English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 569, 570, 571  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Rånny
Legende

PostPosted: 24.02.2026 22:22    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/direkt...amovergang

Trondsen på vei til HamKam

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 26.02.2026 18:31    Post subject: Reply with quote

2mas 7. februar wrote:
Fikk tilbud av Sandnes Ulf: – Jeg måtte si nei

- Jeg var innstilt etter fjoråret på å spille fotball videre. Jeg ønsket tidlig å kontakte Sandnes Ulf, da jeg har stor sans for både Arturo Cleveland og trenerteamet. Fasilitetene og potensiale her er enormt, og jeg ønsket å være en del av oppturen som foregår her nå etter opprykket. Jeg håper vi kan bygge videre på det, og for meg selv personlig kjenner jeg bare på en stor lyst til å spille mye fotball og er ekstremt motivert. Jeg har lyst å være med å utvikle laget og sette mitt preg på det og samtidig guide de yngre spillerne her og hjelpe de i utviklingen. Det blir en utrolig spennende OBOS-liga med høyt nivå, masse lokaloppgjøre og interessante oppgjør som trigger meg veldig, sier de Lanlay som også gjenforenes med barndomskompisen Aslak Falch.

Les mer: Yann-Erik de Lanlay klar for Sandnes Ulf!

Angret seg eller forbedret tilbud?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende

PostPosted: 26.02.2026 20:41    Post subject: Reply with quote

Broholm ikke på benken i dag heller.

Tredje kamp på rad.

Skadet eller vraket?

Zachariassen med scoring i Europa nå.

- Torgeir Børven
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 26.02.2026 21:56    Post subject: Reply with quote

Fransk fotball er veldig fysisk. Jeg tipper at de har sendt han til gymmen og at han kommer til å se ut som The Hulk til sommeren.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.02.2026 12:03    Post subject: Reply with quote

Konate tillbringade hösten i Kuopio. Det blir ingen fortsättning i Finland.

- Vi hade inte så mycket snack. Vi var ganska på det klara med att det skulle vara den tiden och de månaderna. Jag hade inte riktigt heller motivation till att fortsätta (där). Jag känner definitivt att det var perfekt för mig att vara där den tiden, säger Konate, som var med och vann Veikkausliiga.

31-åringen har spelat utanför Sveriges gränser sedan 2020, för klubbar som exempelvis Rosenborg (Norge), Botev Plovdiv (Bulgarien) och Nea Salamis (Cypern).

- Jag har funderat på vilken väg jag vill ta och ingenting är spikat just nu, säger Konate.

Läs mera: Pa Konate blickar hem: "Fattat beslutet"
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 27.02.2026 12:16    Post subject: Reply with quote

Noen som har sett Konate spille de siste årene? Lurte bare på om han har lært seg innkast ennå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.02.2026 17:42    Post subject: Reply with quote

Etter oppholdet i Tyrkia har 30-åringen siden januar 2023 hatt kontrakt med IFK Göteborg, der han har spilt 58 kamper i serie og cup. Det siste halve året i fjor var han på lån i Sarpsborg 08 og fikk ni kamper. I februar i år ble han og IFK enige om å avslutte samarbeidet. Nå er han klar for HamKam.

- Først og fremst er HamKam en fin klubb med en fin stadion. Jeg er født og oppvokst oppi "høgget" her, så jeg kjenner godt til klubben fra før. Jeg har fortsatt store ambisjoner som fotballspiller, og jeg mener at dette er et riktig steg for meg nå. Jeg ønsker å vise meg frem fra en god side her, innleder Trondsen.

Les mer: Anders Trondsen er kamerat
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 01.03.2026 22:23    Post subject: Reply with quote

Fjerde kamp på rad i dag at Broholm ikke er i troppen.

- Torgeir Børven
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 01.03.2026 23:21    Post subject: Reply with quote

Apropos unge eks-RBK'ere som ikke spiller. Ser ikke ut til at Tangvik har fått spille for Hamburg ennå, på tross av at nåværende førstekeeper Fernandes sjelden klarer å holde nullen. Noen som følger Bundesliga litt tettere og vet mer om hvordan ståa er der nede?
Bart1
Veteran

PostPosted: 01.03.2026 23:41    Post subject: Reply with quote

Rånny wrote:
Fjerde kamp på rad i dag at Broholm ikke er i troppen.

Det hadde vært gull å få han tilbake...
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 02.03.2026 16:25    Post subject: Reply with quote

Vebjørn Hoff på vei til Molde

https://www.tv2.no/sport/.../18619116/

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2026 21:05    Post subject: Reply with quote

Stabæk Fotball er glade for å kunne presentere Marius Lundemo som ny Stabæk-spiller.

(...)

Lundemo har trent med laget i vinter og var en del av troppen i Spania, hvor han imponerte både trener og sportssjef. Etter å ha vært tydelige på at de ønsket Lundemo med videre er det derfor en glede å få papirene i orden mandag.

– Marius har vært med oss hele vinteren og det har vært ordentlig positivt. Han er allerede godt integrert i gruppa og ikke minst i spillestilen som trenerteamet ønsker å spille, sier Finstad.

Les mer: Marius Lundemo (31) er klar for Stabæk

– Jeg greier ikke å akseptere å se ham spille i blått. Jeg har fyret så mot ny stadion og kalt den skammens arena. Det hadde vært totalt krise for meg om han går ut på der og spiller for Stabæk 16. mai. Da hadde jeg sluttet å gå på fotball, sier Ståle Lundemo og legger fleipende til:

– Jeg får sørge for å vinne i Eurojackpot, så jeg kan kjøpe hele Stabæk og legge det ned.

Les mer: Da Ståle fikk vite om det som skjedde, ble det total krise

Vil tro at pappa Harald i utgangspunktet deler synet til onkelen og herved har kuttet alle bånd til sønnen. Ser at også farfar Gunnar var aktiv i Bærum.

TAF wrote:
Ser ikke ut til at Tangvik har fått spille for Hamburg ennå, på tross av at nåværende førstekeeper Fernandes sjelden klarer å holde nullen.

Han var sjøl forberedt på benken.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.03.2026 18:28    Post subject: Reply with quote

Aleksander Foosnæs plutselig i reklame for Sparebank1.
Back to top
Rob Koren
Senior

PostPosted: 08.03.2026 15:27    Post subject: Reply with quote

Rafik Zekhnini meldes klar for Raufoss.

https://www.tv2.no/sport/.../18636924/
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.03.2026 00:11    Post subject: Reply with quote

Rykte om at Mikael Dorsin er aktuell for Djurgården. Må tro som arvtaker til Bosse Andersson?
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 12.03.2026 19:48    Post subject: Reply with quote

Ingen Broholm mot Aston Villa heller.

Burde høre om det gikk an å låne han til sommeren.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.03.2026 20:06    Post subject: Reply with quote

Rasmussens Laufbahn führte ihn schon früh ins Ausland. Mit 17 verließ er Dänemark, um in Deutschland den nächsten Schritt zu gehen. Was ihm dabei zugute kommt: Schon in der Schulzeit lernte er Deutsch und spricht es inzwischen nahezu perfekt. Rückblickend beschreibt er den Schritt über die Grenze sehr nüchtern und entschlossen. Er habe damals gedacht: "Ich erhöhe meine Möglichkeiten oder Chancen, Profi zu werden, wenn ich jetzt den Schritt mache."

Dieses Denken zieht sich bis heute durch seine Karriere. Vieles sei im Fußball nicht planbar, entscheidend sei für ihn immer gewesen, zu spielen und sich weiterzuentwickeln. Um mehr Spielzeit zu bekommen, wechselt Rasmussen beinahe jährlich den Verein. Schalke, St. Pauli, Rosenborg, Empoli, Florenz, Aue, Arnheim, Rotterdam, Kopenhagen, Salzburg und jetzt Kaiserslautern stehen in seiner Vita.

Mehr lesen: Jacob Rasmussen über den FCK: "Das ist eher eine Identität und nicht nur ein Hobby!"

Google-oversetteren wrote:
Rasmussen's career took him abroad early on. At 17, he left Denmark to take the next step in his career in Germany. What helped him was that he had already learned German in school and now speaks it almost perfectly. Looking back, he describes the move across the border very matter-of-factly and decisively. He thought at the time: "I'll increase my opportunities or chances of becoming a professional if I take this step now."

This mindset has permeated his career to this day. Much in football is unpredictable, and for him, the crucial thing has always been to play and develop further. To get more playing time, Rasmussen changes clubs almost every year. Schalke, St. Pauli, Rosenborg, Empoli, Fiorentina, Aue, Arnhem, Rotterdam, Copenhagen, Salzburg, and now Kaiserslautern are all on his CV.

Harald og Filip har mistet far og farfar: Per Mikal Brattbakk
Back to top
Orkdal1
Rutinert

PostPosted: 21.03.2026 18:09    Post subject: Reply with quote

Reitan med mål for Start.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 21.03.2026 18:27    Post subject: Reply with quote

Alltid hatt mål i seg Reitan

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.03.2026 13:55    Post subject: Reply with quote

Tipsbladet har taget kontakt til 44-årige Mikael Dorsin, som bekræfter, at han har flyttet teltpælene til Danmark få måneder efter, at han sagde op som sportsdirektør i en af Norges største klubber.

– Ja, det er sandt. Jeg synes, at København er en fantastisk by, og denne flytning giver mig mulighed for at komme tættere på min søn, siger Mikael Dorsin, som ikke vil be- eller afkræfte, om flytningen også kan have sammenhæng med de ledige job i FC København og Brøndby.

– Jeg gør mig mine overvejelser om, hvad mit næste træk i karrieren skal være, lyder det i et kort svar.

Læs mere: Afsløring: Sportsdirektør flytter til København

Var egentlig som forventet at han ble med sønnen til København (til å begnne med). Tipper det var en av grunnene til at han sa opp i RBK.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 22.03.2026 17:11    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/video/...DDZjcBDb-Q

Intervju med Arason som er på Lerkendal i dag.

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.03.2026 00:22    Post subject: Reply with quote

Isak Hassel Andersen er avhengig av sine vel 70 ansatte – stort sett i små stillinger – for å få restauranten til å gå rundt. Han forsikrer at han kan navnet på alle sammen.

– Jeg liker å jobbe tett med teamet, være rettferdig og bidra til at folk rundt meg utvikler seg, forteller den nå 21 år gamle sjefen for McDonald’s Solsiden.

(...)

Egentlig skulle Andersen bli fotballspiller. Han har bakgrunn fra flere trønderske klubber og var en del av Rosenborg-systemet, inkludert kamper for RBK 2 og aldersbestemte lag.

– Jeg satset seriøst. Planen var å gå videre den veien, forteller han.

Så tok han en deltidsjobb på McDonald’s. Etter hvert trivdes han veldig godt.

– Jeg fikk mer ansvar, utviklet meg og så hvilke muligheter som finnes i McDonald’s. Da føltes det riktig å satse videre her, sier Andersen.

Les mer: Lagkameratene støttet Isaks valg: – Føltes riktig
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.03.2026 20:41    Post subject: Reply with quote

– Hva har du å si til dem som er skeptiske, eller litt kritiske, til at han forlot et liv i Eliteserien og når i form fast for Rosenborg, til en kamphverdag på U21-nivå i England?

– Han trener med verdens beste spillere, hver eneste dag. Han sitter i garderoben ved siden av verdens beste spillere. Han er 19 år og er i garderoben til Pep Guardiola. Det er ikke noe man takker nei til, sier pappa Nypan og smiler.

– Hva blir veien videre nå?

– Plan A er fullt fokus mot neste sesong, sesongoppkjøringen og jobbe for å være en del av Manchester Citys førstelag. Det er målet. Så vil vi se an hvordan det ligger an. Vi utelukker ingenting. Men han tenker ikke på noe annet enn plan A, sier pappa Nypan.

Les mer: Pappa Nypan om City-tiden: –⁠ Helt ellevilt bra
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.03.2026 22:12    Post subject: Reply with quote

Papir-Adressa i morra:

Etter 27 serierunder i den franske toppdivisjonen har Broholm vært på banen i elleve. Totalt står han med 272 minutter i ligaen, og to målpoeng.

Opplevelsen av å være ute i kulda er ny for Tiller-gutten.

– Men jeg er blitt mye sterkere i hodet. Jeg gikk fra å være konge i Rosenborg til å bli en nobody. Det har vært tøft.

– Hva har det hatt å si for deg at du har fått såpass lite spilletid?

– Jeg vil spille alt selvfølgelig, og føler også at jeg er god nok til det. Da er det ekstra irriterende. Det er lett å si at man skal trene godt og alt det der, og det har jeg gjort i et halvt år nå. Sesongen er snart ferdig, så det gjelder bare å holde ut og stå på fram til sommeren.

– Hvordan ser du på din egen framtid, vil du vurdere andre muligheter til sommeren?

– Jeg har egentlig ikke tenkt så mye det. Lille er jo klubben min og jeg føler jeg har noe uoppgjort der. Jeg vet at jeg kan bedre og at jeg kan få til noe stort der. Hele situasjonen er bare frustrerende.
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 28.03.2026 19:37    Post subject: Reply with quote

https://www.motor.no/bil/...lle/349888

Bilprat med Gøran.

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 569, 570, 571  Next
Page 570 of 571

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb