View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Haugen Veteran

|
Posted: 16.03.2007 14:55 Post subject: |
|
|
Utspekulert overskrift på TV2-txt idag: Iversen truer med å legge opp. Selvfølgelig var det snakk om skiløperen Trond Iversen. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 21.03.2007 20:45 Post subject: |
|
|
Godt å se at Iversen ikke starter landskampen. Omtrent det siste RBK trenger nå er en skade på ham. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.04.2007 15:55 Post subject: |
|
|
Quote: | Rosenborg-toppscorer Steffen Iversen har slitt med vond rygg og sykdom i vår og vinter. På dagens RBK-trening tråkket han over og fullførte bare én tredel av økta.
- Steffen tråkket over og skaden blir vurdert igjen på fredag. Det var et lett overtråkk, vi regner med at det går bra i forhold til seriestarten, sier RBKs fysiske trener Siri Marte Hollekim til Dagbladet.no. |
Perfekt timing med tanke på hvor lenge det er til seriestart, og at Kone er ute..
Basma dro også på seg en strekk som sannsynligvis gjør han uaktuell til serieåpningen i følge Dagbladet _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 03.04.2007 16:16 Post subject: |
|
|
Tipper den er like alvorlig som skaden til Per. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 03.04.2007 17:16 Post subject: |
|
|
Ville jo vært litt for typisk at vi har to gode midtspisser som er skadet i serieåpningen da. Håper vi bruker Braaten som midtspiss, jeg foretrekker å rokere så lite som mulig i den fasen vi er i nå. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 03.04.2007 17:21 Post subject: |
|
|
Regner med Steffen stiller til start mot Viking på mandag, men Basma spiller nok tvilsomt. Mener uansett at Lago har levert solid i de to siste treningskampene, så det skal ikke være noe problem. |
|
Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 03.04.2007 17:29 Post subject: |
|
|
Braaten gjorde jo en bra innsats mot aafk, så er ikke verdens undergang om Iversen er ute på mandag. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.04.2007 11:29 Post subject: |
|
|
Siden den gode hodespilleren returnerte fra engelsk fotball for fire år siden, har han vært mye sjeldnere skadet enn han var tidligere i karrieren.
- Dette henger nok litt sammen med at vi spiller færre kamper her i Norge. I engelsk fotball finnes det dessuten idioter som går inn for å skade folk. Idioter er det ikke så mange av i Tippeligaen. Faktisk kan jeg ikke komme på noen, forklarer Iversen.
- Kan den bedrede skadesituasjonen din også ha noe med at du spiller på en litt annen måte?
- Ja, det tror jeg. Det er naturlig at jeg spiller litt annerledes nå enn jeg gjorde før. Dette har med erfaring å gjøre. Riktignok går jeg fortsatt til i duellene når det lukter mål. Men erfaringen gjør at jeg havner i færre situasjoner der jeg kan bli skadet, tror angriperen.
Les mer: - Mange gode spisser i Norge |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.04.2007 12:09 Post subject: |
|
|
En liten digresjon: I artiklen 2mas refererer til rangerer Arne Sandstø i Odd Yssouf Kone som norges beste spiss, og Stig Inge Bjørnebye har han på 3. plass. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.04.2007 12:22 Post subject: |
|
|
David Nielsen  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 14.04.2007 12:52 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | En liten digresjon: I artiklen 2mas refererer til rangerer Arne Sandstø i Odd Yssouf Kone som norges beste spiss, og Stig Inge Bjørnebye har han på 3. plass. |
Jeg klarer ikke helt unngå å se på Sandstø som litt av en nisse, men vi får krysse fingra for at han veit hva han snakker om denne genagen =) _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.04.2007 15:25 Post subject: |
|
|
Når to av trenerene i tippeøigaen har han på topp tre, tyder det på at han har gjort seg bemerket. Men nok om det i denne tråden! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.04.2007 00:28 Post subject: |
|
|
Iversen har absolutt sine lyse øyeblikk:
Quote: | Etter 1-1 i Stavanger i forrige serierunde ble det av flere satt spørsmålstegn ved Steffen Iversens form. Ivers selv mener kommentarene hadde uteblitt hadde han scoret mot Viking.
- Dersom jeg hadde satt to sjanser der slik som jeg gjør i dag hadde nok overskriftene blitt annerledes, tror Iversen. |
No shit, Sherlok?
Hentet fra adressa.no.
Forøvrig godt å se Iversen tilbake i skåringsform i dag. Han skårer på de to måtene han er blandt de beste i Norge på; heading og iskald avslutning med foten. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
espen Junior
|
Posted: 16.04.2007 11:06 Post subject: |
|
|
Steffen er best på hodet, med foten og har allerede bevist at han har "skills" når det kommer til mageavslutninger.
Joda, komplett spiss vi har... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.04.2007 08:54 Post subject: |
|
|
- Steffen et problem for RBK
Journalister er en gjeng med tullinger, alle er jo i sin fulle rett i å ikke stille opp for media. Typisk journalister å bli fornærma for det. TV2 har ingenting å klage over, de får jo t.o.m. intervjue trenerne under kampen, utrolig at klubbene aksepterer det.
"- Vi forventer ikke å eie noen med hud og hår og kropp og sjel selv om vi har betalt én milliard, men er opptatt av at vi behandler hverandre med gjensidig respekt"
Haha, spillerne er jo klar over at journalistene klipper og vinkler ting for at det skal fremstå mest mulig konfliktfylt. Er det å vise "respekt"?
(sorry, men dette innlegget hører kanskje hjemme under en annen tråd) |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 25.04.2007 09:19 Post subject: |
|
|
Steffen et problem for TV2, er vel det riktige. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 25.04.2007 09:30 Post subject: |
|
|
Så sant, så sant Haugen. TV2 har ødelagt fotballen, de har ett makkverk av noen TV sendinger. Nå sutrer de fordi Iversen driter i dem, haha!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 25.04.2007 10:14 Post subject: |
|
|
Forza Ivers - flott at noen tør si nei til den måten TV2 monopoliserer og tabloidiserer fotballen på. Trist med Adressa også, som begjærlig griper tak i hver eneste lille mulighet til å skrive noe dritt om RBK. Dekningen hos Kroksæter & co er så ensidig negativ at det åpenbart ligger en agenda bak. Fuck'em, Ivers! |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 25.04.2007 10:15 Post subject: |
|
|
TV2 er en patetisk kanal som stort sett er på brakka når det går litt i motbakke. Er ikke maken på hvordan de fremstiller Brann positivt til enhver tid. Håper Ivers og resten av Rosenborg spillerne driter i å stille opp til intervju med Branns egen lokal tv. |
|
Back to top |
|
 |
retro Junior
|
Posted: 25.04.2007 10:21 Post subject: |
|
|
En stor del av det som diskuteres på dette forumet er basert på informasjon fra media, og jeg personlig synes fotballen hadde blitt langt fattigere uten spillerintervjuer og alt det vi nå kan lese om rundt kampene. Selv om spillet i seg selv selvfølgelig skal være i fokus og på et vis tale for seg selv.
Det blir også litt for naivt å ikke se at det er et gjensidig forhold mellom media og fotballklubbene som må baseres på respekt. Journalistene er også på jobb, og det stilles ikke enorme krav til spillerne om å være tilgjengelige hele tida. (Det gjør det derimot til en rekke andre mennesker i profilerte jobber, som tjener langt mindre...)Klubbene tjener enormt på den oppmerksomheten media gir dem, og Steffen er en av RBK sine fremste ambassadører (eller burde være det...) som kan være med å skape blæst og goodwill rundt klubben, som igjen fører til økt oppslutning blant supportere og penger i kassa. Det er jo alle tjent med.
"Alle er i sin fulle rett til å ikke stille opp for media", skriver du Henning, men problemet med Steffen er at han ofte sier han skal stille opp, for så å ikke møte. Det er respektløst ovenfor de det går utover, og det er ofte snakk om store pengesummer som går tapt.
Mulig jeg blir litt ekstra frustrert fordi jeg har førstehåndserfaring med å vente på en Steffen som har forduftet...  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.04.2007 10:39 Post subject: |
|
|
At Iversen ikke dukker opp på avtalte møter er noe helt annet enn hans rett til ikke å stille opp på ethvert intervju etter kamp. Tv2s frustrasjon gjelder at Iversen ikke gidder stille opp etter å ha spilt en dårlig kamp.
Godt mulig at både spillere og klubber kan tjene på stille opp på mye rart, men det er fullstendig opp til spillerne og klubbene å avgjøre dette selv. Det som irriterer meg er at mange journalister ser ut til å tro at resten av verden skal stå på pinne for dem 24-7. Kravet til å stille opp bør forøvrig være avhengig av hvor viktig jobb en person har, ikke lønna slik som du ser ut til å mene. |
|
Back to top |
|
 |
retro Junior
|
Posted: 25.04.2007 10:58 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at TV2 ikke kan skrike opp hvis Steffen ikke gidder å snakke med dem en gang, men som det sto i Adressa i dag (papirutgaven, har ikke lest nett) så handler det mer om at avtaler stadig blir brutt, og at Steffen nå har nektet å snakke med pressen over flere dager. Det er noe annet enn å ha en dårlig dag på jobben. Og jeg tror både TV2 og Adressa sier i fra fordi begeret er fullt, ikke på grunn av en avvisning.
Jeg mener heller ikke at de som tjener mest nødvendigvis er mere pliktig til å stille opp, men det å være profesjonell fotballspiller medfører et enormt press både sportslig sett og i forhold til det å være i medias søkelys, og det gjenspeiles i lønna.
Mitt poeng er at det er i RBK sin interesse at Steffen stiller opp, og jeg synes det blir litt barnslig å dra den at alle journalister er fæle og fotballspillerne er i sin rett til å drite i dem. Det går først og fremst utover klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 25.04.2007 11:02 Post subject: |
|
|
Hvordan i svarte går det utover klubben? |
|
Back to top |
|
 |
retro Junior
|
Posted: 25.04.2007 11:04 Post subject: |
|
|
Leste nettutgaven av saken nå, og den manglet endel av det som ble tatt opp i papir-utgaven. Mener fortsatt det jeg skrev ovenfor, men beklager at jeg ikke sjekka nettet først siden det var den linken du la ut... |
|
Back to top |
|
 |
retro Junior
|
Posted: 25.04.2007 11:08 Post subject: |
|
|
Haugen wrote: | Hvordan i svarte går det utover klubben? |
Vet ikke hvordan jeg quoter fra to innlegg, men dette skrev jeg lenger oppe:
"Klubbene tjener enormt på den oppmerksomheten media gir dem, og Steffen er en av RBK sine fremste ambassadører (eller burde være det...) som kan være med å skape blæst og goodwill rundt klubben, som igjen fører til økt oppslutning blant supportere og penger i kassa. Det er jo alle tjent med. " |
|
Back to top |
|
 |
|