View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sondre Senior
|
Posted: 29.12.2004 14:31 Post subject: Bjørn Tore Kvarme |
|
|
Da er det jo nok et bevis på at RBK ikke klarer og hente nye, spennende spillere, men må resirkulere gamle gode spillere....
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=260453
Synes BTK er en god spiller, ikke noe med det, men når man er 33år, er han vel ikke noe å satse på... _________________ -RBK |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.12.2004 15:26 Post subject: |
|
|
Nei, dette kan jeg nesten ikke tro. Dette er en minst like kortsiktig løsning som Petter Belsvik i sin tid var...
...men dersom Beto kommer i tillegg til en ung midtstopper, går det vel an. Han er vel uansett gratis/svært billig. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.12.2004 17:39 Post subject: |
|
|
Trengs det egentlig tre høyrebacker, eller har de tenkt å la Basma få sin opprinnelige posisjon som misdtstopper tilbake? Uansett virek dette litt rart. Jo, Beto er god, ingen tvil om det, men jeg trodde da Rosenborg hadde sagt at de ikke skulle hente inn forsterkninger på 30 år eller mer? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 29.12.2004 17:53 Post subject: |
|
|
WOW, Det var vel et lite sjokk!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.12.2004 18:09 Post subject: |
|
|
Antar man ser på Beto som midtstopper siden at han har spilt det de siste fem-seks sesongene i St. Etienne, Real Sociedad og Bastia. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.12.2004 00:16 Post subject: |
|
|
Må bare si at hvis vi kan få en spiller med betos erfaring som forsterkning i backrekka så er det kanonbra.
Mannen har jo imotsetning til andre utenlandsproffer SPILLT på høyeste europeiske nivå i flere sesonger, og kan gå rett inn på laget og forsterke det.
 |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 30.12.2004 22:34 Post subject: |
|
|
Beto kan bli en meget god backup, men det er selvsagt muligheter for at han kan spille seg inn på førstelaget, men det kan bli trangt om plassen. Hadde vi fått en ung, lovende midtstopper som hadde tålt litt b-lagsfotball i tillegg, så kan det bli bra. Vi trenger konkurranse på midtstopperplassen, så slik sett er Beto hjertelig velkommen tilbake. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 31.12.2004 11:55 Post subject: |
|
|
Er ikke så tændt på at Kvarme kommer til Rosenborg, ikke fordi han ikke er en god spiller, men pga. hans alder.
Synes hellere at Rosenborg skal hente en ung stopper, for så har vi faktisk dobbelgardering på hele forsvaret, hvilket passer mig udemærket . _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.01.2005 19:54 Post subject: |
|
|
Rosenborg har vist ekstrem sårbarhet mot gode lag den siste sesongen og spillere med Beto`s arfaring på TOPP internasjonalt nivå vil være en umiddelbar forsterkning uansett alder.
..og i tillegg trønder og ex-RBK er...
Når Ørjan og Erik gir seg etter denne sesongen er det bra å ha noen med erfaring og rutine i troppen med så mange unge spillere som er uten erfaring...
PERFEKT. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.01.2005 19:04 Post subject: |
|
|
En Beto-avklaring kan komme i løpet av uka:
- Vi har tatt en prat med Bjørn Tore og fortalt at vi ønsker hans tjenester. Det samme har Lyn gjort, så vi venter på at spilleren foretar et valg, sier Per Joar Hansen til rbkweb.com.
- Kvarme har de menneskelige egenskapene. I tillegg er han en meget, meget bra spiller. Vi legger et løp for ham både under og etter karrieren, og håper at han og familien vil flytte til Oslo. Det kan skje noe med Kvarme når som helst, og trolig en av de nærmeste dagene, sier Morgan Andersen.
Les mer: Kjemper om Kvarme |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 03.01.2005 19:45 Post subject: |
|
|
Har lest litt på tv2 Tekst-TV og der står det at Morten Gamst Pedersen vurderer klubskifte hvis han ikke får spilletid. Jeg tror dette er noe Rbk bør prøve seg på! Gamsten er en meget god spiller og ville passet ypperlig på midtbanen til Rbk. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.01.2005 19:46 Post subject: |
|
|
Ikke hvis det bare blir et halvår på lån. Slike jallaløsninger er jeg ingen tilhenger av. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.01.2005 20:09 Post subject: |
|
|
siggetheman wrote: | Har lest litt på tv2 Tekst-TV og der står det at Morten Gamst Pedersen vurderer klubskifte hvis han ikke får spilletid. |
Ønsker ikke å være noen streng forumsjef, men denne tråden handler om en meget konkret sak: Kvarme til RBK(?)
Spekulasjoner og ønsker om andre spillere kan diskuteres i f.eks. Nye spillere-tråden |
|
Back to top |
|
 |
m@ds Senior

|
Posted: 05.01.2005 11:10 Post subject: |
|
|
Kvarme er for gammel!!!! Vi har både Riseth og Hoftun som er over 30 år i midtforsvaret, hvorfor hente enda en?? Vi bare utsetter fornyelsen! Mitt råd er å ta opp Steffen Mathiesen fra junior til A-laget! Steffen har alle forutsetninger for å lykkes!!!!
Et annet valg er jo Birger Madsen, Skeid-spilleren som skal være med til La Manga!! UNGT UNGT UNGT!!!!! _________________ Lunna i RBK-buret!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2005 11:27 Post subject: |
|
|
- Kvarme er uaktuell for oss. Han er for gammel, sier Vålerenga-trener Kjetil Rekdal, som i stedet jakter på unge Ronny Johnsen (36).
(...)
Bjørn Tore Kvarme ofrer Vålerenga svært få tanker.
- Jeg har allerede to fristende tilbud, fra Rosenborg og Lyn. Men det er fire av oss det skal passe for, derfor er det vanskelig, sier tobarnsfaren Kvarme.
Les mer: VIF: - Kvarme for gammel
For øvrig fokuserer Morgan A. nok en gang på "mennesketypen Bjørn Tore". Skulle nesten tro at Lyn-direktøren planlegger å bli samboer på Nardo-karen!
Når det gjelder Lyn vs RBK for Kvarmes vedkommende, har jeg en viss følelse av at han velger førstnevnte. Allerede høsten 1996 ønsket han å flytte til Oslo og oppleve Tigerstaden, jf. "livshistorien", og dette er gjerne siste sjanse - i alle fall som fotballspiller. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.01.2005 11:36 Post subject: |
|
|
OPPLEVE Tigerstaden?
Etter x år i utlandet vil han oppleve den lille provinsbyen her?
Er mannen riktig skrudd sammen? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2005 12:27 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | OPPLEVE Tigerstaden? |
Det virker i alle fall ut som om Beto har lyst til så:
- Lyn har vært interessert lenge, og jeg har veldig lyst til å bo og spille i Oslo, sier han til VG.
Kan for øvrig kanskje utdype årsaken til at jeg ønsker Kvarme velkommen hjem - om han kommer: Jeg ser på ham som et direkte substitutt til Hansén, som nå forsvinner. Beto er ett år eldre, men så stor forskjell er det ikke mellom å være 31 og 32 år (har ikke prøvd det sjøl, men... ). Samtidig er det ingen tvil om at Kvarme, som nesten ble spansk seriemester i 2003, er en bedre spiller den nevnte Hansén.
Men som tidligere skrevet (se lenger opp), håper jeg at RBK i tillegg henter inn en ung midtstopper snarest mulig. Det er ei stund siden d'herrer Hoftun, Riseth og Koppinen var tenåringer.... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 06.01.2005 12:34 Post subject: |
|
|
Når det gjelder stoppre vil jeg egentlig ikke ha noen som er hverken 33 eller 18, jeg vil helst ha en som er 22-28, som holder et visst nivå. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 06.01.2005 12:40 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | så stor forskjell er det ikke mellom å være 31 og 32 år (har ikke prøvd det sjøl, men... ). |
Det er overhodet ingen forskjell. Kan ikke si jeg merker noe frem til 35 heller. Formen er like dårlig som den alltid har vært ...  |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 06.01.2005 15:46 Post subject: |
|
|
SÃ¥ Kvarme i byen i dag! _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.01.2005 16:12 Post subject: |
|
|
hvor da, i "urbane" nordre ?
Håper virkelig at han dropper det "Oslo" tullet og avslutter karrieren på verdig vis på hjemmebane...
Med Rune og co`s innsats på overgangsmarkedet tror jeg det vil være vanskelig å finne en tilgjengelig midtstopper med høyere kvalitet ... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.01.2005 17:17 Post subject: |
|
|
He-he, fant ikke på noe bedre før rennet i Bischofshofen starter; her er en gjennomgang av Betos karriere i form av bilder:
I aksjon mot Blackburn høsten 95.
Storspill for Liverpool...
...med påfølgende landslagsdebut mot Colombia høsten 97.
I grønn St. Etienne-trøye mot PSG.
Fin hands for Real Sociedad mot Lyon i Champions League.
I aksjon for Bastia nå i høst. |
|
Back to top |
|
 |
Stvn Gerrard Junior

|
Posted: 06.01.2005 18:00 Post subject: |
|
|
Bjørn Tore Kvarme er veldig erfaren, men jeg synes at RBK bør heller hente inn yngre spillere enn 33år _________________ Liverpool til finale i CL! |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 07.01.2005 14:13 Post subject: |
|
|
Tja jeg er stadig ikke så positivt indstillet overfor at Rosenborg henter Kvarme, men hvis valget står mellem Kvarme eller intet vælger jeg klart Kvarme. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.01.2005 19:31 Post subject: |
|
|
Beto sliter med å velge mellom RBK og FCL Oslo, et i utgangspunktet meget enkelt valg: Vanskelig for Kvarme
Om han ikke er mer "sugen" enn som så på å komme tilbake til Lerkendal, kan det nesten heller være. Begynner nesten å bli Steffen Iversen-tilstander over dette.
Dersom RBK skal hente tilbake Kvarme, så må "gamlingen" være topp motivert.  |
|
Back to top |
|
 |
|