English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gaute Helstrup
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 08:48    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Det som, ironisk nok, peker i retning at det er noe på gang er jo at media plutselig har blitt helt stille. Det burde være saker annenhver dag på trenerjakten, men nå er det tyst. Kan være de vet ting her som de venter på å publisere på riktig tidspunkt.

Ja. Det er det jeg tenker også. Om Gaute-ryktene var helt bogus, er jeg ganske sikker på at Adresse og Nidaros ville skrevet noe som avkreftende.

Det at det er helt stille er merkelig. Det kan hende at avisene vet noe som de venter med.
Back to top
View user's profile Send private message
Maro
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 09:12    Post subject: Reply with quote

Spent på om vi står på bar bakke om vi ikke kommer til enighet med Bodø.
robbie
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 09:20    Post subject: Reply with quote

Det er jo ting som tyder på at Finnbogason har forhandlet med en hel bråte av alternativer. Deriblant har Mikjal Thomasson blitt nevnt. Det ser også ut som at Horneland var nummer 1 på listen og at Helstrup var nummer 2. Jeg blir overrasket om de ikke har et tydelig tredje og fjerdevalg. Men noen av navnene som har vært nevnt er så traurige at jeg heller ser at vi gir internt opprykk.
Back to top
Looney
Proff

PostPosted: 10.06.2026 09:56    Post subject: Reply with quote

Kom_igjen_troillan wrote:
Nå hører jeg også fra en kilde at Gaute har sagt ja, på betingelse av at Bodø sier ja - men at Bodø gjør seg vanskelige. Alt står nå, etter hva jeg forstår, på om Bodø sier ja.

Hvis det stemmer, hvor overrasket kan vi egentlig være?
Jeg har vært positiv til trener Helstrup, men han kommer eventuelt med det jeg antar er en historisk høy lønn for en trener hos oss.

I tillegg må vi forvente at han må kjøpes fri fra en kontrakt med BG, er det noen her som tror de lar ham gå for knapper og glansbilder? Jeg tipper dette kan bli den dyreste trenerovergangen i Norge noensinne hvis det skulle gå i orden.

Med den prislappen dette kan ende på, må vi spørre: er det verdt det?
Zeno
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 10:04    Post subject: Reply with quote

Looney wrote:

Da spør jeg tilbake: Er det verdt det å ende opp med Teitur Thordarson, Dag-Eilev Fagermo eller Geir Bakke og ende opp med nedrykk?
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 10:05    Post subject: Reply with quote

Tipper de lrever en del, som seg hør og bør egentlig. På en annen side vil sikkert stemningen bli sånn passe i teamet deres om de stopper overgangen, så får tro de har det i bakhodet. Om Gaute har sagt ja er det nok i praksis ingen vei tilbake. En ting er sure spillere som ikke blir solgt, men tror en demotivert trener nesten er verre.
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 10:12    Post subject: Reply with quote

Thomasson har vel aldri vært aktuell, men en av flere trenere som har en agent som har kastet ut navnet for å forsøke å gjøre seg aktuell..

Hvordan forhandlinger med Glimt går er uvisst, men sies fortsatt at Gaute har sagt ja..
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 10:13    Post subject: Reply with quote

Looney wrote:

For å snu på spørsmålet:

I vinter brukte vi mellom 20 og 30 millioner på Bomholt. Tror vi en god trener har mindre påvirkning på laget vårt enn Bomholt?
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 10:53    Post subject: Reply with quote

Kom_igjen_troillan wrote:

Jeg er litt enig med deg, uten at man vet noe om hvilke summer det er snakk om selvfølgelig. Helstrup er utvilsomt en habil trener, men det er ingen garantier for at han hadde klart å snu om på situasjonen vår. Jeg tror Tromsø "suksessen" er påvirket av mye mer enn bare Helstrup. Der har det vært gjort en veldig god jobb fra både speidere og sportslig leder Kræmer-Andressen. Det er også mye enklere å lede en klubb i medvind og en del mindre forventninger.

Jeg har sett på statistikken til Tromsø under Helstrup, og det er ikke bare fryd og gammen. En haug med uavgjort - også mot antatt svakere motstand. Og mange tight`e resultater ellers. Han endte på et poengsnitt på 1.73 i Tromsø, noe som kan sies å være respektabelt,
men Jørgen vik´s Tromsø endte altså på et poengsnitt på 1.90 i fjor og pr nå 1.92.

Arrester meg hvis jeg tar feil. Men jeg mener å ha hørt at Helstrup har hatt spesielt ansvar for den defensive strukturen til BG, og det har jo vært en av svakhetene til BG en periode nå.

Ja til Helstrup for en fornuftig sum, men jeg tror ikke det er verdt å sprenge banken for å få han hit. Han er på ingen måte en velsignelse for oss etter å ha vært trener for Tromsdalen, Hamkam, Tromsø og nå assistent i Bodø.
Looney
Proff

PostPosted: 10.06.2026 11:54    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Looney wrote:

For å snu på spørsmålet:

I vinter brukte vi mellom 20 og 30 millioner på Bomholt. Tror vi en god trener har mindre påvirkning på laget vårt enn Bomholt?

Jeg stilte det som et åpent spørsmål, uten å ha trukket en endelig konklusjon selv. Samtidig mener jeg det er fornuftig å stille spørsmål ved om dette er treneren vi skal, som det ble sagt, «sprenge banken» for.
Det blir spesielt kritisk dersom han og teamet for eksempel får en treårskontrakt uten å oppnå de forventede resultatene.

Jeg forstår sammenligningen med Bomholt, men der skal det mer til før investeringen går fullstendig tapt slik jeg vurderer det.

Jeg er for øvrig lei av at vi vaser rundt i limbo uten trener, så jeg hadde blitt glad om Helstrup ble lansert, bare for å ha sagt det. Smile
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 12:21    Post subject: Reply with quote

Jævla Bodø Glimt. Kan de ikke ha LITT skamvett å drite i å gjøre seg så jævlig vanskelige, om ikke annet etter den skandaløse oppførselen sin for å sikre seg Botheim gratis. Makan til gjerrig klubb.
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 12:23    Post subject: Reply with quote

Glimt gjør jo bare det de mener er best for Glimt. Kanskje rbk kan lære litt av hvordan man faktisk kjører en klubb. Hadde ikke gitt bort en trener vi tror på til en konkurrent vi heller.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 12:33    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi skal betale det som trengs for å få Gaute. 15 mill om det så er. Å bruke under 10% av hva vi fikk inn på Nypan salget er svært godt investerte penger om det øker sjansene for at vi kommer tilbake på toppen.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 13:18    Post subject: Reply with quote

Var det ikke slik at trenerforeningen ønsket å se om klubber kan kreve overgangssummer for trenere?
Back to top
saft
Junior

PostPosted: 10.06.2026 13:22    Post subject: Reply with quote

tror ikke det er snakk om overganssum, tror dette blir vurdert som kompensasjon for å avbryte kontrakten, og sannsynligvis er det på papiret noe som betales av GH/trener som vil bli frigitt fra sin kontrakt
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 13:56    Post subject: Reply with quote

Hvor tjent er egentlig Bodø med å ha et team gående, som egentlig var klare for Rosenborg da? Hvis det skulle stemme at det er opp til klubbene å bli enige, har jo RBK i utgangspunktet meget gode kort på hånden. Så spørs det bare hvor god man er på å spille de.

Har man bare 2 tapere i amerikaner så kan man likevel miste flere stikk hvis man er en dårlig kortspiller...
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 15:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker at trener er den kanskje viktigste investeringen vi kan gjøre, økonomisk.

Så hvis alternativet er å hoste opp en del mill tilsvarende en kvalitetsspiller, for en trener som kanskje kan gjøre en gjeng middels gode fotballspillere til kvalitetsspillere, så er det verdt det.
Back to top
eksilbaill
Senior

PostPosted: 10.06.2026 15:16    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Jeg har sett på statistikken til Tromsø under Helstrup, og det er ikke bare fryd og gammen.

Ikke sikkert statistikken maler et utelukkende rosenrødt bilde av Helstrup, men kanskje var det mer enn bare det KK og Bodø sjekket da de hentet ham. Noe må de i hvert fall ha sett, da de klarte å lokke hovedtreneren til sin nærmeste konkurrent og argeste motstander i nord, til å degraderes til å bli assistenttrener for seg.

Og om han fortsatt er ansett der oppe som en potensiell arvtager når Knutsen gir seg en gang, kan det jo fort være at han er verdt alle pengene de måtte kreve. Det er i alle fall håpet om det som får meg, og kanskje også de fleste her inne, til å reloade denne sida hvert femte minutt..
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 15:16    Post subject: Reply with quote

Det er det jeg tenker også. Jeg synes det er paradoksalt at noen fans klapper i ekstase når et lag bruker en formue på en spiss, men er skeptisk til å bruke en fjerdedel på en god trener.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 15:19    Post subject: Reply with quote

Altså. Vi klarte å presse Brann for 20 mill for Noah fucking Holm.

At Glimt vil ha noen mill for assistenttreneren sin er vel ganske forståelig.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 17:45    Post subject: Reply with quote

"hvor" kommer ryktet av at vi er i forhandlinger om helstrup ifra egentlig?
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 17:54    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
"hvor" kommer ryktet av at vi er i forhandlinger om helstrup ifra egentlig?

Rabona, Troillgutt + div forumbrukere.
Back to top
niccolai
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 18:03    Post subject: Reply with quote

Troverdigheten til disse?

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 18:15    Post subject: Reply with quote

Ok+, middels-/ganske usikkert (breaket Bolkan Nordli blant annet), og absolutt ingenting.

I henholdsvis rekkefølge.
Back to top
orkdal,n
Rutinert

PostPosted: 10.06.2026 19:10    Post subject: Reply with quote

Det er en veldig stor nedside på et diskusjonsforum dersom man "driter seg ut". I en sånn viktig og betent sak som ansettelse av trener er man vel i prinsippet "ute" dersom man poster det som skal være inside info og som kan vise seg å være løgn.

Etter å fulgt disse skriveriene en stund er jeg tilbøyelig til å tro at disse sitter på troverdig info, men at iveren har tatt overhånd, sånn at tidslinjen har sprukket.

Men vi får avvente til ting materialiserer seg, jeg tror at styret jobber godt med saken.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 8 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb