English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 852, 853, 854, 855, 856  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 13:38    Post subject: Reply with quote

Hvilken danske tar potensielt over RBK?
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 13:47    Post subject: Reply with quote

Nickolai Lund, sikkert? Han har iallefall vært nevnt tidligere.
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 13:58    Post subject: Reply with quote

Adressa melder at det har vært samtaler med Jimmy Thelin

Klubben skal uansett, etter det Adresseavisen erfarer, ha vært i konkrete samtaler med Jimmy Thelin i løpet av de siste ukene.

Etter det Adresseavisen forstår virker ikke dette sporet like hett akkurat for øyeblikket, og klubben skal jakte tettere rundt andre spor.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:12    Post subject: Reply with quote

Kan da umulig stemme...
1.03 poeng per match i snitt på 30 kamper (da omregnet mtp cup), en all time high med 1,64...
Så skal man kanskje ikke legge for mye i det, men om dette er tilfelle at han er aktuell... javel.
Neutral
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
saft
Junior

PostPosted: 15.06.2026 14:16    Post subject: Reply with quote

Zeno wrote:

Her inne ja, mye rart som blir dratt frem her av folk med kontakter
Back to top
Yv89
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:17    Post subject: Reply with quote

Ikke enda en svenske
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:18    Post subject: Reply with quote

Wikipedia:
Quote:
On 4 January 2026, following a run of disappointing results and performances, Thelin was sacked by Aberdeen

Høres jo ut som den perfekte RBK-trener det.... Tydelig at desperasjonen har tatt Brakka ja

Last edited by Hvit mann som pusher 50 on 15.06.2026 14:18; edited 1 time in total
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:18    Post subject: Reply with quote

Trekkes jo bare ting ut av løse lufta overalt. "Kanskje denne kandidaten".

Fyren fra Rabona sier at det er potte tett skodd på Lerkendal nå, så aner ingenting mer, annet enn at Helstrup visstnok var veldig "keen" på jobben. Og usikker på hvorfor det stoppet. Antar økonomi.

Dro opp et "ryktes en dansk trener presenteres snart da". Men plasserer det i fingeren i lufte-tier-rykte.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:21    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Wikipedia:
Quote:
On 4 January 2026, following a run of disappointing results and performances, Thelin was sacked by Aberdeen

Høres jo ut som den perfekte RBK-trener det.... Tydelig at desperasjonen har tatt Brakka ja

Kanskje ikke så aktuelt for han å få sparken to ganger på samme året Smile
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:32    Post subject: Reply with quote

Hvis vi først skal lukte på arbeidsledige svensker så mener jeg vi burde sjekke ut Oscar Hiljemark. Mislykkes hardt i Pisa i Serie A, men var vel heller ingen enkel oppgave. Nettopp fått sparken der.

Gjorde det akseptabelt med både Aalborg og Elfsborg før den tid.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:34    Post subject: Reply with quote

saft wrote:
Zeno wrote:

Her inne ja, mye rart som blir dratt frem her av folk med kontakter

Jeg vet jeg har nevnt ham, men jeg har aldri skrytt på jeg kontakter eller innsideinformasjon i alle fall og kun spekulert i kandidater/navn som kan være aktuelle basert på enkel informasjon og statistikk fra typ transfermarkt.
Back to top
Bob III
Junior

PostPosted: 15.06.2026 14:37    Post subject: Reply with quote

Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg tidligere tråder og innlegg: Hvorfor diskuteres ikke Freyr mer seriøst som aktuell kandidat?

*Har erfaring fra Eliteserien => Trenger ikke lang tid på å gjøre seg kjent med ligaen + må forvente at han har en viss kunnskap om RBK-stallen pd
*Forfekter en offensiv spillerstil
*Virker som en tydelig leder med erfaring fra klubb med sterke meninger
*Har en avvæpnende lederstil i møte med høyt konfliktnivå
*Garantert full av litt faen og revansjelyst
*Ledig nå!

Når det virker som at Gaute-sporet har dødd, og andre alternativer virker som uprøvde punts som ikke er kjent med eller for den norske ligaen, virker dette som en no-brainer imo.
Back to top
saft
Junior

PostPosted: 15.06.2026 14:42    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Jeg vet jeg har nevnt ham, men jeg har aldri skrytt på jeg kontakter eller innsideinformasjon i alle fall og kun spekulert i kandidater/navn som kan være aktuelle basert på enkel informasjon og statistikk fra typ transfermarkt.

Ikke meningen å sikte til deg altså, sjekka ikke hvem som hadde dratt Herr Lund opp av hatten, men er jo bare her inne det spekuleres i navn som jeg ville frem til, på ryktebørsen er det jo absolutt 0 som lekkes, men mange som er på jakt etter scoop prisen
Back to top
eksilbaill
Senior

PostPosted: 15.06.2026 14:53    Post subject: Reply with quote

Kan ikke noen melde seg frivillig til å spionere på aspmyra og sjekke om Helstrup er på trening i dag? Med alle som melder om at han var seriøst interessert, og at de var så godt som enige, klarer jeg ikke helt å legge bort håpet..
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 14:55    Post subject: Reply with quote

Bob III wrote:
Med forbehold om at jeg ikke har fått med meg tidligere tråder og innlegg: Hvorfor diskuteres ikke Freyr mer seriøst som aktuell kandidat?

*Har erfaring fra Eliteserien => Trenger ikke lang tid på å gjøre seg kjent med ligaen + må forvente at han har en viss kunnskap om RBK-stallen pd
*Ledig nå!

Når det virker som at Gaute-sporet har dødd, og andre alternativer virker som uprøvde punts som ikke er kjent med eller for den norske ligaen, virker dette som en no-brainer imo.

Ble vel nevnt litt kort akkurat når han fikk sparken. Absolutt en kandidat, men det gir meg litt sånn bismak de ryktene som kommer ut om at Freyr visstnok har vært enig med mye avgjørelser på bakrommet med styret/ledelsen i klubben og så gått ut i media og klaget på nettopp de avgjørelsene.

Dersom det er noe hold i det. Virker både litt illojalt, men også utrolig kontraproduktivt og "beskytte seg selv først og fremst"-mentalitet.

Hente inn Freyr og ender over Brann på tabellen hadde dog vært litt morsomt.
Back to top
Bob III
Junior

PostPosted: 15.06.2026 14:59    Post subject: Reply with quote

Ja altså forbanna Brann-supportere (som tilsynelatende elsker Freyr) hadde vært ren bonus dersom det hadde gått bra.

machiavelli wrote:
Hente inn Freyr og ender over Brann på tabellen hadde dog vært litt morsomt.
Back to top
BGFE_1916
Proff

PostPosted: 15.06.2026 15:03    Post subject: Reply with quote

eksilbaill wrote:
Kan ikke noen melde seg frivillig til å spionere på aspmyra og sjekke om Helstrup er på trening i dag? Med alle som melder om at han var seriøst interessert, og at de var så godt som enige, klarer jeg ikke helt å legge bort håpet..

Ledet dagens trening. KK må opereres pga prolaps, så Helstrup blir vel sjef ei stund.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 15:06    Post subject: Reply with quote

Bob III wrote:

*Ledig nå!

Jeg var egentlig mer positiv til Freyr tidligere, men av det jeg har lest på Brann sine forumer, er jeg ikke like overbevist etter han fikk sparken. Det var tydeligvis ganske dårlig stemning i laget og Freyr var ikke god i motgang. Han kastet spillerne under bussen, sa imot ledelsen utad og av det jeg leste, var han ingen samlende type som spredde glede i troppen.
Hedning
Legende

PostPosted: 15.06.2026 15:13    Post subject: Reply with quote

Komisk å lese at folk trodde vi skulle ha en trener på plass allerede nå etter at styret ble veltet og vi ikke har en ledelse med legitimitet. I et yrke der man får sparken for en slikk og ingenting, er det vanskelig å se for seg at noen vil bli ansatt av noen som blir byttet ut så fort du rekker å reise opp til Trondheim.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 15:22    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Komisk å lese at folk trodde vi skulle ha en trener på plass allerede nå etter at styret ble veltet og vi ikke har en ledelse med legitimitet. I et yrke der man får sparken for en slikk og ingenting, er det vanskelig å se for seg at noen vil bli ansatt av noen som blir byttet ut så fort du rekker å reise opp til Trondheim.

Hehe ro ned. Tok nå lang tid med AJ også, selv under et etablert styre som ikke var veltet.

Rekdal fikk sparken i juni, og AJ ble ansatt i desember.

Ting tar tid.

Disse folka har spilt FM. Når det tikker inn melding i innboksen om at styret har blitt byttet så sier du "ok" og så klikker du ut av den og fortsetter spillet.

Men at det er mye rot, og at ting er som de er, spiller nok absolutt inn.

Problemet er jo at man har satt opp to hovedkandidater som 1) ikke er interessert (Hornis) og 2) er tydeligvis ekstremt kostbar å få ut av kontrakten sin.

Så når vi bruker alle ressursene og tida vår på long shot prosjekter så er det jo ikke noe fremgang når det uungåelig kollapser.

Synes fortsatt Helstrupsporet som sluknet var kjipt dog. Skjønner at man brukte tid og energi på det.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 15:26    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:

Nå hadde man rimelig god tid fra Alfred fikk fyken i starten av mai styret selv valgte å innkalle til EOÅ da uten at det hjalp for å få ansatt noen trener.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 15:37    Post subject: Reply with quote

Det store problemet er at Styret lukket øynene i Høst og krysset fingrene.
Det kan du ikke gjøre når du er satt til å forvalte Rbk.
Men det førte jo til at vi er på nedrykk og at det vik komme utskiftninger i samme styre.
Bergdølmo er ledig og kunne vært en fin assistent tenker jeg
Troillongan
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 16:01    Post subject: Reply with quote

Vi må jo ha ekstremt lite «oversikt i markedet» om vi både setter opp kandidater som ikke vil hit og kandidater vi ikke har råd til, som nummer en og to på lista. Slike ting skal og bør man ha klart på forhånd. Det er akkurat samme som i spillerlogistikken. Alle vet at folk kommuniserer og sjekker ut med agenter selv om de er under kontrakter. BG kan selvfølgelig ha krevd en del for Gaute, men garantert ikke mer enn hva rbk kunne ha strekt seg til, det ville ha surnet stemninga for mye internt der oppe. Om det stopper på lønnskrav så har rbk gjort et rævva forarbeid. Jeg fatter ikke at vi igjen har brukt ukevis på å sjekke at kandidater ilke vil/kan hit!
Mortenlj77
Veteran

PostPosted: 15.06.2026 16:13    Post subject: Reply with quote

Jimmy Thelin blir nevnt i Adressa nå. Det ser ikke ut til å bli ham, men de har visst hatt møte da.
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 15.06.2026 16:18    Post subject: Reply with quote

..

Last edited by siggen1 on 16.06.2026 08:58; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 852, 853, 854, 855, 856  Next
Page 853 of 856

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb