English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 854, 855, 856

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
saft
Junior

PostPosted: 16.06.2026 19:29    Post subject: Reply with quote

Folk som er imot F A og som selv foreslår KI/PAH, Maalen, Naustan osv... Da er det jo tungt. Har troen på at Freyr over 2-3 år kan stabilisere klubben, først på øverste halvdel, så topp 4, og i mens kan klubben bruke den rolige tiden på å planlegge neste steg fremover, som burde gjøres kontinuerlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Langern
Junior

PostPosted: 16.06.2026 20:42    Post subject: Reply with quote

Skjønner at folk er skuffet over at det ikke ble napp på 1, 2 & 3 valget. Men, det er styret som ga Johansson fyken. Det er ikke bare, bare for FB å dra en trener opp av hatten i den situasjonen vi befinner oss i. Det skal mye til for at noen ønsker å ta over dette laget, uansett hvor mye penger man tilbyr. La oss håpe FA blir bra (om han takker ja). Jeg tror der kan bli bra om han får tid. Han slår meg som en med mer pondus og en med
Mer autoritet enn Johansson. I tillegg har han vært godt likt av spillerne og supporterne i Brann. Dette tyder på at han har gjort noe riktig der og.

Faglig - usikker, men virker som han står for høyt press og offensiv ball. Håper dog han får noen penger å handle for - spesielt en klassestopper.
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 16.06.2026 20:43    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:
Kåre og Helland 7 dager i uka over dette makkverket de er i ferd med å rasere klubben med nå. Obos er et faktum før vi får kvitta oss med det værste styret i klubbens historie. Crying or Very sad

Hva får deg til å være så negativ til Freyr? Ikke mitt førstevalg heller, men langt i fra det verste valget vi kan gjøre.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 17.06.2026 14:24    Post subject: Reply with quote

Overbevis meg gjerne hvorfor dette er så himla positivt.
Åpenbart ikke kompetent nok til å trene en klubb vi skal være milevis bedre enn. Rykka opp med en mikroklubb i Danmark, trent litt damefotball noen år. 0 nix og nada å vise til, men surner like bra som Kåre om dette skulle gå trått. Ikke akkurat mannen jeg ønsket meg inn døren nå som vi står på vippen til total kollaps som klubb.

Godt mulig man sparte noen kroner i forhold til alternativene som har florert på ryktebørsen den siste tiden, men vi har ikke råd til å spare oss ned i obos.
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 17.06.2026 16:03    Post subject: Reply with quote

Orkdal1:

Hvorfor skal Rosenborg være milevis bedre enn Brann?

Altfor mange lever i en fortid som det er praktisk talt umulig å gjenskape.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 17.06.2026 16:27    Post subject: Reply with quote

Det at et slikt tankesett har fått gjennomsyre klubben, fra tribune til styrerom er grunnen til at det har gått i dass.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.06.2026 16:28    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:
Åpenbart ikke kompetent nok til å trene en klubb vi skal være milevis bedre enn. Rykka opp med en mikroklubb i Danmark, trent litt damefotball noen år. 0 nix og nada å vise til, men surner like bra som Kåre om dette skulle gå trått. Ikke akkurat mannen jeg ønsket meg inn døren nå som vi står på vippen til total kollaps som klubb.

Når jeg leser slike innlegg får jeg bare til å riste hodet og lure på hva i all verden er det du ville gjort annerledes? Hva er alternativet ditt?

Alfreth Finnbogason har vært nødt til å finne trener med ekstremt begrensede ressurser og verktøy. Det er i stor grad pga ramponeringen av klubben som ble gjort under Kotengs ledelse. Men nå sitter vi her. Man kan ikke trylle frem en tidsmaskin. Klubben kan heller ikke trylle frem penger den ikke har.

Alfreth og gjengen hans har forsøkt å være ambisiøse og hente folk som Horneland og Helstrup. Men det fungerte ikke. Hylla til Rosenborg er nå trenere som Thomas Myhre, Mikjal Thomasson eller Sven Maalen. Sammenlignet med disse navnene er selvfølgelig Freyr et klart steg opp.

Om du fortsatt er uenig med meg: Forklar deg. Utdyp.
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 17.06.2026 16:54    Post subject: Reply with quote

Og hvor lenge skal vi skyve denne hylle unnskyldningen foran oss for å forsvare dårlige kjøp og ansettelser?

Kanskje Finnbogason heller ikke er flink/kompetent nok til å lande det beste resultatet ut i fra forutsetningene. Er det opplest og vedtatt at det han klarte å lever her innen for rammene man hadde er det beste mulige utfall eller kan det tenkes at noen andre hadde klart å levere noe bedre?

Inkompetanse har fått lov å avle inkompetanse over mange år, da er det dette man får.

Jeg synes ikke Freyr er god nok som trener for Rosenborg å det må jeg få lov til å mene. Jeg blir forumets lykkeligste om jeg tar feil, men ikke ett fiber i meg tenker at dette blir sabla bra.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 17.06.2026 17:20    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:

Jeg synes ikke Freyr er god nok som trener for Rosenborg å det må jeg få lov til å mene. Jeg blir forumets lykkeligste om jeg tar feil, men ikke ett fiber i meg tenker at dette blir sabla bra.

Men HVEM mener du er god nok?

Hvilken trener og hvilket kaliber mener du er god nok?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 17.06.2026 17:25    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:

Godt mulig man sparte noen kroner i forhold til alternativene som har florert på ryktebørsen den siste tiden, men vi har ikke råd til å spare oss ned i obos.

Så han rykket opp med en liten dansk klubb og holdt den klubben i toppdivisjonen selv med små ressurser?

4. plass i Eliteserien 3 poeng bak det som Horneland tok sølv med året før (og ble hyllet for)

Gikk videre i Europaligaen foran lag som Malmø, RB Salzburg, Feyenord, Basel. Etter å spilt 3-3 mot FCM som endte 19 poeng og 3. plass i ligaspillet og hadde vært på 2. plass bak Lyon og foran en hel haug med store europeiske lag om de ikke hadde spilt uavgjort mot Brann. En kamp Brann dominerte og skapte mye i.

Ærlig talt har han nå vist mer enn ganske mange norske trenere som aldri har satt sin fot i Europa engang.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 17.06.2026 17:47    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:

Jeg synes ikke Freyr er god nok som trener for Rosenborg å det må jeg få lov til å mene.

Selvfølgelig har du lov til å mene det. Og jeg har lov til å mene at innleggene dine er et makkverk av føleri og vissvass.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 17.06.2026 18:35    Post subject: Reply with quote

En fortid som det er praktisk talt umulig å gjenskape sier du. Som er ganske ironisk all den tid vi per dags dato har et norsk lag som er det nærmeste noen har vært å gjenskape den fortiden og som har levert flere enkeltprestasjoner som i alle fall er i nærheten av å være på samme høyde.

Selvsagt er det mulig å gjenskape mye av fortiden. Enkelt er det på ingen som helst måte. Men når en klubb fra Bodø har klart mye av det samme, med mye likt i både filosofi, spillestil osv. så synes jeg det blir litt rart å si at det er praktisk talt umulig å gjenskape fortiden vår.
Back to top
frank
Proff

PostPosted: 17.06.2026 18:50    Post subject: Reply with quote

Orkdal1 wrote:

Det at et slikt tankesett har fått gjennomsyre klubben, fra tribune til styrerom er grunnen til at det har gått i dass.

Du får tenke deg til suksess du da, så får vi andre holde oss til realitetene.

Veldig mye som blir enkelt hvis det bare handler om å tenke rett.
"At folk drar opp Kåre Ingebrigtsen er helt tullete. Ikke er han god trener og attpåtil en helt for jævlig fyr som fikk vondt i stoltheten og gikk til sak mot klubben. Rettssak som loppet klubben for millioner. Sann historie"
- Flabbergast
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 854, 855, 856
Page 856 of 856

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb