| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 16.06.2026 13:54 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | Klart det er medlemmene/supporterne sin skyld i at en sportsdirektør tok evigheter å erstatte selv om Dorsin ga beskjed sommer 2025 at han var ferdig.
Klart det er medlemmene/supporterne sin skyld i at klubben ga Alfred kontrakt selv om alt pekte feil retning med laget.
Klart det er medlemmene/supporterne sin skyld i at lager er i elendig forfatning, med tydelig mega bom i ansettelse av fysisktrener, dødballtrener og alt annet som ikke fungerer.
Klart det er medlemmene/supporterne sin skyld i intern varsler mot styremedlemmer osv.
Joda, det er selvfølgelig ikke klubben selv som drives helt latterlig dårlig. Det er selvfølgelig gutta med caps. Som Raga sier, er det ikke deilig å ha noen å hate. |
Klubbens ledelse er valgt av medlemmene, så ja. Det er medlemmene sin skyld. Som man sier innenfor politikken: Man får de politikerne man fortjener. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2026 13:55 Post subject: |
|
|
Men vi i resten av medlemsmassen får jo sagt vårt nå da når det blir mulighet for det på nytt årsmøte. At hun trekker seg er kanskje ikke så rart når hu blir kjent med at det er manglende tillit i store deler av medlemsmassen.
Og en av grunnene til at vi står midt i en trenerjakt igjen finner man jo i styret... _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.06.2026 14:09 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | De som var med på/ mener det var riktig å true styreleder til å trekke seg et par måneder etter at styreleder var valgt på årsmøtet, midt i en trenerjakt. Som mener de har gjort alt riktig og hjelper klubben, ikke skader den. "Det er ikke vår jobb" er ikke en god nok argumentasjon for hvordan dette hjelper klubben. Er du storkar nok til å kaste lederen bør du være storkar nok til å stake ut en ny kurs for klubben også. |
Ok, jeg henger ikke med i det hele tatt her, merker jeg. Ikke fått med meg at noen har frontet seg moralsk overlegne her, bare at de er misfornøyde med ledelsen. Sikkert noe jeg har gått glipp av, siden jeg bare følger dette med et halvt øye. |
|
| Back to top |
|
 |
saft Junior
|
Posted: 16.06.2026 14:15 Post subject: |
|
|
Men ville det ikke vært merkelig å få beskjed om at det ikke er tillit til deg fra en del av medlemsmassen, og at det er samlet inn underskrifter for å underbygge dette, uten å kalle inn til EOÅ?
Jeg faller fortsatt ned på at det er en merkelig ting informere styreleder om mistillit, men likevel gi styreleder amnesti til å fortsette jobben med å finne ny trener. hvorfor ikke legge det frem for styreleder etter at trenerjakten var over ? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.06.2026 14:39 Post subject: |
|
|
| Ikke uenig i dette. Synes timing og utøvd fingerspitzgefühl har vært dårlig fra alle parter. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 16.06.2026 14:47 Post subject: |
|
|
| saft wrote: | Men ville det ikke vært merkelig å få beskjed om at det ikke er tillit til deg fra en del av medlemsmassen, og at det er samlet inn underskrifter for å underbygge dette, uten å kalle inn til EOÅ?
Jeg faller fortsatt ned på at det er en merkelig ting informere styreleder om mistillit, men likevel gi styreleder amnesti til å fortsette jobben med å finne ny trener. hvorfor ikke legge det frem for styreleder etter at trenerjakten var over ? |
Men man veit jo ikke når trenerjakten er ferdig. I Rosenborgtempo kan vi jo rekke både elgjakt og sesongstart i langrenn før vi har noe klart. Og ønsket om å vente med EOÅ var jo greit fordi man ville ha minst mulig støy i den situasjonen klubben står i, helt til styret valgte å bryte den avtalen. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 16.06.2026 14:59 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | De som var med på/ mener det var riktig å true styreleder til å trekke seg et par måneder etter at styreleder var valgt på årsmøtet, midt i en trenerjakt. Som mener de har gjort alt riktig og hjelper klubben, ikke skader den. "Det er ikke vår jobb" er ikke en god nok argumentasjon for hvordan dette hjelper klubben. Er du storkar nok til å kaste lederen bør du være storkar nok til å stake ut en ny kurs for klubben også.
Eller Terje Svendsen hvis du sikter til editen min. |
Faktafeil. Styreleder var ikke på valg i år. Styreleder ble valgt for 1,5 år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 16.06.2026 15:00 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: |
Vel, nå trekker hun seg (og dette var hennes valg), men fremgangsmåten fra denne gruppen medlemmer var jo helt klart å unngå å innvolvere resten av medlemsmassen. Det synes jeg var smålig gjort. |
Feil. Fremgangsmåten til denne gruppen var å samle inn underskrifter til EOÅ, altså å involvere medlemsmassen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.06.2026 15:04 Post subject: |
|
|
| "Involvere en minoritet innen medlemsmassen" |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.06.2026 15:07 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | | Bananskrue wrote: |
Vel, nå trekker hun seg (og dette var hennes valg), men fremgangsmåten fra denne gruppen medlemmer var jo helt klart å unngå å innvolvere resten av medlemsmassen. Det synes jeg var smålig gjort. |
Feil. Fremgangsmåten til denne gruppen var å samle inn underskrifter til EOÅ, altså å involvere medlemsmassen. |
Man innvolveer vel først hele medlemsmassen når man har kalt inn til EOÅ. Mitt inntrykk var at man forsøkte å unngå dette, ved å få styreleder til å trekke seg uten at dette ble gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.06.2026 15:09 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: |
Faktafeil. Styreleder var ikke på valg i år. Styreleder ble valgt for 1,5 år siden. |
Ja, riktig. Beklager det. Jeg mener uansett poenget står om at dette burde blitt tatt da. |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 16.06.2026 15:49 Post subject: |
|
|
Styret og underskriftsgjengen ble enige om å utsette et evt. EOÅ for å ikke forstyrre trenerjakten. Da nevnte underskriftsgjengen at det kunne være et alternativ at hun kunne trekke seg. Å fremstille dette som at de forsøker å unngå medlemsmassen blir helt feil.
Årets årsmøte var ikke tid og sted for å kaste en styreleder som ikke var på valg. Det skjønner alle som fulgte lokalavisa dagene før og var til stede på selve årsmøtet. Aldri før har Rosenborg fremstått så samlet som vi gjorde på årsmøtet, stille før stormen kan man si. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:11 Post subject: |
|
|
| Votten wrote: | | Da nevnte underskriftsgjengen at det kunne være et alternativ at hun kunne trekke seg. |
Hvordan er dette ikke et forsøk på å unngå medlemsmassen? |
|
| Back to top |
|
 |
Votten Proff

|
Posted: 16.06.2026 16:31 Post subject: |
|
|
Du ser det du vil se, men jeg kan prøve å forklare enda tydeligere.
Underskriftsgjengen har samlet inn underskrifter og presenterer dette for styret, de ønsker EOÅ. Styret ønsker ro under trenerjakten og ber om at et evt. EOÅ kan tas etter trenerjakten. Partene blir enige om å vente med EOÅ, men underskriftsgjengen nevner at å trekke seg kan være et alternativ. Et åpenbart alternativ, all den tid EOÅ kun ville handlet om styrelederposisjonen.
Hvor er intensjonen om å unngå medlemmene? Intensjonen er å kalle inn til et EOÅ. Så tar de hensyn til klubben og går med på å ikke skape kaos i mediebildet midt i trenerjakten. Så bryter styret avtalen og kaller inn til EOÅ selv. Så blir underskriftsgjengen fiendtliggjort på RBKweb. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.06.2026 16:36 Post subject: |
|
|
| Kan ikke den diskusjonen (som er tatt 100 ganger på rundgang) tas i styretråden istedenfor? |
|
| Back to top |
|
 |
|