English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Henry Sletsjøe
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 14:55    Post subject: Reply with quote

Hvem da av egne juniorer er gode nok til å erstatte Santeri innen seriestart 2026? Svarer best selv: ingen av juniorene er gode nok til å spille fast da på midtbanen. Elias WS god nok til noe spilletid, fysisk robust og riktig ferdigheter til å spille indreløper. Resten av unggutta mangler fysikk til å spille noe særlig i ES i vårsesongen 2026.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 15:00    Post subject: Reply with quote

Han har alt for lite frekvens for og spille i rbk. Vi trenger spillere med tempo.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
josinho
Veteran

PostPosted: 02.09.2025 16:43    Post subject: Reply with quote

Tenker ikke du på feil Elias, Elias Sandrød? Elias W Slørdal er en boks til boks-spiller og er ikke treg.
Back to top
SammaFaen
Junior

PostPosted: 21.11.2025 11:11    Post subject: Reply with quote

KBK har hatt en intervju med Sletsjø der han blir spurt på forskjellen mellom RBK og KBK.

- Medmenneskelighet, Inkludering, trivsel, samhold og at man tar vare på hverandre, svarer Sletsjø. Brutale ord.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 21.11.2025 12:10    Post subject: Reply with quote

Hvor finner du det intervjuet hen? Det nærmeste jeg har funnet er på facebook fra et MOT-arrangement på en skole hvor intervjuer og Sletsjøe sin lagkamerat snakker om hvor opptatt Skiri er av dette med inkludering også videre og på hvilken måte en ny spiller blir tatt imot, mens Sletsjøe bare snakker om fordelene av at det gjøres slik og at det bidrar til at man føler seg trygg på de rundt seg og at det bidrar til bedre prestasjoner.
Back to top
SammaFaen
Junior

PostPosted: 21.11.2025 13:08    Post subject: Reply with quote

Så den på Twitter.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 21.11.2025 13:28    Post subject: Reply with quote

Fant klippet nå, så det er i konteksten fra den seansen jeg så.

Premisset for utsagnet er nok at konferansier eller hva jeg skal kalle ham stilte spørsmål om at Skiri er veldig opptatt av at man skal hilse på alle på stadion også videre og den medmenneskeligheten der.

Bare å søke opp kbk på facebook så finner man klippet jeg snakker om der, som nok er konteksten Sletsjøe uttaler seg i.

Han snakker sannsynligvis om klubben som helhet, ikke kun spillergruppa altså. Rosenborg har nok helt sikkert en del å gå på der, men samtidig er det også forskjell på størrelsen på klubbene som nok gjør det enklere å få til slikt i Kristiansund.

Det klippet fremstår nok mer brutalt enn det er om man har med konteksten, men selvsagt kan det virke som at (basert på det Sletsjøe) sier at man har noe å gå på. Så kan det jo hende mangel på spilletid, overgangen til en klubb hvor alt er mye større også videre også er faktorer som spiller inn på Sletsjøe sin oppfatning av de ulike klubbene.
Back to top
Looney
Senior

PostPosted: 21.11.2025 13:59    Post subject: Reply with quote

Men det er nok av våre "egne" folk på Twitter/X som kaster seg over dette og tolker det verste mulig.

Av og til er vi virkelig vår egen verste fiende. Rolling Eyes
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.11.2025 14:17    Post subject: Reply with quote

Med all respekt, men KBK er jo som en liten breddeklubb å regne sammenlignet med RBK - på godt og vondt. Sletsjøe fremstår som en veldig blyg type, ikke at vi ikke skal ha plass til dem i en tropp, samtidig som han nok frir litt til en potensiell framtidig arbeidsgiver her. Ikke bekymret.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 21.11.2025 14:24    Post subject: Reply with quote

Her er link til innlegget og videoen KBK selv har lagt ut som bidrar til kontekst:

https://www.facebook.com/...7cjWykKuQ/

Her er link til det Sletsjøe sier

https://x.com/Affeball/st...34143?s=20

Folk kan få bedømme selv, men for meg er det åpenbart at det klippet med Sletsjøe er i konteksten til det klippet øverst og at det må sees i sammenheng og ikke isolert sett. Rett og slett fordi det da gir helt feil inntrykk i mine øyne og virker som det Sletsjøe sier er mye er brutalt enn om det er med kontekst.

Og her har man Sletsjøe selv som har lagt ut en forklaring på det klippet som har sirkulert.

https://x.com/BalderMelan...69609?s=20
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.11.2025 14:48    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke "kontekst" eller Sletsjøs "forklaring" endrer på at det der er grunn til bekymring. TikToks oversettelse av "gemenskap" til "medmenneskelighet" er riktignok misvisende, da det vel betyr fellesskap, som gjør at det han sier fremstår litt mindre brutalt. Og medlemsmøtet sist viste at trenerne er helt enig i at manglende fellesskapsfølelse er et forbedringspunkt. Likevel synes jeg det er rart å ikke bli bekymret over å se den videoen. Jeg får iallefall litt mindre tro på at AJ & co kan snu dette.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 21.11.2025 15:33    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det gjør det mindre brutalt når konteksten er nettopp dette med inkludering, fellesskap også videre enn at det er det han (selv) trekker frem det som den største forskjellen på eget iniativ.

Jeg sier jo at klubben helt sikkert har forbedringspunkter (hadde ikke anledning til å få med meg forrige medlemsmøte dessverre), men konteksten var disse temaene når han selv pratet. Så er det også andre faktorer som spiller inn som jeg nevner i mitt innlegg som kan bidra til hva slags inntrykk Sletsjøe har av klubbene, og som han selv nevner så ville han bare fremheve hvor viktig dette er i en setting hvor han som MOT-ambassadør snakker til skoleelever.

Så er det nok også enklere å få til slikt i en klubb hvor det ikke er like mange mennesker og hoder og det er enklere å bli kjent med "alle", mens noe av det som trekkes frem er definitivt enkle tiltak å implementere også i Rosenborg (hvis de ikke allerede eksiterer). For eksempel at man skal hilse/gi neve til alle man møter når man kommer på stadion/brakka for eksempel.

Misforstå meg rett når jeg trekker frem alt dette, for jeg mener ikke at man skal ignorere det eller bortforklare det. Bare at jeg synes ikke det er grunn til å overreagere basert på det lille klippet med Sletsjøe heller, hvor det virker som enkelte (ikke nødvendigvis her inne) ser ut til å tro at det er helt krise i klubben og at det ikke finnes noe samhold, inkludering eller fellesskapsfølelse og at det er en iskald klubb med enkeltindivider.

Så har høsten vist oss at dette ikke er en 100% samlet gruppe i denne klubben i og rundt laget, blant annet basert på lekkasjer i media som ikke skal forekomme og rapporter om bekymring rundt arbeidsmiljøet i klubben. Så det Sletsjøe sier bør tas på alvor og det er bra at trenerteamet er klar over at det finnes et forbedringspunkt angående den tematikken.

Så jeg er enig i at det finnes grunn til bekymring, men forhåpentligvis klarer man å fikse mye av det med noen tiltak. Dessuten så blir alt slik forsterket i motgang, da kommer ofte de negative sidene frem mens når det går bra så tenker man ikke like mye over alt det grunnleggende.

Jeg håper AJ går litt tilbake til det han snakket om i fjor i sesongoppkjøringen, da var det mye fokus på en del grunnleggende ting som er lett å glemme (som pasninger og mottak på/med riktig fot for eksempel) og implementerer rutiner for det mest grunnleggende på flere områder. Man kan tenke at det er ting som burde være selvsagt, men er det ikke innarbeidet rutiner så blir det glemt.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 21.11.2025 15:52    Post subject: Reply with quote

Ser at Cornic sier noe av det samme.

Mer og mer tyder på at Johansson/teamet rett og slett er douchbags.

- Torgeir Børven
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 21.11.2025 16:04    Post subject: Reply with quote

Det er jo dette alle nordmenn sier når de ender opp i være seg Cambuur, Osnabruck eller Triestina. At det er mindre kameraderi, garderoben består av klikker og mye større grad av individualisme. Tenker noe av det er overførbart i styrkeforholdet KBK-RBK også. Hvilket er helt naturlig og helt bekymringsløst. Sletsjøe sine referansepunkter er lavere nivå i Sverige og hans argeste konkurrent om spilletid her har vært kaptein Selnæs.

For å snu på det: gutta krutt-garderoben som fungerte veldig godt under Kåres beste år, ble til en stor verkebyll etter downperioden begynte.
ODN
Veteran

PostPosted: 21.11.2025 18:44    Post subject: Reply with quote

Høres jo latterlig ut. Sier ikke at vi er perfekte på noen som helst måte, men her er det jo en god del nyanser som må på plass. For det første så er størrelsen på klubbene en vesentlig faktor her. Som det nevnes ovenfor, så er de en breddeklubb i forhold til oss. For det andre så spiller også ambisjonene og presset som er på deg rundt, også en stor rolle. Gjør vi det forferdelig så er det mye trykk, både fra media, internt og fra supportere. Dersom de gjør det dårlig, så ja - de er et bunnlag. Det er også relevant å trekke frem at han har vært helt ute i kulda hos oss, av så naturlige årsaker som at han ikke er i nærheten av det nivået vi trenger for å hevde oss.

At han føler som han gjør, er ikke akkurat noe sjokkerende. Skal vi hevde oss så trenger vi en kultur som virkelig verdsetter prestasjoner og sportslig suksess. Om vi faktisk oppnår det per dags dato er irrelevant, da det er det vi jobber mot. Man skal nok lete lenge etter en kyss-klapp-og-klem-kultur som man gjerne har i mange mindre klubber, som oppnår suksess. Forøvrig så er det enormt dårlig stil å snakke slik om nåværende/tidligere arbeidsgivere. Cornic (riktignok under Rekdal, så noen år siden) valgte å presisere akkurat dette, og roste heller egen klubb. Det er bedre stil. Begge parter skulle ønsket at det ble klaff, men når det ikke blir det så går det an å komme seg videre i livet uten å skulle være bitter.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.11.2025 00:01    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Ser at Cornic sier noe av det samme.

Mer og mer tyder på at Johansson/teamet rett og slett er douchbags.

Cornic sine uttalelser var vel mer rettet mot hvordan det var under Rekdal slik jeg har forstått det. Han skiftet klubb 2. August i fjor og var dermed ikke her spesielt lenge under AJ.

@ODN

Jeg mener det burde være mulig å skape en inkluderende kultur hvor det i alle fall er påkrevd noe så enkelt som at man hilser på alle i klubben når man møter de på jobb. Bare det å si hei for eksempel og kanskje gi en neve eller lignende kan utgjøre mye, men koster veldig lite.

Det betyr ikke at man skal ha en kyss, klapp og klem-kultur hvor det ikke stilles krav men det er ikke slik at det trenger å være "kaldt" av den grunn. Alle spillere som ikke spiller er naturligvis skuffet, men det bør være mulig å være skape samhold og fellesskap fordi. Trenerteamet sin jobb og lederne i spillergruppa sin jobb er også å ta vare på, se og bygge opp de som føler seg skuffet. Det er viktig å sette krav, men det er også viktig å gi skryt på det som er bra og ikke bare fokus på det som er negativt eller det som kan bli bedre. Balanse er et nøkkelord her.

Jeg synes forøvrig ikke at Sletsjøe nødvendigivs virker bitter.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 22.11.2025 09:11    Post subject: Reply with quote

Ser man kampene denne sesongen så ser man jo at det er langtfra å være noe samhold og stå opp for hverandre mentalitet i klubben. Det er jo AJ sitt ansvar. Eggen som den pedagogen han var snakket om at spillerne måtte ha den rette spenningen for å prestere optimalt. Ikke være for avslappede/komfortable, men heller ikke for anspente/utrygge. Det her har AJ tydeligvis ikke skjønt og det er det etterhvert mange vitnesbyrd på.

Så AJ underpresterer på følgende områder: Laguttak, taktikk, pedagogikk, kommunikasjon med spillerne, artig angrepsfotball.
Hvilke områder er det han presterer på?
Foreløpig foran kamera - verbalt i kontakt med pressen og styret kanskje?
ODN
Veteran

PostPosted: 22.11.2025 11:12    Post subject: Reply with quote

Men hva er det som sier at vi ikke har en inkluderende kultur? Du må jo ha grunnlag for å konkludere med at vi ikke har det, annet enn to spillere som ble veid for lette og sendt videre til langt mindre klubber. Er det en ting jeg ikke skal ha på meg, så er det å forsvare klubb og ledelse i det siste. Skal man derimot komme med så harde anklager, så må man faktisk ha konkrete bevis for saken sin.

Det kan godt hende at vi har en del arbeid å gjøre når det kommer til kulturen, men det at et fåtall spillere som lekker til media, eller som er veid altfor lette i en tid selv med nedgang, snakker om kulturen på en viss måte - skaper bare et latterlig unyansert bilde på tingenes tilstand. Selv om det kan bli bedre, så betyr det ikke at vi har en «kald» kultur. Det skal være mer trøkk her enn det er i de små klubbene, og jeg kjøper heller ikke blindt alle pedagogiske referanser til tidligere storheter. Fotballen utvikler seg, og samfunnet utvikler seg. Vi kan ikke blindt lene oss på historie som en fasit, i alle fall ikke når det kun er glansbildene som brukes til referansepunkt.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 22.11.2025 17:48    Post subject: Reply with quote

KBK leder altså 3-0 bort mot VIF med Sletsjøe fra start. En spiller vi har veid og funnet for lett(!) Cornic-historien gjentar seg. Spillere drar fra RBK og blir bedre.
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 22.11.2025 18:07    Post subject: Reply with quote

Siden du bruker at Sletsjøe var på banen da KBK ledet 3-0 som et argument for at det var feil av oss å selge han, så må du vel bruke samme logikk å si at det var riktig å selge han når han var på banen da VIF snudde til 3-3 med 10 mann også?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.11.2025 22:21    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sagt at vi ikke har en inkluderende kultur, jeg har sagt at det er mye som tyder på at den kan bli bedre. Mitt poeng var uansett at det går an å skape en "varm" kultur selv om man setter krav og det er mye trykk fra omgivelsene. Det betyr ikke at det blir noe "kyss, klapp og klem" av den grunn. Selv om det er forskjell på oss og KBK i størrelse, og selv om det finnes faktorer som ikke direkte er RBK sin feil som gjør at Sletsjøe trives bedre i Kristiansund så er det uansett påfallende å høre han si det han sier. Og han er ikke første som sier noe lignende, enten direkte eller mellom linjene. Vi har også tidligere hørt (under andre trenere riktignok) om spillere som sier de har blitt tilnærmet fryst ut, spillere som har gått ganske hardt ut offentlig også videre. Det kan hende det har blitt bedre med utskiftningene som har vært, men for meg er det tydelig at det har vært en dårlig kultur i klubben generelt og at man fortsatt har mye å gå på. Og at spillere føler det er riktig å komme med lekkasjer i media tyder på at kulturen ikke er god nok, uavhengig av hvem det er og situasjonen det gjøres i. Har man en god nok kultur så er det ingen som lekker slikt til media, man tar det internt.

Eller så er det slik at mange av de pedagogiske prinsippene står seg veldig godt over tid selv om fotballen og verden utvikler seg, men man må tilpasse måten man bruker dem til nåtiden. Det er det samme som at prinsippene til Eggen fortsatt står seg godt de også, det er bare å se f.eks. til Bodø og Knutsen, men man kan ikke blåkopiere måten vi spilte under Eggen på 90-tallet og regne med det fungerer like bra i dag. Vi skal ikke blindt bruke historien som fasit, men det er absolutt mye bra å hente fra historien og tidligere suksess bare man klarer å utvikle det og tilpasse det til nåtiden. Så prinsippene står seg fortsatt like bra som en grunnmur og et utgangspunkt, både de pedagogiske og de sportslige. Man skal alltid ha et kritisk blikk på ting og ikke stole blindt på noe som helst, men det handler om sunn kritikk og ikke bare være kritisk fordi det er "gammelt".
Back to top
ODN
Veteran

PostPosted: 22.11.2025 22:32    Post subject: Reply with quote

Enig i mye du sier her. Nå kommer nok snart navnene på hvem som har lekket til media ut, og når det kommer frem så tror jeg mange vil klare å forstå at lekkasjene omhandler andre ting enn at vi har en dårlig kultur. Denne saken er blåst så langt ut av proporsjoner av media som er kåte på klikk.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 23.11.2025 00:05    Post subject: Reply with quote

Jeg mener de navnene har ingenting i offentligheten å gjøre, selv om det sikkert er noen av de åpenbare kandidatene (Reitan eller Sæter for eksempel) med mindre de selv står frem. Noe jeg ikke ser noen grunn til at de skulle gjøre det for deres egen del.¨

Og til tross for at det sikkert er mange andre faktorer som spiller inn til at noen velger å lekke ting til media så har det uansett noe med kulturen å gjøre i bunnen. Som sagt, om man har en god nok kultur så velger ikke de som er misfornøyde med tingenes tilstand eller treneren eller avgjørelser klubben har tatt å lekke fordi de respekterer resten av laget og teamet rundt nok og de har nok fellesskapsfølelse og samhold til at de ikke gjør noe slikt mot sine egne. Tilliten de bryter ved å gjøre noe slikt skal være for sterk til at det skal skje.

Så selv om det kanskje ikke er dårlig kultur som er hovedårsaken og at det er andre faktorer som spiller inn det konkrete tilfellet så er allikevel slike lekkasjer et symptom på en kultur som ikke er god nok.

Jeg er forsåvidt enig i at saken ble blåst ut av proporsjoner og jeg selv har omtalt den som et storm i et vannglass, problemet er at noen valgte å dele det som skjedde i garderoben med media. Noe som skal være hellig. Og hvis det skyldes personlig misnøye, så mener jeg det er et tegn på at man ikke har klart å ta godt nok vare på eller inkludere de som enten ikke er fornøyde med egen spilletid eller de som ikke har en fremtid i klubben. Har man en god nok kultur så klarer man å forhindre at slike ting skjer er min mening.

Altså er det i mine øyne et bevis på at man har et forbedringspunkt på det med å skape et godt nok samhold og fellesskap for alle spillerne og ta godt nok vare på dem som også er litt utenfor "kjernegruppen" på en måte.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 23.11.2025 15:06    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Med all respekt, men KBK er jo som en liten breddeklubb å regne sammenlignet med RBK - på godt og vondt. Sletsjøe fremstår som en veldig blyg type, ikke at vi ikke skal ha plass til dem i en tropp, samtidig som han nok frir litt til en potensiell framtidig arbeidsgiver her. Ikke bekymret.

Ikke bekymret jeg heller. Berdal kommer straks til å gå ut og si at kultur og samhold i Rosenborg er superbra for tiden.
Messi
Veteran

PostPosted: 23.11.2025 15:44    Post subject: Reply with quote

Ikke uvanlig at en spiller som ikke fikk spille i klubben han/hun var i kan komme med sure oppgulp. I utlandet er det vanlig med en hold kjeft avtale i kontrakter og salgsavtale om vedkommende sine tanker om tidligere arbeidsforhold.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 6 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb