| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
WT62 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 00:38 Post subject: |
|
|
Godt innlegg Oppmannen. Vi er langt forbi «point of no return « med AJ, fra der han er nå er sjansene for plutselig å gjenfødes som ett vinnerlag minimale. Og så kan man legge skylden på spillerne etc, men kjernen av problemet ligger hos Affe og hans stab. De har mistet garderoben så det holder - hvilket signal gir det å starte Dino etter hans rekke med svake kamper. Spillerne lukter svakhet og ser at AJ er redd enkeltspillere og lar de spille uavhengig av innsats.
Men spørsmålet er vel også hvem vil overta dette sportslige konkursboet |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 02.05.2026 00:52 Post subject: |
|
|
Takk - nei, si det. Jeg tror jo at jeg bare hadde tilbudt oppdraget til JHH som sikkert er både villig og motivert (og ledig og i området) og er kjent som en voksen mann som får spillere til å jobbe for føden, noe som har manglet lenge. Og sagt at midten og oppover i 2026 er et vellykket åremål.
Jeg tenkte på det i dag: Jeg har sett Pereira melde litt på trening både før og nå. Kan han ha gjort den samme tabben som flere andre og tenkt sjøl, hatt motforestillinger og ikke villet føye seg? AJ sitt regime oppfatter alt slikt som en trussel mot sin egen autoritet. Og det i seg selv er for meg det ultimate tegnet på usikker og misforstått ledelse. En kultur der ingen noensinne blir bedre.
Rent sportslig synes jeg det er veldig vanskelig (umulig) å forstå motivasjonen bak å velge og kjøre inn Dino i dag. Eller å sette ut Jonas Mortensen. Eller å benke Ceide og Pereira. Det er lite eller ingenting i disse valgene som er noe rasjonelt og det er heller ingen stringens i opplegg og roller/funksjoner i oppstillingene. Ren Vikinglotto. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 02.05.2026 01:19 Post subject: |
|
|
| Han må være ferdig nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 06:59 Post subject: |
|
|
| gm wrote: | | Fightegutta wrote: | | Finnes det noen der ute som oppriktig tror på noe annet enn nedrykk dersom Affe får fortsette? Hvis han ikke besluttes ferdig i et styremøte i helga med varsling av pressekonferanse mandag formiddag skjønner jeg ingenting, da er dette styret farlig for klubben. Styrets fotballfaglige kompetanse må være pinlig svak når det ansettes en trener som ikke er kvalifisert, når det forlenges kontrakt samtidig med sportslig nedgang, og når han ikke får sparken etter fjorårets fiasko av en andresesong. |
Det skjer nok ingenting nå. Men med en svak kamp, og ikke seier mot Lsk, så blir dem vel tvunget til å gjøre noe. |
Tomme tribuner 16 mai og brakka tapetsert med protestbannere, så blir de nødt til å gjøre noe. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 08:04 Post subject: |
|
|
AJ mangler åpenbart selvinnsikt nok til å forstå at dette ikke fungerer.
Dette er bare trist, og det er styrets ansvar. De har latt det gå altfor langt – og bør kastes. |
|
| Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 02.05.2026 08:27 Post subject: |
|
|
Det er lett å la frustrasjonen ta over i tider som dette, og jeg forstår de av dere som er skeptiske til Affe. Det må være sagt at trenerens valg til tider har vært tilfeldige, og det er bekymringer om hvordan laget responderer på hans lederskap. Tanken om å starte Dino etter flere svake kamper er spesielt frustrerende.
Dessuten har vi ikke hatt flaks med skader, og tapet av Jonas Svensson har vært en betydelig belastning for laget. Han er en viktig spiller, og hans fravær har garantert påvirket dynamikken.
Men la oss ikke glemme at enhver trener, spesielt en ung som Affe, trenger tid til å bygge sitt prosjekt. Vi må se forbi de umiddelbare resultatene og tenke langsiktig. Ta Kjetil Knutsen som eksempel. Han opplevde også motgang tidlig i Bodø, og sto på for å utvikle laget. Nå ser vi fruktene av den tålmodigheten.
Visse trinn må tas for å bygge opp en kultur og styrke laget, og dette krever minst to overgangsvinduer. Å avskjedige Affe nå kan føre til enda flere utfordringer og gjøre det vanskelig å finne en kvalifisert trener som kan komme inn og rydde opp i kaoset.
Med en seier mot LSK hjemme og AAFK på 16. mai, er jeg sikker på at hele byen vil være frelst med optimisme igjen. La oss gi Affe muligheten til å bevise hva han er i stand til og se om han kan transformere laget til noe vi alle kan være stolte av.
Tålmodighet kan være vanskelig, men det kan også være nøkkelen til suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7384 Location: South-west coast exile
|
Posted: 02.05.2026 08:38 Post subject: |
|
|
| KK hadde en middels 2019-sesong, men fulgte det opp med en ubegripelig bra sesong i 2020. Det er ikke sammenlignbart med det røret vi får servert nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Bandido Junior
|
Posted: 02.05.2026 08:38 Post subject: |
|
|
Ut fra skuddstatistikken skal vi ikke se bort fra at han posisjonerer seg for FIFAs fredspris.
Last edited by Bandido on 02.05.2026 09:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Mighty Proff

|
Posted: 02.05.2026 08:44 Post subject: |
|
|
Regner med han får to kamper til på å bevise seg. Selv synes jeg det er absurd at vi har gått inn i flere kamper denne sesongen hvor det ikke finnes noen muligheter til seier. I eliteserien kan i utgangspunktet alle slå alle, men Rosenborg har i over halvparten av kampene ikke en gang hatt mulighet til å stikke av med et ufortjent, heldig, resultat engang fordi kampplanen har vært elendig og vi blir overkjørt fra start.
Skader gjør oss dårligere, men det tilhører sjeldenhetene at skader gjør et lag så mye dårligere. Det skal gå an å mønstre et kampklart mannskap med profesjonelle fotballspillere.
Her har en dårlig oppkjøring, blitt fulgt opp med dårlige kampplaner og dårlig ledelse. Treningshverdagen har vært preget av akademi-øvelser - hvor fokuset er på utvikle enkeltspilleres ferdigheter på bekostning av taktikk og relasjon. Voksne, erfarne spillere må ta ansvar for utvikling selv, fellestreninger skal brukes til spillmønster, taktikk og i noen grad vedlikehold av ferdigheter.
Jeg tror at selv et nyopprykket lag fra Egersund eller Kongsvinger hadde vurdert trenerskifte om laget hadde fremstått slik vårt gjør nå.
Jeg ønsker meg i utgangspunktet ikke et trenerskifte, det gjør vondt, men jeg tror det er et helt åpenbart valg som må gjøres for Rosenborg sin del. Jeg tror også kvaliteten på troppen per nå er forholdsvis høy, men potensialet vil forvitres ganske raskt om dårlige resultater får fortsette vil spillere forlate klubben på rekke og rad uten at vi får midler inn som kan erstatte dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 02.05.2026 08:50 Post subject: |
|
|
Vi har etter 7 kamper 3-11 !!!!!!!!!!!
Dette etter tidenes dårligste høst sesong
At dere orker skrive lange innlegg om at dette er ok
er meningsløst.
Avgå Nå _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 02.05.2026 08:54 Post subject: |
|
|
| Jarwson wrote: |
Visse trinn må tas for å bygge opp en kultur og styrke laget, og dette krever minst to overgangsvinduer. Å avskjedige Affe nå kan føre til enda flere utfordringer og gjøre det vanskelig å finne en kvalifisert trener som kan komme inn og rydde opp i kaoset.
Med en seier mot LSK hjemme og AAFK på 16. mai, er jeg sikker på at hele byen vil være frelst med optimisme igjen |
Du sier jo selv at det er kaos. Når Affe ikke har fått det til gjennom fem overgangsvinduer, og dette er tredje sesong – samtidig som det faktisk ser verre ut enn noen gang – hvor sannsynlig er det da at han plutselig skal lykkes nå? Uavhengig av om han slår LSK hjemme og Ålesund borte? |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 02.05.2026 09:21 Post subject: |
|
|
Vi spilte en og annen god kamp i fjor også. Men den samlede pila peker nedover ikke oppover. Styret kan jo ikke vurdere AJs egnethet etter enkeltkamper. Så om vi gjør en god kamp mot LSK så betyr det lite. Vi er alt langt på overtid av overtiden av AJs tid i RBK. Har ikke styret kontaktet andre trenere på dette tidspunktet så har de ikke noe i et styre å gjøre. AJ gjør rare taktiske valg som selv folk med lite kjennskap til fotball ser er suboptimale valg. Men det er mulig det ikke er nok fotballkompetanse i styret til å se dette. Skremmende nok. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 02.05.2026 09:41 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Jarwson wrote: |
Med en seier mot LSK hjemme og AAFK på 16. mai, er jeg sikker på at hele byen vil være frelst med optimisme igjen |
Du sier jo selv at det er kaos. Når Affe ikke har fått det til gjennom fem overgangsvinduer, og dette er tredje sesong – samtidig som det faktisk ser verre ut enn noen gang – hvor sannsynlig er det da at han plutselig skal lykkes nå? Uavhengig av om han slår LSK hjemme og Ålesund borte? |
Det er også verdt å påpeke at økonomien i klubben nå er på et helt annet nivå enn da Affe overtok. Med bedre ressurser kan han tiltrekke seg mer kompetente spillere. Dessuten er RBK i dag en attraktiv klubb for spillere, noe som ikke var situasjonen tidligere. Dette gir oss en unik mulighet til å bygge et sterkt lag som kan konkurrere på toppnivå. Å gi Affe muligheten til å utnytte denne fornyede attraktiviteten vil være avgjørende for å styrke laget fremover. Tålmodighet nå kan være nøkkelen til å oppnå langvarig suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 02.05.2026 09:54 Post subject: |
|
|
Hvorfor er ikke brakka full av laken og media med direktesending? Har til og med de sluttet å bry seg? _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 02.05.2026 10:00 Post subject: |
|
|
| Jarwson: OBOS er ikke attraktivt. Er på vei ned ditt nå. Snitt siste året tilsier det. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 02.05.2026 10:06 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Vi har etter 7 kamper 3-11 !!!!!!!!!!!
Dette etter tidenes dårligste høst sesong
At dere orker skrive lange innlegg om at dette er ok
er meningsløst.
Avgå Nå |
Kunne ikke hvert mer enig, disse innleggene begynner å bli helt latterlige. AJ burde vært ferdig etter høstsesongen i fjor, at han fremdeles sitter som RBK trener sier mye om styret. Avslutt dette på mandag, blir aldri bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 10:09 Post subject: |
|
|
| Troillongan wrote: | | Hvorfor er ikke brakka full av laken og media med direktesending? Har til og med de sluttet å bry seg? |
Folk har gitt opp. Apati og handlingslammelse fra styret å ut i de trønderske tusen hjem. Kvinnelag og eiendomsutvikling står på agendaen på Brakka om dagen. Blir nok en god prosess til høsten, evaluering hvor man blir enig om å gjøre det bedre neste år med målsetting om topp 4 i obos.
Mulig lyset er på på Brakka, men det er jævlig lenge siden noen var hjemme. |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 02.05.2026 10:18 Post subject: |
|
|
| Fightegutta wrote: | | Finnes det noen der ute som oppriktig tror på noe annet enn nedrykk dersom Affe får fortsette? |
Ja, jeg tror oppriktig på 10. plass.
Vi hangler oss gjennom og tar noen poeng her og der, siden vi har så mye bedre stall enn alle andre på nedre halvdel. Selnæs bryter ordren om korte pasninger og tregt angrepsspill og bare sender en lang gjennombruddspasning. Sahsah dribler seg gjennom her og der. Dahl går fra hjørneflagg til hjørneflagg og prikker inn. Ceïde våkner sikkert utover sesongen. Vi scorer mål av og til siden vi tross alt har gode spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 10:30 Post subject: |
|
|
| Null bannere. Null pressekonferanse på tv2. Hva skjer? Alle lokale fans + styret har akseptert at nedrykk er pari? |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 266 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 02.05.2026 10:59 Post subject: |
|
|
Det er bare å ringe Horneland over helga, og be han gjøre seg klar.
Hvis det er noe som helst hold i det han sa forrige uke, om at han føler han har noe uoppgjort med Rosenborg, så er dette tiden for å gjøre noe med det.
FÃ¥r Alfred fortsette med dette tulleopplegget sitt, er vi i vi obos neste sesong. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.05.2026 11:10 Post subject: |
|
|
| Jarwson wrote: | [
Det er også verdt å påpeke at økonomien i klubben nå er på et helt annet nivå enn da Affe overtok. Med bedre ressurser kan han tiltrekke seg mer kompetente spillere. Dessuten er RBK i dag en attraktiv klubb for spillere, noe som ikke var situasjonen tidligere. Dette gir oss en unik mulighet til å bygge et sterkt lag som kan konkurrere på toppnivå. Å gi Affe muligheten til å utnytte denne fornyede attraktiviteten vil være avgjørende for å styrke laget fremover. Tålmodighet nå kan være nøkkelen til å oppnå langvarig suksess. |
Bra ChatGPT-trolling. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalkunen Senior
|
Posted: 02.05.2026 11:18 Post subject: |
|
|
| JBH wrote: | Det er bare å ringe Horneland over helga, og be han gjøre seg klar.
Hvis det er noe som helst hold i det han sa forrige uke, om at han føler han har noe uoppgjort med Rosenborg, så er dette tiden for å gjøre noe med det.
FÃ¥r Alfred fortsette med dette tulleopplegget sitt, er vi i vi obos neste sesong. |
Ja, det er bare å ringe! Horneland fikk virkelig sving på Brann med 433. Det blir i hver fall bra duellstyrke og fint kombinasjonsspill. _________________ Slutt me det derre toille der! |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 02.05.2026 11:20 Post subject: |
|
|
At han står etter kampen å sier at vi er 3-0 dårligere enn Viking er jo også totalt feil. Vi er 5/6/7-0 dårligere enn Viking. Hadde jeg vært Viking supporter i går så hadde jeg vært svært skuffet over uttellingen.
Det ser ut som en gjeng som er redd for å spille fotball og som ikke koser seg. Da må vi ha inn noen som kan gi ny energi og skape litt entusiasme og glede igjen. Fotball er ferskvare og Rosenborg er ikke en klubb man øver seg i. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 02.05.2026 11:32 Post subject: |
|
|
| JBH wrote: | Det er bare å ringe Horneland over helga, og be han gjøre seg klar.
FÃ¥r Alfred fortsette med dette tulleopplegget sitt, er vi i vi obos neste sesong. |
I den samme podcasten med Jonas Aune Sundet sa Horneland at "RBK er nok ikke aktuelt nå. Jeg fikk mersmak fra oppholdet i St. Etienne. Dukker stadig opp muligheter utenlands " så man har kanskje ulike ører😅.
Hadde vært sick om de klarte hente han tho. Huseklepp assistent (de står begge for angrepsvillig fotball og gir faen i hva motstanderens planer er) |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 02.05.2026 11:59 Post subject: |
|
|
| Jeg gruer meg til hver rbk kamp og har gjort det en stund. Vær så snill å trekk deg Alfred. |
|
| Back to top |
|
 |
|