English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2025
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran

PostPosted: 02.08.2025 19:04    Post subject: Reply with quote

Vi har ressurser langt utover de fleste. Treningsanlegg og flust med trenere og andre ansatte rundt laget. En hel brakke med folk i tilegg.
Vi ligger bak Tromsø og snart bak Sandefjord. Hallo!!
Det holder ikke mål. Dere som forsvarer dette er de samme som forsvarte rekesmørbrødet og Eidsvoll turn.

Vi kan fort bli nr 5 i år.
Helt uakseptabelt med tanke på størrelsen på Klubben.
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 02.08.2025 19:09    Post subject: Reply with quote

Er dette Otto Ulseth uten medisiner?
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran

PostPosted: 02.08.2025 19:38    Post subject: Reply with quote

Det slo meg at vi har faktisk ikke vært så veldig heldige i år sett under ett, og spesielt sammenlignet med andre halvdel av 2024-sesongen hvor medvind førte til seiere bl.a. mot Molde og Glimt (og sikkert flere kamper jeg har glemt).

Hvis vi tar kamp for kamp (bold der vi hadde fortjent mer):
#1 Godset (B) 2-1 - fortjent
#2 FFK (B) 1-0 - jevnt men grei seier
#3 VIF (B) 2-0 - effektive men full kontroll
#4 Molde (H) 0-0 - fair resultat
#5 Kr.sund (H) 1-1 - VAR-gate og alt det der, fradømt to poeng
#6 Bryne (H) 3-0 - kontrollert
#7 Brann (B) 0-0 - fortjente maks ett poeng her
#8 Haugesund (H) 1-0 - ok
#9 Glimt (B) 0-4 - overkjørt
#10 FFK (B) 2-0 - godt gjennomført
#11 KFUM (H) 1-1 - slipper inn unødvendig i 83. min
#12 Kr.sund (B) 1-4 - grusomt
#13 Viking (H) 1-1 - kjører hele 2. omgang og er nærmest men var aldri i ledelsen
#14 Sandefjord (B) 0-2 - ikke i nærheten
#15 Kamma (H) 2-0 - kontrollert
#16 S08 (B) 2-2 - slipper inn unødvendig mål i 87. min
#17 Tromsø (H) 4-1 - solid

Oppsummert er det hvertfall tre kamper hvor vi åpenbart burde hatt seks poeng til, og på en heldig dag hadde vi slått Viking hjemme. Samtidig sliter jeg med å finne kamper hvor vi har vært veldig heldige (som det var mange av i siste halvdel av forrige sesong), og det er ikke mange (noen?) av de seierne våre hvor vi er spesielt truet. Er ikke mye som skiller oss fra å være i gullkampen, faktisk.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 02.08.2025 20:25    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Vi har ressurser langt utover de fleste. Treningsanlegg og flust med trenere og andre ansatte rundt laget. En hel brakke med folk i tilegg.
Vi ligger bak Tromsø og snart bak Sandefjord. Hallo!!
Det holder ikke mål. Dere som forsvarer dette er de samme som forsvarte rekesmørbrødet og Eidsvoll turn.
.

Nå må du lese innlegget til Macchiavelli. Han kommer med relevante argumenter som du overser fullstendig.
Back to top
ODN
Rutinert

PostPosted: 03.08.2025 18:48    Post subject: Reply with quote

Her må det ryddes noe voldsomt. Vi har nok av enkeltspillere å bygge laget rundt, men vi kommer aldri til å nærme oss toppen om vi ikke evner å skaffe en komplett ellever.

Fraskriver oss ikke noen sjanser mot Hammarby, men noe må skje. Er aå dyrt å være så ræva som vi er iblant. Da må man handle. Vi har måtte vært litt forsiktige tidligere, men med salgene av Nypan, Broholm og eventuelt klausulen for Tengstedt (?), så må vi faktisk ta oss råd til å kjøpe noen gode nok spillere. Er så dyrt å være et nesten-lag. Havner i en så jævla vond sirkel hvor vi aldri når helt opp. Se på Brann, bør være tilnærmet sikret plass i Europa på grunn av andreplassen. Penger inn, koeffisientpoenger inn, enklere å gjenskape spill i Europa.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 18:49    Post subject: Reply with quote

Vi er gode når vi gidder. Vi driver fortsatt å møter opp i noen kamper men ikke til andre. Eliteserien er ikke dårligere enn at hvis du tror det går av seg selv, taper du. Nødt til å få inn en vinnermentalitet hvor man gir alt alltid. Leget i seg selv er ikke dårlig. Trenger dog to vinger og en god spiss i tilegg til mental trening.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 19:03    Post subject: Reply with quote

Det handler ikke om at de ikke gir alt eller prøver. Det handler om at vi har valgt en spillestil som skal dominere kamper som er veldig krevende for spillerne så når vi er i en dårlig periode som vi har vært og møter lag som er underdog og er gode på å løpe masse og kjempe defensivt så ser vi helt forferdelig ut. Det tar tid å få til det vi prøver på og det krever en 11'er og stall som er mye mer dominant enn det vi har.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 19:04    Post subject: Reply with quote

At klubben har evnet å gjøre endringer i strategi og struktur har uten tvil gjort godt, men etter i dag må jeg ærlig innrømme at troen på prosjekt AJ fikk seg en solid skudd for baugen. Litt uavhengig av at Dorsin har spilt han særs dårlig gjennom sommerens overgangsvindu. Vi har tapt soleklart mot Sandefjord, KBK og Kåffå - mye på det som ser ut som svak innsats og organisering. Vi fremstår ganske endimensjonale - når det høye presset ikke fungerer eller Ceide ikke har dagen på venstrekanten faller vi fullstendig sammen. Kommer særlig godt frem mot de tre nevnte motstanderne, fordi de evner å fighte oss ut av den ene stilen.
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 19:05    Post subject: Reply with quote

Helt greit at du mener det Montana, jeg er ikke enig. Jeg er veldig sikker på at vi kommer til å være mye bedre mot Hammarby fordi vi kommer til å være påskrudd.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 19:13    Post subject: Reply with quote

Ja jeg vet det, du snakker om manglende innsats og å være påskrudd i det uendelige. Men det er ikke en forklaring når man snakker om heltids profesjonelle fotballspillere. Vi er ikke gode nok til å utføre det vi prøver på. Spesielt mot lag som har underdog spillestil (løpe masse, kjempe defensivt). Det er jo der vi taper kampen idag. Vi prøver på en mye mer krevende spillestil samtidig som vi handler free transfers (inntil nå nylig). Vi har solgt de 2 som behersker spillestilen vår best. Dette kommer til å ta tid og det er bare en avsporing å snakke om at vi ikke vil eller gidder nok.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 19:20    Post subject: Reply with quote

Nå må alarmene gå snart. Det er null utvikling.

Hadde Kjetil Rekdal eller Perry levert det vi ser nå over en periode på 1,5 år hadde folk ropt på avskjedigelse. Det beste argumentet for å beholde trenerteamet er vel at klubbledelsen aldri kommer til å finne noe bedre.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 03.08.2025 19:26    Post subject: Reply with quote

Lurer på når ett eller annet geni kan stikke fingeren i jorda og si hei folkens vår plan er å spille ut motstanderen , men dessverre så er vår taktikk å ligge lavt ,spille med halvhjertet press og fortsatt klarer vi ikke å dominere kampen. Dette er jo veldig rart siden vi ligger lavt,kjører halvhjertet press og har få kvalitetspillere. Når går lyset på liksom,hvor er realitychecken hen,nå har vi vært pissa på av den ene bydelsklubben etter den andre og jeg nekter å tru at disse spillerne som ser ut som prime Real Madrid hver gang de møter oss er så jævlig begavet.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.08.2025 19:26    Post subject: Reply with quote

Molde som er i en sportslig krise er 10 poeng bak, med 2 kamper mindre spilt..

- Torgeir Børven
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 19:29    Post subject: Reply with quote

For 1,5 år siden så tok Alfred over et lag og en klubb som var i en krise Molde ikke engang kan forestille seg i sitt verste mareritt.
Back to top
Svart og kvitt
Junior

PostPosted: 03.08.2025 19:52    Post subject: Reply with quote

En høyreving, Midstopper som kan gå inn for Mikkel Ceide nok er nok ikke blitt bedre siden høsten ifjor. Reitan aldri mer i start elleveren så kan vi begynne å si at vi har gode nok spillere. Vinner ikke kamper med 8 utespillere
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:17    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Ja jeg vet det, du snakker om manglende innsats og å være påskrudd i det uendelige. Men det er ikke en forklaring når man snakker om heltids profesjonelle fotballspillere. Vi er ikke gode nok til å utføre det vi prøver på. Spesielt mot lag som har underdog spillestil (løpe masse, kjempe defensivt). Det er jo der vi taper kampen idag. Vi prøver på en mye mer krevende spillestil samtidig som vi handler free transfers (inntil nå nylig). Vi har solgt de 2 som behersker spillestilen vår best. Dette kommer til å ta tid og det er bare en avsporing å snakke om at vi ikke vil eller gidder nok.

Jeg ser hva du skriver. Jeg er ikke fremdeles ikke enig. Jeg mener det er en stor del av forklaringen. Du mener noe annet, men du har heller ikke fasiten så ingen grunn til å late som du har det.

Det spiller ingen rolle hvor gode spillere vi har om de ikke gidder å presse ballfører.

Last edited by Aristoteles on 03.08.2025 20:18; edited 1 time in total
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 03.08.2025 20:17    Post subject: Reply with quote

@Svart og kvit, de lagene som pisser på oss (KFUM, S08, Kristiansund) har da ikke bedre spillere enn oss? Det de har er hjerte og gameplan. Det mangler vi fullstendig i mange kamper. Det betyr ikke at AJ må ut, men han må utvikle spillet vårt mye før vi kan kjempe om topp tre. Det er for enkelt det grunnspillet vi har nå.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:28    Post subject: Reply with quote

Egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva du mener, men du er så innmari gjentagende og på feil spor at man blir lei. Man kan ikke forklare svikt i prestasjon med "de gidder ikke å løpe" på dette nivået. I en enkelt kamp, ja kanskje, men ikke som et grunnleggende problem. Selvfølgelig gidder de, men de får ikke til å gjennomføre det de øver på. Spesielt mot sånne lag som Kfum og de blir kjempet ut av stilen. AJ og Rosenborg står for en spillestil som ikke handler om å løpe i senk motstander men å spille de ut. Det er ikke bare min oppfatning, det kan du oppdage ved å sette deg inn i hva som formidles. Hvorfor så vi mye bedre ut ifjor høst når Nypan og Broholm var i toppform? Hint. Det var ikke fordi de giddet så mye mer da.

Last edited by Montana on 03.08.2025 20:33; edited 1 time in total
Back to top
håpløs
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:32    Post subject: Reply with quote

-skal du spille de ut ( som Glimt) så må flere bevege seg samtidig. Gjerne i ett&annet ryKK.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:44    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Egentlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om hva du mener, men du er så innmari gjentagende og på feil spor at man blir lei. Man kan ikke forklare svikt i prestasjon med "de gidder ikke å løpe" på dette nivået. I en enkelt kamp, ja kanskje, men ikke som et grunnleggende problem. Selvfølgelig gidder de, men de får ikke til å gjennomføre det de øver på. Spesielt mot sånne lag som Kfum og de blir kjempet ut av stilen. AJ og Rosenborg står for en spillestil som ikke handler om å løpe i senk motstander men å spille de ut. Det er ikke bare min oppfatning, det kan du oppdage ved å sette deg inn i hva som formidles. Hvorfor så vi mye bedre ut ifjor høst når Nypan og Broholm var i toppform? Hint. Det var ikke fordi de giddet så mye mer da.

Selvfølgelig kan man det, du er bare ikke enig. Helt ok, men du har ingen fasit. Om du tror at innsatsvilje og mental innstilling til kamp ikke har betydning så får du bare fortsette å mene det. Jeg er ikke enig med deg. Det er noe av det mest essensielle i fotball etter min mening. Vi taper stadig vekk mot lag som i utgangspunktet har mye dårligere ferdigheter enn oss. Hovedgrunnen til at lillestrøm herjet i eliteserien året før de rykket ned var ikke at de hadde så gode spillere. Det var innsatsvilje og iherdig jobbing i hver enkelt kamp. Det kommer man veldig langt med i eliteserien. Vi gjør det bare ikke i hver eneste kamp. Da taper man mor KFUM og Kristiansund. De har da vitterlig ikke mye bedre spillere enn oss.

Og jo det er bare din oppfatning.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:46    Post subject: Reply with quote

Vi knuste Tromsø i sist kamp fordi vi var påskrudd. I dag var det ikke det samme laget som kom på banen. Vi har ikke blitt ett elendig fotballag siden TIL kampen i forrige runde.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:49    Post subject: Reply with quote

Nå må Alfred, Reitan mfl slutte å bruke ordet utvikling så mye. De vrir seg unna på et vis med dette begrepet. Nå må de bruke begrepet prestasjon mye oftere. Noen av gutta holder ellers ikke nivået for å være en bidragsyter til et lag med medaljeambisjoner. Virker ellers som om at flere også mangler mental styrke. Det vises på noen med usikkerhet, bl.a. gjennom å være feilposisjonert, svake taktiske løsninger og dum oppførsel som gir gule kort.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:54    Post subject: Reply with quote

Det som er tydelig er at når Broholm og Nypan dro, så mistet man den lille resten man hadde igjen av tempo, kombinasjonsspill og evne til å forsere gjennom ledd. Alt går så innmari tregt nå. Gåfotball.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 20:54    Post subject: Reply with quote

Vi knuste Tromsø forde de spiller helt anderledes en kfum og forde vi hadde mega stang in.

Vi må se litt på hvordan Glimt gjør det. Det funker mye bedre enn det vi holder på med.
Vi kunne ikke spilt ut et Obos lag engang og det handler ikke om manglende innsatts eller vilje
Montana
Veteran

PostPosted: 03.08.2025 21:23    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:

Om du tror at innsatsvilje og mental innstilling til kamp ikke har betydning så får du bare fortsette å mene det. Jeg er ikke enig med deg.

Klassisk stråmann. Selvfølgelig har det betydning, jeg har aldri sagt at det ikke har det. Du må lese hva du svarer på om dette skal ha noen hensikt. Noe det jo selvsagt ikke har
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
Page 20 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb