English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2025
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 03.09.2025 23:36    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi får se hvordan det går.

Skal vi vedde på hvor mange av disse er Rosenborgspillere også i det sesongen avsluttes?

Jeg er villig på å vedde veldig mye på at alle disse spiller i Rosenborg ut sesongen, du vinner hvis en av disse forsvinner. Har du forslag til hva vi skal vedde?

Eller tør du ikke stå inne for det du påstår. Siden du ikke har spesifisert hvilken Ceïde du snakker om så kan vi godt ta med begge, altså fem spillere. Hvis en av fem forsvinner vinner du.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran

PostPosted: 05.09.2025 11:38    Post subject: Reply with quote

https://www.nrk.no/sport/...1.17555300

Det norske landslaget klager på ballhenterne på landskamer. Akkurat dette er noe som har irritert meg grønn på lerkendal i en årrekke, og noe som klubben burde tatt tak i for lenge siden. Taper mange minutter spilletid pr. kamp, og antakeling noen poeng pr. sesong, på at vi skal bruke jenter og gutter i 12-14 årsalderen som ballhentere.Som det fremgår av artikkelen har BG allerede gjort dette grepet, og ser man på ligaer i utlandet har jo alle lag ballhentere som vet hva de holder på med.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 05.09.2025 16:11    Post subject: Reply with quote

Jeg adresserte det for noen uker siden. Dette er viktig og nivået på Lerkendal er for dårlig.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 08:15    Post subject: Reply with quote

Prosjekt AJ vil Aldri føre RBK til topps i ES eller gi suksess ute i Europa. Det er min mening.
Akkuratt nå ser det ut til å gi 4 plasser, ute av cup tidlig og ute av Europa før det har begynt
At ikke flere ser at det vi holder på med ikke er rett det er merkelig for meg
Uten Ceide hadde vi garantert vært blant de siste i år

Jeg kan ikke alt om kontraktene i RBK med de jeg nevnte vil være attraktive for andre.
Macha
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 08:20    Post subject: Reply with quote

Er det ekko her?
Back to top
Emilie
Junior

PostPosted: 06.09.2025 10:29    Post subject: Reply with quote

Nå har jeg lurket dette forumet, fulgt med på dere og lest nesten alt dere har skrevet i flere år, og føler at jeg kjenner mange av dere, selv om jeg aldri har skrevet noe før. Nå har jeg imidlertid kommet til et punkt hvor jeg ikke lenger klarer å holde kjeft.

Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Ronster
Junior

PostPosted: 06.09.2025 11:12    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Prosjekt AJ vil Aldri føre RBK til topps i ES eller gi suksess ute i Europa. Det er min mening.
Akkuratt nå ser det ut til å gi 4 plasser, ute av cup tidlig og ute av Europa før det har begynt
At ikke flere ser at det vi holder på med ikke er rett det er merkelig for meg
Uten Ceide hadde vi garantert vært blant de siste i år

Jeg kan ikke alt om kontraktene i RBK med de jeg nevnte vil være attraktive for andre.

INGEN trener som er realistisk for RBK vil føre oss til topp i ES eller til suksess i Europa gitt de økonomiske forutsetningene til klubben i konkurranse med Glimt. Her må det bygges stein for stein over tid, og AJ har såvidt startet sammen med nytt styre. Du får følge med litt, lære litt og forstå litt før du sitter her og klager
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 11:30    Post subject: Reply with quote

Emilie wrote:
Nå har jeg lurket dette forumet, fulgt med på dere og lest nesten alt dere har skrevet i flere år, og føler at jeg kjenner mange av dere, selv om jeg aldri har skrevet noe før. Nå har jeg imidlertid kommet til et punkt hvor jeg ikke lenger klarer å holde kjeft.

Lengste premenstruelle perioden noensinne tror jeg, 4-5 år ish
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 13:28    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det har blitt jobbet godt med stallsammensetningen i det siste. Vi har to høyrebacker,to venstrebacker, 4 midtstoppere, 5 midtbanespillere, 5 vinger, to spisser. Ting ligger godt tilrette for å nå høyne kvaliteten gradvis.

Ikke lett å finne men en veldig god spiss hadde gjort seg og en kvalitetsmidtbanespiller. Mike Jensen og Tengstedt:)
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 13:35    Post subject: Reply with quote

En spiss ala Tengstedt dukker ikke opp hvert år…
Det var et fantastisk scoop.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 13:53    Post subject: Reply with quote

Jepp. Enig i det. Poenget var at vi trenger en bedre spiss. Dino har vært god i det siste, men tynt med bare han. Mike Jensen type som er terrier men litt bedre med ball en de andre vi har for øyeblikket hadde også vært snasent. Ikke lett å finne det heller

Poenget mitt var ett jeg synes det har blitt ryddet godt i stallen slik at ett par kvalitetsigneringer inn kunne utgjort veldig mye.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 15:11    Post subject: Reply with quote

Emilie wrote:

Velkommen! Godt med nye fjes.

Når det gjelder Neeskens og co. Det er enkelte her med hakk i plata og kun et formål: Bruke enhver tråd som såpeboks for å gjenta de samme generelle klagene. Uansett hvor malplassert eller kjedelig det er å høre på for oss andre.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 06.09.2025 15:19    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Jeg synes det har blitt jobbet godt med stallsammensetningen i det siste. Vi har to høyrebacker,to venstrebacker, 4 midtstoppere, 5 midtbanespillere, 5 vinger, to spisser. Ting ligger godt tilrette for å nå høyne kvaliteten gradvis.

Ikke lett å finne men en veldig god spiss hadde gjort seg og en kvalitetsmidtbanespiller. Mike Jensen og Tengstedt:)

Enig med vurderingene.

Jeg tror nok Dorsin og AJ hadde håpet på mer fra Fossum og at han ikke har levert, så nå spiller vi med Santi som er en 6-er i en indreløperrolle og Santi sine ferdigheter er 80% defensive og 20% offfensive. Så han lever ikke helt opp til hva vi ønsker fra en indreløper i RBK. Men han gjør det jo ok med de instruksene han får.

Vi har vel 1,5 spiss nå. Så spent på å se hva de drar opp av hatten til vinteren. Tengstedt er drømmescenarioet selvfølgelig, men bare en frisk Sæter hadde gjort seg. Vi trenger ihvertfall en spiss som kan gi Dino real konkurranse. Og også for dybde i stallen.
Back to top
Svartogkvit
Junior

PostPosted: 13.09.2025 12:23    Post subject: Reply with quote

Er det for sent?

Jeg er optimist av natur, så det er ikke min hensikt å fylle lerretet med svartmaling. Men - jeg sitter med en uggen fornemmelse av at vi er for sent ute. Jeg tenker på restaureringen av RBK med mål om å bli best i Norge, igjen.

Bare så det er nevnt, jeg har trua på Alfred, ny strategi og alle gode ting som er gjort de siste par åra. Men, jeg er redd for at gulltoget har gått, og at vi ikke klarer å ta det igjen, i hvert fall ikke med det første. Jeg klarer lett å se for meg at vi kan bli et medaljelag som konkurrerer jevnt med Viking, Brann (og Molde) allerede neste år. Sølv har jeg trua på. Men gull, det ser jeg ikke for meg. Ikke med det forspranget påskekyllingene fra Bodø har fått - økonomisk og sportslig.

HÃ¥per jeg tar feil.
Back to top
apekatt
Senior

PostPosted: 13.09.2025 14:09    Post subject: Reply with quote

Svartogkvit wrote:
Er det for sent?

Snu på det da. Det var vel det alle andre supporterne sa under vår storhetstid også. Både med Glimt og oss så ser man hva som kan skje når trenere og stab kan jobbe i fred og bygge lag og strategi over flerfoldige sesonger.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 13.09.2025 14:30    Post subject: Reply with quote

Uansett hvor mye penger de karrer til seg nå så er jeg 100% sikker på at den dagen Knutsen går ut dørene så er BG i beste fall en middelhavsfarer ett år eller to senere. Desidert en av tidenes norske trenere som vil bli fristet av titalls millioner i utlandet om kort tid.
machiavelli
Veteran

PostPosted: 13.09.2025 15:19    Post subject: Reply with quote

Svartogkvit wrote:
Sølv har jeg trua på. Men gull, det ser jeg ikke for meg. Ikke med det forspranget påskekyllingene fra Bodø har fått - økonomisk og sportslig.

HÃ¥per jeg tar feil.

Det var Brann selv som snublet på målstreken ifjor. Viking var a-poeng med de foran denne runden. Det er på ingen måte umulig, selv om det er utfordrende.

Bodø/Glimt er helt absurd gode, men de har en gullgenerasjon nå og de har Kjetil Knutsen. Og de skal investere ekstremt mye penger i et stadion.

Jeg tipper at de ikke kommer til å drive over evne og vil sørge for at de har EK i klubben i tilfelle det går skeis med byggingen.

Og den dagen KK går til utlandet som andre har nevnt, så mister de mye av den sharpnessen som gjør at de er et nivå over alle andre.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 13.09.2025 17:15    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å konkludere helt med at det er for sent, men pengene i europa nå er begynt å bli latterlige. Vi har lenge hatt en fordel av å være den klubben i eliteserien med størst tilskuerappell (nå i hard konkuranse med brann) og også sponsorinntekter. Dette har gjort at det har vært en slags automatikk i at vi, over tid, kom til å karre oss tilbake i toppen igjen.

Nå, med introduksjonen av ECL (som irriterende nok kom helt samtidig med B/G sitt første seriegull...) er man omtrent garantert gruppespill i europa om man først vinner eliteserien. Uten dette hadde ikke B/G vært i europa-spill de to første årene de vant eliteserien, og jeg tror de ville hatt en helt annen historie og utvikling, men nok om det. Dette fører til ganske mye penger og rankingpoeng i Europa, som gjør at man havner i en slags positiv feedback loop som gjør at det bare blir mer penger og enklere å kvalifisere seg til gruppespill.

Eneste utjevnende faktor akkurat nå er at også andreplass i eliteserien går inn i CL-kvalik (men da ikke champions path, så det blir en del vanskeligere), men like fullt en ganske lett vei inn i et gruppespill. Førsteplassen tror jeg Glimt har jerngrep på, i fjor var muligheten til å vippe de av pinnen. Nå investeres det så voldsomt der borte at jeg tror det blir noen sesonger til neste gang.

Det verste er at de ligger an til å gå rett inn i et CL-gruppespill dersom de bare vinner ligaen i år, og om det første skulle skje tror jeg det blir lenge til noen andre vinner ES.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 13.09.2025 17:57    Post subject: Reply with quote

Om Viking vinner mot KFUM i morgen, er de likt med Glimt med like mange kamper spilt.
Vil ikke kalle det et jerngrep, akkurat.
Viking har dessuten stort sett enkel motstand igjen, og kan fokusere på ligaen.

Hvis Viking gjør jobben, og Rosenborg mot all formodning skulle klare å krige seg til ett poeng mot Glimt på hjemmebane, så er jo siddisene to poeng foran allerede etter neste serierunde.

Så det vil ikke være en enorm bombe om Viking vinner serien, og rasker med seg mange UEFA-millioner neste høst.

Imens kan vi trøste oss med ledelsens ord om at "utvikling ikke er lineært".

(Kanskje blir det vår tur igjen når vi får ha nøyaktig samme tropp over så mange år at de klarer å skape relasjoner med hverandre og drøye tid helt synkront.)
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 15.09.2025 16:51    Post subject: Reply with quote

Tør å påstå at vi har en klubbledelse som fint har ødelagt høstsesongen på egen hånd. Vi hentet i siste liten Duris som ving, men selv om han slår til så kan det fort være for sent til å sikre 4.plassen. Vi har 10 kamper igjen og 30 poeng å spille for. Klarer vi 20 så tror jeg vi kan gå forbi Tromsø. Vinner vi "hengekampen", så er Tromsø på 4. kun 3 poeng foran.
Back to top
Lord Oakley
Veteran

PostPosted: 15.09.2025 17:20    Post subject: Reply with quote

Vi har igjen både Tromsø og Brann, så dette er helt opp til oss selv. Brann kommer til å tape poeng når Europa setter igang..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.09.2025 18:06    Post subject: Reply with quote

Johansson brukte fjoråret til å si at laget skulle bli bedre til å unngå gule kort. Tallenes dom sier likevel noe annet. Rosenborg står med 45 gule kort etter 22 serierunder – bare Molde har flere i årets Eliteserien.

Rosenborgs hovedtrener er krystallklar på at dette må skjerpes inn.

– Den biten har vi ikke klart å utvikle. Vi må bli bedre.

(...)

– Får du gult kort for å klage på dommeren, så skal du i utgangspunktet bare stille [sic]. Får du gult kort fordi du står feil i restforsvaret sånn at du må lage et frispark, da er det noe taktikk og individuell feedback å bli bedre på. Det har jeg ikke analysert og undersøkt godt nok til å gi et godt og presist svar.

Les mer: Dette irriterer RBK-treneren kraftig: – Pissirriterende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
FormerlySlaves
Junior

PostPosted: 28.09.2025 09:11    Post subject: Reply with quote

Santi og Emil som må sone hvis et til nå. Noen av kortene føler jeg er feildømt, men alt for mange har pådratt seg unødvendige kort.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 28.09.2025 13:46    Post subject: Reply with quote

Dette med kortene RBK og Molde har mottatt i år er ekstremt. Lagene ligger som nr 10 og 11 av 16 lag i antall frispark pr kamp. Gule kort Molde nr 1 og RBK nr 2. Molde ligger i tillegg som nr 1 på røde kort.

Lag som VIF, TIL og Viking slipper billigere unna.

Statistikken til fotmob underbygger at, det er lettest å dra opp kort til Molde, RBK og KR. Sund i forhold til antall forseelser. Kortene ligger tryggest i lommen i forhold til antall forseelser for VIF, TIL og Viking.

Kilde: https://www.fotmob.com/nb...rien/teams
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 28.09.2025 14:26    Post subject: Reply with quote

Den statisikken sier vel ikke mye om hvor mange gule kort som kommer av usportslige ting vel? Hadde vært interessant å se hvordan vi ligger der, jeg har en følelse av at veldig mange av våre gule kort er helt unødvendige.

Ellers kan en spillestil med høyt og aggressivt press gi slike utslag. I Eliteserien er tommelfingelregelen av hvis en motsatnder faller i bakken, så er det frispark. Og etter 2 frispark, blir det gult kort på neste frispark. Norske dommere ødelegger serien, og det lave dommernivået (evt de tåpelige retningslinjene det dømmes etter) blir veldig tydelig når man sammenligner med internasjonal fotball.

Det ble sagt at vi trenger VAR for å være konkurransedyktige internasjonalt (både spillere og dommere). Da finner jeg det ironisk at den samme dommerstanden legger seg på ei linje som er nærmere basketball enn internasjonal fotball når det gjelder kroppskontakt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
Page 24 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb