| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 16.06.2026 10:49 Post subject: |
|
|
Kanskje er det pottetett for ingenting skjer? Ny trener burde absolutt vært på plass nå. Bare kort tid til spillerne samles. De burde ha kommet tilbake til en ny trener, som allerede har sittet en stund slik at han har en god plan for trening og taktikk.
Når vi ettterhvert får inn en ny trener, vil det bli midt i sesongen, mellom kamper, og det vil ikke være tid til å trene skikkelig. Med andre ord, en ny mellomsesong hvor eneste mål er å overleve.
Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å sparke AJ uten å ha noe delvis klart. Dersom vi hadde solgt Nemcik tror jeg alle ville forventet at vi allerede hadde et alternativ klart ila de neste dagene. På samme måte som det ikke er noe sjokk hvis noen vil kjøpe han, var det intet sjokk at AJ fikk sparken.
Gå for Helstrup og betal det han og Glimt forlanger. Det er så mye dyrere å gjøre en feil treneransettelse enn å bruke litt for mye på en spiller. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2026 11:09 Post subject: |
|
|
| enur81 wrote: | | Jeg har ingen navn, der er det potte tett (som jo er bra). Men det er vel kjent at to er sjekket ut av prosessen. |
Virker som du stiller likt med klubben da. Ingen navn der heller:) _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 16.06.2026 15:51 Post subject: |
|
|
Freyr ja! Det kan bli saker Stakkars Brann fans  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 16.06.2026 15:54 Post subject: |
|
|
En trener som tilpasser taktikken etter motstanderen og ikke er fremmed for å spille med 5 bak. Dette blir bra.
Skulle nesten tro at det ikke er attraktivt å trene en klubb på nedrykksplass som styres av aktivister!  _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 16.06.2026 15:58 Post subject: |
|
|
Han står ikke for RBK-fotball. Men i nøden spiser fanden fluer...
Hadde heller prøvd Andre Bergdølmo.. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 16.06.2026 15:59 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig kan Freyr bli RBK-trener. Det kan også bli Fagermo eller Nordlie.
Bør han bli det? Jeg er ikke overbevist etter det jeg har lest på Brann-forumene. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 16:01 Post subject: |
|
|
| Fin fyr. Hvorfor det gikk nedover med Brann i år vet jeg ikke, men positive takter ifjor iaf. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:03 Post subject: |
|
|
Er positiv til ham, bortsett fra at han var med på å kjøpe Noah Holm for 20 mill, noe som gjør at jeg stiller store spørsmålstegn ved vurderingevnen hans...  |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 16.06.2026 16:07 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Er positiv til ham, bortsett fra at han var med på å kjøpe Noah Holm for 20 mill, noe som gjør at jeg stiller store spørsmålstegn ved vurderingevnen hans...  |
Nå er vell nettopp spillerkjøp en av konfliktene som oppstod mellom han og ledelsen  _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:09 Post subject: |
|
|
Freyr
Positive
- Har spilt ganske bra fotball til tider
- Karisma (ihvertfall i medgang det jeg har sett)
- Leverte hederlige resultater i Europaligaen (9 poeng og gikk videre, jevne tap med unntak av Fenerbache). Kunne kanskje gått videre fra playoff også hadde ikke det vært tilnærmet umulig å spille på hjemmebane
- Tok Brann til 2. plass og 4. plass. Kunne fort nesten ha vunnet første sesongen
Negative:
- Fikk nå akkurat sparken i Brann, men til overraskelse for mange, nedadgående kurve
- Har visst en tendens til å henge ut spillere, legge skylda andre steder
- Som nevnt, tilsynelatende litt illojal overfor klubb/styre ift å beskytte seg selv og egen posisjon.
Siste der er vel ganske usikker.
Brann kjøpte jo en spiller som Freyr visstnok ikke ville ha for mye penger, og kastet han under bussen totalt offentlig etter et tap. Som er litt...dårlig stil
Men det er nå en fyr som har vist at han kan få lag til å spille fotball og få resultater, selv om det har gått dårlig med Brann siste halve året.
Var vel noen som nevnte at vi trenger en som kjenner Eliteserien og har levert noe resultater. Freyr er en sånn fyr.
Men kjenner jeg er litt ambivalent. Men blir det han så har jeg troa på at det kan bli bra, bare litt bekymret for hvordan stemninga blir hvis det ikke går så bra, eller snur.
Last edited by machiavelli on 16.06.2026 16:11; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 16.06.2026 16:11 Post subject: |
|
|
| Det er overraskende at han plutselig kobles til RBK, med tanke på utviklingen Brann har hatt de siste 17 månedene mens han har vært hovedtrener. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.06.2026 16:14 Post subject: |
|
|
| Her trenger vi Churchill som kan gi oss en edru bergensvinkel. Før det skjer er jeg på gjerdet men anerkjenner at dette er bedre enn Thomas Myhre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:15 Post subject: |
|
|
Akkurat da han fikk sparken mener jeg de fleste brannsupportere i diverse forum ikke skjønte bæret og mente dette var styret som beskyttet segselv.
Vet ikke helt hvorfor den gemene hop har snudd i ettertid, mulig nevnte styret har drevet skadebegrensning? Uansett, skulle det bli Freyr tror jeg i det minste vi har fått en trener som er omtrent så motivert han kan være for å prestere godt i RBK som en slags form for revansj, så det er jo noe. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:32 Post subject: |
|
|
Han var jo veldig godt likt generelt (karismatisk, leverte gode resultater før), og mange supportere som pekte på skadeproblematikken og mangel på erstatning på viktigere spillere.
Castro ute med skade, som var sentral, Heggebø erstattet med Noah Holm, Kornvig som forsvant, Felix Horn Myhre som var sentral ute i flere måneder og har visst ikke funnet tilbake til gammelt nivå.
Kjøpte en forsvarsspiller til 30 mill som visstnok er så dårlig at Freyr rett ut sa at han tar ikke nivået.
Freyr har visstnok vært veldig misfornøyd med satsningen og spillerlogistikken.
Tror brannsupporterne er ganske splittet, men dårlige resultater er dårlige resultater uansett.
Brann er nå et lag som under Freyr spilte cupfinale og tapte på straffekonk mot Glimt.
Men levert mye dårlige resultater i serien og ligger jo der de ligger.
https://www.ba.no/ba-erfa...-8-3430068
| Quote: | | For etter det BA kjenner ble Alexandersson innkalt til et møte med daglig leder Christian Kalvenes søndag 31. mai. På vei inn i møtet skal altså ikke treneren selv ha ant at det skulle ende med at han fikk sparken. Men det var den beskjeden han fikk denne søndagen, avgjørelsen var allerede tatt. |
Ser han fikk Koteng "Møtes?"-behandlingen. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:34 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | Freyr
- Tok Brann til 2. plass og 4. plass. Kunne fort nesten ha vunnet første sesongen
|
Var vel strengt talt Horneland som tok de til 2. plass (og kunne vunnet). |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:36 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | machiavelli wrote: | Freyr
|
Var vel strengt talt Horneland som tok de til 2. plass (og kunne vunnet). |
Han kom kanskje i 2025 ja. Faktafeil gitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 16:50 Post subject: |
|
|
| Vet ikke om det var sportssjef alene som fikset de siste signeringene dems, men fy flate de har vært svake/ikke vært i 11eren engang. Både stopperen til 30mill og han vingen med "championship nivå". |
|
| Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 16.06.2026 17:32 Post subject: |
|
|
Trenerjobben er Horneland sin hvis han vil ha den. Ville ikke ha den. Trenerjobben er Helstrup sin hvis han vil ha den. Ville ikke ha den (ble for dyrt eller noe). Trenerjobben er Freyr sin hvis han vil ha den.
Det deles ut trenerjobb i hytt og gevær og ingen vil ha den |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4129 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 16.06.2026 17:45 Post subject: |
|
|
Helt seriøst... Kåre begynner å se fristende ut.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.06.2026 18:29 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | Hva blir det neste? Fake Adressa-forside der Ruben Amorim presenteres som ny Rosenborg-trener?  |
Der glapp han også:
Ruben Amorim confirmed as Milan head coach |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2026 18:36 Post subject: |
|
|
Brukte vel RBK bare til å presse opp lønna i Milan.
Dårlig gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.06.2026 19:13 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Helt seriøst... Kåre begynner å se fristende ut.  |
Det verste er at jeg nesten er enig, selv så ekstremt negativ til kåre som jeg er. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 16.06.2026 19:18 Post subject: |
|
|
Kåre og Helland 7 dager i uka over dette makkverket de er i ferd med å rasere klubben med nå. Obos er et faktum før vi får kvitta oss med det værste styret i klubbens historie.  |
|
| Back to top |
|
 |
|