English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidig sportsdirektør?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 06:54    Post subject: Reply with quote

Vet lite om han, men Hacken gjorde det jo bra noen år, og de ønsket å forlenge med han, det er et godt tegn.

Uansett, det er ikke Hoftun Tommel'n opp!
Henri
Legende

PostPosted: 07.12.2025 09:45    Post subject: Reply with quote

Voldsom lettelse å slippe Hoftun. Ericsson var med å ta Häcken til et sensasjonelt seriegull så dette kan være en bra ansettelse.
Back to top
View user's profile Send private message
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 07.12.2025 10:50    Post subject: Reply with quote

Spennende!
waterfalls
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 11:04    Post subject: Reply with quote

Selv om Johansson har svensk pass så har han vel tilbragt mye av sin trenerkarriere i Danmark og FCK og fått en stor del av sin fotballutdannelse der? Så vi må ikke se oss blinde på pass og nasjonalitet

OneNexus har vel også sluttet som "agenter" etter en del kritikk, men jeg forventer jo at styret vårt og de som er involverte i prosessen klarer å gjøre selvstendige vurderinger basert på samtaler de selv har med kandidater og ikke blindt stoler på dette selskapet. At man får ekstern bistand i seg selv er ikke problematisk, det er hvordan man bruker den.

Nå er ikke dette et forsvar av Onenexus, men heller at jeg tenker det er positivt på et generelt grunnlag at klubben er villig til å bruke et eksternt firma til å bistå seg.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg har nesten kommet dit at så lenge han har erfaring med rollen og IKKE er trønder så er jeg fornøyd. Hacken har vel gjort det ganske ålreit også, uten at jeg vet hvor mye ære han her skal ha. Uansett gir det meg mer håp enn Hoftun som har bevist til gangs at han ikke er god nok i den rollen.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 12:18    Post subject: Reply with quote

Ser noen var kjapt ute med slakteknivene. Har dere sett på overgangshistorikken?
- Solgt til et bredt utvalg av klubber
- Kjøpt av et bredt utvalg av klubber og kontinenter
- Voldsomt positivt overgangsregnskap
- Dyre kjøp slår til og blir solgt for høyere beløp.
- Forhandlet med Tromsø uten å miste begge armene:-)

Ja mye av dette skyldes at spillere har fått vist seg frem i Europa, men han har jo vært med på å få de dit.

Jeg mener vi er heldige hvis vi får signert han som sportsdirektør. Ung og fremadstormende, med bevist historikk. Det at han snakker svensk er kun positivt for kommunikasjonen på brakka.
Back to top
FormerlySlaves
Senior

PostPosted: 07.12.2025 13:30    Post subject: Reply with quote

Positiv til han jeg også, Virker som han har oversikt i flere markeder enn det skandinaviske.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 13:48    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Voldsom lettelse å slippe Hoftun. Ericsson var med å ta Häcken til et sensasjonelt seriegull så dette kan være en bra ansettelse.

Tommel'n opp!
Back to top
Rånny
Legende

PostPosted: 07.12.2025 15:14    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hva kildene til Adressa er, men TV4 i Sverige melder det samme.

https://www.fotbollskanal...-rosenborg

Ericsson har setts på Trondheims flygplats i dagarna och har varit i samtal med Rosenborg, enligt uppgifter till Fotbollskanalen och Adresseavisen.

Den norska storklubben har tagit hjälp av rekryteringsbolaget Onenexus i processen. En av de som driver bolaget, Allan Gaarde, är en vän och tidigare lagkamrat till Ericsson.

I mitten av november medgav Ericsson för Fotbollskanalen att han gärna hoppar på ett jobb utomlands framåt.
- Ja, absolut skulle jag vara öppen för det. Både gällande mig själv och de jag arbetar med tycker jag ska ha stora ambitioner och en stor drivkraft. Både i det lilla och det dagliga, men även vad gäller att drömma stort. Det är jag absolut inte främmande för, sa Ericsson.

- Torgeir Børven
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 15:51    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:

At Hoftun er en seriøs kandidat er dessverre en tragedie. Selv om han ikke ender med jobben. Håper vi kan trekke et lettelsens sukk til slutt ja, men fortsatt urolig.

Tragedie fordi det sier noe om nivået hos ledelsen i Rosenborg. Man har jo håpet på bedring etter år med elendige valg på mange nivå og måter.
At ledelsen så faktisk vurderer den inkompetente Erik fuckings Hoftun - en sentral faktor i klubbens mørke historie, det er en tragedie. At vi sitter med en sånn ledelse.

Stakkars Hoftun som menneske og person er jo fin, men han har ettertrykkelig bevist seg ubrukelig i SD rollen tidligere. Har han fått mer erfaring i dette siden sist? Nei.

Så hvorfor vurdere ham? Aner ikke. Virkelig. Når han da i tillegg vil bringe med seg masse negativitet, vel…dette er strategi og ledelse på et så lavt nivå at det er vanskelig å sette ord på.

Men - nå blir det heldigvis for ledelsen og klubben og oss sin del sannsynligvis ikke ham. Krysser fingrene.
2mas
Sjef

PostPosted: 07.12.2025 18:35    Post subject: Reply with quote

Ericsson har fin spillerkarriere inkludert ni landskamper. For fem år siden ble han forfremmet i Häcken:

Som ny sportchef är Martin Ericsson redan igång med lagbygget till 2021 och med den sportsliga strategi som ska driva klubben vidare till nästa nivå under de kommande åren.

– Vår främsta nyckel blir utveckling. Att göra Bollklubben mer hållbar och kompetent genom att skapa en tydligare röd tråd i hela fotbollsverksamheten, för att utveckla spelare såväl som resultat. Men även att bli mer marknadsmässiga och sätta fokus på spelarförsäljning på ett annat sätt än tidigare – att försöka styra processen mer, säger Martin Ericsson.

Även om han nu stryker ordet ”assisterande” i sin titel ett år tidigare än planerat, känner han sig väl förberedd och redo att axla rollen som sportchef.

– Jag har stor erfarenhet av min spelarkarriär, sedan har jag utbildat mig och nu varit fyra år i föreningen på marknadssidan och som assisterande sportchef. Det här senaste året har varit värdefullt då vi har jobbat tajt och kunnat bolla saker med varandra men även för att sätta mig in i arbetssättet, vilka ingredienser som behöver vara med. Framför allt en hel del praktiska saker som man ska ha stor respekt för, säger Martin Ericsson.

Läs mera: Sonny Karlsson slutar som sportchef – Martin Ericsson tar över direkt

For ett år siden byttet han rolle:

Tidigare har Martin Ericsson haft dels ett övergripande och strategiskt ansvar över den sportsliga elitverksamheten, dels ansvarat för rekrytering och personal för herrlaget. Nu får han en mer övergripande roll när han går in i en ny roll som fotbollschef.

– Det betyder förhoppningsvis mer kvalitativ tid i det långsiktiga arbetet och att titta på verksamheten uppifrån. Att peka ut riktlinjerna mer och inte vara så operativ i de små sakerna, vilket ofta blir fallet för en sportchef, säger Martin Ericsson.

Läs mera: BK Häcken förstärker den sportsliga ledningen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Toilling
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 20:27    Post subject: Reply with quote

Huff å tytty Tommel'n ned
Velger å være negativ denne gangen.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.12.2025 20:56    Post subject: Reply with quote

Så forbannet uproft dette. En av eierne/driverne av rekrutteringsfirmaet anbefaler en kompis som sportsdirektør for RBK. Forøvrig har Häcken blitt nr 8 og 10 de to siste sesongene. Vil ikke ha mer svensk ræl til RBK nå.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.12.2025 21:54    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
At Hoftun er en seriøs kandidat er dessverre en tragedie. Selv om han ikke ender med jobben. Håper vi kan trekke et lettelsens sukk til slutt ja, men fortsatt urolig.

Jeg klarer ikke å tro at Hoftun er en seriøs kandidat de vurderer, han har beviselig vist seg som inkompetent i rollen tidligere. En slik ansettelse bør medføre mistillitsforslag mot sittende styre for da manger de alt av gangsyn på hva som er en ok ansettelse. Alle andre er neste bedre ansettelse enn Hoftun.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 08.12.2025 09:08    Post subject: Reply with quote

Få dette i boks nå da! Glipper Ericsson også så blir jeg alvorlig bekymret.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 13:01    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Så forbannet uproft dette. En av eierne/driverne av rekrutteringsfirmaet anbefaler en kompis som sportsdirektør for RBK. Forøvrig har Häcken blitt nr 8 og 10 de to siste sesongene. Vil ikke ha mer svensk ræl til RBK nå.

Viktig å se større på det, enn de 2 siste årene.. Det er personen som skal ansettes og ikke laget ..
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 08.12.2025 14:14    Post subject: Reply with quote

Kanke klage på Hoftun OG Ericsson, eller, kan jo selvfølgelig klage på alt som ikke er verdensklasse. Men verdensklasse vil ikke til RBK.

Må nesten være realistisk også. Mange "ukjente" uten store meritter kan være fullklaff i en klubb, lov med litt flaks også.

Tenker en får være positiv enn så lenge.

Bare vi henter spillere smart i ukene og månedene etter vedkommende ansettes. Ikke alltid dyrt = best i et system.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 14:21    Post subject: Reply with quote

Rosenborg er fremdeles en av de største klubbene i norden. Bør være mulig å finne en sportsdirektør som ønsker seg til klubben som ikke bare tilfeldigvis er trønder og har spilt her. Vi har bedre forutsetninger til å hente kompetanse enn mer eller mindre alle klubber i norden.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 14:44    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Vi har bedre forutsetninger til å hente kompetanse enn mer eller mindre alle klubber i norden.

Hva tilsier det? Er det noe historien har vist så er det at Rosenborg har vært kronisk ute av stand til å hente kompetanse. Hoftun 1 er for eksempel et kroneksempel på det. Ericsson har så vidt jeg har forstått erfaring med å (forsøksvis) stabilisere en turbulent klubb, og har bygd opp et scoutingsystem i Häcken som har vært sterkt bidragsytende til flere overgangsvinduer hvor klubben går stort i pluss.

Jeg har så utrolig mye mer trua på Ericsson enn Hoftun. Hoftun 2 vil være en fullstendig fallitterklæring.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 14:58    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:

De representerer to ulike direksjoner i allefall. Jeg tror vi kan se på Ericsson som en kontinuitetskandidat for regimet til Micke Dorsin. I Häcken bygde han et ganske stort apparat med mange ulike nasjonaliteter. Det er ikke helt ulikt hva Dorsin har forsøkt de siste par årene.

Hoftun på sin side må sees på som Avantas-kandidaten. Det er vel et par stykker i styret (By Rise iallefall) som har bakgrunn fra Avtantas og sikkert synes at 2011-2014 var en periode hvor ting var på stell i klubben og at alt blir bedre om de "tar oss tilbake dit".

Det som er mest bekymringsverdig angående Ericsson er at han hansatte både Høgmo og Paco Johansen som trenere. Det er et gigantisk rødt flagg.

Jeg håper vi har flere kandidater som fortsatt er aktuelle. Jeg hadde håpet mest på Gregg Broughton. Men om valget står mellom Ericsson og Hoftun, går jeg for svensken.
Back to top
Toilling
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 16:52    Post subject: Reply with quote

2011-2014 var i allefall 2-3 plasser forskjell til nå er det 4-9 som gjelder.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 17:00    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Aristoteles wrote:
Vi har bedre forutsetninger til å hente kompetanse enn mer eller mindre alle klubber i norden.

Hva tilsier det? Er det noe historien har vist så er det at Rosenborg har vært kronisk ute av stand til å hente kompetanse. Hoftun 1 er for eksempel et kroneksempel på det. Ericsson har så vidt jeg har forstått erfaring med å (forsøksvis) stabilisere en turbulent klubb, og har bygd opp et scoutingsystem i Häcken som har vært sterkt bidragsytende til flere overgangsvinduer hvor klubben går stort i pluss.

Jeg har så utrolig mye mer trua på Ericsson enn Hoftun. Hoftun 2 vil være en fullstendig fallitterklæring.

Helt enig i at vi har vært elendige til å faktisk hente kompetanse. Hamkam, kongsvinger, Elfsborg osv klarer alle å ha skaffe seg en sportslig leder. Vi er i posisjon til å kunne hente de beste fra andre mindre klubber.
Back to top
kablap
Senior

PostPosted: 08.12.2025 18:46    Post subject: Reply with quote

Absolutt totalt enig med det som virker å være flertallet her. Alt er bedre enn Hoftun.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 19:36    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Det som er mest bekymringsverdig angående Ericsson er at han hansatte både Høgmo og Paco Johansen som trenere. Det er et gigantisk rødt flagg.

Jeg håper vi har flere kandidater som fortsatt er aktuelle. Jeg hadde håpet mest på Gregg Broughton. Men om valget står mellom Ericsson og Hoftun, går jeg for svensken.

Enig i det aller meste du skriver her, men er det rødt flagg fordi han ansatte de eller er det rødt flagg fordi du ser på de som helt forskjellige type trenere?

Høgmo ledet de vel til seriegull så må vel sies å ha truffet bra der, Paco har vel vist seg som en god trener sånn rent fotballfaglig men usikker på om han har det som trengs som hovedtrener selv om det han gjorde med Odd var tidvis bra.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 08.12.2025 20:12    Post subject: Reply with quote

Jeg ser på Paco som en Perryansk NFF-trener, mens Høgmo er Høgmo. Det kan vitne om at han ikke helt har en rød tråd når det gjelder spillestil. Hoftun på sin side er en fanatisk motstander mot rød tråd som prinsipp. Grunprinsippet hans er Hulter-til-bulter.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb