English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Wahlstedt
17%
 17%  [ 5 ]
Witry
0%
 0%  [ 0 ]
Røsten
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
0%
 0%  [ 0 ]
Dahl
7%
 7%  [ 2 ]
Bomholt
3%
 3%  [ 1 ]
Selnæs
53%
 53%  [ 15 ]
Bakke
0%
 0%  [ 0 ]
Sahsah
7%
 7%  [ 2 ]
Islamovic
3%
 3%  [ 1 ]
Nordli
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Chiakha
3%
 3%  [ 1 ]
E. Ceide
3%
 3%  [ 1 ]
Total Votes : 28

Author Message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 29.04.2026 16:08    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har opp gjennom gått på noen bananskall. Så da kan det vel skje med Viking også. Tipper vi grafser til oss en frekk 2-1..
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran

PostPosted: 29.04.2026 19:18    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
Alle våre unge spillere som er aktuelle for startelleveren, har vist prov på at de kan bli gode og tidvis får til veldig gode prestasjoner. Men så er de unge, og da svinger de gjerne i prestasjonene.

Det vil de kunne gjøre med uansett hvem som er trener, men selvsagt, vi kan jo håpe at Johansson klarer å stabilisere nivået deres på høyest mulig nivå. Å stabilisere nivået er en del av det å utvikle seg som spiller, så det handler om å utvikle spillerne fremover.

Da kan dette laget bli veldig bra.

Den startoppstillingen vi her diskuterte har en snittalder på 24,2 år. Man kan dermed ikke skylde på dette heller.

Wahlstedt, Svensson, Nemcik, Perreira, Selnæs, Bolkan Nordli og Ceide er alle erfarne. Så har man - akkurat som alle de andre lagen unge spillere også på laget, men her har vi spillere som har levert på et høyt nivå før, som Chiacha og Bomholt.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.04.2026 20:43    Post subject: Reply with quote

– Hvordan spiller det inn at RBK har slitt så mye som de har foran fredagens kamp?

– Ikke så mye mer enn at to store klubber møtes. Viking-RBK er alltid noe spesielt. Litt som mot Brann. Du så hvor vanskelig det var da de kom hit. Vi skal ikke se på tabellen så tidlig, selv om vi vet RBK har fått en tøff start. Det handler kanskje litt om selvtillit, og at relasjonene sitter bedre hos oss, sier Tripic – og fortsetter:

– Dette er ikke noe lag vi skal ta enkelt på, og i alle fall ikke undervurdere. Det kommer en tøff motstander her fredag.

Les mer: Tripic advarer mot å undervurdere (!) RBK: – Alltid kjekt når rivaler gjør det dårlig

Ifølge Pereira, som var på mottakende ende av en sint Tripic, så blir det fint å se igjen kompisen.

– Det blir fint det. Det er jo et år siden sist vi møtte dem.

– Har du hatt kontakt med han?

– Vi har snakket sammen vi. Vi er kompiser, sier Pereira.

– Han har Rosenborg som et av de lagene han synes er deiligst å slå. Du føler ikke det samme rundt Viking?

– Det er en kul kamp, men vi vil bare vinne hver kamp vi spiller, sier han på sedvanlig vis.

Les mer: Fyrer opp før RBK-møtet: – Konkurrerer om plasseringen på toppen av min liste

Klokt av Pereira ikke å erte på seg hjemmesupporterne og -spillerne enda mer. Dessuten har han vel ingen grunn til å framheve gamleklubben som et lag han absolutt vil slå.

Rotsekk har pratet med Witry, 2 x Ceide, Tjärnberg og Johansson.

Noen som vet om Svensson er i normal trening etter frihelga?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran

PostPosted: 30.04.2026 11:59    Post subject: Reply with quote

Svensson, Reitan-Sunde og Volden ikke med i morgen.

"Svensson påpeker samtidig at han sannsynligvis kunne vært friskmeldt tidligere om de hatt tatt ned belastningen helt fra start.

– Men jeg fikk jo bidratt mot både Sarpsborg og Sandefjord. Jeg hadde skaden da også, men vi klarte liksom ikke komme helt opp på hundre prosent. Det er ikke snakk om noe tilbakefall.

Svensson legger til at han ikke er bekymret for varigheten på skaden.

Rosenborg-trener Alfred Johansson kan opplyse at han også må klare seg uten Jesper Reitan-Sunde og Håkon Singsdal Volden.

– De er syke og blir ikke med, sier Johansson."

https://www.adressa.no/sp...-kapteinen
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 30.04.2026 15:59    Post subject: Reply with quote

Tipper denne ender 4-0 til viking men at Alfred og gutta synes det var mye positivt å ta med seg.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 30.04.2026 16:31    Post subject: Reply with quote

Tar også en råsjans på at vi har hatt en veldig bra treningsuke...
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 30.04.2026 19:20    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
siggen1
Rutinert

PostPosted: 30.04.2026 21:44    Post subject: Reply with quote

Hvordan presterer unge spillere å bli forkjølet i Mai . Jeg fatter ikke hvorfor så mange blir sjuke i klubben,er det dårlig hygiene i treningsmiljøet.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 30.04.2026 22:42    Post subject: Reply with quote

I motsetning til Eggen, som fikk Bent opp av sykesenga etter forgiftning og rett til kamp mot Kongsvinger.
Back to top
Goran
Proff

PostPosted: 01.05.2026 07:16    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Tipper denne ender 4-0 til viking men at Alfred og gutta synes det var mye positivt å ta med seg.

😂👍
Henri
Legende

PostPosted: 01.05.2026 10:38    Post subject: Reply with quote

"Bygge videre på de positive tendensene i en timinuttersperiode i 2. omgang. Vi er på gang, ser mye vi jobber med på trening i kamp, bare detaljer som mangler før det sitter. Samtidig må vi bli bedre til å (forsvare egen boks mot innlegg/markere i egen boks/følge løp inn i boks)"

Jeg er så lei Very Happy
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.05.2026 11:50    Post subject: Reply with quote

I mer enn 40 år var Viking-Rosenborg norsk fotballs kanskje aller største oppgjør. Lagene vekslet på å vinne.

Profiler på banen, på sidelinjen, fulle tribuner – det var oppgjøret «alle» måtte se.

Rosenborg var laget å slå. Trønderne var den dominerende kraften. Og akkurat så arrogante som en seiersherre kan tillate seg. Som naturligvis irriterte resten av Fotball-Norge grenseløst.

Bare for å toppe alt: Viking fikk inn på 2000-tallet sitt eget Rosenborg-mareritt å hanskes med:

Hjemme i Stavanger maktet nemlig ikke Viking å slå Rosenborg mellom 2005 og 2020.

På Lerkendal er det enda verre. Her lever spøkelset videre. Roy Hodgson ledet Viking til seier i trønderhovedstaden 16. mai 2005. Siden har Viking maks fått med seg ett poeng fra RBKs storstue.

Selv meritterte Hodgson var klar over rivaliseringen mellom Viking og Rosenborg. Da han overtok Viking i 2004 og det ble snakk om å hente RBK-spiss Thorstein Helstad til Stavanger i 2005, kommenterte han syrlig:

– Hvorfor skal vi hente spillerne Rosenborg ikke trenger når målet vårt er å bli bedre enn dem?

Les mer: En gang størst i Norge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robin
Rutinert

PostPosted: 01.05.2026 15:39    Post subject: Reply with quote

Gruer meg mer enn jeg leder meg til denne kampen. Viking har ikke akkurat vært svake så langt.
Back to top
jfudh
Senior

PostPosted: 01.05.2026 16:00    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
rivaliseringen mellom Viking og Rosenborg.

Før jeg trykket på lenken visste jeg allerede at dette måtte være Stavanger Aftenblad. Stavanger har enda ikke skjønt at Viking aldri i min 32 år lange levetid har vært en rival for oss. Det er en veldig merkelig opplevelse å ha så intens rivalisering som bare går én vei.

Da jeg vokste opp var det alltid noe ekstra å spille mot Brann. Og så har man så klart Molde, Lillestrøm og Vålerenga. Viking har for meg alltid vært i samme kategori som Fredrikstad - et litt tilfeldig eliteserielag som var god for kjempelenge siden og som vi egentlig ikke har noe spesielt forhold til.

Last edited by jfudh on 01.05.2026 16:01; edited 1 time in total
Back to top
Andy Pandy 27
Rutinert

PostPosted: 01.05.2026 16:01    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Gruer meg mer enn jeg leder meg til denne kampen. Viking har ikke akkurat vært svake så langt.

Samme her, frykter det kan bli stygt. Blir ikke overrasket om Tripic klarer å hisse opp stemningen slik at vi drar på oss et rødt kort heller.
Skulle det bli tap så kan vi like gjerne tape med en del mål, så får styret enda mer press på seg. Mistenker at de ikke har noe plan B dog, så det blir å bruke 3mnd. på å finne 'den rette' om de det hele tatt tar grep før det er for sent.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Frank1
Proff

PostPosted: 01.05.2026 16:31    Post subject: Reply with quote

Får håpe Sandefjord tar Aafk, hvis ikke er RBK på nedrykk etter syv runder, men det er vel ca der nivået er nå
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 01.05.2026 16:48    Post subject: Reply with quote

E Ceide vraket mine damer og herrer, dagen har kommet!

(joda kanskje den som har skapt mest, me pinade dem som ødelegger flest angrep også. Spennende)
Ståle
Veteran

PostPosted: 01.05.2026 16:49    Post subject: Reply with quote

Merkelig å bytte ut Ceide med Sahsah, men fortsette med Norli på kant. Liker heller ikke at Dino er tilbake på beksotning av Chiakah.
Back to top
Svartogkvit
Senior

PostPosted: 01.05.2026 16:54    Post subject: Reply with quote

Så er vi tilbake til nye "genistreker". Eller er det forsøk på å tilpasse oss motstander. Etter tre kamper med samme mannskap trodde jeg endelig at vi holdt på å bygge et LAG, hvor spillerne får mulighet til å bygge relasjoner.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 01.05.2026 17:00    Post subject: Reply with quote

Er overrasket over lagoppstillingen. Bytte fire spillere fra forrige gang er mye, men tyder også på en trener som er presset i forhold til å måtte klare å få resultater raskt.

Samtidig er Bell ute for Viking. En av de aller viktigste spillerne deres. Det demmer opp litt, men likte ikke dette...

Last edited by Bart1 on 01.05.2026 17:05; edited 2 times in total
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 01.05.2026 17:04    Post subject: Reply with quote

Jaggu godt han har klart å ødelegge hele siden som fungerte i sist sesong!
Nå har vi byttet ut Pereira, Nordli(Nypan) og E.Ceide. Ja noen angrep ble ødelagt av Ceide og Pereira, men de ble i det minste skapt. Dette forsøket på å bedre høyresiden marginalt med å flytte folk rundt, har nå fullstendig ødelagt venstresiden.

Hva med å bruke Bolkan på venstre indreløper, der han har relasjon til eks. E.Ceide oog Pereira. Kanskje vi kan prøve Sahsah på høyre ving, der han har spilt hele veien unntatt noen min mot Brann.

Blir svimmel av treneren som mangler alt innen mennesklige relasjoner. Typisk administrator leder. God på rapportering og Exel ark, men kan ikke en dritt om å lede.
Back to top
Svartogkvit
Senior

PostPosted: 01.05.2026 17:09    Post subject: Reply with quote

Fotballspillere er ikke sjakkbrikker.
Back to top
NA
Junior

PostPosted: 01.05.2026 17:10    Post subject: Reply with quote

Dino fra start ja, da er kampen tapt
Back to top
Svartogkvit
Senior

PostPosted: 01.05.2026 17:13    Post subject: Reply with quote

Det som gir grunn til litt optimisme er vel at det var når vi satte inn Sahsah, Bakke og Witry at vi hadde vårt god e10-minutt mot Brann.

Men Dino? Skeptisk.
Back to top
Svartogkvit
Senior

PostPosted: 01.05.2026 17:16    Post subject: Reply with quote

Kan også gi Emil gode arbeidsforhold fra 60 min, etter at Sahsah har mørnet backen litt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 2 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb