English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hammarby - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
1%
 1%  [ 1 ]
Witry
1%
 1%  [ 1 ]
M. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Nemcik
6%
 6%  [ 5 ]
Pereira
3%
 3%  [ 3 ]
Reitan-Sunde
25%
 25%  [ 20 ]
Väänänen
3%
 3%  [ 3 ]
Selnæs
33%
 33%  [ 27 ]
Nordli
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
21%
 21%  [ 17 ]
Sæter
3%
 3%  [ 3 ]
E. Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 80

Author Message
WT62
Veteran

PostPosted: 11.08.2025 17:08    Post subject: Reply with quote

Anser denne som 80-20 i favør Hammarby etter den småfeige prestasjonen vi hadde sist torsdag.
Det blir ei taktisk nøtt for AK dette ,presse høyt som de er uvant med å møte eller legge oss lavt og satse på kontringer mot en temposvsk backrekke.
Det som taler mot høyt press at vi har en temposvak midtbane og egentlig en press-spiller på topp (JRS), på en hurtig bane så tror jeg de spiller tvers gjennom oss, å ligge lavt er bedre, men vi er ikke akkurat gode på kontringer. Men lettere å øve inn langpasning i bakrom mot Emil og Jesper enn å få fart i trege bein .
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 11.08.2025 17:33    Post subject: Reply with quote

Det som er interessant er jo at Hammarby har sluppet inn færrest mål i Allsvenskan og færre mål enn samtlige norske lag på flere kamper.

Så er kanskje nivået høyere i Norge, men det er et veldig sterkt defensivt lag. Så jeg synes igjen det blir urimelig å snakke om en "småfeig prestasjon" når vi prøver å bryte ned et veldig sterkt defensivt lag og manglet bare på presisjon på siste pasning.

De klarte også å tilpasse seg RBK godt utover i andre omgang, med tettere mann-mann-markering og bryte opp spillet vårt.

Det som kanskje kan kvalifisere til småfeigt var spillere som ikke turte å avslutte i litt mindre gode posisjoner, sånn sett var Fossum et friskt pust med sitt skudd fra utenfor 16.

Bortebane og kunstgress er negativt, men det er nok helt uaktuelt for Hammarby å ha en så defensiv inngang på hjemmebane. Så tror sannsynligheten for mål til RBK er langt større der.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 11.08.2025 18:04    Post subject: Reply with quote

Vi satte de under press de første 10 m. Da spilte vi hurtigere med færre touch og i lengderetningen. Så falt vi tilbake til standard AJ fotball av i år

Hammarby tror jeg vil ha 60% ball. De vil flytte mye folk in på vår halvdel og rundt vår 16 meter.
Det vil bli rom for oss å kontre i. Da MÅ vi spille med Noah på topp. Jeg ville også vurdert Witry på høyrekanten. Sunde vil ikke rekke å komme i press på plast. Da bør han ikke brukes

Vi kommer til å bli presset tilbake i første del av kampen.Så vil det nok åpne seg litt og vi vil få muligheten.
Jevnt tror jeg hvor hjemmebane fordelen vipper det svend vei.
Tips 3-2
waterfalls
Veteran

PostPosted: 11.08.2025 18:57    Post subject: Reply with quote

Volden over Ceïde i midtforsvaret med Witry som høyrekant og Holm som spiss er ikke akkurat noe som gir meg større tro på seier.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 08:22    Post subject: Reply with quote

Water,at du ikke har stor tro på det gir meg trygghet i at det ville vært en fornuftig strategi.
Stiller vi opp med Dino og Jesper kan vi se langt etter mål tror jeg.
Ceide vil gå på en eller to super blemmer garantert

Vi kan klare dette nws riktig taktikk og rette spillere på banen
Fusion
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 09:10    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk ikke solgt 500 bortebilletter en gang. Det er bra flaut. Fredrikstad blir altså flere enn oss til deres returmøte i Danmark. Brann hadde vel også 1200 i Sverige.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 09:26    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Volden over Ceïde i midtforsvaret med Witry som høyrekant og Holm som spiss er ikke akkurat noe som gir meg større tro på seier.

Volden kanskje. Men Witry på kant er faktisk ikke en dårlig ide. Alternativt Pereira på kant. Yttergård Jensen er bedre defensivt uansett.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 09:31    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller ha flest mulig i sine beste posisjoner. Witry må være høyreback.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 09:33    Post subject: Reply with quote

Fusion wrote:
Det er faktisk ikke solgt 500 bortebilletter en gang. Det er bra flaut. Fredrikstad blir altså flere enn oss til deres returmøte i Danmark. Brann hadde vel også 1200 i Sverige.

Syns egentlig ikke det. Folk bryr seg ikke. Og det må tolkes som en tilbakemelding til klubben og Alfred (som jeg fortsatt har tro på). Gåfotballen må bort, den engasjerer ikke. Så har det såklart litt med motstander å gjøre, og det faktum at det trolig uansett blir stopp i neste runde.

Jeg er derimot positiv til fremtiden. Affe har selv sagt at vi er for trege fremover. Nå har vi fått litt økonomisk handlerom og hentet spillere som er mer direkte i stilen. Vår store store svakhet nå er at benken vår er for svak så straks vi gjør bytter dropper vi markant i kvalitet. Det, samt et dårlig presspill er det som skiller oss fra toppen.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 09:42    Post subject: Reply with quote

Vi har hatt veldig godt oppmøte borte i ES, så den forklaringa holder ikke.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 09:46    Post subject: Reply with quote

@Neeskens
Det blir de eksakt samme spillerne som startet på Lerkendal i de samme posisjonene. Noe annet ville vært uforsvarlig. Dette er ikke kampen for å eksperimentere i posisjoner og konstellasjoner. Det å skyfle rundt på 4 spillere er jo en garanti for å ødelegge de få relasjonene som er i laget.
-Bytte ut den spissen som er i form, med en som klart er ute av form?
-Volden er et stort talent, men å sette han opp mot en tankspiss med 100 tyvtriks gjør han ingen tjenester.
-Witry på høyreving. Hvem skal spille HB og møte Tounekti?

Truslene til Hammarby er i stor grad Besara, Tounekti og Tekie. Erabi på spissplass fungerer mer som en brøytebil og er der for å lage plass for avslutninger fra Besara. Hvis vi skulle byttet midtstopper vil Racic være et bedre valg, da han er duellstopper, vi mister dog farten til Ceide.

Hvis vi trenger mål på slutten tror jeg innbytterne blir Jensen for Reitan-Sunde, hvor Pereira blir flyttet til høyre kant. Fossum inn for Santi. Holm inn for E.Ceide.
Back to top
eksilbaill
Senior

PostPosted: 12.08.2025 10:40    Post subject: Reply with quote

Hva skjedde egentlig med Pereira og vikariatene som høyrekant? I fjor ble han jo brukt som supersub der noen ganger da Broholm var ute, mens i år, etter Broholmsalget, har han ikke blitt brukt der en eneste gang. Til tross for at laget har skreket etter noen som kan lage målpoeng fra høyrekanten.
Har Alfred rett og slett sluttet å flytte folk ut av sine beste posisjoner?
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 10:52    Post subject: Reply with quote

Han har tilbragt for mye tid på RBKweb og latt seg overtale til å tro at fotballspillere kan bare spille i sin designerte posisjon.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 10:59    Post subject: Reply with quote

@eksil
Ganske enkelt fordi Ceide/Pereira er den sterkeste relasjonen vi har pr i dag, samt at Pereira var skadet en periode.
Kan være vi ser Pereira på HV i Hammarby kampen helt på slutten, hvis vi trenger mål. Han trenger dog Fossum/Zeidan på samme side, for å trekke med seg motspillere.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 11:24    Post subject: Reply with quote

Tenk at vi har lagt eggene våre i kurven til en høyreving som ikke kan spille årets viktigste kamper Confused
Back to top
MarXuzZ
Junior

PostPosted: 12.08.2025 12:11    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:

Eliteserien spilles i stor grad i helg, som for mange gjør det enklere å reise bort uten videre planlegging. Hadde jeg ikke stått midt i et jobbytte så hadde jeg antakeligvis tatt ut en feriedag eller to og dratt med meg junior nedover. Jeg er og litt bortskjemt med at jeg stort sett bare kan erklære at jeg tar ferie og dra uten at arbeidsgiver bryr seg. Tror mange, om ikke de fleste, vil ha vanskelig for å kunne dra til Stockholm på en ordinær torsdag.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
waterfalls
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 12:21    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
waterfalls wrote:

Volden kanskje. Men Witry på kant er faktisk ikke en dårlig ide. Alternativt Pereira på kant. Yttergård Jensen er bedre defensivt uansett.

Hvis Pereira går over på høyreback kan jeg leve med Witry som kant, men hadde nok foretrukket Witry på back og Pereira på kant i et slikt scenario. UYJ som venstreback.

Men når det ikke var spesifisert at UYJ skulle inn og Pereira flyttes over så gikk jeg ut ifra at tanken var Reitan eller Mortensen på høyreback.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 12.08.2025 12:22    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Water,at du ikke har stor tro på det gir meg trygghet i at det ville vært en fornuftig strategi.

Neeskens, at nettopp du idiotforklarer andre her inne tar seg bare så dårlig ut. Det er hinsides ironisk.
Back to top
knallback
Senior

PostPosted: 12.08.2025 12:24    Post subject: Reply with quote

AJ ønsker kontinuitet i 11-eren.
Det blir samme lagoppstilling som hjemme.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 12:29    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:

Du mener det er større sjanse for at vi scorer mål med Noah Holm enn Dino Islamovic? Noah Holm har 0,09 mål per 90. minutt denne sesongen. Han har en xG på 0,31 pr 90. Dette er Eliteserien da.

Dino har 0,66 mål pr 90. minutt og 0,55 i xG pr 90. Så kom fire av målene i en og samme kamp, men Islamovic hadde også 12 mål i Allsvenskan i fjor og har gjennom sin karriere prestert bedre foran mål enn Holm.

Holm er rett og slett en dårlig målscorer, han er fysisk robust ja men han sliter med å bidra med mye annet dessverre. Sjansen for mål mener jeg er større med Islamovic, noe som underbygges av tall.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 12.08.2025 15:55    Post subject: Reply with quote

Okeke på vei til Hammarby.

Man vet jo at han kommer til å score her om han blir registrert i tide.

- Torgeir Børven
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 16:02    Post subject: Reply with quote

Kan ikke registreres før neste runde.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 16:22    Post subject: Reply with quote

Som macchiavelli skriver så kan spillere kun registereres før en runde/i mellom to runder og ikke midt i en runde. Så Okeke kan ikke spille mot oss om han blir klar for Hammarby før kampen.
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 12.08.2025 18:46    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:

500 er godt oppmøte på en borteseksjon i Eliteserien, det fyller de aller fleste.

Så må vi huske på at ikke alle på borteseksjonen reiser fra Trondheim/Trøndelag. Mange Rosenborg-supportere rundt om i landet som drar på bortekamp når Rosenborg spiller i nærheten. Den luksusen har vi nok ikke i Stockholm.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.08.2025 18:57    Post subject: Reply with quote

Holm har ikke imponert nei. Men i en slik bortekamp vil det bli enorme rom å løp i. Holm kan løpe igjenom selv over halve banen og score mot et hammarby som ligger med alle på vår halvdel. En lang ball i bakrom kan være nok. Dino er ikke der han er en annen spiss med andre kvaliteter i boksen.
Perreira på høyreback og Witry på høyrekant, ev motsatt, vil kunne være en dødelig kombinasjon. Ulrik og Ceide på venstre. Sunde er kun god til å presse, alene. Det rekker han ikke like bra på plast og da bør han ikke brukes.

Volden med sin passningfot vil kunne sende nøyktige passninger i bakrom tror jeg.

Men det blir vel som på lerkendal og gåfotball
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 15, 16, 17  Next
Page 2 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb