English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bonnien
Senior

PostPosted: 18.10.2025 21:12    Post subject: Reply with quote

Enig. Vi kan ikke forsvare oss, midtbanen henger ikke sammen og det har ikke vært utvikling i angrepet på et år. Det bør rettes sterkere kritikk mot Alfred. Han kommer med de samme unnskyldningene/forklaringene etter hver eneste kamp nå uten at det finnes spor av utvikling fra uke til uke. Jeg er lei Alfred og vil ha en ny inn som kan jobbe etter de retningslinjene som klubben har lagt. Planen er ikke synonym med Alfred så lenge vi er klubbstyrt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 18.10.2025 22:07    Post subject: Reply with quote

Jeg mener oppriktig at klubben bør gi Alfred beskjed om følgende:

1) Din jobb er trygg ut sesongen og du skal få starten av neste sesongen til å vise at du er riktig mann og at du klarer å snu dette.

2) Sesongen er uansett ødelagt sportslig, i resterende kamper vil vi at unge spillere fra eget akademi skal få spilletid nok til å vise seg frem å gjøre inntrykk. De trenger ikke starte, men de skal få spilletid slik at de får viktig erfaring, referanser og kanskje kan være viktige spillere i stallen neste sesong.

Samtidig bør klubben gi vår neste sportslig leder beskjed om å gjøre noen bakgrunnsundersøkelser og research på trenere slik at HVIS Alfred ikke viser seg å være riktig mann så har man en liste på 5-10 trenere som man ønsker å undersøke nærmere via samtaler og potensielle intervju slik at man ikke ender opp med Maalen som vikartrener i et halvår.

Han har vist at han kan få til noe bra, han fortjener sjansen til å få en sesongoppkjøring til for å forsøke å snu dette å ta oss i riktig retning igjen. Men han bør på ingen måte være fredet ut 2026. Han må bruke tiden etter sesongslutt og frem mot starten av sesongoppkjøringen til å evaluere både seg selv, teamet og spillerne grundig. Finne ut hva skal til for å lykkes, hva mener de fungerer bra og hva er det som er det som gjør at ting ikke blir bra på banen? Så må klubben selvsagt også evaluere alt og alle etter sesongen minst like knallhardt.

Jeg hadde troen på Alfred da han ble ansatt, jeg hadde skikkelig troen i fjor høst og før denne sesongen og jeg har fortsatt troen på at han kan få til noe veldig bra med Rosenborg. Men jeg er på ingen måte like sikker. Hvis neste sesong starter like dårlig så må faktisk klubben vurdere hans stilling og om han er den riktige til å føre laget dit vi ønsker det for øyeblikket. Jeg tror Alfred kommer til å bli en god trener og jeg blir ikke overrasket om han blir en suksess i sin neste klubb OM han klarer å ta nødvendig lærdom fra denne jobben. Litt som Horneland kan man kanskje si.

Også bør Alfred være smartere i intervjusituasjoner. Jeg skjønner at han er oppgitt over det defensive når vi slipper inn to mål og generelt fremstår såpass lite solid defensivt som vi gjør, fordi det defensive er med på å skape grunnlag for det offensive. Utad så bør han derimot fokusere mer på det offensive når ting butter i mot, det er det Rosenborg-supportere vil høre. At man skal bli enda bedre til å score flere mål enn motstanderen, bedre på å skape flere og større sjanser, bedre på å spiller artig angrepsfotball også videre. Heter man Erik Hamrén og nesten ikke taper kamper samtidig som man vinner serien så slipper man kanskje unna med et slikt fokus, men ikke når ting ikke fungerer. Da skaper man bare mer negativt fokus mot seg selv og laget, fordi Rosenborgsupportere flest vil jo ikke høre om forsvarsspill, de vil høre om angrepsspill.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 18.10.2025 22:29    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker litt på hvordan vi spiller fotball under AJ og så tenker jeg litt på om det var planen fra starten av

Vi har jo et strategi dokument og et spillestils dokument etter hva jeg har forstått!! Eller hva har vi egentlig?
Jeg vil anta at ihvertfall spillestils dokumentet tar utgangspunkt i mester Eggens prinsipper for fotball.
Maalen var vel en av de som var med på det.
Så tenker jeg på om Dorsin og de som ledet trener ansettelsen virkelig la dette til grunn eller ønsket å legge det til grunn for valg av ny trener.?

AJ har fått forlenget kontrakten så da vil jeg anta at sport og styret mener vi er på ballen der og jobber med og på disse prinsippene fra dokumentet.

Da undres jeg litt på hvilke prinsipper de jobber etter i Glimt, for det kan umulig være de samme som oss??
Jeg trodde jo Glimt hadde tatt utgangspunkt i mester Eggens prinsipper og postulater. Ihvertfall ser det såpass likt ut at jeg kan tro de har gjort det..

Da må det bety at vi ikke gjør det og da lurer jeg på hva som står i det dokumentet rundt hvordan vi skal spille og fremstå på banen?

Er dette Dorsins dokument?
Er AJ da på merket med den litt defensive, litt kontrollerende, pragmatisk og lite gjennombruddshissige fotballen sin?

Jeg bare lurer
EHAa
Junior

PostPosted: 18.10.2025 22:37    Post subject: Reply with quote

Man kan sikkert si mye fint om AJ sin spillestil.

Men artig er den i hvert fall ikke. Og ikke angrepsvillig heller.

Det er ganske lett å fastslå.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 18.10.2025 22:45    Post subject: Reply with quote

@Waterfalls, godt å se et veloverveid og rett og slett et godt innlegg.
Mye oppgulp her om dagen både den ene og andre veien, men dette syns jeg personlig var veldig bra Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Sakshaug
Senior

PostPosted: 19.10.2025 08:50    Post subject: Reply with quote

Jeg synes artikkelen i NRK trekker fram viktige punkt hvorfor det er vanskeligere for Alfred i år enn i fjor. Slik jeg ser det, er Rosenborgs spillere individuelt mer jevn motstanderne enn noensinne. Nå som alle lag har fått anledning til å studere Alfred og finne ut hvordan man kan spille i mot Rosenborg, krever det at man enten fornyer seg, eller forbedrer seg så kraftig at det ikke har noe å si.

Jeg sitter igjen med følelsen av at Rosenborgs største utfordring anno 2025 er at motstanderne har blitt mye bedre siden 90-tyallet, og at metodene som fungerer er mye lettere å få tak i.

https://www.nrk.no/sport/...1.17617784
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 09:10    Post subject: Reply with quote

Vi har blitt en klubb hvor man sitter med god lønn og klapper hverandre på skuldrene og sier det er vanskelig å bli bedre. Skylder på motstandere spillersalg økonomi og dommeravgjørelser.

Eggen sto for det motsatte av dette. Og ville aldri funnet seg i påstander om at det ikke var mulig å bli bedre. Vi har gode rammer for klubben, underpresterer og spiller en fryktelig kjedelig fotball; og folk sitter i apati og tornerosesøvn og hevder at det slett ikke er så verst.
Bart1
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 11:41    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

1) Din jobb er trygg ut sesongen og du skal få starten av neste sesongen til å vise at du er riktig mann og at du klarer å snu dette.

2) Sesongen er uansett ødelagt sportslig, i resterende kamper vil vi at unge spillere fra eget akademi skal få spilletid nok til å vise seg frem å gjøre inntrykk. De trenger ikke starte, men de skal få spilletid slik at de får viktig erfaring, referanser og kanskje kan være viktige spillere i stallen neste sesong.

Samtidig bør klubben gi vår neste sportslig leder beskjed om å gjøre noen bakgrunnsundersøkelser og research på trenere slik at HVIS Alfred ikke viser seg å være riktig mann så har man en liste på 5-10 trenere som man ønsker å undersøke nærmere via samtaler og potensielle intervju slik at man ikke ender opp med Maalen som vikartrener i et halvår.

Han har vist at han kan få til noe bra, han fortjener sjansen til å få en sesongoppkjøring til for å forsøke å snu dette å ta oss i riktig retning igjen. Men han bør på ingen måte være fredet ut 2026. Han må bruke tiden etter sesongslutt og frem mot starten av sesongoppkjøringen til å evaluere både seg selv, teamet og spillerne grundig. Finne ut hva skal til for å lykkes, hva mener de fungerer bra og hva er det som er det som gjør at ting ikke blir bra på banen? Så må klubben selvsagt også evaluere alt og alle etter sesongen minst like knallhardt.

Jeg hadde troen på Alfred da han ble ansatt, jeg hadde skikkelig troen i fjor høst og før denne sesongen og jeg har fortsatt troen på at han kan få til noe veldig bra med Rosenborg. Men jeg er på ingen måte like sikker. Hvis neste sesong starter like dårlig så må faktisk klubben vurdere hans stilling og om han er den riktige til å føre laget dit vi ønsker det for øyeblikket. Jeg tror Alfred kommer til å bli en god trener og jeg blir ikke overrasket om han blir en suksess i sin neste klubb OM han klarer å ta nødvendig lærdom fra denne jobben. Litt som Horneland kan man kanskje si.

Også bør Alfred være smartere i intervjusituasjoner. Jeg skjønner at han er oppgitt over det defensive når vi slipper inn to mål og generelt fremstår såpass lite solid defensivt som vi gjør, fordi det defensive er med på å skape grunnlag for det offensive. Utad så bør han derimot fokusere mer på det offensive når ting butter i mot, det er det Rosenborg-supportere vil høre. At man skal bli enda bedre til å score flere mål enn motstanderen, bedre på å skape flere og større sjanser, bedre på å spiller artig angrepsfotball også videre. Heter man Erik Hamrén og nesten ikke taper kamper samtidig som man vinner serien så slipper man kanskje unna med et slikt fokus, men ikke når ting ikke fungerer. Da skaper man bare mer negativt fokus mot seg selv og laget, fordi Rosenborgsupportere flest vil jo ikke høre om forsvarsspill, de vil høre om angrepsspill.

Jeg skjønner tankegangen din og et bra innlegg, men jeg er delvis uenig med deg på noen punkter.

Å gi ham "starten av neste sesong" er bare halvhjertet. Det blokkerer hele oppkjøringen for en eventuell ny trener, og vi risikerer å havne i det samme rotet som før - uten plan og uten kontinuitet. Han vil med stor sannsynlighet feile når det gjelder dette kravet, da det er langt større sannsynlighet for at han vil levere omtrent det samme som han har gjort frem til nå. Når vi valgte å satse på AJ, så må vi faktisk gjøre det. Ikke "satse litt". Det vil si minimum 3/4 sesonger. Først da vil vi med sikkerhet kunne si om han var riktig mann for oss.

Når du sier at AJ har levert for svakt, bør man heller spørre: i forhold til hva? Han har levert omtrent det man realistisk kan forvente av en trener med hans CV. Problemet er ikke prestasjonene, men forventningene. Mange har drømt om at han skulle bli en ny Kjetil Knutsen - men det var aldri realistisk.

Når det gjelder intervjuer, der er jeg faktisk enig med deg - men på en annen måte. AJ har tidligere framstått så overbevisende at mange av oss fryktet en storklubb skulle kjøpe ham ut. Nå har han rett og slett skutt seg selv litt i foten, for det han sa den gangen har ikke blitt fulgt opp av resultater eller den strukturen han har lovet oss. Jeg vil heller høre at han er ærlig, tar selvkritikk og sier rett ut at ting ikke har gått som planlagt. Jeg vil høre hva han vil gjøre annerledes. Det gir troverdighet.

Han må få arbeidsro, bygge videre på systemet sitt og vise gradvis framgang. Evalueringen får tas etter sesongen. Det er den eneste logiske måten å drive klubb på hvis man faktisk ønsker stabilitet.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 11:51    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Jeg er helt enig. Johansson har beviselig vist hva han får til med dette systemet med riktige spillere tilgjengelig. Vi skal ikke undervurdere effekten det har hatt at vi har mista Tagseth, Broholm og Nypan. Vi var altså Norges klart beste lag fra mai i fjor og ut sesongen. Den spillestilen som la til rette for dette baserer seg i stor grad på frekvens. Her forstått som intensitet per tid offensivt og defensivt. Da var vi avhengig av Santeri, Tagseth, Nypan, Broholm og til dels Reitan-Sunde. Jeg tror ikke vi per dags dato har nok spillere med frekvens og teknikk til å få til dette.

Derfor vil jeg at vi kjører en hard resett umiddelbart. Vi må bruke de neste kampene, slik storklubber som rykker ned til OBOS bruker det året. Dyrke spillestil, talenter og spillere som evner å spille med den sukessoppskriften Johansson forfekter og har lyktes med gitt riktige spillertyper.

* Reitan-Sunde inn som høyreving. Jeg vil ha intensiteten hans på banen tross begrensede ballferdigheter. Tromsø-kampen i vår på Lerkendal er et eksempel på hva vi kan få.

* Jeg vil dyrke kombinasjonen Pereira, Bolkan, Ceide på venstre.

* Selnæs skal spilles i form på sentral tross lavere frekvens i spillet enn Tagseth hadde.

* Jeg vil ha Duris som høyre indreløper. Tror han kommer bedre på plass rettvendt i mellomrom. Virker å ha kapasiteten til å fungere begge veier også.

* Mikkel Ceide har utspilt sin rolle. For varierende i prestasjonene. Jeg vil dyrke Volden fremover. Det er fremtidig landslagsspiller.

* Vi må kjøpe spiss som kan jobbe sokkene av seg. Veton Berisha-type uten at det er han vi skal signere.

Tangvik
Witry, Volden, Nemcik, Pereira
Duris, Selnæs, Bolkan
Sunde, Dino, Ceide

Så skal Borgersen, Slørdal, Dahl, Mortensen og Sahsah ha mye spilletid utover.
Messi
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 13:29    Post subject: Reply with quote

Volden kommer ikke til å bli A-landslagspiller, han kommer til U21, men der stopper det. Selv om benken er full av juniorer, så er det ikke det samme som at de er gode nok, bare se på RBK2, som ikke dominerer på nivå 4.. Alle de du nevner hadde hatt godt av en utlånsperiode. Reitan Sunde holder ikke nivå heller. Duris er som Broholm, best som ving. I går hadde hverken Nemcik eller Mikkel noen god dag, men Mikkel var best av de to.

Jeg kan tenke meg 2 nye stoppere, en god spiss og en ny defensiv midtbanesjef, da Selnes er for mye syk og skadet. Ut med Fossum, Sæter,Zeidan i værtfall
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 14:54    Post subject: Reply with quote

Der Kaiser wrote:
waterfalls wrote:

Jeg er helt enig. Johansson har beviselig vist hva han får til med dette systemet med riktige spillere tilgjengelig. Vi skal ikke undervurdere effekten det har hatt at vi har mista Tagseth, Broholm og Nypan. Vi var altså Norges klart beste lag fra mai i fjor og ut sesongen. Den spillestilen som la til rette for dette baserer seg i stor grad på frekvens. Her forstått som intensitet per tid offensivt og defensivt. Da var vi avhengig av Santeri, Tagseth, Nypan, Broholm og til dels Reitan-Sunde. Jeg tror ikke vi per dags dato har nok spillere med frekvens og teknikk til å få til dette.

Derfor vil jeg at vi kjører en hard resett umiddelbart. Vi må bruke de neste kampene, slik storklubber som rykker ned til OBOS bruker det året. Dyrke spillestil, talenter og spillere som evner å spille med den sukessoppskriften Johansson forfekter og har lyktes med gitt riktige spillertyper.

* Reitan-Sunde inn som høyreving. Jeg vil ha intensiteten hans på banen tross begrensede ballferdigheter. Tromsø-kampen i vår på Lerkendal er et eksempel på hva vi kan få.

* Jeg vil dyrke kombinasjonen Pereira, Bolkan, Ceide på venstre.

* Selnæs skal spilles i form på sentral tross lavere frekvens i spillet enn Tagseth hadde.

* Jeg vil ha Duris som høyre indreløper. Tror han kommer bedre på plass rettvendt i mellomrom. Virker å ha kapasiteten til å fungere begge veier også.

* Mikkel Ceide har utspilt sin rolle. For varierende i prestasjonene. Jeg vil dyrke Volden fremover. Det er fremtidig landslagsspiller.

* Vi må kjøpe spiss som kan jobbe sokkene av seg. Veton Berisha-type uten at det er han vi skal signere.

Tangvik
Witry, Volden, Nemcik, Pereira
Duris, Selnæs, Bolkan
Sunde, Dino, Ceide

Så skal Borgersen, Slørdal, Dahl, Mortensen og Sahsah ha mye spilletid utover.

Da mai startet i fjor, sto vi med 10 poeng – Glimt hadde 13. Alle lagene foran oss økte faktisk avstanden utover sesongen. Derfor blir det litt merkelig å hevde at «vi var Norges klart beste lag fra mai og ut sesongen». Realiteten er at vi ikke var i nærheten av å ta inn forspranget, og at vi ble slått ut av cupen samtidig som Glimt spilte seg helt til semifinalen i Europa.

Påstanden om at vi var «klart best» stemmer rett og slett ikke. Den bidrar heller til å bygge opp en myte om at AJ var langt bedre enn resultatene viser. Ser man på poengfangsten – det eneste objektive målet – er det tydelig at det ikke stemmer.

Samtidig ser vi at lag som Tromsø, Glimt, Viking og Brann spiller med samme grunnidé i fotballen og har en klar struktur - nesten uavhengig av hvilke spillere som er ute. Forskjellen ligger i det kollektive, altså i det som virkelig skiller en god trener fra en dårlig en. AJ er ikke der - hvis man ser på fakta. Men, han kan komme dit. Antakelig ikke til neste år, men om han får mer tid enn det.

Utover det er jeg enig med deg – men la oss holde oss til fakta, ikke myter. AJ er så god som tabellen viser samt hva han klarer å få ut av det mannskapet han råder over. Her er Fredrikstad, Sandefjord, KFUM, Glimt, Brann, Viking og Tromsø bedre enn os.

Last edited by Bart1 on 19.10.2025 14:56; edited 1 time in total
Back to top
jfudh
Junior

PostPosted: 19.10.2025 14:55    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Og så til de som (av en eller annen årsak) har behov for å fortelle verden at de vurderer/ikke skal fornye sesongkortet sitt til neste sesong. Det må være det dummeste jeg noen gang har sett. Fotball er lidenskap og kjærlighet. Ikke for treneren eller spillerne, men for klubben. Skuffende å se at man lar en situasjon med dårligere sportslig nivå overgå følelsene. Det er ikke noe mer eller mindre frustrerende for noen, men det handler om å fortsatt være der. Ingen krever naiv optimisme. Møt opp på kamper. Støtt klubben. Støtt laget. Selv om det ser bekmørkt ut, så skal vi forholde oss ydmyke til hvor vi faktisk er. Finnes store klubber både nasjonalt og internasjonalt som har falt langt dypere enn hva vi har gjort. Vi ønsker oss selvfølgelig tilbake i toppen, men den veien kan bli fryktelig mye lengre enn den er i dag. Å «bidra» til et halvfullt Lerkendal kommer i alle fall ikke til å gjøre den sportslige situasjonen noe bedre.

Jeg tror det er lurt med forskjellige synspunkter på forumet, også fra de som er ihuga RBK-supportere, men som begynner å gå lei av å dra på Lerkendal og kjede seg og være frustrert i to timer. Jeg tror det er en ganske stor gruppe. Den bør representeres her.

Det er Johansson som er den soleklart viktigste variabelen for at vi spiller den fotballen vi gjør, i hvert fall etter halvannet år som trener. At folk forsvinner pga. den kjedelige fotballen som spilles er en variabel man må ta hensyn til i trenerdiskusjonen.

Det har også vært innstillingen min i alle de årene det har gått trått at man holder ut, man møter opp, man støtter klubben uansett. Forskjellen nå fra tidligere er at det hele virker litt håpløst og innadvendt. Johansson virker liksom ikke å ha fokus på rett sted, det virker ikke egentlig som han vil samme sted som oss. Både på banen og i intervjuer virker det som fokuset er andre steder, gjerne på forsvarsspill og kontroll - presse høyt, drepe angrepsspillet til motstander, og så, vel, ja hva skal vi når vi får ballen egentlig? Og da begynner man etter hvert å tenke “han får nå bare holde på, men jeg gidder ikke dette så veldig mye lenger”. Og jeg tror det er mange i samme båt.

Jeg håper det snur og at det igjen finnes grunner til håp, som igjen gjør at man drar på Lerkendal, enten med Johansson ved roret, eller med en ny trener.
Back to top
Svartogkvit
Junior

PostPosted: 19.10.2025 15:45    Post subject: Reply with quote

"Vi må bli bedre til å forsvare egen boks. Vi må følge løp og bli tøffere i duellene".

Dette har vært mantra det siste halvåret - og det er litt rart synes jeg. Var det ikke nettopp dette de fikk på plass etter våren i fjor? Før spillet begynte å svinge ordentlig i fjor var det forsvarsspillet som sviktet. Vi lakk som ei sil, og mange poeng gikk tapt i sluttminuttene eller på overtid. Vi ledet for eksempel 2-0 borte mot TIL, men presterte å tape 3-2. Hvorfor? Jo, vi var for enkle å score på. Målene rant inn, borte mot Viking, Brann og S08 - for å nevne noen. Men - denne barnesykdommen ble vi da kurert mot. På høsten var det bortimot umulig å score på oss, og dette tok vi med oss inn i våren 25. Det var jo DET som ble trukket frem som det positive med RBK anno 2025. Det var umulig å score på oss. Og det er tross alt et utmerket utgangspunkt for å få på plass et offensivt spill, når vi er solide og trygge bakover.

Så hva skjedde? Jo, vi mistet viktige spillere, noe som kan forklare at angrepsspillet led. Men - forsvaret består jo av de samme folka! I tillegg har vi forsterket oss med Witry. Men likevel rykker vi tilbake til start og må igjen (over et år senere) IGJEN begynne å jobbe med det mest elementære i forsvarsarbeidet!? Hva er grunnen til dette? Har spillerne blitt dårligere? Har motstandene blitt så mye bedre? Kan det være at hele laget (spesielt midtbanen) gjør en dårligere defensiv jobb, og at det bidrar til at arbeidsforholdene der bak har blitt dårligere? Se på Nemcik. Han er jo bare en skygge av seg selv. Skremmende!
Back to top
Bonnien
Senior

PostPosted: 19.10.2025 16:47    Post subject: Reply with quote

Jeg blir mest skremt over de som roper på Sunde, Volden og Mikkel Ceide. De finnes ikke gode nok for RBK.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 18:32    Post subject: Reply with quote

På et gråsteinlag så ser spillerne ut som gråstein. På et samspilt lag så blomstrer Nordli, Witry, Ceide, Santeri og flere og blir solgt for gode penger.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 21:03    Post subject: Reply with quote

Nå er vi bak Sandefjord og Vif og Kfum jakter hakk i hæl.
Hva skal man si, man blir litt målløs og føler det meste er sakt om situasjonen, team AJ.

Vi ansetter den ene treneren etter den andre med totalt forskjellige filosofi fra den andre. Alt blir bare tull og tøys og spiller tropper må endres.
Noen forsvarer ansettelsen helt til vi er nær bunnstriden og andre vil ha et bytte. Resultater og spill fortsetter å være begredelig

Hvorfor, hvorfor, hvorfor kan vi ikke ansette noen som forstår hvorfor RBK og Norge og Glimt erobrer verden....

Jeg forstår det bare ikke
Neeskens
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 21:28    Post subject: Reply with quote

Maalen fikk 7 mnd til å snu kælkinga til Rekdal.
Nå får AJ wonder kid 2 år på negativ nedadgående trend. 30 mål.. e det mulig. 30 mål... Ink straffer e det mulig i RBk.
Blir bare trist egentlig
waterfalls
Veteran

PostPosted: 19.10.2025 21:33    Post subject: Reply with quote

Neste trener kommer nok ikke til å ha en filosofi som er veldig ulik Alfred sin, men mulig vedkommende kommer til å jobbe med å få den til å sitte på en annen måte. Husk at Alfred er første trener ansatt etter at man fikk landet et nytt strategidokument. Det er ingen garantier for hva styret finner på uansett selvsagt, men det ligger visse kriterier man skal se etter i ny trener i den planen slik at man unngår disse store endringene i filosofi for hver trener som ansettes. Helt likt blir det uansett ikke.

Alfred har vist både med FCK sitt juniorlag og i fjor høst at han ønsker mye mer offensiv og underholdende fotball enn det vi har sett i 2025. Jeg tror bare han ønsker å få det defensive til å sitte mye bedre slik at vi 1) har større sjanse til å nå ligaspill i e-cup når vi har muligheten til det og 2) at han også ser at det er uholdbart å slippe inn så mange mål og ikke minst enkle mål som vi tross alt gjør. Den defensive usikkerheten som er i laget må fikses, for hvis det er slik at vi aldri klarer å holde på ledelser eller ikke vet om det faktisk er godt nok å score 2-3 mål så er det et stort problem. Vi kan ikke basere oss på å måtte score 3-4 mål hver kamp for å kunne føle oss trygge på seier.

Dette har jo godt utover det offensive i tillegg fordi fokuset har blitt på at vi må bli mer solid defensivt, noe som ikke er feil. Men når vi ikke klarer å bli bedre defensivt så blir alt bare enda verre selvsagt fordi vi slipper inn mål, vi scorer ikke nok mål og vi klarer ikke vinne kamper. I tillegg er vi kjedelig å se på fordi vi spiller dårlig.
Back to top
Frank1
Proff

PostPosted: 19.10.2025 22:10    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Nå er vi bak Sandefjord og Vif og Kfum jakter hakk i hæl.
Hva skal man si, man blir litt målløs og føler det meste er sakt om situasjonen, team AJ.

Vi ansetter den ene treneren etter den andre med totalt forskjellige filosofi fra den andre. Alt blir bare tull og tøys og spiller tropper må endres.
Noen forsvarer ansettelsen helt til vi er nær bunnstriden og andre vil ha et bytte. Resultater og spill fortsetter å være begredelig

Hvorfor, hvorfor, hvorfor kan vi ikke ansette noen som forstår hvorfor RBK og Norge og Glimt erobrer verden....

Jeg forstår det bare ikke

Det er faktisk så svakt det RBK leverer at det ikke er noen bombe om man havner på nedre halvdel av tabellen når sesongen er over, helt krise selvfølgelig
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 87, 88, 89
Page 89 of 89

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb