| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bommel1 Rutinert
|
Posted: 07.04.2026 21:20 Post subject: |
|
|
Problemet for vår neste trener, som nok kommer til å bli ansatt midt i sesongen, er at grunnlaget som er lagt er veldig dårlig.
For meg ser det ut som om stallen er langt unna det fysiske nivået til mange av lagene i eliteserien. Vi er nærmest alltid dårligere i 2.omganger, og særlig de siste 15. I en liga hvor mye kan kompenseres med innsats og fysikk så virker vi å være nær bunnen. Når vi i tillegg nærmest har hatt en hel første11er ute med skade i oppkjøringen + AJ´s manglende evne til å bygge samhandling og spillemønster, da er vi ganske kjørt for denne sesongen.
Det er absolutt store muligheter for at en ny trener kan komme inn og gi laget en skikkelig push, men vi kan ikke ha for store forhåpninger. Dette blir en sesong hvor vi prøver å redde stumpene uansett hvem vi ansetter. |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 07.04.2026 21:39 Post subject: |
|
|
| Vi springer jo rundt som hodeløse høns så hvor god form spillerne er fysisk er vanskelig å se, det er mye løp etter motstanders ballfører, og lite for å gjøre det vanskeligere for motstander. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 08.04.2026 00:09 Post subject: |
|
|
| Fosningen wrote: | Kan si mye om Kåre, men det viktigste nå tror jeg er å få positiv energi inn i gruppa. At spillerne kan senke skuldrene og få opp humøret. Her tror jeg Kåre er et veldig godt valg, iallfall på kort sikt.
Spe på med enklere spillemønster, mer definerte roller og innøvd samspill. Så tror jeg dette kan snu. Kåre og 4-3-3, så blir nok dette meget bedre. |
Jeg må ærlig innrømme at jeg har store problemer med å forstå de som fronter Kåre som en løsning.
Kåre har riktignok resultater å vise til men de må sees i sammenheng. Men det som tydeligvis er glemt av mange, er at nettopp Kåre ikke takler trenerrollen når det butter imot. Ja, han kunne kanskje vært heldig og fått noen resultater ved å forenkle grunnspillet, men han vil aldri være en løsning på lang sikt. Han får ikke engang Ranheim til å fremstå som noe annet enn en middelhavsfarer på andre nivå. Han er ikke en spesielt god trener. Enkelt og greit.
Da vil feks Deila trolig være en langt bedre løsning, om man på død og liv skal se etter norske trenere, eller Helstrup eller Ødegaard. _________________ mvh HeXX
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 08.04.2026 01:51 Post subject: |
|
|
Læremesteren til wonderkid fikk sparken i FCK.
Uka etter vant de 7-0 med den nye treneren
Det er noe å tenke over for alle dere som tviholder på laptopen. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
NA Junior
|
Posted: 08.04.2026 09:08 Post subject: |
|
|
| En av de tingene som neste trener må være bedre på så er det å la spillere få lov å bli god i roller, de færreste spillere virker å tåle å bli flyttet rundt diagonalt når de skal lære seg roller og spillestil. Horisontalt virker det som det går hvis det er sjeldent nok |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran
|
Posted: 08.04.2026 09:59 Post subject: |
|
|
| HeXX wrote: | | Da vil feks Deila trolig være en langt bedre løsning,. |
Deila spiller fotballen vi vil ha. Han har også pondus nok til å lede en klubb som Rosenborg og er god på å utvikle spillere. Definitivt verd å undersøke mulighetene her, han er på kort kontrakt i Tel Aviv. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 08.04.2026 10:13 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Læremesteren til wonderkid fikk sparken i FCK.
Uka etter vant de 7-0 med den nye treneren
Det er noe å tenke over for alle dere som tviholder på laptopen. |
Læremesteren, som aldri var noen læremester for AJ, sto før han fikk sparken bak en av historiens beste FCK prestasjoner, verdt å tenke på det og. Greit å kunne litt fotball og følge med før man uttaler seg som «ekspert».
Verken Kåre I, Trond S, Horneland, JHH blir ny RBK trener. Hans Erik Ødegaard forlater ALDRI LSK på vei opp og tar over en dårligere klubb.
Gaute Helstrup, Moesgaard eller Tromsø treneren er de eneste Eliteserie trenerne som er aktuelle. Ronny Deila har pondus nok til å komme inn og snu dette.
Ellers ser AF sannsynligvis til utlandet etter neste RBK trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 08.04.2026 10:19 Post subject: |
|
|
| For øvrig sjokkerende at enkelte mener man skal hente en uerfaren OBOS trener(Rismark Eggen). Men da er man i hvertfall på riktig nivå ift hvor dette er på vei. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.04.2026 10:20 Post subject: |
|
|
| Ja, det interessante spørsmålet er hvem AF (og Vik) vil finne interessante. På den lista står ikke JHH, KI og andre merkelige forslag som Veteranlauget her inne foreslår. Solskjær er nok ikke realistisk, men kanskje Erling Moe (får snart sparken i Tyrkia)? De vil garantert se på Deila som et interessant navn. Ellers er jeg blank. Dette er altså navn jeg kan se for meg at de vil finne interessante og muligens realistiske, ikke navn som jeg vil foreslå. Alle disse navnene vil skape mye støy, det siste vi trenger, og bør derfor helst unngås. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 08.04.2026 10:21 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha Aksum eller Horneland.
Klubben trenger identitet, intensitet og et lag som henger sammen.
Det Horneland fikk til med Brann i presspillet, er akkurat sånn norske lag må spille hvis de skal hevde seg ute. Ikke jogging i retning ball, men ekte kollektivt press. Horneland prøvde seg her, men hadde ikke erfaringen han nå har fått.
Aksum er mer uprøvd og bruker «feil» formasjon, men er også mer spennende. Han kommer i hvert fall fra et miljø der de har fått resultater med struktur og samhandling. Som Johansson virker han veldig smart og med en kul akademisk tilnærming, MEN som sagt, med imponerende resultater – og på toppnivå til forskjell.
RBK trenger en trener med klarere – og mye enklere – ideer enn Johansson sine … |
|
| Back to top |
|
 |
Kal-El Junior

|
Posted: 08.04.2026 10:24 Post subject: |
|
|
Boom! Bra sagt. 100% enig. _________________ My grammar is bad, but my meaning is good. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 08.04.2026 10:27 Post subject: |
|
|
Med gjeldende styring av denne klubben i retning «politisk korrekt», er det vel bare å krysse vekk Deila først som sist.
Han er vel i den sammenheng medansvarlig for alle lidelser på Gaza  |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 08.04.2026 10:30 Post subject: |
|
|
Deila valgte først å ta over et lag i Abu Dhabi. Da han fikk sparken i Atlanta, valgte han selv å ta over Maccabi Tel Aviv som bruker sterke nasjonalistiske symboler og har store supportergrupperinger preget av rasisme. På toppen av at han valgte et land som driver folkemord på Gaza på tredje året.
Det visste selvfølgelig Deila, men tok et rasjonelt valg om å trene dem likevel.
Deila er sikkert en god trener, men treneren vi henter må også være sånn tålelig kompatibel men klubbens egne verdier, med et visst samfunnsengasjement og som forbilde også utenfor banen.
En trener blir en prominent leder i klubben. Ledere som har tatt bevisste valg som dette er totalt uaktuelle i mitt hode. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 08.04.2026 10:36 Post subject: |
|
|
Deila er ikke et dårligere menneske enn deg og noen andre her inne, men sannsynligvis urealistisk uansett pga økonomi.
Alt er galt med denne klubben. ALT. Også at den er medlemsstyrt, der det sitter gammeldagse mennesker uten kunnskap om fotball og fortsatt lever i Eggen årene, og nekter styret å innhente sårt tiltrengte midler da klubben er blakk mm.
Aksum skal heller aldri bli hovedtrener i RBK. Tapte 3-0 mot Hammarby i sin trenerdebut, med seriemesteren. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 08.04.2026 10:39 Post subject: |
|
|
At klubben fortsatt er medlemsstyrt er noe av det som faktisk er bra. Da er det opp til oss medlemmer å få denne skuta flytende igjen. Og du tar feil, styret er ikke nektet å innhente midler. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 08.04.2026 10:42 Post subject: |
|
|
| Ronster wrote: | | Deila er ikke et dårligere menneske enn deg og noen andre her inne, men sannsynligvis urealistisk uansett pga økonomi. | Snakker ikke om personen, men om treneren. Treneren Deila har tatt noen valg som ikke er forenelig med det å trene Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 08.04.2026 10:48 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | At klubben fortsatt er medlemsstyrt er noe av det som faktisk er bra. Da er det opp til oss medlemmer å få denne skuta flytende igjen. Og du tar feil, styret er ikke nektet å innhente midler. |
Jo forslaget om å utrede muligheten til å innhente sårt tiltrengte midler fra investorer ble nedstemt på medlemsmøte. At gjengen bak mål, som hvertfall ikke vet hvordan man driver en profesjonell fotballklubb, skal være med å bestemme hvordan denne klubben drives gjør det hvertfall ikke lettere for de som driver den. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 08.04.2026 10:50 Post subject: |
|
|
| Wiseblood wrote: | | HeXX wrote: | | Da vil feks Deila trolig være en langt bedre løsning,. |
Deila spiller fotballen vi vil ha. Han har også pondus nok til å lede en klubb som Rosenborg og er god på å utvikle spillere. Definitivt verd å undersøke mulighetene her, han er på kort kontrakt i Tel Aviv. |
Var ikke Deila omtrent det samme for Godset som Ingebrigtsen var for RBK? Riktig mann på riktig sted på riktig tid i historien og med en god og talentfull tropp. Mens det de har tatt i etterpå har blitt til gråstein. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 08.04.2026 10:51 Post subject: |
|
|
| angvik wrote: | | Ronster wrote: | | Deila er ikke et dårligere menneske enn deg og noen andre her inne, men sannsynligvis urealistisk uansett pga økonomi. | Snakker ikke om personen, men om treneren. Treneren Deila har tatt noen valg som ikke er forenelig med det å trene Rosenborg. |
Tar Deila over Aksum, Rismark Eggen, KÃ¥re I, JHH m fl alle dager i uka.
Men Kåre som saksøkte klubben og som har vist seg udugelig uansett hvor han har vært etterpå, han er velkommen tilbake? |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.04.2026 10:52 Post subject: |
|
|
Kan fort få en trener som heter Sølvi også.
Sölvi Ottesen som leder Vikingur. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 08.04.2026 11:03 Post subject: |
|
|
| Det mest fornuftige forslaget her så langt mtp både hvor vi er(realiteten) og økonomi |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 08.04.2026 11:11 Post subject: |
|
|
Fy faen, jeg har fortsatt mareritt om Sølvi fuckings Ottesen. Men det er klart, tar han over oss og leder oss til CL, skal jeg vurdere å tilgi at han i sin tid robbet oss for en CL-plass. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 08.04.2026 11:21 Post subject: |
|
|
| Ronster wrote: | Tar Deila over Aksum, Rismark Eggen, KÃ¥re I, JHH m fl alle dager i uka.
Men Kåre som saksøkte klubben og som har vist seg udugelig uansett hvor han har vært etterpå, han er velkommen tilbake? | Hører gjerne mer fra deg når du finner ett eneste innlegg fra meg der jeg ønsker Kåre tilbake…
Ta den tida du trenger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 08.04.2026 11:29 Post subject: |
|
|
| angvik wrote: | | Ronster wrote: | Tar Deila over Aksum, Rismark Eggen, KÃ¥re I, JHH m fl alle dager i uka.
Men Kåre som saksøkte klubben og som har vist seg udugelig uansett hvor han har vært etterpå, han er velkommen tilbake? | Hører gjerne mer fra deg når du finner ett eneste innlegg fra meg der jeg ønsker Kåre tilbake…
Ta den tida du trenger. |
Håper pga deg at Deila blir neste trener😅
Men den hylla har ikke RBK råd til å hente ny trener fra, de preke er forbi |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 08.04.2026 11:33 Post subject: |
|
|
| Ronster wrote: | | AndreasR wrote: | | At klubben fortsatt er medlemsstyrt er noe av det som faktisk er bra. Da er det opp til oss medlemmer å få denne skuta flytende igjen. Og du tar feil, styret er ikke nektet å innhente midler. |
Jo forslaget om å utrede muligheten til å innhente sårt tiltrengte midler fra investorer ble nedstemt på medlemsmøte. At gjengen bak mål, som hvertfall ikke vet hvordan man driver en profesjonell fotballklubb, skal være med å bestemme hvordan denne klubben drives gjør det hvertfall ikke lettere for de som driver den. |
Det er feil, var ikke muligheten for å hente midler som ble nedstemt, det som ble nedstemt var å bli en investorstyrt klubb, noe som var en bra avgjørelse fra medlemmene. Jeg var på det årsmøtet og stemte selvsagt nei til investorer. Og at jeg ikke veit hvordan en klubb skal drives er vel ikke å forvente når heller ikke de som er betalt for å drive den veit det? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
|