| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 02.06.2026 07:42 Post subject: |
|
|
Til dere som sier at det er dårlig timing av de som kom med mistillitsforslaget, sa de ikke på pressekonferansen at de medlemmene styret hadde hatt møte med om dette hadde sagt at de helst ville vente med dette til etter at trenerspørsmålet var avklart, men så mener styret at dette er noe som må avklares med en gang?
Med forbehold om at det er noe jeg har misforstått så er det vel styret som har dårlig timing her. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 02.06.2026 08:01 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Ikke mange av disse 50, som er voksne i værtfall.. |
Sikker på at det er bare 50? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 02.06.2026 08:14 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner at vi har forskjellige meninger om alt i denne klubben.
Jeg er også enig om at dette kunne kanskje ha ventet.
Skjønner også at flere her inne ikke liker "gutta med caps"
Det jeg ikke skjønner er hvor vanskelig mange har for å sette seg inn i en sak, eller det å LESE. Dette årsmøtet er det jo styre som kaller inn. Man kan ikke kjefte på "de 50" her all tid de ville vente til etter trener ansettelsen.
De sa det jo selv på pressekonferansen. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.06.2026 08:15 Post subject: |
|
|
| Mortenlj77 wrote: | Til dere som sier at det er dårlig timing av de som kom med mistillitsforslaget, sa de ikke på pressekonferansen at de medlemmene styret hadde hatt møte med om dette hadde sagt at de helst ville vente med dette til etter at trenerspørsmålet var avklart, men så mener styret at dette er noe som må avklares med en gang?
Med forbehold om at det er noe jeg har misforstått så er det vel styret som har dårlig timing her. |
Styret kan ikke leve med at lederen av styret sitter på nåde til en mobb som i praksis bedriver utpressing.
Dersom man tror at noe styre ville funnet seg i dette så har man lite erfaring med styrearbeid.
For øvrig helt sprøtt at de som står bak dette fremdeles er anonyme, her er det noen lokalmedier som ikke gjør jobben sin. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 02.06.2026 08:21 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | Messi wrote: | | Ikke mange av disse 50, som er voksne i værtfall.. |
Sikker på at det er bare 50? |
Nei. Er mange med dårlig utviklet frontal-lapp på ØØ.. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 02.06.2026 08:24 Post subject: |
|
|
Og du er sikker på at de 50 kun står på øvre øst? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 02.06.2026 08:29 Post subject: |
|
|
Dersom det var et ønske om å vente, da gjør man nettopp det: venter!
Man sender ikke trusselmeldinger til styreleder, og forventer passitivitet og likegyldighet tilbake.
Det er det motsatte av å vente.
Rett og slett håpløst! |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.06.2026 08:29 Post subject: |
|
|
Skal klubben komme tilbake er det helt nødvendig å begynne å endre fra toppen.
Timing blir aldri bra på slikt, så man kan like gjerne ta av plasteret med en gang.
Ved å forlenge med sittende trenerteam viste styret mangelfull kompetanse og tjeneste forsømmelse.
De må selvsagt forlate sine verv og sette klubben først nå. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 02.06.2026 08:34 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: | Dersom det var et ønske om å vente, da gjør man nettopp det: venter!
Man sender ikke trusselmeldinger til styreleder, og forventer passitivitet og likegyldighet tilbake.
Rett og slett håpløst! |
Det var også en anledning til å si fra for 3 måneder siden på ordinært årsmøte. Men det er kanskje ikke like skummelt å operere i skyggene som på et offentlig årsmøte.
Hva har endret seg siden den gang, bortsett fra at AJ er borte? _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 02.06.2026 08:35 Post subject: |
|
|
Fordi klubben blir automatisk bedre styrt av at styret går. Og noen ferske kommer inn?
Du har sittet i mange styrer hører jeg?
For øvrig, om man hadde hatt is nok til å vente til neste årsmøte kunne Rosenborg fått en kandidat jeg tror kunne samlet hele Trøndelag og vel så det:
https://www.adressa.no/ny...beslutning |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 02.06.2026 08:40 Post subject: |
|
|
Men er det ikke bedre å få en endring i klubben nå istedenfor å vente til etter nedrykket i høst? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 02.06.2026 08:44 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: | Dersom det var et ønske om å vente, da gjør man nettopp det: venter!
Rett og slett håpløst! |
Var jo styret som ikke ville vente.. _________________ PÃ¥meldt |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 02.06.2026 09:08 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: |
.....
Jeg kommer til å stille på EOÅ. Jeg kommer også til å gå inn med et åpent sinn før jeg bestemmer meg og det håper jeg gjelder flest mulig. Jeg mener det er sak som bør være avgjørende her og ikke personer/grupperinger. Jeg mener blind tillit til sittende styre og styreleder ikke er noe bedre enn blind mistillit. Da har man samme gangsyn som de man nå kritiserer for å ha gangsyn. Man bør være åpen for at de kan ha en god sak og at dette kan være berettiget, samtidig som man også må være åpen for at dette aktive medlemsdemokratiet har gått for langt og blitt veldig aksjonært og reaksjonært hvor man ønsker å detaljstyre klubben i forsøk på å få "sin vilje".
|
Jeg følger deg et stykke på vei, men jeg vil ikke ha en medlemskultur som aksepterer denne måten å arbeide på mellom årsmøtene. Om en skal gå til skrittet å kalle inn EOÅ bør en vite med rimelig sikkerhet at en har flertallet av medlemmene bak seg, ikke bare at en har 50 underskrifter i ryggen.
En kultur der en stiller enkeltpersoner til veggs som person og ikke styreleder som øverste ansvarlig for styrets arbeid er heller ikke sunt. Enten har en tillit til styret som helhet, eller ikke, så kan en selvfølgelig komme med benkeforslag på en annen styreleder om en mene klubren er mest tjent med det, men fra det øjeblikke styreleder er valgt, har du enten tillit eller mistillit til styret som helhet,
Nå er jeg et enkeltmedlem uten noen gruppetilhørighet, me jeg har ikke hørt noe om dette før pressekonferansen, og jeg vil bli overasket om de har gjort noe jobb utenfor Discordgruppa si. (Jeg håper virkelig jeg tar feil)
Så når de har kommet til dette, bør de snart vise ansikt, og skrive et åpent innlegg, med fullt navn om hva de ønsker med klubben, og hva de mener alternativet er. De bør også jobbe parallelt med valgkomitéen om å få på plass et benkeforslag som er et reelt alternativ til det sittende styret.
Så håper jeg at de som sitter i styret i dag, stiller seg disponibel for valgkomitéen. Ikke fordi jeg ikke mener det er noe å kritisere dette styret på, men denne måten å drive medlemsdemokrati på, er for meg, mye skumlere enn de valgene styret har gjort. Som medlem, er den beste måte jeg kan si fra om dette på nå, er å stile meg bak det sittende styret.
For meg virker det som, de som har gjort dette, mangler kunnskaper og erfaringer om hvordan de gjennomfører demokratiske prosesser, de har ikke gjort noe juridisk galt, men de har benyttet vedtekter som ligger der for at en kan gjøre endringer, uten at de har gjort forarbeidet for å kunne få gjennomført de samme endringene. Det står de selvfølgelig i sin fulle rett til gjøre, men tyder som sagt på mangel på forståelse og erfaringer med å lede og gjennomføre slike prosesser. |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 02.06.2026 09:13 Post subject: |
|
|
Altså: I det øyeblikket de sender den meldingen til styreleder så er spørsmål om vente/ikke vente allerede avgjort.
De som støtter en slik framferd mangler fullstendig konseptuell forståelse av hvordan et styrearbeid i en større organisasjon fungerer.
Styret vil ikke kunne fungere som tiltenkt før denne saken er avgjort. Og et vingeklippet styre fører ikke klubben videre.
De som har sendt denne melding bør se sitt ansvar å begrunne sitt syn øyeblikkelig. Medlemsdemokrati krever faktisk at forslagsstiller står fram med fullt navn. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran

|
Posted: 02.06.2026 09:20 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | Jeg skjønner at vi har forskjellige meninger om alt i denne klubben.
Jeg er også enig om at dette kunne kanskje ha ventet.
Skjønner også at flere her inne ikke liker "gutta med caps"
Det jeg ikke skjønner er hvor vanskelig mange har for å sette seg inn i en sak, eller det å LESE. Dette årsmøtet er det jo styre som kaller inn. Man kan ikke kjefte på "de 50" her all tid de ville vente til etter trener ansettelsen.
De sa det jo selv på pressekonferansen. |
Fullstendig forståelig at styret ikke ønsker å stå i denne typen gisselsituasjon fram til trenerspørsmålet er avklart. Latterlig fremgangsmåte. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 02.06.2026 09:29 Post subject: |
|
|
| Barney wrote: | Styret kan ikke leve med at lederen av styret sitter på nåde til en mobb som i praksis bedriver utpressing.
Dersom man tror at noe styre ville funnet seg i dette så har man lite erfaring med styrearbeid. |
Altså. Det er da ikke unormalt at man veit at det finnes misnøye blant medlemmer. Om det her er snakk om rett i overkant av 50 medlemmer så betyr ikke det at man "sitter på nåde" da det er et betydelig mindretall som har kommet med mistillit.
De hadde helt greit kunne avventet et formelt krav om ekstraordinært årsmøte. Så forstår man selvsagt at det er ubehagelig å stå i en slik sak i lang tid. Men løsningen nå tar ikke akkurat sikte på en rask avklaring heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 02.06.2026 09:34 Post subject: |
|
|
Fraksjonsklubben RBK:
Det er fraksjoner i Spillergruppen, Administrasjonen og Supporterne.
De seneste årene er det aksjoner, som er den foretrukne kommunikasjonsformen i klubben. Enten det er for å bedre makt hos enkeltpersoner eller fremtvinge en endring.
Spillergruppen:
Lekkasjer til media, gå sakteaksjoner og generell illojalitet.
Administrasjonen:
Lekkasjer, varslingsaker, pekekultur.
Supporterne:
Varslingsaker og uttalelser i media, med og uten sedementering i egen gruppe, med dertilhørende dementering.
Hvorfor ble dagens styre valgt inn? Fra mitt ståsted: Var det for å rydde opp i økonomien, profesjonalisere driften(legge en strategi) og sikre medlemsdemokrati(ref. enehersker Koteng). Har de lykkes? Både og, som det er med de fleste styrer. Finnes ikke et styre med 100% treff.
Det er en mann jeg savner i dagens RBK. Upopulær var han i RBK, men en ting kunne han bedre en alle andre. Støysamling. Få all støyen rettet mot meg, så de andre får jobbe i fred. Alstad. Slik som det er nå ender vi i en sirkel, hvor alle som er missfornøyd med ett eller annet, vil fremtvinge agendaen sin enten det er via media eller mistillit. Kommer nye fraksjoner som har andre ønsker en denne, som har lært fremgangsmåten. |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 02.06.2026 09:39 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: | Altså: I det øyeblikket de sender den meldingen til styreleder så er spørsmål om vente/ikke vente allerede avgjort.
De som støtter en slik framferd mangler fullstendig konseptuell forståelse av hvordan et styrearbeid i en større organisasjon fungerer.
Styret vil ikke kunne fungere som tiltenkt før denne saken er avgjort. Og et vingeklippet styre fører ikke klubben videre. |
Trur folk virkelig at en organisasjon/aksjeselskap der et mindretall av eierne ytrer misnøye til styret så vil man automatisk innkalle til et ekstraordinært generalforsamling?
Det ville jo vært rimelig useriøst å gjøre det om man ikke hadde et formelt krav om ekstraordinær generalforsamling fra over 10% av aksjonærene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.06.2026 09:48 Post subject: |
|
|
| Mighty wrote: | For øvrig, om man hadde hatt is nok til å vente til neste årsmøte kunne Rosenborg fått en kandidat jeg tror kunne samlet hele Trøndelag og vel så det:
https://www.adressa.no/ny...beslutning |
Han har vel ikke akkurat samla Trondheim? _________________ De som tror de vet best er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 02.06.2026 09:49 Post subject: |
|
|
For oss uvitende: hvilke fraksjoner er det snakk om?
(Jeg er medlem, men har bodd i utlandet i mange aar, og ikke vaert paa moeter.) |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 02.06.2026 10:07 Post subject: |
|
|
Var ikke akkurat bare ØØ dette eller gutta med caps, men klart lettere å skylde på de. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.06.2026 10:07 Post subject: |
|
|
| waterfalls wrote: |
Her kommer du med masse påstander du ikke har dokumentasjon eller belegg for.
1) CGJ handler ikke om hennes kjønn, det handler om flere ulike saker. Å si at det KUN handler om kjønn synes jeg blir en fordummelse av alt som foregår. Jeg har hørt mange kritisere CGJ for mye, både saklig kritikk og det jeg synes er usaklig kritikk basert på at man allerede er negativ til henne. Jeg har aldri hørt noen kritisere henne fordi hun er kvinne. Derimot har kvinnefotballen vært en sterk faktor til frustrasjon og kritikk hos mange, men der også blir kjønnsfokuset feil. Det har handlet om prosessen i forkant av fusjonen, det har handlet om feilaktige opplysninger rundt f.eks. Ørn sin økonomiske situasjon i forkant. Det har handlet om fordeling av ressurser kontra hvor inntektene stammer fra, det har handlet om relative størrelser på budsjetterte underskudd osv.
2) Hetsen er ikke dokumentert at kommer fra medlemmer i Kjernen eller som har tilhørighet på ØØ. |
Jeg har ikke nevnt ØØ med ett eneste ord...
Og det finnes klare henvisninger mor hennes kjønn i diverse kommentarfelt rundt omkring, så jeg tar ikke det ut av lufta;
https://postimg.cc/gallery/zfdhfB1 _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 02.06.2026 10:22; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 02.06.2026 10:10 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | Var ikke akkurat bare ØØ dette eller gutta med caps, men klart lettere å skylde på de. |
Passet ikke inn i narrativet til enkelte det veit du. _________________ PÃ¥meldt |
|
| Back to top |
|
 |
netrom84 Senior
|
Posted: 02.06.2026 10:35 Post subject: |
|
|
Min største utfordring mot styrer er at man gjerne har en egen agenda som man jobber for. Man mister da fort den viktige biten som handler om å forankre de endringene man gjør. Et godt eksempel er fusjonen. Her ble det mer eller mindre banket gjennom i raskt tempo. Ord som likeverd ble vel brukt fra styret i den debatten.
Det er aldri sånn at man kan få alle til å bli enig i alle saker. Men i de tilfellene der man som styret kjører strategiske grep for å få sine ønsker valgt gjør det at tilliten brister. Eksempelvis kan man se på Glimt sin omkamp i VAR-saken da man plutselig krevde personlig oppmøte isteden for over video.
Har man ofte nok saker der man som medlem føler styret jobber for sin egen agenda så vil man på tid slite med å opprettholde tillit. Da blir det fort at man leser hverandres utsagn i verste mening og agerer derfra.
Akkurat for en fotballklubb er styrene ofte pragmatiske mens medlemmer er mer følelsesstyrte. Det ene er ikke nødvendigvis mer riktig enn det andre, men det kan gjerne skape gnisninger om styret ikke kjenner hvilke mekanismer som rører ute. Et eksempel kan være å spille treningskamp mot Molde. Kanskje ikke en stor sak, men for en del av oss tenker vi det må være totalt unødvendig i å spille en slik treningskamp mot en rival. |
|
| Back to top |
|
 |
|