| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2195 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 17.06.2026 09:44 Post subject: |
|
|
Det aller letteste er å være negativ, øse ut misnøye mot prosess og involverte mennesker i RBK-systemet. Alle ansatte i klubben er ubrukelige, styret er ubrukelig og ikke et menneske der kan noe om klubbdrift. Det er ikke særlig interessant lesing. Og det er fordi de negative får alltid rett til slutt, det er kun et spørsmål standhaftighet og om tid. Har sagt det før, man er ikke profet om man spår at trenere får sparken, man har bare forstått litt av hva sannsynlighetsregning er.
Heldigvis er det noen brukere her inne som evner å ha perspektiver og lete litt etter en faktabasert virkelighet.
Og der var han klar! _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 17.06.2026 09:46 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Hedning wrote: | | Skal bli bra kok her inne om Freyr takker nei. |
Det med nepotisme er et viktig poeng. Men det er ikke nødvendigvis bare negativt. I Rosenborg har vi også kjent på hvordan det kan gå når Sportsdirektøren og treneren ikke klarer å samarbeide. Se bare på Dorsin-Rekdal-perioden eller da Dorsin hentet inn Carlo Holse over hodet på Horneland og Emberland.
Det er da utelukkende positivt at Finnbogason vet hvilke spillertyper og prioriteringer Freyr ønsker.
EDIT: oppdaget 9 timer etter innlegget at en halv setning manglet. |
Rart at dette ikke går bra i RBK, når det går fint i Real Madrid , at Presidenten henter inn den spilleren han ønsker, med eller uten trenerens godkjennelse..
Men nå som treneren er ansatt, og både treneren og sportsdirektøren kjenner hverandre fra før, så får vi håpe på godt sammarbeid fremover.
Last edited by Messi on 17.06.2026 09:53; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
kablap Senior
|
Posted: 17.06.2026 09:51 Post subject: |
|
|
Blir bra, dette! Vanskelig å se for seg noe vesentlig bedre, med tanke på vår attraktivitet og generelle situasjon _________________ Kebab og klyster |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 17.06.2026 09:52 Post subject: |
|
|
| Det er ikke meningen å ødelegge den pessimistiske stemningen her inne nå, men jeg tror Freyr og Rosenborg kan være en god match. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 17.06.2026 10:08 Post subject: |
|
|
Dette var uten tvil det beste vi kunne få, i lys av Horneland og Helstrups nei.
Hva gjør Helstrup så mye bedre enn Freyr?
Hvis dere så Brann under Freyr, især i Europa, og fjorårets sesong. Nydelig
De var lenge med i gullkampen, og pushet Glimt, i tospann med Viking, som til slutt vant.
De gjorde avtrykk i europa, og gjorde seg slettes ikke bort.
De spilte solid og godt under Freyr.
Så har de havnet litt skeivt ut i årets sesong, hvor de har mange skader, og hvor de har fått mye rart av spiller inn, noe som Freyr ikke er enig i.
Når jeg så Freyr ble sparket, så var min første tanke at RBK må kjenne sin besøkelsestid.
Supportere og spillere stiller seg totalt uforstående til sparkingen. _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 17.06.2026 10:14 Post subject: |
|
|
| Greit å få landet iallfall - kan ikke bli mye verre enn det som har vært til nå |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 17.06.2026 10:16 Post subject: |
|
|
| siggen1 wrote: | | At Freyr ønsker kontroll på spillerkjøpene er ubetinget bra. Både Brann og RBK har bommet grovt lenge |
Nå har vi en ny sportsdirektør og innkjøpssjef/speider siden forrige vindu.
Det morsomme er at det mye omtalte strategidokumentet ikke teller en dritt til syvende og sist, bare så styret skal ha noe papirer på at de har jobbet... _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.06.2026 10:19 Post subject: |
|
|
Velkommen Freyr!
Kan dete være vår GOT historie? Kan vi unngå et "Red Wedding"?  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Tordenbukser Senior
|
Posted: 17.06.2026 10:22 Post subject: |
|
|
Velkommen, Freyr!
Nå blir det vulkaner og fermentert hai på alle mann!
Det er faen meg godt at dette kapittelet kan lukkes. Heia RBK
 |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 17.06.2026 10:22 Post subject: |
|
|
Fornøyd jeg selv om Helstrup var den jeg ønsket mest.
HÃ¥per han er hevngjerrig . Sulten har han ihvertfall.
Dette var gledelig. Det klart beste alternativet til Helstrup.
Året 2026 har vært ett skademareritt i Brann kombinert med masse dårlige og dyre kjøp.
Nei fy faen nå gleder jeg meg til fortsettelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Pijeei Junior
|
Posted: 17.06.2026 10:25 Post subject: |
|
|
| Veldig veldig bra! Dette blir tipp-topp. Og i tospann med Alfred Finnbogason blir dette meget bra. Har veldig trua på dette. Karismatisk og krevende type som sprer entusiasme. Bravo til alle involverte |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 17.06.2026 10:27 Post subject: |
|
|
| John Hartmann inn som assistent, samme kar han hadde i Brann/Lyngby. Litt ukjent kar. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 17.06.2026 10:29 Post subject: |
|
|
Er vel temmelig garantert at vi slår Brann nå da..  _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Tordenbukser Senior
|
Posted: 17.06.2026 10:43 Post subject: |
|
|
Birger, du Birger.
Ute med svartmalinga igjen...
"– Jeg tenker at Rosenborg ikke har fått førstevalget sitt, ikke andrevalget og ikke tredjevalget, sier kommentator i Adresseavisen, Birger Løfaldli, til NRK."
Nei, det skjønner alle at han ikke er, så her sparkes åpne dører enda åpnere.
Det er ikke alltid man får førstevalget - noe man lærer i 2-tida på lørdagsnettene i Trondheim sentrum. Det er ikke dermed sagt at den flotteste høna er hu som klukker høyest. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 17.06.2026 11:03 Post subject: |
|
|
[quote="Messi"] | robbie wrote: |
Rart at dette ikke går bra i RBK, når det går fint i Real Madrid , at Presidenten henter inn den spilleren han ønsker, med eller uten trenerens godkjennelse..
|
Hahah. Jeg vil driste meg til å si at den sportslige suksessen til Real Madrid er på tross av og ikke på grunn av den bipolare lederstilen til Florentino Perez. Men vi kan ta den diskusjonen videre i Spansk Fotball-tråden.
Velkommen Freyr! |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 17.06.2026 11:06 Post subject: |
|
|
Hadde vi ansatt Freyr i januar hadde alle vært fra seg av begeistring.
Nå kommer det med en bismak på grunn av Branns elendige vårsesong og påfølgende sparken. Men treneren har ikke blitt noe dårligere det siste halve året, men i stedet fått verdifull motgang-erfaring.
Jeg er overbevist om at Freyr har den faglige kompetansen som skal til for å lede dette laget oppover på tabellen. Så får vi se hvordan ting utspiller seg og om det blir slitasje på omgivelsene.
Noen Freyr-yndlinger som kan lokkes til klubben? |
|
| Back to top |
|
 |
frank Proff
|
Posted: 17.06.2026 11:09 Post subject: |
|
|
Endelig kan vi begynne å se framover igjen.
Kjør! _________________ "At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 17.06.2026 11:09 Post subject: |
|
|
| Velkommen. Tror det kan bli bra, orker hvertfall ikke å være pessimistisk fra start. Han får en tøff jobb, det er ikke bare bare å rette opp det makkverket han tar over. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 17.06.2026 11:11 Post subject: |
|
|
Blindheim er samtidig ikke utelukkende positiv til RBKs ansettelse.
– Jeg er spent på hva han faktisk vil ta tak i, og hvordan hans RBK kommer til å se ut. Det var en utfordring i Brann – det var ikke så lett å se hva han prøvde på.
Er vi der igjen ja????.
Han dukket tydeligvis opp veldig beleilig for de som kjørte prosessen... _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 17.06.2026 11:13 Post subject: |
|
|
Ny trener på plass er det viktigste.
Det er litt bingo hvem som feiler og hvem som slår til så det viktigste var nok å få ansatt noen. Så vil tiden vise om det blir en suksess eller ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 17.06.2026 11:15 Post subject: |
|
|
Velkommen Freyr, krysser fingre for at dette vil fungere
(Uansett deilig å få det avklart) |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 17.06.2026 11:21 Post subject: |
|
|
| Jeg er forsiktig optimist. Det kan jo egentlig ikke bli stort verre enn det har vært, eller? |
|
| Back to top |
|
 |
saft Junior
|
Posted: 17.06.2026 11:33 Post subject: |
|
|
Optimist til at dette er første steget i en ny retning, hvor man kan få begynt med å bygge opp et stabilt fundament, hvor spillergruppa er fysisk rustet til å spille i eliteserien, og at man kan begynne å dra i samme retning. Største fordelen fra Brann/Bergen med Freyr er vel at han fikk supporterne/byen med på retningen, var vel bare sportsdirektøren som ikke så i samme retning, men det kan man ha berettiget håp om at er på plass her, iallefall til å begynne med..
Dette kan bli bra... etterhvert |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.06.2026 11:40 Post subject: |
|
|
| Alltid optimist og positiv til det motsatte er bevist. Dette blir bra! |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 17.06.2026 11:42 Post subject: |
|
|
Har trua på dette enn så lenge! Spørsmålet er jo bare om det spiller noen rolle hvem som er trener. De siste årene har det ikke virket sånn. Lar meg gjerne motbevise.
Hadde Freyr vært førstevalget kan vi godt snakke om nepotisme, men der vi er nå mener jeg han sannsynligvis er det beste valget, spesielt med tanke på ryktene rundt hvilke andre kandidater vi har snakket med. |
|
| Back to top |
|
 |
|