View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Rånny Legende

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.08.2025 15:34 Post subject: |
|
|
Franklin Daddys Boy Nyenetue kommer på lån fra Kristiansund ut sesongen.
- Jeg har vært i kontakt med EIK tidligere. Denne gangen var timingen god for meg da jeg trengte spilletid. Det er mye spennende som foregår her, så det er en fin mulighet for meg, sier Franklin.
Les mer: Daddys Boy til EIK
Han trives best på høyrekanten og bruker helst venstrebeinet. Men han kan spille både spiss og venstrekant.
– Hvorfor signerte du for EIK?
– Først og fremst fordi det er en mulighet til å spille på et bra nivå. Dette er et lag i utvikling, så det fristet veldig å komme hit.
Etter å ha tilbrakt tre sesonger i Sandefjord meldte trønderen overgang til Kristiansund i forkant av 2024-sesongen. Der ble det mye spilletid i fjor, men i år har det kun blitt seks opptredener for eliteserieklubben – hvorav fire er i cupen.
– Det er viktig å få nok spilletid, spesielt i min alder.
Les mer: Har fått mange spørsmål om navnet sitt: – Jeg har flere ganger vist fram legitimasjon
Sverre Nypan, the 18-year-old who joined from Rosenborg for £12.5million, will go out on loan as part of a development plan but a prospective move to Ajax is thought to no longer be on the cards.
Read more: Guardiola wanted a smaller squad. Instead it’s grown. How can Man City trim it? |
|
Back to top |
|
 |
pappabrun Proff
|
Posted: 04.08.2025 18:10 Post subject: |
|
|
Synes det er litt rart at vi ikke har hørt hvor Nypan skal spille kommende sesong. Du skulle jo trodd at de hadde dette så godt som klart når han signerte.
Klubbene rundt om i Europa er jo allerede godt i gang med preseason. Så hvorfor er han ikke med helt fra starten? Har ikke sett han på noen av videoene eller bildene fra City-trening heller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2025 19:11 Post subject: |
|
|
Samme Broholm lå bak Giroud og vaket i 1. omgang av seieren over Venezia. Begge starter igjen mot West Ham på lørdag? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.08.2025 20:04 Post subject: |
|
|
Samuel Adegbenro ble presentert for Husabø-publikummet i pausen av dagens kamp mellom EIK og Lillestrøm.
(...)
I sommer har han trent med Viking. Og med familie i Stavanger lå mulighetene til rette for å spille i EIK ut sesongen.
Les mer: Samuel Adegbenro spiller i gult og svart ut sesongen |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 06.08.2025 20:07 Post subject: |
|
|
Samuel Adegbenro klar for Egersund (!!!) i en alder av 29 altså.
Der gikk det fort nedover. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 06.08.2025 20:32 Post subject: |
|
|
Jøss, nå har jeg ikke fulgt noe særlig med på karrieren til Samuel siden han forlot oss, men den så jeg ikke komme. Har det skjedd ham noe siden han tydeligvis ikke er aktuell for en ES-klubb i det minste? 29 år er jo ingen alder. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.08.2025 20:38 Post subject: |
|
|
Han trente med Viking forleden. Elendig utvikling på karrieren helt siden slutten hos oss. |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 10.08.2025 07:50 Post subject: |
|
|
Broholm spilte ganske bra mot west ham i går.nære et mål.
https://youtu.be/SSny8TT3gKM?t=82
Broholm sin sjanse.
Last edited by EspN on 11.08.2025 12:39; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2025 20:22 Post subject: |
|
|
Vecchia tilbake som innbytter i 1-3-tapet for Mjällby i går:
- Det var ett diskbråck som tryckte på en nerv, så det har varit mer än bara ont i ryggen. Man tappar styrka och allt vad som är där, så det har varit en process att få tillbaka allt det och göra rätt, så att det blir bra, säger Stefano Vecchia och fortsätter:
- Det har varit en jävla lång process. Det är egentligen den sista tiden som det har vänt. Ryggen är komplex så det gäller att hitta det som funkar. Så klart jobbigt, men ändå glad att jag till slut hittade det.
Har det funnits en oro över att inte komma tillbaka?
- När du varit borta ett år och ryggen inte blivit så mycket bättre så är det klart att man börjar undra vad som sker. Det är klart att man är orolig, jag vill bara spela fotboll och spela varje match - det är därför jag är här. Man blir stressad, men fan, nu är vi här haha.
Läs mera: Vecchia spelklar efter svåra skadan: "En jävla lång process"
Nå forteller far og rådgiver Arne Nypan hvor sønnen er og hva dagene går til i Manchester.
– Han reiste over forrige helg med en koffert. Nå trener han på Etihad. Han hadde en internkamp onsdag og spilte 30 minutter, så han har fått litt kamptrening også. Så jobber vi nå med å velge utlånsklubben, som på en måte har vært en del av planen her fra starten av, fortalte Arne Nypan til VG i forkant av Rosenborgs Conference League-kamp mot Hammarby torsdag.
Les mer: Nypans fremtid fremdeles i det blå: – Fatter en beslutning ganske raskt
[Adam] Andersson har gått arbetslös sedan i början av förra månaden då han lämnade danska Lyngby.
Hur hans kompass ser ut inför hösten är ännu oklart men enligt FD:s uppgifter finns flera utländska klubbar med i bilden kring den 28-årige mittbacken.
Läs mera: Adam Andersson jagar nytt
Ser at Augustinsson ikke har funnet seg ny klubb, mens Liam Henderson er klar for Sampdoria. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 13.08.2025 18:01 Post subject: |
|
|
Slik jeg tolker det så er det 5% av summen som skal fordeles som solidaritetsmidler.
Ifølge denne VG-saken så er fordelingen slik:
12–15 år: 5 prosent per år (0,25 prosent av overgangssummen)
16–23 år: 10 prosent per år (0,5 prosent av overgangssummen)
Eksempel: Har en klubb hatt spilleren i fem år, fra 12 til og med 16 år: 5+5+5+5+10 = 30 prosent av solidaritetsmidlene.
Heggem er født i 1999. Han kom i 2014 (ifølge fotball.no var det hans første sesong i Rosenborg) når han var 15 år og var her til og med 2018 når han var 19 år.
Da skal vi ha 45% av solidaritetsmidlene slik jeg forstår det (5% for 2014 og 10% pr år for 2015-2018) eller 2,25% av overganssummen om man vil. Altså blir det vel mellom 1,5-2 millioner kroner avhengig av hva den garanterte summen er på tipper jeg. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.08.2025 22:46 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Samuel Adegbenro klar for Egersund (!!!) i en alder av 29 altså.
Der gikk det fort nedover. | Tillater meg til å være skeptisk til alderen til en nigerianer hvis karriere når toppen i en alder av 21-22 år. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.08.2025 09:24 Post subject: |
|
|
Han forsnakket seg jo da han fortalte at han husker Rosenborgs CL-kamper på 90-tallet. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.08.2025 09:49 Post subject: |
|
|
Så kampen mot Skeid og Adegbenro kom inn med 10 min igjen av kampen. Var noe tung i steget. Fikk ikke til noenting bortsett fra å lage frispark. Ser ut til at han har endret fysikk fra lett og smidig til mer plugg. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.08.2025 09:59 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om Mikkelsen har opprettholdt kontakten. |
|
Back to top |
|
 |
27Sapara Proff
|
Posted: 14.08.2025 11:18 Post subject: |
|
|
Og vi gav han bort gratis? |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.08.2025 11:40 Post subject: |
|
|
27Sapara wrote: | Og vi gav han bort gratis? |
For å forsøke å gi noe kontekst og nyansere litt:
waterfalls wrote: |
Heggem var i klubben til og med 2018, som dessverre ikke var det enkleste tidspunktet for en spiller å slå igjennom for Rosenborg på.
Langås/Atle handlet vel om at Ranheim krevde mer enn vi hadde råd til å betale på det tidspunktet (dyrt å være fattig som man sier).
Greit å nyansere bildet litt, selv om jeg ikke sier at Dorsin eller klubben har vært feilfrie i disse sakene så handler det ikke bare om udugelighet som har ført til dette heller. Hvis man så at veien frem til spilletid for Heggem var lang så var det bedre å slippe ham.
I 2018 hadde vi følgende stoppere ifølge transfermarkt:
Reginiussen
Hovland
Valsvik
Serbecic
Rasmussen
Og jeg tror det var få som mente det var en tabbe å la ham gå på det tidspunktet. Det er lett å være etterpåklok og man kan godt si at Hovland ikke var god nok for Rosenborg. Hadde også Ogbu som mange mente burde få en sjanse til å bli satset på.
Rasmussen ble solgt sommeren 2018.
Hovland ble hentet vinteren 2018.
Ogbu ble hentet vinteren 2018, lånt ut til Levanger på våren og tilbake til klubben igjen på sommeren.
Serbecic ble hentet vinteren 2018.
Valsvik ble hentet vinteren 2018.
Alle er enig i at Hovland og Valsvik aldri burde blitt hentet til klubben. Poenget er uansett at i hans siste sesong så var veien frem veldig lang og vi var tross alt Norges beste lag med fire seriegull på rad og landslagsspillere på stopperplass. Da er det ikke enkelt å finne plass til en midtstopper som såvidt jeg kan se ikke ble vurdert som god nok for aldersbestemte landslag. Jeg vet heller ikke hvorvidt han utmerket seg spesielt for RBK2.
Ja, klubben kunne helt sikkert gjort en bedre jobb men det kan også være nettopp det at han fikk kommet seg til en annen klubb med andre trenere som bidro sterkt til utviklingen hans. Han hadde i alle fall ikke fått samme spilletid i Rosenborg på det tidspunktet.
Fint å se litt på kontekst og fakta selv om man er kritisk og har noen gode poenger. |
|
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.08.2025 11:42 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er mere sjokkerende at Rasmussen ble presset ut og erstattet med Hovland pga panikk over at forsøket med utspilling bakfra ikke fungerte med en gang.
Det er Koteng-regimet i et nøtteskall. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 14.08.2025 11:48 Post subject: |
|
|
Akkurat det var vel mer Kåre i et nøtteskall. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 14.08.2025 15:28 Post subject: |
|
|
Det er jo det store problemet med "hvorfor fikk ikke x en sjanse her", når man helt totalt utelater å se kontekst, hvem de konkurrerte med og situasjonen i RBK på tidspunktet.
Satse på uprøvde kort som er talenter, og miste gull som var forventningen, men få en bærebjelke for fremtiden. Eller gå for "trauste" pålitelige veteraner og sikre gull?
Det er bare å se til Glimt. Enkelte supportere der er utrolig frustrerte over talentbehandlingen til Knutsen og Glimt.
Fordi Knutsen spiller det beste laget, og er "talentet" dårligere enn spilleren i første 11-eren så får ikke talentet spille med mindre kampene er sikret.
For lag som ligger og vaker mellom 6.-12. plass som Sandefjord, Sarpsborg etc. så kan de satse på talenter og tåle et midt på treet plassering. For lag som er økonomisk avhengige av å kvalifisere til europaplasser så kan de ikke det.
Heggem gikk veien om Sandnes-Ulf, Brommapojkorna før han han endte opp i WBA.
Det kan godt være han ikke var god nok for å spille for RBK før etter 2 sesonger i Sandnes-Ulf. Og det var et Sandnes-Ulf som tross alt spilte i OBOS. Og han spilte for et bunnlag i Allsvenskan og ble henta for 6 millioner til WBA.
Det er med andre ord en VELDIG lang vei for Heggem fra han var i RBK til han nå kanskje blir solgt for store summer fra WBA. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 14.08.2025 15:38 Post subject: |
|
|
En annen ting er at det er ikke nødvendigvis slik at Heggem ville vært den spilleren han er i dag om han fikk flere innhopp.
Noen spillere trenger noen nedturer slik at de kan lære seg hvor mye hardt arbeid ligger i å ta de nødvendige stegene.
Pål Helland f eks ville neppe blitt den spilleren han var i 2015 og 2016 om han fikk gjennombruddet sitt da han var ung og talentfull. Da hadde han nok heller trodd på hypen og endt opp som Bakenga. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 14.08.2025 15:49 Post subject: |
|
|
I Brommapojkarna spilte han vel under Olof Mellberg også mener jeg? Vil tro han har hatt en del påvirkning på ham som forsvarsspiller og midtstopper.
Spilte under Bjarne Berntsen i Sandnes Ulf, også en dyktig trener.
Så vil tro de to også har hatt en del påvirkning på utviklingen hans ja. |
|
Back to top |
|
 |
|