| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2026 21:25 Post subject: |
|
|
| Har ikke sagt at jeg er mot "en type som JHH", jeg har sagt at jeg er mot JHH. Har du andre forslag i kategorien "type som JHH"? |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 21:45 Post subject: |
|
|
Valget står nok mellom Kåre og Hornis i beste fall.
Tipper en eller annen ny runde med ukjent up and comming trenertalent fra Finnbogasons kontaktliste. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.05.2026 21:45 Post subject: |
|
|
Lekt meg litt hjelp fra AI for å se litt på alternativer som er ledig og som kan vær interessant å sjekke ut som alternativer å erstatte Alfred Johansson med.
Morten Wieghorst
https://bold.dk/fodbold/k...andsholdet
Morten Wieghorst er i ferd med å avslutte sitt engasjement for det danske herrelandslaget. I slutten av april 2026 ble det offisielt bekreftet at han gir seg som assistenttrener etter seks år i DBU-systemet. Wieghorst har uttalt at han nå ønsker å returnere til en rolle som hovedtrener, noe som gjør ham tilgjengelig for klubboppdrag fra og med sommeren 2026.
Som hovedtrener har Wieghorst konsekvent praktisert en offensiv 4-3-3-formasjon. Hans filosofi er tuftet på den nederlandske skolen og den danske tradisjonen for ballbesittelse, men med moderne krav til struktur:
Posisjonsspill: Han vektlegger kontroll gjennom midtbanen, der indreløperne og sentral midtbane skal diktere tempoet.
Bredde og kantelementet: I likhet med klassisk Rosenborg-fotball, benytter han rendyrkede vinger som skal utfordre én-mot-én for å skape overtall.
Høyt gjenvinningspress: Lagene hans er drillet i å vinne ballen raskt tilbake etter brudd, noe som krever en fysisk robust og disiplinert spillergruppe.
Trenerkarriere og meritter
Wieghorsts evne til å implementere denne stilen er dokumentert gjennom flere suksessfulle opphold som hovedtrener:
FC Nordsjælland (2006–2011): Dette var hans definitive gjennombrudd. Han bygde opp klubben fra å være en middelhavsfarer til å vinne to strake cupmesterskap (2010 og 2011). Det var her han beviste at han kunne bygge en spillestil som både var underholdende og ga resultater over tid.
AGF (2014–2015): Han overtok en tradisjonsklubb i krise og ledet dem til direkte opprykk til Superligaen på første forsøk, noe som viser kapasitet til å håndtere presset i klubber med store forventninger.
AaB (2017–2018): Her stabiliserte han klubben i toppen av dansk fotball og førte dem til sluttspill i ligaen.
Strategisk arkitekt for Danmark (2020–2026): Som assistent for Kasper Hjulmand var han sentral i teamet som tok Danmark til EM-semifinale i 2021. De siste to årene har han hatt en kontinuitetsrolle i landslagsledelsen (bl.a. som interim-leder og assistent under Brian Riemer), med særlig ansvar for taktisk struktur og identitetsbygging. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.05.2026 21:50 Post subject: Bo Henriksen |
|
|
Nåsituasjon og tilgjengelighet
Bo Henriksen er for øyeblikket klubbløs og ledig for umiddelbar tiltredelse. Han har vært uten jobb siden desember 2025, da han og Bundesliga-klubben Mainz 05 skilte lag. Henriksen er kjent som en av Skandinavias fremste motivatorer og har en unik evne til å snu sportslige kriser på ekstremt kort tid.
Dokumentert spillestil og filosofi
Henriksens fotball er bygget på intensitet, energi og emosjonell kraft. Taktisk skiller han seg noe fra den klassiske 4-3-3-skolen, da han ofte foretrekker formasjoner som 3-4-3 eller 3-4-2-1, men prinsippene bak er svært gjenkjennelige:
Ekstremt gjenvinningspress: Lagene hans er blant de mest aggressive i Europa når det gjelder å vinne ballen høyt i banen (målt i PPDA-statistikk).
Vertikalitet: Henriksen ønsker ikke ballbesittelse for ballbesittelsens skyld; når ballen vinnes, skal den angripes hurtig og direkte mot motstanderens boks.
Lederskap: Hans kanskje viktigste "spillestil" er det mentale. Han er beryktet for å få spillere til å yte langt over evne gjennom en karismatisk og inkluderende lederstil som smitter over på både garderoben og tribunen.
Henriksens karriere er preget av spektakulære snuoperasjoner og titler i flere land:
Mainz 05 (2024–2025): Tok over en klubb som lå tilnærmet fortapt under nedrykksstreken i februar 2024. Han leverte en mirakuløs redningsaksjon og fulgte opp med å føre laget til en sensasjonell 6. plass i Bundesliga i 2025, klubbens beste plassering noensinne, som ga spill i Europa.
FC Zürich (2022–2024): Gjorde det samme i Sveits. Tok over Zürich da de lå sist på tabellen og forvandlet dem på få måneder til et av de mest poengplukkende lagene i ligaen, samtidig som han ledet dem til seire i Europa League (blant annet mot Bodø/Glimt).
FC Midtjylland (2021–2022): Ledet den danske storklubben til cupgull i 2022 og en sterk andreplass i serien, kun tre poeng bak mesteren. Han har dermed bevist at han mestrer presset i klubber som kjemper om titler.
AC Horsens (2014–2020): Dokumenterte sin evne til langsiktig bygging over seks år, hvor han løftet klubben fra 1. divisjon til å bli en etablert faktor i den danske Superligaen.
Bo Henriksen fremstår som det ideelle valget dersom Rosenborg prioriterer umiddelbar sjokkterapi og en leder som kan fylle Lerkendal med energi fra dag én. Han er ikke en systembygger i tradisjonell forstand, men en resultatorientert ringrev som har lykkes i hver eneste liga han har operert i. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.05.2026 21:52 Post subject: |
|
|
Takk, Keenoir, du er atskillig flinkere til å skrive enn meg og setter bedre ord enn meg selv på hva mine egne ideer går ut på.
Henri: Jeg vet ikke hva den sterke aversjonen din er fundert i, om det er personlig eller en slags "bunnlagsallergi" eller hva det er. Men Rosenborg ER faktisk et bunnlag i år og behøver nå en: Arbeidsleder med litt pondus og levd liv bak seg og noen få klare prinsipper i spillestil som er mulig å etterleve. Jeg er så lei av å se et hjelpesløst RBK med så uklar stil at ingen greier å definere hva det er, utført av en gjeng spillere som veldig tydelig er dårligere trent enn nær alle sine konkurrenter. Vi kan ikke være bekjent med det, for det vil få oss innblandet i en direkte nedrykksfare som ingen i klubben heller har noe trening med å være i. Vi er en mye skjørere struktur enn mange later til å tro.
Hvis man lever i en sånn 2009-verden og tror at kapasiteter a la Hjulmand, Erik Hamren, Kjetil Knutsen står på rekke og rad klare til å finsiktes og plukkes av Rosenborg så er det vel egentlig DA man lever frakokblet fra virkeligheten? Jeg kom til den erkjennelsen allerede for åtte år siden, når vi forstod at ikke bare Hjulmand men også Geir Bakke sa nei før det ble Horneland.
Nå handler det om å diagnostisere hvor vi er, hvilke problemer vi har, hvordan vi kan komme oss ut av det på kort sikt og hvem som er skikket til og interessert i å kunne gjøre det. Jeg tror det dummeste vi kan finne på er å introdusere "vår Cifuentes" som vi har funnet/identifisert på kontinentet eller en ny difus utviklingstrener med et prosjekt som skal ta tid og som er omveltende og teoritungt og vanskelig for spillerne. Det er ikke tiden for en ny sånn runde nå.
Det er ingen her som prøver å pitche JHH som en mann det skal bygges rundt i fem år, men jeg ser at RBK er i desperat behov for et miljøskifte og en retning som er litt mer direkte og umiddelbar. Som gjør at vi kan prestere en del bedre på relativt kort tid. Jeg har sett alle sju kampene i år (åtte med Bryne) og det er ikke sånn at vi har fått dårlig betalt eller hatt uflaks eller noe - vi ER et bunnlag, spiller som et bunnlag, med et bunnlags treningsgrunnlag.
Jeg tror det eneste som hjelper på kort sikt er forenkling og klare rammer. Få elleve stk i en tydelig 4-3-3 til å jobbe for føden og la disse elleve spille sammen såfremt de er friske og kampklare. Jeg tror også det er dårskap og 2000-talls arroganse som forleder oss til å tro at det er utenlandske prospekter med sine prosjekter som skal redde dette. Det kommer en tid for det også, men jeg ville helst sett en 2026-vikar på plass på feltet allerede mandag. Og at RBK som klubb kan være tydelige fra første dag og si at 7. og bedre er vellykket. Da blir det også lettere for de å ta videre avgjørelse på senhøsten, hvis det er så tallfestet som det. De er vaghetens yppersteprester for tida! _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.05.2026 21:52 Post subject: Jon Dahl Tomasson |
|
|
Jon Dahl Tomasson er for øyeblikket klubbløs og ledig. Han ble løst fra kontrakten som svensk landslagssjef i oktober 2025 etter en skuffende start på VM-kvalifiseringen. Tomasson er nå på utkikk etter en klubbjobb der han kan jobbe daglig med spillerutvikling og implementering av sin offensive filosofi – noe han selv har uttalt at han savnet i landslagsrollen.
Dokumentert spillestil og filosofi
Tomasson er en moderne «systemtrener» som sjelden viker fra sin visjon om dominerende, offensiv fotball. Han foretrekker en 4-2-3-1 eller en fleksibel 4-3-3, med prinsipper som minner sterkt om den europeiske toppskolen:
Høyrisiko-offensiv: Han praktiserer et ekstremt høyt press og en svært høy forsvarslinje. Målet er å kontrollere «kaoset» og tvinge motstanderen til feil dypt inne på deres banehalvdel.
Vertikal ballbesittelse: Tomasson er motstander av støttepasninger. Hans lag drilles i å spille hurtig fremover med få berøringer («one or two touches»), med fokus på å angripe sentralt og gjennom hurtige kombinasjoner.
Utviklingsfokus: Han er kjent for å ha en ekstrem oversikt over hele klubben, inkludert akademiet, og nøler ikke med å kaste utpå unge talenter hvis de passer inn i hans taktiske prinsipper.
Tomasson har bevist at hans krevende stil kan gi stor suksess i klubbfotballen:
Malmö FF (2020–2021): Hans mest suksessfulle periode. Han ledet klubben til to strake seriegull i Allsvenskan og kvalifiserte dem til gruppespillet i Champions League etter å ha slått ut lag som Rangers. Her dokumenterte han at han kan håndtere forventningene i en skandinavisk storklubb.
Blackburn Rovers (2022–2024): I Championship ble han hyllet for å transformere laget til et av ligaens mest severdige med svært begrensede ressurser. Han endte på en sterk 7. plass i sin første sesong og utviklet flere spillere som senere ble solgt for store summer.
Sveriges landslag (2024–2025): Hans tid som landslagssjef ble preget av konflikt mellom en ekstremt ambisiøs spillestil og manglende tid på treningsfeltet. Til tross for offensive lyspunkter, slet laget defensivt, noe som førte til hans avgang høsten 2025.
Assistent-bakgrunn: Han har solid ballast som assistent under Åge Hareide på det danske landslaget (2016–2020) og i nederlandske Vitesse, noe som gir ham en dyp forståelse for både skandinavisk og kontinental fotballkultur.
Jon Dahl Tomasson fremstår som en kandidat for Rosenborg dersom man ønsker en gjennomgripende modernisering av det sportslige produktet. Han er ikke en pragmatiker, men en arkitekt som krever full lojalitet til et prosjekt som er bygget for å dominere kamper og utvikle spillere for salg til utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.05.2026 21:57 Post subject: |
|
|
| Utenlandske trenere som har trent lag i store ligaer kan vi bare glemme. Taksameteret til slike starter på over en mill euro og oppover. Alt for mye utlendinger i støtteapparatet i klubben. Nå trenger vi noen som kjenner klubben og norsk fotball. HEØ i LSK hadde vært en bra trener å hente, KK også, men begge er utilgjengelige. Muligens Tegstrøm er mer realistisk. Dog har jeg mest tro på at Hornis er mest aktuell pga tilgjengelig nå. Bra trener, bra leder! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.05.2026 21:59 Post subject: |
|
|
(Bo Henriksen er en god pitch. Jeg er ikke låst til noe enkelt navn, men har en 3-4 stk. svirrende i hodet. Det er ikke hvem, men ideen om hva vår neste mann skal være og hva han skal gjøre. Det er så stivt og sterilt alt nå, at sjokkterapi-linja fremstår som det mest opplagte. Jeg har spilt inn Jan ettersom han har ønsket seg jobben et helt liv, finnes der i geografien og kan dette med forenkling og veien fra prinsipp via innsalg til utførelse. Alt dette ser ut til å mangle i gruppa pdd. Man kunne sikkert le av et sånt forslag i 2006 og 2016, men i 2026 framstår det for meg som en ganske rasjonell og realistisk tanke. Vil heller si det er de som bruker hans navn som et humorpoeng og avfeier det som lever i sin egen virkelighet; den gamle. Som ikke finnes lenger.) _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2026 22:09 Post subject: |
|
|
| Det er litt av et steg fra JHH til Wieghorst, Henriksen og Dahl Tomasson. Hadde ansatt de på flekken, men svært overrasket om vi skulle lande en av de. |
|
| Back to top |
|
 |
Standarn og Crick Veteran

|
Posted: 02.05.2026 23:45 Post subject: |
|
|
Det er vel bare å se på tabellen. Pr nå er det vel 13 trenere som får mer ut av laget enn det AJ får ut av RBK. Hvis vi ser på hvordan de andre lagene har utviklet seg siden AJ tok over Rosenborg, er det trist hvor mange som har gjort stormskritt sammenlignet med oss. LSK kommer fra OBOS. Viking var 4 poeng foran oss i 2024 og 19 poeng foran i 2025. De har også en haug med lokale spillere. Molde lå men brukken rygg etter Høgmo men ser allerede så mye bedre ut. Man kan holde på slik lenge.
AJ har ikke bedret noe de siste årene. Man kan skylde på utskiftninger, skader og alt mulig, men når vi ser hvordan mindre klubber kommer seg etter å ha solgt sine stjerner, da burde RBK klare dette også.
Horneland tar jeg gjerne i stedet. Hvem som helst egentlig som har noe erfaring som topptrener. AJ kan absolutt bli god, men hvor mange år skal han bruke? Hvor lenge skal vi la han bruke RBK som en læringsarena?
Huff, jeg er lei. Lei av å ikke ha noe identitet. Lei av å ikke ha noe tydelig plan og angrepspill. Lei AJ, lei Tjärnberg (uten at jeg vet noe av hva han gjør, men underbevisstheten min har lagt han for hat).
På tide med nytt blod og en ny leder. _________________ “Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
? Friedrich Nietzsche |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 03.05.2026 07:44 Post subject: |
|
|
Med mindre det blir totalutskifting av hele styret kommer de jo sikkert bare til å bruke OneNexus denne gangen og, og da ha vi jo det samme tullet gående igjen om et par år. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.05.2026 09:30 Post subject: |
|
|
| Nå må styret og klubbledelsen ta ansvar og bruke sitt eget nettverk hvis dem ikke selv har nok kjennskap til det relevante trenermarkedet for RBK sin del. Å skyve jobben til et inhabilt rekrutteringsselskap med sine trenerklienter bør dem ikke gjøre denne gangen. Nå har vi ansatt to «lærlinger» i klubbens to viktigste sportsstillinger, det er ikke lurt. PS! Støtteapparatet må slankes. Trenger ikke egen dødballtrener, det området bør en av to vanlige asstrenere kunne dekke. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 03.05.2026 09:37 Post subject: |
|
|
Som jeg sa på laptopens tråd.
Så bør styret høre med Jan Halvor Halvorsen om han kan ta laget ut sesongen. Så flytte inn Christer Basma sammen med han _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 03.05.2026 10:10 Post subject: |
|
|
Håper ved neste treneransettelse at de forholder seg til kontrakten og lengden på den. Er motstander av at vi skal fornye trenerkontraktene etter 1 år og 6 mnd.
Hvis treneren misslykkes er det en fordyrende faktor. Hvis treneren lykkes er det kun marginal oppside ved lenger kontrakt, da treneren går hvis det rette tilbudet legges på bordet. Kompensasjonen fra ny klubb er småpenger å regne, som ikke avgjøres av kontraktslengde.
Jeg skjønner ikke den fornyelsen av kontrakten til Alfred og kompani. Det var ingenting på tidspunktet som indikerte interesse utenfra eller her har vi funnet gull. Snarere motsatt, ingen interesse fra konkurrerende klubber, intern uro i spillergruppen, nedadgående resultater, begynnende spørsmål fra media og dalende publikums interesse. Den som startet den prosessen med fornying er enten strategisk inkompetent eller direkte illojal mot klubben. Mistenker at Dorsin hadde et ord med i laget, men det var noen som godkjente dette, som også bør ta en runde med seg selv.
For å sette ting på spissen Reitan hadde fortjent en forlengelse av kontrakten før kompani Alfred, basert på hva vedkommende parter har gjort for klubben.
Jeg mener forøvrig at det er riktig å skille veger med både Reitan og kompani Alfred. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 03.05.2026 11:19 Post subject: |
|
|
Ut med Alfred og hans entourage så raskt som mulig.
Inn med caretakers vi allerede har i klubben som kjenner og respekterer vår identitet, ut 2026-sesongen: akademileder Basma, Per Ciljan og Tettey er et trekløver som umulig kan gjøre det dårligere enn trioen som styrer nå.
La Christian Eggen Rismark fullføre sesongen i Ranheim, og hent ham inn i desember.
Bygg klubb og lag med lokale, sultne krefter som forstår hva Rosenborg skal være.
Lær av Viking, Glimt - og ta nå endelig lærdom av snart et tiår med kontinuerlig ELENDIG klubbdrift. |
|
| Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 03.05.2026 11:50 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Jeg tror det eneste som hjelper på kort sikt er forenkling og klare rammer. Få elleve stk i en tydelig 4-3-3 til å jobbe for føden og la disse elleve spille sammen såfremt de er friske og kampklare. |
Jeg tenker litt i samme retning. Få grunnmuren på plass før vi bygger videre.
Jeg mener å ha hørt et Trond Henriksen-sitat. Jeg tror det ble gjenfortalt av Rasmus/Saga og stammer trolig fra at Hendriksen var i trenerteamet til noen som ikke helt fikk det til: "Næh, ska vi prøv 433, da?".
Ikke at jeg tenker at vi skal huke tak i Hendriksen igjen, men at hvem det nå er vi skal fortsette med tar grunnlaget først og deretter begynner å videreutvikle. |
|
| Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 03.05.2026 11:52 Post subject: |
|
|
| Å få på plass et slikt fundament/helhetstanke virker å mangle i Affe nå, og jeg begynner å frykte at han ikke rekker å få det på plass før han gjør for mye skade i Rosenborg. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 266 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 03.05.2026 13:10 Post subject: |
|
|
Ser også andre her har nevnt John Dahl Thomasson som en aktuell kandidat, og jeg hiver meg absolutt på det toget. Han er en bra trener med god erfaring, og han er ledig . Han hadde kjempesuksess med Malmö FF, för han havnet som svensk landslagstrener. Selv om det krasjlandet med det Svenske landslaget, tror jeg han kunne blitt en suveren trener i RBK. Vi har fortsatt et stort navn i Danmark, og vi har alltid hatt gode relasjoner med dansker i RBK.
Ser for meg Thomasson som sjefstrener, og kanskje vi kunne tatt med Niklas Bendtner som assistent 😉 Niklas kunne lært de stasjonære spissene våre hvordan de skal treffe mål 😁 _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Last edited by JBH on 03.05.2026 17:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 03.05.2026 14:05 Post subject: |
|
|
| Bendtner også ja. Stabil og tillitsvekkende figur🤪 |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.05.2026 15:15 Post subject: |
|
|
Begynte så bra, helt til forslaget om Bendtner som assistent kom
Skal vi ikek bare hente inn Nicky Bille også da som dødballsjef? xD
Kanskje vi får Boateng inn som fysisk Trener? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 03.05.2026 15:37 Post subject: |
|
|
Nils Arne Eggen som dødballtrener?  _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 03.05.2026 15:45 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | Nils Arne Eggen som dødballtrener?  |
Det hadde vært en stor oppgradering, for da vi ikke hadde dødballtrener og tok korte cornere som førte til innlegg inn i boksen var vi mye (MYE!) farligere enn 100% av cornerene vi har skapt etter at vi har fått på plass en egen dødballtrener... |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 03.05.2026 16:31 Post subject: |
|
|
| Sliter wrote: | | Jeg skjønner ikke den fornyelsen av kontrakten til Alfred og kompani. Det var ingenting på tidspunktet som indikerte interesse utenfra eller her har vi funnet gull. Snarere motsatt, ingen interesse fra konkurrerende klubber, intern uro i spillergruppen, nedadgående resultater, begynnende spørsmål fra media og dalende publikums interesse. Den som startet den prosessen med fornying er enten strategisk inkompetent eller direkte illojal mot klubben. Mistenker at Dorsin hadde et ord med i laget, men det var noen som godkjente dette, som også bør ta en runde med seg selv. |
Ja, akkurat det der virka merkelig da det skjedde, og enda verre nå. Hadde klubben i det minste forlenga midt i rusen da vi vi fikk resultater litt over evne i 2024, kunne det gitt litt mening. Men så gikk det gradvis feil vei utover i 2025, men først da forlenga de kontrakten... Ingen åpenbar logikk i dette. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 266 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 03.05.2026 16:53 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Bendtner også ja. Stabil og tillitsvekkende figur🤪 |
Haha forslaget med Niklas Bentner som assistent, var mer humoristisk ment.. men han visste hvor målet sto da .. Men når det gjelder John Dahl Thomasson, er jeg 100% for han som kandidat til å ta over på Lerkendal _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 03.05.2026 16:57 Post subject: |
|
|
| tigerbart wrote: | | Sliter wrote: | | Jeg skjønner ikke den fornyelsen av kontrakten til Alfred og kompani. Det var ingenting på tidspunktet som indikerte interesse utenfra eller her har vi funnet gull. Snarere motsatt, ingen interesse fra konkurrerende klubber, intern uro i spillergruppen, nedadgående resultater, begynnende spørsmål fra media og dalende publikums interesse. Den som startet den prosessen med fornying er enten strategisk inkompetent eller direkte illojal mot klubben. Mistenker at Dorsin hadde et ord med i laget, men det var noen som godkjente dette, som også bør ta en runde med seg selv. |
Ja, akkurat det der virka merkelig da det skjedde, og enda verre nå. Hadde klubben i det minste forlenga midt i rusen da vi vi fikk resultater litt over evne i 2024, kunne det gitt litt mening. Men så gikk det gradvis feil vei utover i 2025, men først da forlenga de kontrakten... Ingen åpenbar logikk i dette. |
Mulig AJ sjøl krevde det?
Men det som i så fall burde vært sagt fra kluibben sin side var: "Vi får se etter sesongen". _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
|