen. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.06.2026 10:14 Post subject: |
|
|
Sjokkerende at folk argumenterer mot EOÅ og ikke skjønner hvor udemokratisk det er. Viser bare at å presse ut CGJ var ren mobbing, som fungerte.
Bra kommentar av Løfaldli for en gangs skyld også. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 19.06.2026 10:29 Post subject: |
|
|
| Litt spesielt at han sammenligner Gootas Johnsen med Trump. SÃ¥ ikke den komme. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 19.06.2026 10:34 Post subject: |
|
|
Helt utrolig hva denne Løfaldi tegneseriefiguren klarer å lire av seg. Stor underholdning men et journalistisk makkverk hver gang. _________________ I have spoken. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.06.2026 10:35 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Sjokkerende at folk argumenterer mot EOÅ og ikke skjønner hvor udemokratisk det er. Viser bare at å presse ut CGJ var ren mobbing, som fungerte.
Mobbing å følge demokratiske regler der altså... _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 19.06.2026 10:37 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | Sjokkerende at folk argumenterer mot EOÅ og ikke skjønner hvor udemokratisk det er. Viser bare at å presse ut CGJ var ren mobbing, som fungerte.
Udemokratisk? Det at en styreleder trekker seg og nestleder tar over og vara kommer inn er jo akkurat slik det fungerer overalt. Det er ikke normalt å innkalle til EOÅ for å erstatte en styreleder som velger å ikke ta gjenvalg.
Ikke er det spesielt mye mer demokratisk at alle plasser stilles til disposisjon heller all den tid det kun er styreleder noen har stilt mistillit imot. Årsmøte har allerede demokratisk valgt både nestleder og vara.
Men klart om styret/styreleder ønsker å lage mest mulig kaos så kan de selvsagt gjøre det på denne måten. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.06.2026 10:39 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | | Dette er det vel ingen som er uenige i nå. Og i all kritikken mot henne så er det greit å understreke at det var et klart flertall også her inne som ønsket at AJ skulle fortsette etter den skandaløse fjorårssesongen. |
Det der er jo NM i selvmotsigelse. _________________ PÃ¥meldt |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.06.2026 10:53 Post subject: |
|
|
| netrom84 wrote: |
Udemokratisk? Det at en styreleder trekker seg og nestleder tar over og vara kommer inn er jo akkurat slik det fungerer overalt. Det er ikke normalt å innkalle til EOÅ for å erstatte en styreleder som velger å ikke ta gjenvalg.
Ikke er det spesielt mye mer demokratisk at alle plasser stilles til disposisjon heller all den tid det kun er styreleder noen har stilt mistillit imot. Årsmøte har allerede demokratisk valgt både nestleder og vara.
Men klart om styret/styreleder ønsker å lage mest mulig kaos så kan de selvsagt gjøre det på denne måten. |
CGJ og hennes team (styret) har mer integritet i lillefingeren enn hele mistillitsgjengen til sammen, så disse hintene dine til at de vil klubben vondt er skivebom. Måten du snakker om EOÅ på er bevisst uærlig, eller bare ekstremt ignorant. Hvis du ikke skjønner at det er en forskjell mellom at en styreleder trekker seg på eget insj, og at en liten fraksjon med femtekolonister truer styreleder til å gå av så ønsker jeg god bedring. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 19.06.2026 11:05 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | CGJ og hennes team (styret) har mer integritet i lillefingeren enn hele mistillitsgjengen til sammen, så disse hintene dine til at de vil klubben vondt er skivebom. Måten du snakker om EOÅ på er bevisst uærlig, eller bare ekstremt ignorant. Hvis du ikke skjønner at det er en forskjell mellom at en styreleder trekker seg på eget insj, og at en liten fraksjon med femtekolonister truer styreleder til å gå av så ønsker jeg god bedring. |
Altså. Jeg sammenligner ikke CGJ og hennes team opp imot integriteten til misstillitsgjengen.
Jeg sier at for RBK så hadde det beste vært om CGJ trekker seg på normal måte og ikke presser igjennom et EOÅ for å gå av all den tid hun ikke ønsker å fortsette.
Hadde hun kjempet om styrevervet og vært innstilt på å tå gjenvalg hadde det selvsagt vært riktig å gjennomføre EOÅ. Men nå lyser det bitterhet og smålighet lang vei dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.06.2026 11:11 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | CGJ og hennes team (styret) har mer integritet i lillefingeren enn hele mistillitsgjengen til sammen, så disse hintene dine til at de vil klubben vondt er skivebom. Måten du snakker om EOÅ på er bevisst uærlig, eller bare ekstremt ignorant. Hvis du ikke skjønner at det er en forskjell mellom at en styreleder trekker seg på eget insj, og at en liten fraksjon med femtekolonister truer styreleder til å gå av så ønsker jeg god bedring. |
Hvorfor skriver du at hun er blitt truet når det ikke stemmer? Og hvem er denne mistillitsgjengen siden du veit hvem alle er? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 19.06.2026 11:20 Post subject: |
|
|
Hold kjeft Andreas, eller så kommer jeg til huset ditt og banker deg (dette er ikke en trussel, alt du trenger å gjøre er å holde kjeft, så slipper du juling. Ergo ingen trussel.)
Jeg gjentar: Ikke en trussel. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.06.2026 11:32 Post subject: |
|
|
Jeg tar heller imot besøket:) _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 19.06.2026 12:23 Post subject: |
|
|
ekstraordinær slåsskamp i slutten av august? _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 19.06.2026 13:12 Post subject: |
|
|
Han må leite litt for å finne meg, men lykke til  _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |