English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fremtidig sportsdirektør?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 03.11.2025 17:20    Post subject: Reply with quote

Mener supporterne til Start var fornøyde og at han gikk der som følge av at han ikke klarte å jobbe i en klubb som var så splittet og så mye uro og styr. Daglig leder Marcussen krevde blant annet opprykk gjennom media mens Fannberg mente det var et urimelig eller urealistisk krav.

Skal ikke uttale meg om han som kandidat, men virker som at han forsøkte å være en fornuftig stemme i den klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran

PostPosted: 03.11.2025 18:27    Post subject: Reply with quote

Vil bare si at jeg er mye mere enig i det Messi skriver enn noe av det Neeskens skriver.
Bare så det er klart.
Ville bare at Neeskens skulle vite at iallefall 1 person er mere enig med Messi enn ham.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 04.11.2025 10:33    Post subject: Reply with quote

Man blir jo litt skremt når TV2 presenterer en liste som begynner med Erik Hoftun, men det er faktisk en del folk med spennende CVer på denne lista også. Om det stemmer at de jobber med/snuser på disse navnene tyder det i det minste på en god prosess hvor man titter utenfor både veggene på Brakka og fylkesgrensa.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.11.2025 10:47    Post subject: Reply with quote

Håper og tror man bare har kastet inn to RBKere på alle disse listene som lekkes ut, for det er helt fucked up om denne prosessen ender med å ansette Hoftun og Basma. Tror jeg bare oppgitt hadde begynt å le, og så fokusert på andre ting enn fotball de neste 5 årene.
Back to top
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 11:31    Post subject: Reply with quote

Det er jo Rosenborg det er snakk om her, så det er vel mer sannsynlig at man har kastet inn noen spennende navn for å vise at man tross alt søkte bredt, men likevel hadde den beste kandidaten i akademiet eller i nabolaget.

Håper og ønsker å tro at det ikke er sånn, men årevis med erfaring forteller meg at det fort kan være sånn.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 11:36    Post subject: Reply with quote

Lars Petter Andressen hadde vært mitt foretrukne valg blant de som virker realistiske på den listen. Samtidig håper jeg han blir værende i Tromsø eller drar et annet sted. Som enkefar til to små gutter unner jeg han ikke å bli kastet ned i dette ormehølet av en klubb.
Back to top
jorji
Rutinert

PostPosted: 04.11.2025 11:53    Post subject: Reply with quote

Hoftun, Basma og Mesfin burde ikke være aktuelle, men resten kunne vært spennende. Kunne godt ha tenkt meg Steinsson i kombinasjon med en av de andre. LPA er nok favoritten min av de norske, men jeg hadde gjerne tatt Radley.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 11:54    Post subject: Reply with quote

TV2 erfarer eller tipper

Har fått høre andre navn, og noen av de som står der er helt UAKTUELLE, derfor sier jeg at TV2 tipper..
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 12:07    Post subject: Reply with quote

Tipper det fort blir et kjent, trøndersk ansikt som ny sportslig leder, men at rekrutteringsansvarlig blir noen fra utsida. Da gir det mening at navn som Hoftun og Basma nevnes, da gjerne i sportslig leder rollen tipper jeg, ikke rekruttering.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 14:31    Post subject: Reply with quote

Navnene i saken til TV2 er aktuelle som sportslig leder. Denne personen skal på plass før man ansetter en rekrutteringsansvarlig.

Jeg tror ikke Basma er så håpløst forslag som det kan virke som, virker som han har jobbet bra som akademisjef og det er vel en rolle som ikke er helt ulik, bare på akademinivå.

Bør dog ikke være førstevalget, men hadde tatt Basma over Hoftun og Mesfin i alle fall. Samtidig tror jeg Hoftun, uten ansvar for spillerlogistikk, er bedre rustet til jobben nå enn forrige gang men han bør kun være aktuell hvis nesten alle andre har sagt nei i så fall.
Back to top
ErdoganLomas
Proff

PostPosted: 04.11.2025 17:14    Post subject: Reply with quote

Hvem som blir my sportslig leder har nesten blitt uinteressant for meg. Kan gjerne ta en rosenborger til det.
Slik de har satt opp org.kartet nå, så er det heller mye mer interessant og viktig hvem som blir rekrutteringsansvarlig. Etter min mening, den aller viktigste ansettelsen på mange år.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 17:44    Post subject: Reply with quote

Hva mener du? Sportslig leder er minst like viktig som rekrutteringsansvarlig om vi skal bygge en bra klubb som ikke er avhengig av enkeltpersoner og samtidig skape utvikling, læring og utnyttet kompetansen i klubben mest mulig.

Rekrutteringsansvarlig er selvsagt viktig med tanke på spillerlogistikken, men jeg vil hevde at sportslig leder er enda viktigere da den har det overordnete ansvaret for hele sportslig avdeling i klubben.

Så jeg er sterkt uenig i at rekrutteringsansvarlig er en viktigere ansettelse enn sportslig leder. Da fokuserer man utelukkende på a-laget herrer og tenker ikke klubben som helhet i et større bilde.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 17:52    Post subject: Reply with quote

ErdoganLomas wrote:
Hvem som blir my sportslig leder har nesten blitt uinteressant for meg.

Greia er at denne personen vil ha ansvaret for legge føringer når vi skal ansatte ny trener den dagen Affe gir seg/blir sparket. Det er livsviktig at vi ansetter riktig person.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.11.2025 21:21    Post subject: Reply with quote

- Er det du som daglig leder eller styret som formelt ansetter sportslig leder?

- Det står i Rosenborgs lov at styret ansetter sportslig ledelse, svarer Berdal.

- Har Dorsin lovet at han uansett blir i stillinga fram til erstatteren tiltrer eller kan det bli en periode med midlertidig løsning?

- Det har vi ikke diskutert. Vi skal finne sportslig leder så fort som overhodet mulig. Micke har sagt at han kan være her fram til det skjer. Alle jobber med å komme i land med det.

Les mer: - Skal finne ut hvem som passer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 22:01    Post subject: Reply with quote

Hvis Hoftun og Basma seriøst ansettes (eller vurderes) må det legges frem mistillitsforslag mot styret.
Back to top
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 04.11.2025 22:09    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi skal gjøre samme slags gjeddeangrep mot Basma som Bratseth gjorde mot Milojevic sånn uten videre. Men skeptisk til at han har den nødvendige bakgrunnen til å ta den jobben i dagens situasjon. Blir for mye gambling synes jeg, men det kan jo hende at han har et skikkelig talent som de på brakka klarer å se, men tviler.

Hoftun derimot har vel demonstrert ganske så ettertrykkelig i litt forskjellige roller at han ikke bør få jobbe i RBK, sikkert en hyggelig fyr, men altfor svak fotballfaglig og med null gode referanser på hvordan en fotballklubb kan drives godt......

Aller helst noen med gode erfaringer fra et sted hvor de har gode systemer som vi er i stand til å kopiere og som passer oss. Det som fungerer i Tromsø f eks kan være litt for spinkelt til å fungere med våre budsjetter og krav fra omgivelsene. Da er han som var i Nordsjælland ganske spennende synes jeg.
SanSilo96
Junior

PostPosted: 05.11.2025 00:17    Post subject: Reply with quote

Hva med Kenny Cooper? Kunne det vært en bra sportslig leder? Surprised
Pirlo
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 00:55    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke ansette et talent nå. Klubben er skakkjørt på alle mulige måter og vi må ha inn en med bevist kompetanse, og som helst aldri har vært innom brakka før.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 08:10    Post subject: Reply with quote

Det er Onenexus som er involvert, Pirlo. Når du ser hva de endte med å skaffe oss som trener, er det vel ingen som helst grunn til å forvente noe bedre resultat på sportsdirektør-fronten
Skage Lakers
Junior

PostPosted: 05.11.2025 09:51    Post subject: Reply with quote

"Medier: Tromsø-topp går av – klubben har innkalt til pressekonferanse
Fotballklubben Tromsøs daglige leder Øyvind Alapnes har besluttet å gi seg i jobben, melder Nordlys og iTromsø.
Tromsø har innkalt til pressekonferanse klokken 11 i dag. Der er det ventet at avgangen til Alapnes blir bekreftet, melder lokalavisene.
Nordlys får bekreftet beslutningen fra flere kilder i klubben. iTromsø sitter på de samme opplysningene.
Alapnes har vært daglig leder i klubben i over fire år. Nå tyder alt på at det må jaktes på en erstatter.
Tromsø kjemper om medalje i årets eliteserie. Med tre kamper igjen skiller det ett poeng opp til Brann. (NTB)"

Tromsø's daglige leder til RBK?
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 11:09    Post subject: Reply with quote

Tror noen av dere misforstår, når dere mener at "rekrutteringsansvarlig" er viktigst.

En scoutingleder eller rekrutteringsleder, kommer bare med innspill og rapporter på spillere, som tilfredstiller de krav treneren har satt på hva han ønsker av en ny spiller. Så ingen spiller blir kjøpt uten trenerens godkjening, så når den er gitt, så er det opp til sportslig leder å forhandle fram et kjøp, innenfor de rammer som daglig leder og styret har gitt.

Så en som blir ansatt som scouting/rekruteringsleder, får nok en del reisedøgn, for å se på spillere og snakke med folk i rundt de aktuelle spillerne, for å finne ut hvilken type menneske er den aktuelle spilleren. Og blir RBK sin kontaktperson for andre som scouter for RBK på oppdragsbasis.

Mens Sportsleder blir mere på Brakka, forhandling av kontrakter og kjøp/salg, kontakt opp mot NFF, UEFA og FIFA.

Så det som er viktig her er å få til et godt arbeidslag.

Når det er sagt, så er nok ikke Hoftun og Basma så aktuelle i noen av stillingene.

Den beste og billigste rekrutteringen av spillere kommer fra eget akademi.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 14:43    Post subject: Reply with quote

https://www.nettavisen.no...95-2711100

Wangberg ansatt "i en rolle som lagleder for A-laget"
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 16:09    Post subject: Reply with quote

Faen så lei av at det kun ansettes tidligere spillere som tilfeldigvis alltid er de mest kvalifiserte. Idioti. I tilegg fremstår det som det er oppkonstruerte stillinger hvor de bare skal finne ut hva den ansatte skal gjøre etterhvert. Fremstår sinnsykt uprofesjonelt.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 05.11.2025 17:13    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Tror noen av dere misforstår, når dere mener at "rekrutteringsansvarlig" er viktigst.

En scoutingleder eller rekrutteringsleder, kommer bare med innspill og rapporter på spillere, som tilfredstiller de krav treneren har satt på hva han ønsker av en ny spiller. Så ingen spiller blir kjøpt uten trenerens godkjening,

Det var slik i rosenborg, men etter floppene under KR tiden så ble det gjennom strategiprossen besluttet at styret skal godkjenne kjøp av spillere med innsigelser fra det sportslig apparat (Dorsin og hovedtrener gir sine innspill).

Sier seg selv at styret og sportslig ledelse hører på en person som jobber fulltid med rekruttering og forhåpentligvis har en god trackrecord på å hente spillere til andre klubber tidligere...
Back to top
LaughingMyAO
Junior

PostPosted: 05.11.2025 18:03    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
https://www.nettavisen.no/sport/simen-wangberg-forlater-stabak-ansatt-i-rolle-i-rosenborg/s/5-95-2711100

Wangberg ansatt "i en rolle som lagleder for A-laget"

Nepotismen fortsetter i RBK.
Vi er så damn profesjonelle, at det er skremmende.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb