View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
7% |
[ 5 ] |
Witry |
|
1% |
[ 1 ] |
M. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Nemcik |
|
29% |
[ 19 ] |
Pereira |
|
7% |
[ 5 ] |
Väänänen |
|
1% |
[ 1 ] |
Selnæs |
|
21% |
[ 14 ] |
Nordli |
|
4% |
[ 3 ] |
Reitan-Sunde |
|
3% |
[ 2 ] |
Islamovic |
|
1% |
[ 1 ] |
E. Ceide |
|
21% |
[ 14 ] |
|
Total Votes : 65 |
|
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 07.08.2025 21:16 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på hvilken kamp de har sett de som klager på Selnæs, han er ikke i nærheten av å være problemet for dette laget. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 07.08.2025 21:18 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Jeg lurer på hvilken kamp de har sett de som klager på Selnæs, han er ikke i nærheten av å være problemet for dette laget. |
Idag har jo Selnæs faktisk en ganske bra kamp i første omgang. Vender spillet godt, har gode pasninger fremover. Litt tråkigere i andre. Og litt nonsjalant med ball som er frustrerende.
Men problemet blir til syvende og sist at Reitan-Sunde ikke har sluttprodukt og at E.Ceide og Pereira roter til den siste involveringen når de kommer seg i gode posisjoner.
I tillegg til at vi ikke treffer på noen av de høye innleggene våre mot Dino |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 07.08.2025 21:35 Post subject: |
|
|
Sælnes leverer jo nesten årsbeste? Men de gangene han sliter er det jo fordi vi ikke har en plan, ingen løp, ingen samtidige bevegelser. Han er ener på gjennombruddspasninger, men vi har ingen på løp. Sånn sett er han feil sentral i Alfreds plan, men gud bedre jeg håper den «planen» blir endret snart. Må si jeg ikke ser hva vi prøver på i det hele tatt, foruten noen få angrep der vi faktisk spiller i lengderetningen og da lykkes både Sælnes og resten. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 07.08.2025 22:08 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke denne kampen var så ille som hjemmesitterne her inne antyder. Men nå er jo fotball ALLTID mye bedre på Lerkendal enn på TVen.
Jeg synes vi fikk vist at vi tross alt er det beste laget av oss og Hammarby (selv om bortekampen på kunstgress blir et kapittel for seg selv). Bra trøkk på tribunene, lenge siden det har vært så god stemning på Lerkendal.
Vi sliter med å skape store sjanser, og å score mål. Det har vi vel gjort siden vi hadde Tengstedt under Rekdal nå. Så det er jo ikke noen overraskelse. I banespill var dette oppløftende, og mye bra man kan ta med seg videre fra denne kampen!
Forøvrig deilig å se en fotballkamp som ikke blåses i stykker av dommeren! Eliteseriefotball er ødelagt av NFF. |
|
Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 07.08.2025 22:08 Post subject: |
|
|
Har kjernen begynt å samle inn penger for å kompensere klubben for mulig million-bot pga. Pyro? Regner med vi ikke har solgt Nypan og Broholm for å kaste bort pengene på slikt?
For øvrig mener jeg det var en tam og kjedelig kamp, der vi er preget av at vi prøver å dekke opp for åpenbart svakheter defensivt. Også svak kampledelse fra benken der offensive bytter blir gjort for sent (dog ser jeg at det er begrenset materiale på benken som kan komme inn for å endre kampbildet). _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 07.08.2025 22:14 Post subject: |
|
|
Vi er best ja, men skaper ingenting. Ceide gjør så mye rart, tar farta ut av mange angrep og tar ufattelig mange feil valg. Santari kan bare en ting og det er å pirke bort ballen. Framover er han helt blank, Sunde blir jeg bare oppgitt over.
Mikkel Ceide er igjen på bærtur og gir nesten Hammarby et mål tidlig i første .
At vi sitter her og ikke kan bruke flere nye spillere til disse kampene er skandale.
Alfred må få fart på dette laget. I år har vi tatt flere steg bakover og ser ikke ut som Alfred finner ut av det _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 07.08.2025 22:24 Post subject: |
|
|
Kampen bærer preg av at vi ble kontret i senk av KFUM. Tror både spillerne og støtteapparatet ønsket å kontrollere kampen for å få spilt inn noe selvtillit. De møtte et gjerrig lag, som er i god form. Ja de kunne sprudlet mer og sjanset mer, men da kunne det stått 0-1 eller 1-1. Ofte vi spiller uavgjort etter å fått juling. Tror de slipper seg mer løs i returoppgjøret og at vi får et mål tidlig.
Selnes og Santi var gode i dag. Pereira og Reitan-Sunde hadde en off dag eller resten på det jevne. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7263 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.08.2025 22:24 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Hvis det hælsparkwt fra Santi hadde gått inn så skulle jeg ha tatovert
"Santeri Leevi Oliver Väänänen du e sannelig suveren" på pikken. |
Tattis? På pænis? Sjølsagt! |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 08.08.2025 00:24 Post subject: |
|
|
Der Kaiser wrote: | Er det så mange som ti situasjoner i dag der vi spiller oss gjennom, men siste pasning går rett i motstander? Ceide dribler fantastisk i dag, men treffer jo aldri medspiller |
Ikke noe som heter siste pasning i RBK. Vi sentrer oss i hjel, ingen vil skyte. Riktignok et par hakk opp i forhold til kfum, men fortsatt skuddvegring _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
chrisis87 Senior
|
Posted: 08.08.2025 00:31 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | gisp! wrote: | Hvis det hælsparkwt fra Santi hadde gått inn så skulle jeg ha tatovert
"Santeri Leevi Oliver Väänänen du e sannelig suveren" på pikken. |
Tattis? På pænis? Sjølsagt! |
Sjølsagt! _________________ World needs bad men. We keep the other bad men from the door. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 08.08.2025 00:32 Post subject: |
|
|
Heldighvis ny ving klar, Sunde bør leies ut for å bli bedre, får ikke spilletid fremover. Vi må ha ny midtstopper, kan ikke leve med tap hver gang nemcik er suspendert/skadet.
Vi må slutte å fjase på corner. Fikk en dobbelsjanse når vi slo inn. Korte cornere var katastrofe _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 08.08.2025 00:52 Post subject: |
|
|
Endelig fått inn ving for bedre kvalitet og bredde, nei da skal vi leie ut den eneste vingen vi har i bakhånd og risikere å fortsette å ende opp med Noah Holm på ving hvis vi får skade eller når en av vingene skal byttes ut.
Vi har ikke nok bredde til å leie ut JSR og det blir nok fortsatt muligheter for spilletid på ham utover høsten også selv om det ikke blir Europa.
Ceïde og Duris spiller garantert ikke 90 minutter hver kamp uansett. |
|
Back to top |
|
 |
Toilling Rutinert
|
Posted: 08.08.2025 03:07 Post subject: |
|
|
Gjør like vondt å se Holm spille hver gang. |
|
Back to top |
|
 |
Tordenbukser Junior
|
Posted: 08.08.2025 07:14 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Jeg lurer på hvilken kamp de har sett de som klager på Selnæs, han er ikke i nærheten av å være problemet for dette laget. |
Enig!
Selnæs har vært meget god over mange kamper nå. Problemet er ikke han, det er manglende offensive løp og pasningsalternativer.
Ole blir stående og vente på initiativ som aldri kommer fordi de andre enten ikke løper eller løper feil. I tillegg er han sabla dyktig til å ta ut dybde når stopperne en alt for sjelden gang tar med seg ballen gjennom pressledd.
Samhandlingsmønster var det en kar som brukte å si - og det har vært mangelvare i hele år. Vi er sabla gode de gangene dette sitter noe Tromsøkampen er et eksempel på, men bunnivået er gudsjammerlig lavt. |
|
Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 08.08.2025 08:10 Post subject: |
|
|
Med kampen litt på avstand så kan man konstatere at dette var nok en nestenkamp der vi egentlig spiller solid ,men skaper utrolig lite i åpent spill.
AJ var inne på det etter kampen at vi spiller oss til posisjoner,men velger pasning og ikke skudd. Det er dessverre en feighet i en del av spillerne som svekker lagets offensive kraft betydelig. Enhver offensiv pasning har en risko for balltap siden det nødvendigvis er mange motstandere der. En spiller som Mikkel Ceide velger bort offensive alternativer for det trygge gang på gang.
Spillere som Santi og JRS jobber knallhardt ,men er så begrensede teknisk at de faktisk ikke evner noen offensive bidrag. Og en spiller som Noah Holm er ett mysterium, har mistet alt av ferdigheter.
Dorsin sin har gjort gode kjøp i Fonn Witry og Nordli, håper den nye kanten leverer, men vi må ha en indreløper til og helst en ny stopper. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2025 08:11 Post subject: |
|
|
Både Aftonbladet og Fotbollskanalen trekker frem tullpratet til Iversen om at Hammarby er middelmådig og at vi bør vinne lett. Pinlig. Synes Hammarby var bra, god kontroll gjennom hele kampen og bedre enn oss i å flytte ballen raskt, tror vi ryker greit borte, men ikke umulig såklart. Vil anslå at de er på nivå med Viking og Brann, men de ville blitt utspilt av Bodø/Glimt.
Emil Ceïde sier til Nidaros at han ikke ble skadet. Enda bra. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 08.08.2025 08:42 Post subject: |
|
|
Det er jo fullstendig idiotisk å kalle HIF middelmådig. Andreplass i Allsvenskan med 12-3-3 så langt. De har høyest vurdering i AS på Fotmob, færrest mål imot, skårer flest per kamp, nest høyest xG etc. De er definitivt et godt lag, jeg syns vi presterer ganske mye bedre enn jeg frykta. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 08.08.2025 09:13 Post subject: |
|
|
ballbingen wrote: |
Forøvrig deilig å se en fotballkamp som ikke blåses i stykker av dommeren! Eliteseriefotball er ødelagt av NFF. |
Dette! Men når det er sagt tror jeg Dino ville fått 3 røde kort før han fikk sitt første gule med norsk dommer. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2025 09:15 Post subject: |
|
|
Ja, strålende dommer, slående nivåforskjell fra de vi sliter med her hjemme. Blåser ikke i hjel kampen og strør ikke rundt seg med gule kort. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 08.08.2025 09:17 Post subject: |
|
|
Bra dommer. Vi mangler først og fremst bevegelse i boksen, får vi Dino + JRS + to indreløpere i boks når EKC slår inn blir det MYE farligere. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 08.08.2025 09:44 Post subject: |
|
|
Jeg er for så vidt enig med Iversen. Nå har ikke jeg sett noen kamper av Hammarby tidligere i år, og følger heller ikke med på Allsvenskan, så jeg baserer dette bare på denne enkeltkampen; men basert på det jeg så i går synes jeg Hammarby virket som et helt middelmådig norsk eliteserielag.
Jeg tror både Brann og Viking hadde hamlet greit opp med Hammarby. De skapte vel knapt noe som helst? Dessverre er jo vi også et middelmådig norsk eliteserielag, og da blir det vel uavgjort da.
Men det er klart at det er sikkert påvirket av at Hammarby er fornøyde med uavgjort borte i første oppgjør, og ikke gjør all verdens for å verken underholde eller skape sjanser.
Jeg håper at returoppgjøret kan bli litt mer åpent neste uke, når Hammarby kanskje står enda høyere og ønsker å dominere kampen mer, som kan gi mer rom og muligheter for oss. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.08.2025 09:52 Post subject: |
|
|
HOFFA wrote: | Har kjernen begynt å samle inn penger for å kompensere klubben for mulig million-bot pga. Pyro? Regner med vi ikke har solgt Nypan og Broholm for å kaste bort pengene på slikt? |
Ja dette lurer jeg også på. Når folk kjøper dyre billetter for å gå på kamp riunde etter runde så ønsker man jo at dette brukes til utvikling av klubben og ikke til å betale for komplette idioter som ødelegger for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 08.08.2025 09:57 Post subject: |
|
|
MkBerg wrote: | Tar med meg to fra Australia, som egentlig kun er på ferie i Oslo, for å (forhåpentligvis) vise dem hvordan ekte fotball spilles. Der nede bruker de jo hendene. De blir vel fort hjemmesupporterne med lengst reisevei! |
Hvordan var opplevelsen?  _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 08.08.2025 10:12 Post subject: |
|
|
Dette Hammarby-laget hadde fått juling av Både Brann, Viking, B/G og blitt slått av Tromsø, KFUM og Sandefjord.
Godt å se at AJ påpeker at vi er for passive i pasningsspillet og skyter for lite.
Men! Vi må også påpeke de manglende offensive bevegelsene og intensiteten når vi har muligheten til å angripe.
Det hjelper fint lite at Emil Ceide løper fort og "kan" dra av en mann, når han konstant stopper opp stortsett hver gang han er forbi og lar to komme i press på seg. Mulig det er en del av "planen", men dette gjorde han også når han var her sist.
Han har også sluttet helt å skyte og vegrer seg for å slå 45grader ut i feltet i stedet for det trangeste rommet rett ved keeper.
Vi kan vel si at noe var bedre i går, men vi er langt unna der vi skal være og jeg er usikker på om vi rekker å få orden på det i år.. Sånn det ligger an nå, spiller vi ikke i Europa neste år og da er plutselig pengene fra Broholm og Nypan så og si borte... |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 08.08.2025 12:25 Post subject: |
|
|
Hvor mange tilskuere ble det i går? Så jo temmelig bra ut, må ha vært flere enn annonseringen på forhånd skulle tilsi? nærmere 18000? |
|
Back to top |
|
 |
|