View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 30.07.2025 11:55 Post subject: |
|
|
Er ikke mye som skal til. Eksempelvis Helland var jo en one-trick pony og det funket ganske bra. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 30.07.2025 12:07 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Syntes fortsatt han er en veldig god vingbackkandidat.
Trenger ikke ekstreme en mot en ferdigheter, kun masse fart og energi til å overlappe konstant.
Han har intensitet i press og arbeidsvilje, sett ham på trening av defensiv posisjonering og la ham spille back. (Vet vi har for få vinger nå, men tror potensialet hans er større som back når vi får flere) |
Helt klart. PÃ¥ sikt er det ingen tvil om at der som vingback han har fremtiden sin. Han minner meg litt om Christian Gamboa , liten og rask. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 30.07.2025 12:11 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Ja. En 19 år gammel som har dårlig teknikk får ikke på magisk vis plutselig god teknikk av å få spilletid.
Men Jesper har andre ferdigheter som gjør at han fortjener spilletid. Men han er nok for begrenset til å være førstevalg på lang sikt. |
Mulig jeg husker jeg feil, men var ikke JRS kjent som en tekniker å driblefant da han først hospiterte for a-laget? Isåfall kan det jo være at teknikken er der men at han trenger litt tid på å finne roen på seniornivå _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 30.07.2025 12:27 Post subject: |
|
|
Det er stor forskjell på å være 14-16 og driblefsnt til eliteserien.
Den største utfordringen hans er nok størrelsen og ergo fart og kraft.
Men hadde alle andre jobbet som ham hadde vi vunnet eliteserien.
Han gjør en viktig jobb som første forsvarer og dekker mye rom defensiv. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
gnU .S Junior
|
Posted: 15.08.2025 00:00 Post subject: |
|
|
Virkelig løsnet offensivt de siste kampene. Bra timing! |
|
Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 15.08.2025 00:12 Post subject: |
|
|
Intensiteten i spillet hans er enorm, samt meget gode basisferdigheter. Mangler å gå av person så blir han en klassespiller. Jeg mener likevel RBK MÅ ha en høyreving som kan gå av folk slik vi kan veksle å angripe mellom høyre og venstre, og dersom motstander etterlater seg rom i midten.
Sunde som høyre vingback hadde vært supert. Det er enklere å lære seg det defensive enn å time driblinger mot raske backer. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.08.2025 07:35 Post subject: |
|
|
Han løper mye,men vinner sjelden ballen.skal du gå i press i dagens fotball må du gå inn for og vinne ballen ikke stoppe opp og se på motstanderen trille ball.
Han er ekstremt passiv når hammarby var ved vår 16 meter. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.08.2025 07:36 Post subject: |
|
|
Har tatt steg med ball, klarer han et steg til så blir han veldig bra, også som ving. Har tenkt at utlån vil være bra, men nå er jeg usikker, kanskje er trening på høyt nivå viktigere for han enn kamper. |
|
Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 15.08.2025 07:53 Post subject: |
|
|
Synes han sliter tidlig i kampene når motstanderen er ved sine fulle fem. Da blir det mye innsats, lite produktivt og mister ballen mye. Men, i takt med at motstanderen blir sliten, blir han bare bedre og bedre. For han kan holde intensiteten i 3x90 han. Minst  |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.08.2025 08:03 Post subject: |
|
|
Selv om han ikke alltid får tak i ballen når han kjører dette sinnsyke presset sitt så ender det ofte med at motstanderen må flytte ball til andre siden der spissen/vingen vår har fulgt opp og så vinner ballen. Han lager så mye kaos selv om han ikke får tak i ballen selv. Og i går var det kunstgress, ballen går veldig raskt og det er vanskeligere å komme opp i mann.
Ellers virket han i går å ha tatt enda et steg med ball, hadde noen vendinger jeg overhode ikke trodde han hadde i seg og ved et par anledninger veldig fine driv fremover som skapte ubalanse hos svenskene. Har vært tvilende til JRS men fortsetter han som i går blir det veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 15.08.2025 08:27 Post subject: |
|
|
Jeg har vært kritisk til Reitan Sunde sitt sluttprodukt, men må innrømme at han var en av de viktigste spillerne i går. Jobber knallhardt, og framprovoserer feilpasninger hos motstander. Hadde også noen gode forseringer med ball. Kan bli bra med litt forbedring foran mål. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 15.08.2025 08:33 Post subject: |
|
|
Mulig han godt kan spille både ving og back, men hadde han ikke også kunne funket som indreløper? En slags Temu-Strand? Fyren har både frekvens og legger igjen minst like mange mil som Roar gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 15.08.2025 09:11 Post subject: |
|
|
Jeg blir så imponert over kapasiteten til denne mannen. Selv på overtid løper han nærmest forgjeves i presset.
i tillegg syns jeg han ved flere anledninger i går viser fremgang med ball. Det er spesielt gledelig.  |
|
Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 15.08.2025 10:06 Post subject: |
|
|
Med dagens realitet (Rosenborg som et lag som kjemper om topp 4-5 i Eliteserien) er det fint at lokale spillere som Reitan-Sunde får tillit til å utvikle seg. Enig i at han viste en del positive takter i går med ballføring, noe jeg har savnet tidligere. Samtidig så sliter jeg med å se noe som helst x-factor med ball eller sluttprodukt, ei heller hvordan han kommer til å bli en spiller som kan avgjøre kamper. Han har ikke de naturlige ferdighetene – og jeg tror ikke han blir å utvikle dette heller (men tar gjerne feil!). Ikke en spiller som hever laget i det hele tatt – spesielt på dårlige dager som mot Sandefjord, Sarpsborg og Kåffå. Men selvfølgelig, man kommer langt med tæl og innsats i Eliteserien.
Skal Rosenborg ha ambisjoner om å kjempe med Bodø, Viking og Brann om topplasseringer må spillere med registeret til JRS ut av startelleveren, spesielt i de offensive posisjonene. Inntil Rosenborg hever ambisjonsnivået sitt til å kjempe om de gjeveste posisjonene i ligaen og har bærekraftig økonomi til å følge opp dette, er det vel greit at han, Mikael Ceïde og Santeri Väänänen – tre høyst middelmådige spillere – få utvikle seg. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 15.08.2025 10:10 Post subject: |
|
|
Denne mannen klatrer i gradene hos meg. For en kamp i går. Han mister ballen ofte, men føler dette går mye på manglende rutine og erfaring. Blir litt het i topplokket når han har rom, og må jobbe taktisk med hvordan han bruker kroppen i møte med større forsvarere. Han er 19 år og skal ikke bære dette Rosenborg-laget enda.
Han har jo åpenbart grunnferdigheter til å dra av både en og to, noe vi så tegn på i går og på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.08.2025 10:12 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi må sette pris på den spilleren Jesper er, og ikke fokusere for mye på manglende hans.
Han har middelmådig teknikk og ballbehandling. Han kommer aldri til å bli en teknikker. Men løpstyrken hans er av internasjonalt format. Det vil alltid være rom for en slik spiller i stallen vår. Bortekamper i Europa er kanskje hans perfekte scene. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.08.2025 10:52 Post subject: |
|
|
Problemet, og det er jo virkelig ikke hans skyld, er jo at han er den eneste høyrekanten som er tilgjengelig fram til vi skal spille Eliteserie igjen. Hadde han vært et av flere alternativ tror jeg mange hadde vært mindre misfornøyde. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 15.08.2025 11:19 Post subject: |
|
|
Helt riktig, Ola. Har troen på at JRS kan bli en veldig god spiller, men per dags dato har det vært for tydelige mangler til hva vi kan akseptere med våre sportslige mål. Med det sagt, så kan kritikken ofte bli ensidig. Meg selv inkludert, kan fort ende opp med å fokusere for mye på det negative, og bagatellisere hans styrker. Har forøvrig hadd noen gode kamper på rad nå, så gutten tar steg han. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 15.08.2025 11:27 Post subject: |
|
|
Han tar steg, og han gir jo helt åpenbart full pupp hver kamp. Ingen kan ta han på det. Han gjør virkelig ALT han kan hver gang han spiller. Så er han en 19 år gammel, litt lav og litt spinkel spiller som har fått veldig mye ansvar i perioder. Et ansvar han ikke er klar for å ta reint sportslig. Det er derimot ikke hans feil, det er heller Dorsins feil. Tror han har godt av å ha en så god treningshverdag som mulig, og at han ikke må spille hver kamp i 90+ tillegg. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 15.08.2025 11:30 Post subject: |
|
|
ODN wrote: | Med det sagt, så kan kritikken ofte bli ensidig. Meg selv inkludert, kan fort ende opp med å fokusere for mye på det negative, og bagatellisere hans styrker. Har forøvrig hadd noen gode kamper på rad nå, så gutten tar steg han. |
Greia er at han kommer aldri til å bli en teknikker. Men som alle som har lest Godfoten vet, spiller vi hverandre gode ved å spille på styrkene våre. Jesper har en unik spisskompetanse og den må dyrkes. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 15.08.2025 11:56 Post subject: |
|
|
Kommer til sin rett o kamper som i går der han bare skal brule sin kapasitet, men er ingen brille i skape sjanser. Han og Santeri blir veldig like, uten sluttprodukt, og derfor sliter høyresiden vår ekstra mye. Men grei å ha i kamper der løping er oppgaven, men dessverre er nok det ikke nøkkelen i de fleste kampene. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 15.08.2025 17:28 Post subject: |
|
|
Et arbeidsmonster på høyrekanten. Tror nok JRS kommer litt bedre til sin rett som høyrekant i den 4-4-2 formasjonen vi forsvarer oss i. Da kan han funke som terrier på kanten og i forsvar mot motstandernes vinger. Og ikke fullt får brukt kvalitetene sine når han skal være aggressiv på kant i angrep.
Et veldig bra valg i kamper som blir forsvarskamper.
Men jeg synes også han offensivt begynner å bli litt bedre til å gå av spillere og bruke tyngdekraften sin og hvor agile han er. Så mangler det på sluttprodukt, men hvis han forbedrer den delen av spillet også så kan han bli en veldig god allrounder å ha på kanten. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 15.08.2025 19:14 Post subject: |
|
|
Er vel omtrent definisjonen på det Nils Arne Eggen kalte LPT (lett på tå) - noe som er en spisskompetanse i seg selv. Blir han flinkere til å utfordre en-mot-en, kan det bli riktig så bra. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
|