| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Volden |
|
14% |
[ 4 ] |
| Dahl |
|
7% |
[ 2 ] |
| Duris |
|
3% |
[ 1 ] |
| Fossum |
|
3% |
[ 1 ] |
| Nordli |
|
55% |
[ 15 ] |
| Reitan-Sunde |
|
3% |
[ 1 ] |
| Islamovic |
|
0% |
[ 0 ] |
| E. Ceide |
|
11% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 27 |
|
| Author |
Message |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 30.11.2025 19:14 Post subject: |
|
|
AJ fotball over to sesonger: 1,58 poeng pr kamp (1,7 + 1,4)
1,6 scorede mål pr kamp og 16 plussmål over to sesonger.
Takk for sesongen og god jul  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
FormerlySlaves Senior
|
Posted: 30.11.2025 19:28 Post subject: |
|
|
| Satser på at de kan stille samme 11 litt oftere i 2026 enn i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 30.11.2025 19:35 Post subject: |
|
|
Menihelsike, hvorfor kunne vi ikke spilt sånn som dette i hver kamp??? _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.11.2025 19:48 Post subject: |
|
|
| Fordi vi ikke har møtt så dårlige lag som Godset i hver runde tror jeg er en vesentlig faktor akkurat i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 30.11.2025 20:02 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | Menihelsike, hvorfor kunne vi ikke spilt sånn som dette i hver kamp??? |
Fordi noen insisterer på å bruke Ole Selnæs. Mye bedre med en gang han ikke er med. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 30.11.2025 20:09 Post subject: |
|
|
En fin avslutning på en begredelig sesong , får se hva evalueringen bringer, gjetter på at spillerlogistikken får sterk kritikk nå som Dorsin er ute og han ikke skal beskyttes mer.
Det er jo allerede ett par som er ute (EDR,Zeidan) og flere bør følge. Sæter er ferdig, kan ikke skjønne annet og det bør være klart nå at spillere som som ikke holder mål. Vi er ett lag med for stor andel like spillere spesielt på midten , lettvektere med dårlig tempo , og det må handles spillere som kan tilføre mer fysisk tilstedeværelse på banen.
Har vi i det hele tatt scoret på corner i år f.eks. ? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 30.11.2025 20:15 Post subject: |
|
|
| Denne kampen lignet på kampene vi spilte i fjor høst da Eddie spilte i stedet for en syk Selnæs. Vi må spille slik vi gjorde i dag, også i 2026; direkte framoverspill. Da har vi bevegelser, framdrift, får flere sjanser osv. Dette omstendelige saktespillet, hvor ballen skal gjennom hele laget, og helst gjennom den sentrale midtbanen flere ganger, må avvikles. Sjekk hvordan de beste laga i Norge spiller, og lær litt av dem, Alfred & co!!! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 30.11.2025 20:44 Post subject: |
|
|
Ser jeg får pepper for å endelig klare å glede meg over noe. Sikkert på sin plass, jeg skal slutte å ta de små seierne og bli skuffet over alt og alle sålenge vi ikke tar gull med 15 poengs margin
Alvårlig talt så må det være lov å kjenne på litt uforløst glede når vi endelig klarer å få til noe positivt denne høsten, samme F hvor meningsløst det føles for enkelte.
La meg nå være glad  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
Last edited by moomoo on 01.12.2025 01:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 30.11.2025 21:19 Post subject: |
|
|
| Elendig motstand, men endelig en skikkelig seier. Og nok en bekreftelse på at laget blir bedre uten kapteinen vår, hadde aldri vunnet 6-0 med han på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 30.11.2025 21:22 Post subject: |
|
|
| Å kjøre med håndbrekket på er ikke en god ide. Vi sløste våren 2024 med å insistere på at Markus Henriksen skulle spille. I år har vi gjort samme feilen med Selnæs. |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 30.11.2025 22:16 Post subject: |
|
|
| Jepp. Veldig sammenlignbart med Henriksen sin situasjon forrige sesong. Forhåpentligvis (og trolig) har Affe sett det samme, men i mangel på alternativer og kapteinsituasjonen har han ikke sett seg tjent med å vrake han allerede. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 30.11.2025 23:44 Post subject: |
|
|
Skal vi bruke Selnæs så må vi i større grad få spilt på hans styrker i alle fall, som er hans evne til å diktere tempo offensivt med ball og spille gode gjennombruddspasninger mellom ledd og gjerne i bakrom.
Og han er avhengig av løpssterke indreløpere som kan dekke rom i begge ender av banen. Mike Jensen for eksempel, Midtsjø på sitt beste. Kanter som liker å starte i bakrom hjelper også veldig, som Mikkelsen og Helland blant annet. Spillere som likte å starte i bakrom, men kunne også få ball på fot fordi motstander ikke kunne være for tett oppi siden de også hadde et bra rykk med ball.
Emil Ceïde kan være en slik spiller, det samme tenker jeg også om Sahsah egentlig. Duris er jeg litt usikker på om har det rykket, Reitan-Sunde er ikke god nok teknisk i en slik rolle etter min mening.
Bolkan Nordli kan være en slags Midtsjø-type i mine øyne, men vi mangler en Jensen-type på andre siden av Selnæs. Så tror jeg også Volden-Nemcik passer Selnæs bedre, to stoppere som tør, kan og er kapabel til å forsere ledd med ball som kan være med å gi Selnæs større rom fordi motstander ikke bare kan stenge av den ene stopperen og Selnæs og dermed stengt av mye av vår evne til å spille av første pressledd sentralt.
Selnæs har noe å bevise neste sesong, men er AJ forstatt fast bestemt på at han skal være en like sentral brikke så må man gjøre endringer i spillestilen vår skal laget prestere bedre med Selnæs på banen enn uten Selnæs på banen. Jeg tror Selnæs fortsatt kan være en god og viktig spiller for oss neste år, men ikke om vi har samme grunntanke som i år i alle fall.
Jeg vil ikke dra for mye konklusjoner basert på at vi vant 6-0 mot Godset, det tror jeg vi kunne ha gjort med Selnæs også. Fakta er i alle fall at vi har bedre resultater uten Selnæs enn med Selnæs, denne kampen bekrefter det inntrykket men isolert sett mener jeg Godset er såpass dårlig at man ikke kan bruke den som bevis på noe som helst annet enn at vi er i stand til å score 6 mål og spille artig fotball bare motstanderen er svak nok.
Jeg er heller ikke fremmed for å se Duris mer som indreløper i sesongoppkjøringen, usikker på om det er at han har vært heldig med motstanderen eller om han faktisk passer bedre i den rollen enn som ving skal jeg være ærlig. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 30.11.2025 23:45 Post subject: |
|
|
Fire store forbedringer og forskjeller på spillet i kveld sammenlignet med mange andre kamper.
- Vi hadde indreløpere med frekvens i beina og vilje til å angripe kjapt.
- Fossum var fremoverrettet og når vi hadde en sentral som ikke stadig tok "sightseeing-runder" på egen halvdel før pasningsløsningen ble valgt, så fikk vi skapt mye mer offensivt.
- Angrepsspillet var ikke i samme grad som for mange ganger tidligere bygget rundt at vi skal la Dino avslutte. Vi er slett ikke laget som har skapt flest avslutninger i år, men Dino er spilleren som har bommet på flest sjanser (Fotmob).
De fire første målene kom av at andre våget å avslutte. La merke til at en på banen ikke jublet da lagkameratene scoret (fire første). Dog ikke med like tydelig negativt kroppsspråk i kveld som i tidligere kamper når han ikke alltid har fått æren av å avslutte.
Emils mål var jo til og med et bevisst og vellykket forsøk på å spille i bakrom.
Vi hadde flere forsøk på bakrom i kveld, men det er dødfødt å kjøre i bakrom på Dino. Ble ikke noe av det. Til neste år må vi ha en spiss som kan mer enn å score fra femmeteren.
Dino er god nok for et lag som er fornøyd med sjuendeplasser, men blir dessverre for smal ferdighetsmessig om vi skal opp på medaljenivå.
- Vi kjørte mye mer høyt press enn jeg umiddelbart kan komme på vi har gjort tidligere i sesongen. Det femte målet kom jo også etter imponerende innsats av venstreback Dahl som presset og vant ballen ved cornerflagget før Fossum kunne prikke innlegg på hodet til Dino på femmeteren.
Det femte av de fire punktene kan være at benken pushet spillerne til å angripe, selv om vi hadde et par mål. Håper noen har lært at det også går an. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.12.2025 07:54 Post subject: |
|
|
La oss håpe - for Bolkan Nordlis del - at han spiller på et lag som tar medalje neste år.
Blir klasse! |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 01.12.2025 08:58 Post subject: |
|
|
| Det som er klart er at Selnæs ikke kan spille neste år. Må enten kjøpe inn en ny sentral eller satse på noen andre. Muligens Santeri? Det ryktes vel også at Midtsjø kan bli signert i vinter. Noen som eventuelt vet hvor han er tiltenkt å spille? Har forstått det slik at han har blitt mer balanserende og defensiv type midtbanespiller etter at han dro til nederland. |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 01.12.2025 09:34 Post subject: |
|
|
Bruker dere virkelig storseier mot et allerede nedrykksklart skitlag i en ubetydelig siste runde som bevis på at Selnæs er et problem?  |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 244 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 01.12.2025 09:42 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | Menihelsike, hvorfor kunne vi ikke spilt sånn som dette i hver kamp??? |
Fordi i mange av de andre kampene har vi spilt med surpompen Ole Selnæs. Da går det som regel i slowmotion , mens han er mer opptatt av å kjefte å klage på alt og alle, enn å spille god fotball.
RBK er et mye bedre lag uten Selnæs på banen. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 01.12.2025 09:46 Post subject: |
|
|
Med bevegelse på kantene og flere samtidige løp, er selvsagt Sælnes gull. At han ikke fungerer i det hele tatt i et statisk og stillestående RBK anno 2025 er ikke noe slags bevis på at han ikke er god nok.
Å besette den sentrale midtbaneposisjonen basert på hvordan vi har spilt i år blir som å pisse i buksa for å holde varmen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 01.12.2025 11:54 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | Bruker dere virkelig storseier mot et allerede nedrykksklart skitlag i en ubetydelig siste runde som bevis på at Selnæs er et problem?  |
Jeg har en ganske omfattende gjennomgang av poeng pr. kamp (PPK) med og uten Selnæs i "Ole Selnæs" tråden. Oppsummeringen er at samtlige spillere har flere PPK uten Selnæs enn med. |
|
| Back to top |
|
 |
SammaFaen Junior
|
Posted: 01.12.2025 12:03 Post subject: |
|
|
| Snabeltann wrote: | Bruker dere virkelig storseier mot et allerede nedrykksklart skitlag i en ubetydelig siste runde som bevis på at Selnæs er et problem?  |
Vi spilte uten han i hele fjor høst... |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 01.12.2025 15:13 Post subject: |
|
|
| Selv om enkle korrelasjoner ikke sier så mye – så er det også min opplevelse at Rosenborg er dårligere med Selnæs som sentral. Man kan selvsagt skylde på manglende spillalternativer når selnæs blir gående rundt med ballen – men en god sentral skal også evne å sette opp medspillere i gunstige situasjoner. Det skjer aldri. Det blir aldri noe medløp. Rommet er brukt opp og man må spille ballen på tvers eller tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 01.12.2025 17:13 Post subject: |
|
|
Artig å lese at mange her fortsatt er slik at "bare vi får alle de andre perfekte så vil Ole fungere". Hva med å bare si at Ole har vært en skuffelse omtrent siden han kom tilbake og at vi er bedre som lag uten. Han tilfører ingenting. Som kaptein er han bare flau å se på. Enkelte ting har vært bra, men som helhet rett og slett skuffende.
Når tallene også viser det veldig tydelig så er en erstatter for Ole helt nødvendig _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Bandido Junior
|
Posted: 01.12.2025 17:27 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Ser jeg får pepper for å endelig klare å glede meg over noe. Sikkert på sin plass, jeg skal slutte å ta de små seierne og bli skuffet over alt og alle sålenge vi ikke tar gull med 15 poengs margin
Alvårlig talt så må det være lov å kjenne på litt uforløst glede når vi endelig klarer å få til noe positivt denne høsten, samme F hvor meningsløst det føles for enkelte.
La meg nå være glad  |
Du skal absolutt glede deg over dette! Vær glad! |
|
| Back to top |
|
 |
|