| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mortensen |
|
18% |
[ 9 ] |
| Volden |
|
40% |
[ 20 ] |
| Nemcik |
|
2% |
[ 1 ] |
| Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Zeidan |
|
6% |
[ 3 ] |
| Selnæs |
|
24% |
[ 12 ] |
| Nordli |
|
4% |
[ 2 ] |
| Duris |
|
0% |
[ 0 ] |
| Islamovic |
|
0% |
[ 0 ] |
| E. Ceide |
|
4% |
[ 2 ] |
| Fossum |
|
2% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 50 |
|
| Author |
Message |
jfudh Junior
|
Posted: 09.11.2025 18:16 Post subject: |
|
|
| Knurt Rotleifsen wrote: | | Da fikk han det røde han skulle hatt mot Nypan i fjor. |
For dem som ikke husker det.
Tofotstakling i legghøyde. Kunne blitt et Stoltidis-øyeblikk for Nypan. Ambina er ikke god... |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 09.11.2025 18:30 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Volden og Mortensen var ikke RBK's beste. RBK's beste var Nordli,gikk ut med skade.
Synes balltempo, bruke mer en-touch, samt at spillerne får mer oversikt før de mottar ballen.. De ser etter de har mottatt ballen. |
Du er ikke banens beste når du går av etter 35 min |
|
| Back to top |
|
 |
JW Rutinert
|
Posted: 09.11.2025 18:36 Post subject: |
|
|
Selnæs og Volden meget gode idag. Positivt at det stadig fylles på med spillere fra akademiet, ikke mange andre lag som kan skryte av det. "Ulempen" er at noen av disse blir så gode at de selges i ung alder.
Noen som vet hvordan det går med Noah Sasah? Håper virkelig at han er klar til neste sesong, ikke minst for hans egen del. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.11.2025 18:52 Post subject: |
|
|
Synes det var flere som var "på" i dag.
Tangvik var solid og god. Flink til å sette i gang spillet fort ved behov, og flink til å stoppe litt opp når vi skulle roe oss ned.
UYJ var solid, god, gode avleveringer. Noen pasningsfeil- og plasseringsfeil. Helt på det jevne.
Nemcik var solid og god. Gode avleveringer. Relativt presist sammenlignet med de siste kampene hvor han har vært helt ute. En av de bedre i dag.
Volden, kanskje banens beste da Bolkan ble skadet etter 30. Vanvittig bra rykk de første meterne og går presset gang på gang. Utrolig ro og velger "riktig" hver eneste gang. Et par langpasninger som var dårlig, men også noen lang pasninger i luft og bakke som var helt klasse.
Mortensen, kanskje sin beste kamp i rbk trøya? Stabil defensivt og offensivt. Noen feil valg med løp med ball og noen dårlige avleveringer. En jevn god høyreback som man kanskje kan forvente litt bedre av rbk-sammenheng.
Bolkan hadde kanskje sine beste 30 minutter i RBK trøye i dag. Fantastisk driv med ballen, uredd, passerte ledd og skapte overtall. Fine touch med ballen også.
Zeidan var litt opp og ned, men synes mye han gjør er rett og slett klasse. Han var plutselig den mest direkte og fremoverlente. I stedet for støttepasninger så vendte han opp flere ganger for å spille ballen lavt i boks. Noen elendige avslutninger men han fikk vist at han er en god spiller.
Selnæs var jevnt god, kanskje best defensivt selv om han luntet etter VIF kontringer et par ganger. Brøt mange VIF angrep og var spillbar og god til å holde ballen i laget. Litt for mange støttepasninger, og dårlige pasninger fremover.
Duris var god første 30 da han ofte spilte med Bolkan som skar inn, og fine kombinasjoner med Zeidan og delvis Mortensen. Dabbet av, men hentet seg inn igjen de siste 20 og endte opp til slutt med en god assist.
Dino var midt på treet. Hadde et klassenedtak i fart hvor han flikket videre, men vif spilleren fikk en tå på den. Ellers var det ganske traust.
Ceide hadde kanskje sin dårligste kamp i RBK trøya. noen gang? Det er rett og slett stolpe. Mulig Hedenstad ble litt stresset når Ceide mottok ballen, men det var det...
Fossum startet elendig og en av bidragsyterne til at VIF spilte seg inn i kampen med 1 mann mindre. Siste 30-35 min i andreomgang var på det jevne. Gode avleveringer, gode touch, mange gode valg, mange løp inn i boks som endte med en bra scoring. Blir ikke helt klok på han, og føler at han har mye mer inne enn det han viste i ettermiddag, og det han har vist tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 09.11.2025 20:24 Post subject: |
|
|
| siggen1 wrote: | | Messi wrote: | Volden og Mortensen var ikke RBK's beste. RBK's beste var Nordli,gikk ut med skade.
Synes balltempo, bruke mer en-touch, samt at spillerne får mer oversikt før de mottar ballen.. De ser etter de har mottatt ballen. |
Han gjorde det ikke frivillig, det var noe han var nødt til... |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 09.11.2025 20:35 Post subject: |
|
|
Gøy med seier igjen.
Objektivt så var prestasjon dessverre ikke bra i det hele tatt.
Vi spiller 45 minutter uten skudd på mål og null mål sjanser.
Tror ikke jeg har opplevd det mange ganger på Lerkendal.
I andre legger Vif seg bak for å berge uavgjort.
De klarer det nesten. Vi har totalt 5 skudd på mål og de har 3.
De holder på å score i overtid og vi begynner å drøye tid på Lerkendal med en spiller mere.
Bra for Fossum som får vist at han kan levere hvis vi spiller på styrkene hans
Lett for stoppere å se bra ut når de bare har 10 mann
Ceide virker som ikke orker sette på turboen
Selnes BB under et slikt kamp forløp _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 10.11.2025 01:08 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | siggen1 wrote: | | Messi wrote: | Volden og Mortensen var ikke RBK's beste. RBK's beste var Nordli,gikk ut med skade.
Han gjorde det ikke frivillig, det var noe han var nødt til... |
🤣 poenget er iallefall at man må spille ca 1,5 omgang før man får tildelt bestemannspris.Gledelig at han leverte den tiden han spilte iallefall. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 10.11.2025 08:20 Post subject: |
|
|
Gledelig med seier og 6 poeng i år mot en klubb som er mer opptatt av vold enn å spille. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 10.11.2025 08:32 Post subject: |
|
|
Det er omtrent ingenting å ta med seg fra denne kampen annet enn tre poeng og ballinnehav.
Plan i angrep er fraværende, det går i slow motion. Nesten ikke en eneste av de 6 framme som kan gå forbi en mann selv. Ceide var elendig i går. Midtbanen er grå. At så mange kan stemme på Selnæs som BB er merkelig. Vi har ikke tatt et eneste steg i rett retning som lag i angrep.
Det må inn så mange spillere i det kommende vinduet at det blir omtrent en umulig oppgave. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 10.11.2025 09:06 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | At så mange kan stemme på Selnæs som BB er merkelig. |
BB på både Sofcascore og Fotmob med tre sjanser skapt, 90 vellykkede pasninger med 55 av disse på motstanders halvdel, seks taklinger, seks gjenvinninger og fire klareringer.
Hvorfor var han i din mening et merkelig valg for BB? |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 10.11.2025 09:21 Post subject: |
|
|
For meg er han treg, flere innlegg som er helt forferdelig. Han har flere situasjoner der han gjør feil, men kjefter på medspillere.
Jeg regner med fotmob gir han han treff på innleggene fordi Duris kommer borti ballen, men innlegget er jo forferdelig.
Vi eier kampen mye pga et rødt kort, at han har mange pasninger på vif sin halvdel sier jo seg selv. Alt av dueller på midten når VIF klarerer ballen blir jo enkelt for våre spillere. De er alltid to mot en.
Jeg skal ikke slakte han, men å bruke tallene her som et "bevis" på at han var så god sier litt hvor skivebom slike tall kan være. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Senior

|
Posted: 10.11.2025 09:25 Post subject: |
|
|
| jfudh wrote: | | Knurt Rotleifsen wrote: | | Da fikk han det røde han skulle hatt mot Nypan i fjor. |
For dem som ikke husker det.
Tofotstakling i legghøyde. Kunne blitt et Stoltidis-øyeblikk for Nypan. Ambina er ikke god... |
Ambina har 6 gule og ett rødt kort denne sesongen, og fikk 7 gule kort i fjor. Dette er en spiller dommerne bør følge nøye med på i hver eneste kamp, det er bare et tidsspørsmål før hun skader noen alvorlig med den spillestillen han har. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
svein_b Junior
|
Posted: 10.11.2025 11:24 Post subject: |
|
|
Komisk at Kiil Olsen beskrev Rosenborg som tamt. Som Selnæs sa, hva faen var VIF da?
Ikke sett andre kamper av enga, men det var sjokkerende hvor mye tid og rom vi fikk. Derfor ble jeg heller ikke imponert over Selnæs sin prestasjon. Mange svake innlegg hvor han hadde god tid til å sikte seg inn.
Vanskelig å si noe annet enn at kortet til Ambina var korrekt. "Noen plass må han lande" som enkelte drar opp av hatten blir bare for dumt. Han måtte så absolutt ikke lande på hodet til Nordli. Han må jo ta LITT ansvar for egen knotteføring. Hva regelverket sier om tilsiktet/utilsiktet vet jeg ikke, men fullt fortjent utvisning. At dommeren vurderer oppførselen i etterkant, er selvsagt helt på trynet, men jeg er likevel enig i at det er normalt å be om unnskyldning og sjekke at det går bra når man har trampet noen i trynet. For et jævla svin. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 10.11.2025 11:27 Post subject: |
|
|
Jeg så bare andreomgang, så jeg valgte å ikke stemme på banens beste, ettersom jeg føler jeg ikke har godt nok grunnlagg.
Jeg synes Volden var veldig positiv. Han er knapt gammel nok til å kjøpe øl, men er allerede mere moden og voksen i spillet enn Mikkel C.
Til tider er spillet så tregt at det gjør vondt å se på. Men VIF ligger så lave at det er lite rom å være direkte i. VIF spiller antifotball. Jeg kan ikke forstå at Geir Bakke har vært en kandidat til å trene Rosenborg. Det bør vedtaes i vedtektene på årsmøtet at den mannen skal bannlyses fra all rekruttering i all fremtid.
Det som også trekker ned tempoet og gjør det ekstremt vanskelig å spille angrepsfotball er at dommeren dømmer frispark til VIF hver gang en Rosenborgspiller vinner en duell. Dømmingen i norsk fotball fremprovoserer filming og rulling på gresset. Det er på tide at man slutter å la seg distrahere av VAR og heller fokuseer på det som virkelig er det største problemet i norsk fotball.
Jeg husker det pleide å være mange fordommer i Norge mot italiensk og middelhavsk fotball og mengden av filming og uthaling av tid. Jeg anbefaler alle å se litt Serie A. Eliteserien er hundre ganger verre. |
|
| Back to top |
|
 |
ODN Veteran
|
Posted: 10.11.2025 11:31 Post subject: |
|
|
Tar med meg at det var nyanser av noe bra. Spesielt som Alfred er inne på selv, så var det en vilje og et ønske om å fremstå på en viss måte. Vi er jo ikke i nærheten av å gjennomføre det godt nok (åpenbart), men har ettersøkt viljen til å tørre dette i lang tid nå. Vi sliter fremdeles på siste tredjedel. Så er det verdt å nevne at det kun er ett lag på banen selv frem til det røde kortet. Kan jo ikke si noe annet enn at et rødt kort for motstanderne utelukkende er positivt, men når de parkerer bussen på den måten der så ble det vanskelig for oss å komme gjennom.
Frem til siste tredjedel var det derimot mye positivt å ta med seg. Skal vi bli bedre, så må vi tørre å prøve på det vi faktisk ønsker å få til. Sesongavslutningen med en serie som allerede er ødelagt, er jo en fin start for det. Laget er absolutt ikke fritatt for kritikk, men så tenker jeg at backing i denne prosessen er alfa omega. Vi blir ikke plutselig et topplag hvor alt går på skinner. Da må vi eksempelvis ta små seiere i om vi eksempelvis klarer en ok omgang, etterfulgt av en god omgang - hvor resultatet til slutt er tre poeng. Prestasjoner og vilje er nok også viktigere enn poeng med det første, så skal det ikke gå lang tid før poeng begynner å rulle inn dersom vi skal ha troa på det som foregår. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 10.11.2025 15:41 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | Jeg husker det pleide å være mange fordommer i Norge mot italiensk og middelhavsk fotball og mengden av filming og uthaling av tid. Jeg anbefaler alle å se litt Serie A. Eliteserien er hundre ganger verre. |
Dette er fasit!
Har selv bemerket sette flere ganger de siste sesongee. Norsk fotball er ødelagt av at det bare er å legge seg så får man frispark! Den samme gjengen som messer om at VAR er viktig for at norske lag skal kunne hevde seg i Europa, har lagt opp til at norske lag møter en villt fremmet hverdag med fysisk fotball internasjonalt enn det man er vant til fra vår hjemlige liga. |
|
| Back to top |
|
 |
|