| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 16.01.2026 15:12 Post subject: |
|
|
| Løven har hatt sine stunder, men for meg ble hjemmekampen mot Mainz beviset på at han ikke har nivået lenger. Hadde mulighet til å sette 3-1, men på veien holdt han på å bli oppløpt med stort forsprang og bommet på en sjanse han ville satt 10/10 ganger før. For mye skadet i tillegg. Nei, bare ergerlig vi ikke fikk 10 mill for han når Lech Poznan var interessert. Det sagt, ingenting ville vært bedre enn om han fant tilbake sitt gamle jeg i RBK-drakta igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
tokik Proff

|
Posted: 16.01.2026 15:50 Post subject: |
|
|
første dag etter ferien så svarer han slik.. skryter av seg selv for 2025
får vi 3 mill så er det storveis, men virker som han forsøker å kvalme seg til fristillelse |
|
| Back to top |
|
 |
SammaFaen Junior
|
Posted: 16.01.2026 16:15 Post subject: |
|
|
Bare å selge Sæther. Han er god i sine små stunder. Mye skadet og ikke minst mye syk. Er nok en spiller som ikke er bra å ha når han ikke spiller. Alltids mye uro.
Beste for begge parter at man går hver sin vei. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.01.2026 16:28 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Løven har hatt sine stunder, men for meg ble hjemmekampen mot Mainz beviset på at han ikke har nivået lenger. |
Den gang han kom inn i det 86. minutt og ble matchvinner? |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.01.2026 17:33 Post subject: |
|
|
Håpløst prosjekt all den tid Affe er her, nederst i fryseboksen. Tar den famlende løven litt i forsvar her, fikk kun overgangspørsmål fra media, ingen sportslig agenda. Men ja, det er jo lov å si ingen kommentar. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.01.2026 17:37 Post subject: |
|
|
Håpløst prosjekt all den tid Affe er her, nederst i fryseboksen. Tar den famlende løven litt i forsvar her, fikk kun overgangspørsmål fra media, ingen sportslig agenda. Men ja, det er jo lov å si ingen kommentar. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hodor Veteran

Joined: 23 Aug 2013 Posts: 3658 Location: Sunnmøre's hovedstad
|
Posted: 16.01.2026 17:58 Post subject: |
|
|
Ole bør holde kjeft og prestere.
Beste er om han finner seg en ny klubb nå.
Blir akkurat som da vi hadde Kwarasey i klubben. Verkebyll som tærer på omgivelsene sine.
Hadde han vært halvparten så god som egoet hadde det vært noe.
Underpresterende kjeks med attitude |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.01.2026 19:56 Post subject: |
|
|
| Jostode wrote: | Hyggelig gjeng dere.
Jeg er enig med Sæter. Han er den klart beste spissen i RBK og burde spilt fra start hver gang han er kampklar.
Hvis dere mener at dette er forstyrrende for klubb og treningsgruppe tenker jeg at dere behandler RBK som ett glasshus. Slik er det i absolutt alle klubber med interesse fra media.
Han har aldri fått en fair sjanse av Alfred. Det virker som at han sliter med å forholde seg til et seniorlag hvor spillere faktisk sier og mener noe. Da er det enklere å trene juniorlag. |
Han har fått masse sjanser, og ofte etter de gangene han får muligheten til å spille så er han borte to-tre kamper med "kjenning" og "sykdom". Det egner seg ikke til toppidrett.
Fyren er kronisk syk og det er dessverre vanskelig å planlegge rundt det. Så Alfred gav han klar beskjed om at han ikke kom til å være førsteprioritet. Og da har Sæter alternativet om å ta det seriøst og møte opp og vise at han tar feil og levere på banen. Dessverre istedenfor å ta supersub-rollen har det bare vært klaging om hvor lite spilletid han får og så enten levere halveis eller være syk.
Shut up and show up.
Det har han ikke gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.01.2026 21:36 Post subject: |
|
|
| Chiakha inn, Sæter ut? |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.01.2026 22:45 Post subject: |
|
|
| Veldig gjerne. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 22.01.2026 10:54 Post subject: |
|
|
| Jeg har likt Sæter i tykt og tynt men forrige sesong ble for mye for meg. Jeg orker ikke dette tullet lengre. |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 22.01.2026 13:03 Post subject: |
|
|
Ferdig med Sæter nå. Håper han går til en ny klubb og jeg håper han lykkes. Også håper jeg vi ikke får en haug med "hva var det jeg sa" på forumet etterpå, han har fått sine sjanser her nå.  |
|
| Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 22.01.2026 15:01 Post subject: |
|
|
| Vanskelig å være uenig, regner med kjapp avklaring etter at ny spiss er på plass. Holte som 3. valg? Thorstensen? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.01.2026 16:38 Post subject: |
|
|
| Også Aga er tilbake og trener med laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Bonnien Proff
|
Posted: 22.01.2026 20:04 Post subject: |
|
|
| Veldig mange av oss har vel håpet på at Sæter skulle bli førstevalg og bare dunke inn mål for RBK. For jeg må innrømme at jeg fremdeles synes vi ofte er litt skapere og skumlere når Sæter er på banen. Men alle skadene, sykdommene og det utenomsportslige styret så begynner jeg også å bli lei. Synd, for han er den desidert beste avslutteren vi har. |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 23.01.2026 08:56 Post subject: |
|
|
1. Han passer ikke inn i Johansson sitt (for rigide) system.
2. Han er for ofte skadet og tåler ikke 90 minutter hver helg. Selv om det skal sies at han var tilgjengelig for så og si alle kampene i 2025, så det var primært punkt 1 som gjorde at han fikk så lite spilletid.
Om han finner en klubb med roligere kampprogram og en trener som liker ham er det nok best for alle parter om han drar dit.
Jeg synes det er veldig synd, for han er per nå den eneste giftige målscoreren i stallen. Og trønder. Her burde Johansson sett verdien av godfoten hans og bare latt ham spille, og latt de andre dekke opp for de svake sidene hans. Men det er ikke sånn Johansson tenker, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 23.01.2026 09:34 Post subject: |
|
|
| Ikke sett så mye til disse avslutteregenskapene hans på en god stund. Brente alle sjansers mor mot Mainz på hjemmebane. Ikke god nok for RBK. Sikkert godt av et par år i en liten klubb på Kypros eller noe lignende. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7325 Location: South-west coast exile
|
Posted: 23.01.2026 09:45 Post subject: |
|
|
| Helt utrolig at folk fortsatt mener at han "fortjener en sjanse". |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 23.01.2026 09:52 Post subject: |
|
|
| jfudh wrote: | 1. Han passer ikke inn i Johansson sitt (for rigide) system.
2. Han er for ofte skadet og tåler ikke 90 minutter hver helg. Selv om det skal sies at han var tilgjengelig for så og si alle kampene i 2025, så det var primært punkt 1 som gjorde at han fikk så lite spilletid.
Om han finner en klubb med roligere kampprogram og en trener som liker ham er det nok best for alle parter om han drar dit.
Jeg synes det er veldig synd, for han er per nå den eneste giftige målscoreren i stallen. Og trønder. Her burde Johansson sett verdien av godfoten hans og bare latt ham spille, og latt de andre dekke opp for de svake sidene hans. Men det er ikke sånn Johansson tenker, dessverre. |
Takk for at vi har en trener med bedre vett enn dette. Sæter er ikke god nok for RBK, hadde det ikke vært for at han er trønder hadde han heller aldri blitt hentet. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 23.01.2026 10:16 Post subject: |
|
|
| Hadde Dino levert som Sæter hadde ingen ville beholdt han. Det er bare fordi han er trønder at enkelte vil beholde han i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
£irik Proff

|
Posted: 23.01.2026 16:30 Post subject: |
|
|
| Aga ut kan vel ikke nødvendigvis by at Sæter blir værende? Hadde vært fint med en avklaring/avslutning på denne sagaen. |
|
| Back to top |
|
 |
jorji Rutinert

|
Posted: 23.01.2026 16:40 Post subject: |
|
|
| Aga var uansett ikke involvert siste årene, og med Chiakha inn så kan det fort bety Sæter ut. Er lei klagingen hans i media, denne gangen hadde vi ikke startet på sesongen engang. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 23.01.2026 20:08 Post subject: |
|
|
| Jeg hadde et håp om at Ole skulle etablere seg i fjor. Men det ble skader og sykdom om hverandre. De gangene han spilte var han elendig og iskald. Skuffet hver gang og var etter hvert overrasket at han fikk spilletid. Ut med han. Amin og Dino får konkurrere om startplass, så lar vi et lokalt ungt talent være backup. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 24.01.2026 08:43 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...eningsleir
– Ole er ikke med på grunn av at han har fått tillatelse til å snakke med en annen klubb, sier sportslig leder Alfred Finnbogasson.
Bra for Ole, bra for oss. På alle måter. |
|
| Back to top |
|
 |
|