English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 570, 571, 572

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rånny
Legende

PostPosted: 25.05.2026 15:07    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...95-3056042

Høgmo sparket, IGJEN.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 26.05.2026 10:47    Post subject: Reply with quote

Tøffe krav i Bulgaria. Tok over et lag som lå på 5. plass, fikk de opp til 2. plass før sluttspillet, hvor Ludogorets var det beste laget i serien fra han overtok.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 26.05.2026 12:32    Post subject: Reply with quote

Ja. Bulgarerne var fornøyde helt frem til de fant ut at Høgmo satt på kontoret hele perioden hvor Lugorets spilte bedre og at det egentlig var assistenten som trente laget.
Back to top
DarthJohansen
Proff

PostPosted: 26.05.2026 17:14    Post subject: Reply with quote

Kan vi hente assistenten da?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.05.2026 18:48    Post subject: Reply with quote

Han lyktes ikke all verden i Sarpsborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 27.05.2026 18:24    Post subject: Reply with quote

Tangvik oppsummerer siste halvåret
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 30.05.2026 17:01    Post subject: Reply with quote

Botheim scoret hattrick på 8 minutter i dag.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2026 17:04    Post subject: Reply with quote

Dessuten i viktig bunnoppgjør mot Halmstad for Malmö, som i likhet med oss har hatt elendig seriestart og sparket treneren.

Se målene.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 31.05.2026 21:07    Post subject: Reply with quote

[Strandberg] har selv forklart at han ikke fikk blodfortynnende medisin etter ryggoperasjonen. En skjebnesvanger feil skulle det vise seg. En blodpropp satte seg fra beinet og helt opp i magen.

Det var først noen måneder etter operasjonen, da landslagslege Ola Sand hadde tittet gjennom journalen hans, at alvoret virkelig gikk opp for ham. Blikket fra legen sa alt om hvor nære dette var katastrofe.

– Det er tungt når en sånn elementær ABC-feil gjør at man holder på å stryke med og ikke får gjøre det man elsker. Det er noe som alltid kommer til å ligge der. Det var ikke mitt valg, sier Strandberg.

Les mer: Stefan Strandberg åpner opp: –⁠ Det er fortsatt jævlig tøft. Det kommer det til å være lenge
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.06.2026 21:27    Post subject: Reply with quote

Sander Tangviks keepertrener i Hamburg har blitt kjent for sine sprøe treningsmetoder. Dette er grepene som har hjulpet trønderen inn i Norges VM-tropp.

Les mer: VM-aktuelle Tangviks trener avslører «uvanlige» keepermetoder
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.06.2026 22:16    Post subject: Reply with quote

Det var Liverpool-legenden Graeme Souness som i sin tid sørget for at Bjørnebye gikk fra Rosenborg til Liverpool i 1992. Samme mann trakk i trådene da nordmannen ble ansatt som konsulent i Rangers like før jul i fjor.

(...)

Bjørnebye etterfulgte Erik Hoftun som sportssjef i Rosenborg. Da han ga seg, hadde han ledet klubben til fire strake seriemesterskap og tre cuptitler.

Til tross for suksessen krevde Kjernen Bjørnebyes avgang sommeren 2019.

– Du skal jobbe hardt for å slå de merittene som klubben hadde på de fem årene. Det tror jeg flere skal tenke over, sier han og poengterer:

– Kjernen var aldri grunnen til min avgang.

I dag ville fansen ha hyllet en sportssjef med en tilsvarende merittliste. Etterfølgeren Mikael Dorsin var ikke i nærheten.

Samtidig var både ambisjonene og kravene til Rosenborg helt annerledes da enn nå. Alt annet enn Champions League var fortsatt en nedtur i Trondheim i 2019.

Det siste forklarer noe av turbulensen på tampen av hans tid som sportssjef. Sparkingen av Kåre Ingebrigtsen, den påfølgende rettssaken og resultatsvikten i 2019 bidro til ytterligere støy.

– Hvis jeg skal oppsummere de årene, så preges de av det mørke bakteppet, det som skjedde med Kåre, som jeg tror ingen er spesielt stolte av. Det ødela litt av gleden ved det.

Etter den avsluttende pressekonferansen på Brakka i november 2019 har det vært rolig rundt Bjørnebye i Trøndelag og Norge.

Han eier fortsatt villaen på Øvre Singsaker, men har ikke oppholdt seg i byen.

Kvelden etter nederlaget på Celtic Park tikket det inn gratulasjons-SMS-er til Glasgow da AGF fra Århus vant sitt første seriemesterskap på 40 år.

Frem til i fjor sommer var Bjørnebye sportssjef i den danske klubben. Budskapet i meldingene tyder på at mange mener hans arbeid bør vektlegges i forklaringen av suksessen.

Les mer: Han tror de ville ha ledd av ham
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 10.06.2026 04:46    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...a/84720148

Broholm, Nypan og Elyounoussi om RBK.

- Det er surrealistisk å se på Rosenborg, som er en så stor klubb i norsk målestokk. Det er den klubben de fleste kjenner til utenfor Norge. Sånn har det vært siden jeg vokste opp, da alle visste hvem Rosenborg var. Jeg har spilt flere steder i utlandet, og folk kjenner til Rosenborg.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.06.2026 21:02    Post subject: Reply with quote

Et tilfeldig møte på en togtur ble til et prosjekt som Sørloth har brukt mye tid på denne våren.

Sammen med kompisen Michael Stilson skal han gi ut fotballbok - med fokus på spissrollen.

Målet er at unge fotballspillere skal kunne lære bevegelser, avslutningsteknikk og andre spissegenskaper fra en spiss på topp, europeisk nivå.

Men den skal også ta for seg hvordan man som fotballspiller kan takle nedturene som kommer på vei mot toppen.

Alexander Sørloth vet litt om dem.

– Vi tar for oss mange spesielle situasjoner gjennom karrieren min. Det mentale er sinnssykt viktig for en spiss. Jeg har hatt mye «ups and downs» i karrieren. Det har vært noen dype, dype daler som jeg har måttet komme meg ut av. Det har gjort meg sterkere. Det er mange mekanismer på hvordan komme seg ut av det. Jeg håper det kan være til hjelp, sier Sørloth.

Les mer: Farens beskjed ble helt avgjørende: –⁠ Jeg kunne være ufyselig

Tor Asle Kleveland har pratet med Tangvik før VM:

- Jeg hadde en veldig fin tid i Byåsen. Fotball var ikke så seriøst fra starten. Vi hadde det artig med ball og mye spill på treningen og felleskapet og miljøet i laget og klubben var veldig bra.

- Jeg bodde på Stavset og hadde kort vei til banen. Det var lavterskel for å spille fotball.

- Byåsen var en stor klubb og hadde et bra A lag, men det viktigste de gjorde var at de fikk oss til å synes at det var gøy med fotball.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 570, 571, 572
Page 572 of 572

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb