English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 07:57    Post subject: Reply with quote

Så må flere her inne ta innover seg følgende fakta
Vi har trent og øvd på AJ fotball hver dag siden januar, 10mnd. Og vi har blitt dårligere og dårligere for hver mnd og dårligst nå i september og oktober.

Tenk litt på det
Spartacus
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 07:59    Post subject: Reply with quote

Sobchak
Jeg tror kanskje du misforstod poenget mitt litt. Jeg prøvde ikke å si at spillerne teller kontringer eller at noen sitter med kalkulator på sidelinja, men poenget mitt var at når man snakker om «80 % kontring/reorganisering», så må det være bygget på noen underliggende prinsipper og variabler som treneren må innarbeide i laget.

Det er jo nettopp her utfordringen ligger – å få laget til å gjenkjenne situasjonene og reagere riktig, ikke å følge et tall. Det krever mye fotballfaglig og pedagogisk arbeid.

Så jeg er helt enig i at dette ikke skal være komplisert for spillerne underveis i kamp, men prosessen for å komme dit er faktisk ganske krevende. Det var det jeg prøvde å belyse.

Når man snakker om «8 av 10» situasjoner, er det faktisk på nivå med det vi ser i Rangnick-skolen, eller i Brann under Horneland. Begge disse systemene er gjennomarbeidede og tilpasset nettopp for å oppnå en slik framoverrettet spillestil. Det er en klar sammenheng mellom hvordan de står defensivt, hvordan de angriper, og hvilke prioriteringer som gjøres i de avgjørende øyeblikkene.

RBK ønsker å spille framoverrettet fotball. Det har vært tydelig kommunisert. Det samme ønsket Horneland hadde med Brann. Men forskjellen mellom de to lagene er enorme. Brann under Horneland var «heavy metal», intens, kompromissløs og ekstremt underholdende. RBK under AJ har vist enkelte tendenser, men utviklingen har gått i motsatt retning. Det som skulle bli rock’n’roll har dessverre endt opp som en søvning Coldplay-låt.

Så er det ikke slik at jeg ønsker å sparke AJ. Men som alle andre i dette yrket lever han først og fremst av resultater. Deretter kan han naturligvis støtte seg på underliggende tall som viser at laget er på riktig vei, og at man oppfyller en rekke delmål underveis.

Problemet er bare at når verken resultatene eller de underliggende prestasjonene peker oppover, blir det vanskelig å argumentere for at prosjektet er på rett spor. Og da handler det ikke om tålmodighet, men om hvorvidt man faktisk ser spor av en tydelig retning.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 10:48    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Så må flere her inne ta innover seg følgende fakta
Vi har trent og øvd på AJ fotball hver dag siden januar, 10mnd. Og vi har blitt dårligere og dårligere for hver mnd og dårligst nå i september og oktober.

Tenk litt på det

Har gjort det, og tenker at vi trente helle vinteren og våren og sommeren i 2024 under AJ og var et utrolig høstlag, uten større endringer i stallen..

I 2025 har i hatt endringer i stallen, og resultatene varierer.. ikke unormalt..
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 12:55    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker vi hadde en flott høst under Rekdal også. Men så... Solgte vi 120milioners spilleren som viste at vi egentlig ikke hadde noe spill.
Sett den i det siste??
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 14:14    Post subject: Reply with quote

Bodø-Glimt solgte de to beste spillerne sine etter Knutsen sin første sesong. Like fullt gikk de fra 14. til 2. plass.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 14:24    Post subject: Reply with quote

Ja ikke sant . Sier vel litt om dagens team det også
waterfalls
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 15:52    Post subject: Reply with quote

Det med eksemplet med Glimt og Knutsen får meg mest til å tenke at det sier veldig mye om god spillerlogistikk og hvor viktig det er.

Jeg har egentlig sagt mitt om AJ, og med Neeskens så vet jeg at man ikke kommer noen vei. Og det er vanskelig å føre en diskusjon med noen som sjeldent argumenterer, bare påstår eller konstanterer eller hevder ting og fremstiller seg selv som en slags fasit til tross for å ha selv innrømmet manglende fotballkompetanse.

Det er mange gode innlegg i denne tråden som faktisk argumenterer for sine syn og meninger. Men den som er mest aktiv i denne tråden er vel også den som har færrest innlegg med argumenter. Det blir litt kjedelig og repeterende og for min del er det med å ødelegge. Ikke fordi jeg har et annet syn, det synes jeg er gøy. Det er dessverre fordi 90% av innleggene egentlig ikke bidrar til noen form for konstruktiv diskusjon og i bunn og grunn bare repeterer det samme budskapet, men uten argumenterer eller begrunnelser eller lignende. Når man føler gode innlegg med argumenterer bare blir møtt med det samme hele tiden uten særlig motargumenter så dreper det litt engasjementet, såpass ærlig må man være.

Eksempel: Jeg mener vi må finne tilbake til det vi gjorde riktig i 24, da får jeg til svar at det smale presset vi hadde er funnet ut av og at Nypan og Broholm gjorde alt selv. Også et selvlagd premiss om at man da kommer til å måtte basere seg på Ceïde og at vi må skjønne det er kollektivt spill som fugnerer.

Det siste er noe alle skjønner og er enig i, resten av innlegget er bare påstander som ikke begrunnes. Nypan og Broholm var viktige høsten 24 ja, men å påstå at man ble reddet av deres individuelle ferdigheter og at det ikke var noe kollektivt spill er historieforfalskning. Laget som helhet spilte bra fotball den høsten, men Nypan og spesielt Broholm skilte seg positivt ut skal sies.

Og forklaringen om at de er årsaken til at vi sliter nå fungerer jo dårlig når ingen av de var spesielt revolusjonerende i år eller at laget var så mye bedre i vår før de ble solgt.

Det merkes rett og slett at konklusjonen om at AJ er dårlig, AJ står for defensiv fotball, AJ ikke har noe kollektivt spill osv. kom først også blir alt som har skjedd tilpasset slik at det stemmer overens med konklusjonen i stedet for at man går igjennom mulige årsaker for hva som har skjedd med utviklingen og deretter forsøker å lande en konklusjon eller en teori.

Jeg tror ikke AJ har blitt en dårligere trener nå kontra ett år siden, men summen av flere ting har ført til at laget er på et dårligere sted.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 19:43    Post subject: Reply with quote

"Det merkes rett og slett at konklusjonen om at AJ er dårlig, AJ står for defensiv fotball, AJ ikke har noe kollektivt spill osv. kom først også blir alt som har skjedd tilpasset slik at det stemmer overens med konklusjonen i stedet for at man går igjennom mulige årsaker for hva som har skjedd med utviklingen og deretter forsøker å lande en konklusjon eller en teori.

Jeg tror ikke AJ har blitt en dårligere trener nå kontra ett år siden, men summen av flere ting har ført til at laget er"

Din konklusjon er at du ikke tror AJ er blitt dårligere.
Pluss at det er summen av flere ting
Du verden dette var fotball faglig sterkt

Konklusjon er basert på fakta.
AJ står for en defensiv fotball når spillere får beskjed om å ikke ta overganger og kontringer
AJ står for null risiko når vi bare går med en indreløper i gangen.
AJ står for en defensiv fotball når backene får beskjed om å stoppe løp på 20 meter
AJ står for defensiv fotball når vi scorer mindre enn på 40 år

Du skriver lange innlegg uten noe fotball faglig innhold.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 19:52    Post subject: Reply with quote

Pluss en liten digresjon.
Hadde AJ vært en offensiv trener som Knudsen hadde han brukt Voldens offensive kvaliteter hver dag i uka.

Når selv Nemcik får beskjed om å ikke ta med ball offensivt lengre blir han usikker og utrygg og misfornøyd..... Det ser vi på prestasjonen hans

Når du har tapt nok poeng blir du bare pragmatisk og vil kun tette igjen bak. Slik AJ sier i hvert intervju nå
Han har ingen verktøy kasse å ta av
I 2018 trente han Gutter 14!!!
waterfalls
Veteran

PostPosted: 23.10.2025 21:00    Post subject: Reply with quote

Jeg har i flere innlegg formulert argumenter for mine synspunkter. Jeg har aldri kritisert andre for manglende fotballfaglige begrunnelser, kun deg fordi du savnet det hos andre men er kanskje den som har færrest av innlegg som har noe som helst fotballfaglig i seg. Jeg har forklart i flere innlegg hvorfor jeg mener det er summen av flere ting, jeg har også sagt at AJ må ta sin del av skylda og til syvende og sist har hovedansvaret for at sesongen har blitt som den har blitt.

At du skal ta en liten del fra et innlegg og fremstille det som om jeg ikke har utdypet tidligere er bare dårlig debattskikk. Slikt kan du holde deg for god til.

Ellers er det ikke fakta noe av det du skriver. Det er rett og slett feilbruk av ordet fakta. Det er dine synspunkt og meninger.

Det er ikke fakta at AJ står for den fotballen du hevder. Det er fakta at det er slik Rosenborg har fremstått i år, men det er ikke ensbetydende med at det er slik fotball AJ står for. Han har vel selv vært rimelig misfornøyd med mye av det vi har levert denne sesongen.

Det finnes ikke bevis for at spillerne har fått beskjed om å ikke ta overganger og kontringer, men det er et faktum at det gjøres i svært liten grad. Årsaken vet vi ikke med sikkerhet og dermed kan man heller ikke si at en bestemt årsak er fakta.

Det samme gjelder for resten av dine påstander. Fordi det er det du kommer med, påstander. Du kan kalle det fakta så mye du vil, men det er bare påstander som du kaller fakta. Det gjør det dessverre ikke til fakta dog.

Du kan godt mene jeg ikke har noe fotballfaglig innhold, men i motsetning til deg så begrunner jeg mine synspunkter og kommer med argumenter om hvorfor jeg mener det er slik. Jeg vil påstå at flesteparten av mine innlegg i denne diskusjonen har noe fotballfaglig innhold dog, og vesentlig mer enn hva dine innlegg har. Husk, dette med fotballfaglig innhold er utelukkende noe jeg nevner fordi du presterte å si at du synes det var få av de samtidig som du er den største bidragsyteren til innlegg uten særlig fotballfaglig innhold.

I ditt siste innlegg er det igjen masse påstander som du selv finner på. Og du beviser egentlig bare det jeg sa, du har bestemt deg for en konklusjon og tolker deretter alle bevis i lys av din konklusjon. Både det du kaller fakta og det du skriver om både Volden og Nemcik viser tydelig at du har konkludert med at AJ er en dårlig trener som står for defensiv og kjedelig fotball, og for å bevise at din konklusjon stemmer så kommer du med påstander som at Nemcik har fått beskjed om å ikke ta med ball offensivt, at backer har fått beskjed om å stoppe løp og at spillerne ikke har lov til å ta kontringer.

AJ sitt ønske om å bli mer solid defensivt kom lenge før vi begynte å tape poeng, det var et fokus allerede tidlig i sesongen og noe man også så i fjor at måtte jobbes med og at vi var tidvis ustabile og shaky defensivt.

Ellers så er det jo nok en påstand du slenger ut. Å si at AJ ikke har noen verktøykasse å ta av blir bare dumt, useriøst og usaklig. Det er slikt som gjør det vanskelig å ta deg seriøst. Jeg likte et av de få innleggene du hadde som var saklig, som argumenterte og ikke minst inneholdt fotballfaglige begrunnelser for hva du mener. Mer av det og mindre av de innleggene du skriver 90% av tiden så kanskje vi kan få til en god diskusjon og det blir lettere å ta deg seriøst og ikke minst diskutere innhold i større grad. For slik som du opererer nå så klarer jeg egentlig ikke ta det du skriver seriøst. Du slenger rundt deg med påstander, kaller det fakta og fremstiller deg selv som en fasit og kommer med usakligheter. Jeg kjenner helt ærlig på at jeg ikke gidder å bruke like mye tid når du holder på slik, jeg føler du ødelegger tråden på den måten og dreper mitt engasjement. Og jeg tror ikke jeg er den eneste som opplever det slik. Dette er velmenende råd, men du velger jo selv om du vil ta til deg min tilbakemelding eller ikke. Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å være mindre aktiv hvis du fortsetter i samme spor.

Jeg ønsker at du skal kritisere AJ videre, det er fint grunnlag for diskusjon men da må det gjøres på en helt annen måte enn det du gjør nå. For jeg ser ikke noe rom for en god diskusjon for øyeblikket og det er synd.

Da sier jeg meg ferdig med å diskutere deg, jeg har sagt mitt.
Back to top
Hodor
Veteran

PostPosted: 24.10.2025 06:34    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Jeg kommer tilbake på oppstart av neste sesong så slipper dere lese mien inlegg.

Og likevel spyr du ut flere innlegg om dagen overalt.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 24.10.2025 07:16    Post subject: Reply with quote

Stop feeding the trolls, and they'll go away
Neeskens
Veteran

PostPosted: 25.10.2025 18:12    Post subject: Reply with quote

Det er null fotball faglig innhold i dine innlegg Water. Null komma null.
Orker ikke kommentere deg mere før du faktisk kommer kommentarer som du forankrer fotball faglig mot det som skjer på banen

Han vil ikke spille sånn fotball som han gjør sier du!!!!! Hvorfor gjør han det da uke in og uke ut
Da må du forklare hva han egentlig vil gjøre fotball faglig og hva som skjer siden de ikke gjør det

Fine innlegg er luft
Macha
Veteran

PostPosted: 25.10.2025 20:58    Post subject: Reply with quote

Kan du skape julestemning ved å gjøre som du sa og komme tilbake neste år?
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 10:14    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Det er null fotball faglig innhold i dine innlegg Water. Null komma null.
Orker ikke kommentere deg mere før du faktisk kommer kommentarer som du forankrer fotball faglig mot det som skjer på banen

Han vil ikke spille sånn fotball som han gjør sier du!!!!! Hvorfor gjør han det da uke in og uke ut
Da må du forklare hva han egentlig vil gjøre fotball faglig og hva som skjer siden de ikke gjør det

Fine innlegg er luft

Håper du ser ironien i ditt eget innlegg når du kritiserer meg for ikke å ha noe fotballfaglig innhold.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 10:19    Post subject: Reply with quote

Kan ikke folk bare drite i å svare på innleggene til neeskens?
Barney
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 16:45    Post subject: Reply with quote

Svakere poengsnitt denne sesongen enn Maalen hadde da han tok over Rekdals akterutseilte lag ca. midtveis i sesongen.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 16:51    Post subject: Reply with quote

AVGÃ….
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 16:53    Post subject: Reply with quote

Det må være slutt nå. De klarer ikke ta innkast engang. Det er så mørkt. Har ikke sett det så dårlig siden Perry
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 16:59    Post subject: Reply with quote

Jeg har inntil nå vært relativt sikker på at Alfred Johansson kom til å bli værende lenger i Rosenborg enn Ruben Amorim i Manchester United. Jeg er ikke like overbevist lenger....
Bart1
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 17:01    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:
Det må være slutt nå. De klarer ikke ta innkast engang. Det er så mørkt. Har ikke sett det så dårlig siden Perry

Dette er dårligere enn Perry.

Vi er kun reddet av en Islamovich som har bøttet inn mål. Uten han ville dette sett særdeles mørkt ut for Eliteseriespill til neste år...
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 17:29    Post subject: Reply with quote

Tenker vi kan finne ny sportssjef først nå også får han ha et ord med i laget videre, blir ikke bedre av å sparke AJ og la Maalen lede laget. Ny sportssjef bør jo helst være involvert i en trenerjakt, men det er jo minst like viktig å ha ny trener på plass til sesongoppkjøringen om vi sparker AJ.

I dag var rævva totalt sett, men innimellom så ser jeg små tegn.

Så er problemet også større enn AJ. Vi har en spillertropp med for dårlig bredde og ferdighetsmessig feil sammensatt.

Men vi bør helst avslutte ubeseiret de siste 5 kampene for å få litt ny giv inn mot neste sesong.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 17:31    Post subject: Reply with quote

I dag prøvde vi noe nytt igjen i press spillet vårt, Waterfalls kan du forklar oss hva vi gjorde.. og hva som ikke fungerte?.
waterfalls
Veteran

PostPosted: 26.10.2025 17:52    Post subject: Reply with quote

Nei. Hvis du selv klarer å følge det du krever av andre så skal du få svar, men du må faktisk gjøre deg fortjent til det først. Når du begynner å levere innlegg med fotballfaglig innhold så skal jeg gjøre mitt beste, men jeg har aldri påberopt meg noen form for ekspertise.
Back to top
angvik
Rutinert

PostPosted: 26.10.2025 17:53    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Vi har en spillertropp med for dårlig bredde og ferdighetsmessig feil sammensatt.

Det som provoserer meg mest med akkurat dette, er at mange mener det ikke skal tilskrives Johansson. Vel, Johansson og Dorsin har hatt fire overgangsvinduer og nesten to år på å få riktig sammensetning. Det burde oppi alt dette ikke komme som noen overraskelse at Nypan forsvant. Dette er to stykker som har hatt en helt merkelig bruk-og-kast-holdning til spillersalg. De aller fleste av oss klarer ikke forklare hva som er bakgrunnen for kjøpene de har gjort.

At stallen er for smal, feil sammensatt og har for dårlig kvalitet er ingenting annet enn et lederansvar.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 90, 91, 92, 93  Next
Page 91 of 93

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb