English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Gaute Helstrup
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 16:30    Post subject: Reply with quote

Om, hvis og men.. og hva om vi blir brukt for å skru opp lønna i kontrakten han allerede har?

Fikk den følelsen med Knutsen.
rail
Rutinert

PostPosted: 09.06.2026 17:08    Post subject: Reply with quote

Fremoverfotbaill wrote:
Solid signering om det stemmer!

Jeg personlig tror og mener RBK nå gjør helt rett i hente en trener i det høyeste sjiktet i norsk fotball, fremfor en signering ala de to siste (Rekdal, AJ)

I en ansettelsesprosess er de ikke bare personlige betingelser som diskuteres, men viktigere sportslige ambisjoner. Der tror jeg en trener av det kalibret Helstrup er, vil få gjennomslag for sine krav, og at klubben må gi etter, mer "trenerstyrt". Klubben kommuniserer Klubbstyrt ut som den nye vinen, men la oss være ærlige... En trener i toppsjiktet av norsk fotball strupa for midler å bruke på bla forsterkninger ville nok ikke tatt jobben, tror jeg.

Mens en trener i det lavere sjiktet nok sikkert hadde takket ja, med langt dårligere betingelser.

Jeg tror at RBK nå må kjøpe seg ut av situasjonen i samråd med utvikling av spillere og spillestil, å holde fast ved de to siste tror jeg ikke vi har tid til.
Om det er rett tankegang, det kan jeg bare synse i..

Kjør på!

Jeg støtter også å hente en god trener fremfor en dårlig en. Og gjerne en trener med ambisjoner isteden for en som er fornøyd med nedrykk.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 17:33    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Om, hvis og men.. og hva om vi blir brukt for å skru opp lønna i kontrakten han allerede har?

Fikk den følelsen med Knutsen.

Tviler på det er så mye å skru opp. Tror de har ganske gode lønninger og også ganske bonusorienterte lønninger. Så det er der mye av pengene kommer fra.

Er nok verre for RBK som må konkurrere med en lønn som er helt oppblåst av Europabonuser. Som nok også er en grunn til at det er vanskelig å lande ting med Helstrup.

Det og hva eventuelt han krever at skal til av investeringer i laget som vi eeegentlig ikke har penger til
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 09.06.2026 17:48    Post subject: Reply with quote

Dette lukter kalddusj.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 17:53    Post subject: Reply with quote

Nå har herr Hjelvik fullt opp med VM, men spørs om feelingen hans er riktig eller ei.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 09.06.2026 18:13    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis sport i å trolle her inne da. At det går ann å finne det interessant.

Fy faen skuffende
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 18:15    Post subject: Reply with quote

Problemet er jo at både Rabona (som er litt mer pålitelig) og Troillgutt (som har noe kredibilitet, men er et veldig usikkert kort) har også meldt om dette.

Så spørs det da.

Kan godt være Hjelvik ikke har noe kontakt inn og bare antar at det ikke skjer.

Men kjenner også at det kommer til å bli en jævla kalddusj om dette ikke materialiserer seg.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 19:22    Post subject: Reply with quote

Fra et innlegg i glimttråden på diskutopia:

Quote:
Men merkelig at det ikke går noen som helst rykter her i byen har snakket med folk i klubben og i styret og ingen har hørt noen som helst om at Gaute skal noen som helst plass. Alt kommer fra trønder kilder! Merkelig at ingen riks media har tatt tak. Har også snakket med folk i vår lokale media som melder det samme at det kun er usikkre trønder kilder som ikke kan brukes om de skal lage en sak ut av det siden kildene ikke kan verifiseres!

Ps! Vår daglige leder benkter også dette på dagens medlemmsmøte!
Back to top
mirar
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 19:24    Post subject: Reply with quote

Røykteppe for en annen trener evnt.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 19:35    Post subject: Reply with quote

Selvsagt kan ikke verken troillgutt eller Sundet brukes som kilder i en avis, de har nok sikkert en kilde som de anser som troverdig og det holder for de. Media trenger nok helst flere kilder, helst uavhengig av hverandre på en eller annen måte.

Ellers er det jo ikke sikkert at folk i Glimt har lyst til å bekrefte til utenforstående at de er i ferd med å miste Helstrup til Rosenborg. Det er jo også teknisk sett konfidensiell informasjon som helst ikke skal spres, men det spres jo.

Ellers vil jeg si at det er helt naturlig at daglig leder avkrefter alt så lenge ting ikke er bekreftet i alle fall, jeg hadde syntes det hadde vært både rart og uprofesjonelt om vår daglig leder hadde bekreftet ting, selv på et medlemsmøte hvor ting ikke skal spres i fra, som ikke var klart eller bekreftet.

Vi får vel bare vente og se, men jeg vet ikke om det hørtes mer troverdig ut det den brukeren skriver. Alt det kan ha naturlige forklaringer i en slik prosess hvor det er vanlig på generell basis at ting benektes frem til det er klart.

Jeg håper i alle fall at vi endelig får bekreftet en trener snart. Det er også skandaløst om spillerne kommer tilbake fra ferie 18. juni og det fortsatt er Tettey og Naustan som leder laget. Det betyr at klubben har 8 dager på å ansette en trener som helst skal rekke å sette seg ned å bli kjent med omgivelser, planlegge treningsuker, sette seg inn i rutiner, helst ha analysert laget slik at vedkommende har en tanke og en plan på hva som bør være fokusområder i starten osv.

Med andre ord vil jeg si at det haster å få vedkommende på plass og at det bør skje noe før helgen. Torsdag 18. juni er spillerne tilbake fra ferie.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 19:38    Post subject: Reply with quote

Tar ingenting for god fisk, og den eneste potensielle kilden i Bodø blir jo fort Helstrup selv, og kanskje en eller to sentrale skikkelser til.

Tenkte bare jeg ville gjengi det siden det var et annet perspektiv der ting ikke kan bekreftes av lokalavis der oppe.

Mens i RBK så er det langt flere involvert i prosessen fort. Så flere som kan lekke. Men da igjen rart at hverken Nidaros eller Adressa er på ballen, men kun folk via some. Så kan det jo være at det mangler kilder inn eller at terskelen for å prate med media er høyere enn å lire av seg noe til "kjentfolk".
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 20:41    Post subject: Reply with quote

Dette er jo nesten en tro kopi av da vi prøvde å hente Knutsen. Tipper det ender i samme gate også
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 20:44    Post subject: Reply with quote

Med Kjetil Rekdal? Razz
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 20:46    Post subject: Reply with quote

Aalesund ligger over oss på tabellen! Løp og kjøp!
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 21:23    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Tar ingenting for god fisk, og den eneste potensielle kilden i Bodø blir jo fort Helstrup selv, og kanskje en eller to sentrale skikkelser til.

Tenkte bare jeg ville gjengi det siden det var et annet perspektiv der ting ikke kan bekreftes av lokalavis der oppe.

Mens i RBK så er det langt flere involvert i prosessen fort. Så flere som kan lekke. Men da igjen rart at hverken Nidaros eller Adressa er på ballen, men kun folk via some. Så kan det jo være at det mangler kilder inn eller at terskelen for å prate med media er høyere enn å lire av seg noe til "kjentfolk".

Jeg hadde vært skeptisk til nesten hvem som helst andre enn akkurat de to som har meldt dette på SoMe.

Ikke at jeg ser på noen av de to som noen Ornstein akkurat, men de to har bevist at de har tilgang på troverdig informasjon og kilder tidligere og at de ikke gjengir hva som helst de hører av rykter. Men deres kilder kan jo også hende har noe upresis informasjon så jeg tar heller ingenting for god fisk, samtidig aner jeg jo ikke noe om troverdigheten til folk på et glimtforum og om vedkommende faktisk har snakket med de han har snakket med og om han i det hele tatt faktisk kjenner de eller bare har havnet i prat med de tilfeldig og spurt. Det også utgjør jo en potensiell forskjell på hva de kommer til å svare.

Uansett så har jo Rosenborg vært relativt tette selv ved de siste nøkkelansettelsene, det man fikk vite om jakten på sportssjef var lite konkret utenom Hoftun og Ericsson pluss avslag fra en danske. Ellers var det først og fremst hvem de ønsket å prate med på et tidlig stadium stort sett. Finnbogason kom jo også litt ut av det blå. Samme med Johansson også, var ikke mye konkret informasjon før han ble ansatt. Noen navn lekket det vel at man hadde pratet med i media, men der også mener jeg at jeg hørte minst like mye via via (har ingen kontakter i klubben eller rundt klubben, men alle har jo noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen liksom) som sikkert stemte i veldig varierende grad.
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 21:55    Post subject: Reply with quote

Hvis det viser seg at disse ryktene er helt feil, så er dette Troillgutt´s fall. Da er det over. Slutt.
Maro
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 23:05    Post subject: Reply with quote

Jonas Sundet meldte for et par timer siden på Bluesky at det nå står mellom klubbene.

Last edited by Maro on 09.06.2026 23:48; edited 1 time in total
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 09.06.2026 23:13    Post subject: Reply with quote

Med andre ord Glimt vil ha godt betalt
Back to top
razzle
Proff

PostPosted: 09.06.2026 23:24    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi har råd til å være gjerrige her, vi kommer til å ende opp med å betale det de forlanger uansett på sikt med neste trenersparking hvis vi ansetter slik vi pleier.
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 09.06.2026 23:58    Post subject: Reply with quote

Maro wrote:
Jonas Sundet meldte for et par timer siden på Bluesky at det nå står mellom klubbene.

Da krever de vel noe helt astronomisk vil jeg tro (for en ASSISTENT/evnt + trener), noe ingen før dem har giddet gjøre i norsk fotballs historie. Haugesund "den gangen" tok vel særdeles godt betalt for Karl Oskar Emberland, men det var vel 2 mill(?) eller noe. Tipper det BG skal ha er noe tullete som 10mill+.

De har jo vist før at de driter i om de gjør egen fans/medlemmer forbannet, så hvorfor skal ikke de "høye herrer" nekte Helstrup, "dæm får betale det du er verd i BG målestokk, ellers blir du hær"
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 00:09    Post subject: Reply with quote

HamKam krevde vel nesten fire millioner for Frigård mener jeg å huske? Siden vi fikk Rekdal "billig" på grunn av en klausul, men HamKam var snurt for måten vi (og Rekdal) håndterte den prosessen på så satte de seg på bakbeina når vi skulle hente Frigård. Noe de kunne gjøre også, fordi det var ingen tvil om at Rekdal skulle ha med seg Frigård oppover hit.
Back to top
Maro
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 00:26    Post subject: Reply with quote

Pettergomes wrote:
Maro wrote:

Da krever de vel noe helt astronomisk vil jeg tro (for en ASSISTENT/evnt + trener), noe ingen før dem har giddet gjøre i norsk fotballs historie. Haugesund "den gangen" tok vel særdeles godt betalt for Karl Oskar Emberland, men det var vel 2 mill(?) eller noe. Tipper det BG skal ha er noe tullete som 10mill+.

De har jo vist før at de driter i om de gjør egen fans/medlemmer forbannet, så hvorfor skal ikke de "høye herrer" nekte Helstrup, "dæm får betale det du er verd i BG målestokk, ellers blir du hær"

Ligger vell i kortene at Helstrup er tiltenkt hovedtrenerjobben i BG den dagen KK flytter på seg. Nå har Helstrup vært der en stund og det har blitt kontinuitet i opplegget, som også hadde gjort en overgang fra KK til Helstrup mye mindre merkbar. Med det skrevet så forstår jeg godt at BG verdsetter Helstrup høyt, og jeg tror som flere andre at det er snakk om relativt stive summer. Hva er 10-15-20 millioner for Bodø, hvis klubben står i fare for å miste kontiunitet på trenersiden og kanskje til og med stå på bar bakke hvis KK forsvinner etter hvert? Småpæng
oxbailla
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 01:56    Post subject: Reply with quote

RBK fikk vel rundt 5 millioner fra NFF for Åge Hareide i 2003, og 3,2 mnok i kompensasjon da Hamrén inngikk avtale i 2009 om å bli Sveriges nye sjef.

Kravene fra RBK den gang var i utgangspunktet nokså mye høyere.
Så det vil ikke overraske meg om Glimt krever i størrelsesorden 10 mill for å fristille Helstrup. Så er det sikkert en real sign-on-fee og solid lønn på lang kontrakt.
Blir nok dyrt.
Men spørs om det blir dyrere å la være, dersom han er interessert.
Tror fort et nedrykk kan koste 50-100 mnok.
Back to top
Kom_igjen_troillan
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 06:41    Post subject: Reply with quote

Nå hører jeg også fra en kilde at Gaute har sagt ja, på betingelse av at Bodø sier ja - men at Bodø gjør seg vanskelige. Alt står nå, etter hva jeg forstår, på om Bodø sier ja.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 10.06.2026 08:27    Post subject: Reply with quote

Det som, ironisk nok, peker i retning at det er noe på gang er jo at media plutselig har blitt helt stille. Det burde være saker annenhver dag på trenerjakten, men nå er det tyst. Kan være de vet ting her som de venter på å publisere på riktig tidspunkt.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb