View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sliter Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 22.07.2025 17:10 Post subject: |
|
|
Overgang til Feyenoord. Hvordan var det med videresalgsklausuler med Benfica? |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 22.07.2025 17:10 Post subject: |
|
|
https://x.com/FabrizioRom...9191369226
Tengstedt på vei til Feyenoord.
Har man videresalgsprosenter så er det jo fint, men tvilsomt med tanke på summene man fikk. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 22.07.2025 17:22 Post subject: |
|
|
Transfer fee can rise up to 12 million euros, RBK has a wide sale participation of 15%.
Kilde Transfermarkt
Ble i følge TM solgt fra RBK for 7mill Euro upfront. Aner ikke hvor mye av bonusene/avbetalingene som er gjennomført siden overgangen. Spilleren må i såfall gå til Feyenoord for over 7+ev avbetaling/bonus. Ser det som usannsynlig. |
|
Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 22.07.2025 17:31 Post subject: |
|
|
Tipper Benfica kan forskjell på netto og brutto, så blir vel neppe noe på oss, da jeg ikke kan se for meg Feyenord betale mer enn Benfica gjorde. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.07.2025 20:45 Post subject: |
|
|
Vi var sikret 10 MEUR, så tvilsomt at vi får prosenter på mer enn 2 MEUR. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 22.07.2025 23:53 Post subject: |
|
|
Men 2-3 millioner "ekstra" inn skader uansett aldri. Og mulig vi har % hvis Benfica har % og han slår til i Feyenoord. Ikke at det sikkert er snakk om store summene.
Men om de selger for €20M da, så har Benfica 15% av de €8M og får dermed €1,2M. Mulig vi da fortsatt har krav på 15% av de €1,2M. Det er i så fall €180 000 og dermed i overkant av 2 millioner til.
Men Feyenoord betaler sjeldent over €10M virker det som, så må ha troen på ham hvis de går med på €12M og er tiltenkt en rolle i førsteelleveren virker det som. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2025 23:00 Post subject: |
|
|
Tymczasem do goal.pl dotarły wieści, że w Legii pojawił się temat Mortena Bjorlo.
To 29-letni pomocnik z Norwegii, który obecnie jest piłkarzem tureckiego Konyasporu. Trafił tam z Fredrikstad, z którym w 2024 roku sięgnął po puchar kraju. W trakcie kariery Bjorlo reprezentował między innymi barwy Rosenborga. Do Turcji trafił niedawno, a jego umowa obowiązuje do 2027 roku.
Legia sięgnie po Norwega? Obecnie ten piłkarz gra w Turcji
Google-oversetteren wrote: | goal.pl has received word that Legia is considering Morten Bjorlo.
He's a 29-year-old Norwegian midfielder who currently plays for Konyaspor in Turkey. He joined from Fredrikstad, where he won the national cup in 2024. During his career, Bjorlo represented Rosenborg, among others. He recently joined Turkey, and his contract runs until 2027. |
Ifølge O Jogo betaler Feyenoord 6+1 MEUR for Tengstedt.
Sliter wrote: | Transfer fee can rise up to 12 million euros, RBK has a wide sale participation of 15%. |
Jeg trodde du oppga forventet kjøpesum for Feyenoord, men antar du referer til beløpet som Benfica betalte.
Det korrekte er altså at Benfica bare betalte 10 MEUR og at vi ikke hadde noen prestasjonsbonuser.
Ser derimot at det nok stemmer at vi har krav på andel av netto videresalg, men ingenting tyder altså på at Feyenoord betaler over 10 MEUR. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.07.2025 23:04 Post subject: |
|
|
Synes 6+1 MEUR gir mye mer mening enn 12 MEUR basert på både Tengstedts prestasjoner og Feyenoord sin historikk med overgangssummer.
Hadde vært gøy om han lyktes! |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 24.07.2025 08:03 Post subject: |
|
|
@thomas
Refererte til det som står på spillerprofilen til Tengstedt hos TM.
teksten jeg kopierte står under Further Information rett over Transfer history.
Er en del overganger hvor tilleggs informasjon er tilgjengelig.
TM refererer til kjøpssum på 7 mill, med mulighet for 12 mill + 15% videresalg. https://www.transfermarkt...ler/464598
Er helt sikker på at Benfica skjønner forskjellen på brutto og netto  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2025 16:52 Post subject: |
|
|
Arne Nypan:
– Girona er en kjempeklubb og kan være en veldig, veldig fin løsning siden de er en del av City-strukturen. Samtidig er det en sju-åtte klubber som har meldt seg på og er veldig ivrige, forteller han.
– Vi har fortsatt ikke besluttet det, det er noe småtteri som gjenstår, men det er rett rundt hjørnet, legger han til.
Les mer: Pappa-Nypan bekrefter: Sønnen skal lånes ut fra Manchester City |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2025 00:41 Post subject: |
|
|
‘Feyenoord is voor mij een prachtig nieuw hoofdstuk en een gigantische club’, aldus Tengstedt, die in Lissabon verder werd bijgepraat over zijn nieuwe werkgever door oud-Feyenoorder Fredrik Aursnes.
‘Fredrik is een van mijn beste vrienden. Hij heeft me alles over Feyenoord en vooral de beleving en de supporters verteld; dat ik me geen voorstelling zou kunnen maken van wat er op me wacht. Ik kijk er daarom enorm naar uit om in De Kuip te gaan spelen. Daar wacht direct een grote klus voor ons met de voorrondes van de UEFA Champions League en ik ben erop gebrand om de club daarnaartoe te helpen.’
Casper Tengstedt tekent tot 2029 bij Feyenoord
Google-oversetteren wrote: | "Feyenoord is a wonderful new chapter for me and a huge club," said Tengstedt, who was further updated on his new employer in Lisbon by former Feyenoord player Fredrik Aursnes.
"Fredrik is one of my best friends. He told me everything about Feyenoord, especially the experience and the supporters; I couldn't imagine what awaits me. That's why I'm really looking forward to playing at De Kuip. A big job awaits us there with the UEFA Champions League qualifying rounds, and I'm eager to help the club get there." |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.07.2025 12:14 Post subject: |
|
|
Morten Konradsen takker for seg i FK Haugesund. 29-åringen har bestemt seg for å trappe ned fotballkarrieren og prioritere studier og en karriere utenfor fotballen. Lørdagens kamp ble dermed den siste for Morten Konradsen i FK Haugesund-drakt.
- Dette er en beslutning som har vokst frem over tid. Jeg har kjent på manglende motivasjon en god stund og på lysten til å gjøre noe annet enn å spille fotball. Jeg har hatt dialog med klubben over lang tid og vi ble enige tidligere i sommer om at HamKam-kampen ville bli min siste i FKH, sier Morten Konradsen.
(...)
- Beslutningen om å gi seg nå er nøye gjennomtenkt for å åpne for andre muligheter. Jeg har i en lengre periode slitt med akillessene, noe som har gjort sitt til at jeg ikke har kunnet trene og bidra slik jeg ønsker. Nå har Toni kommet inn og satt en ny kultur og det krever mye å henge med. Da må du være 100% dedikert til oppgaven, hvis ikke bør andre få muligheten i ditt sted.
Les mer: Gir seg i FK Haugesund |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 27.07.2025 22:14 Post subject: |
|
|
Lasse Qvigstad med scoring for Bryne mot Viking.
Banens beste for hjemmelaget også, og fikk dermed premien som var 40 pakker havregryn, 100 egg og 20 liter melk  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.07.2025 11:56 Post subject: |
|
|
– Føler du at prislappen legger et ekstra press?
– Ja, men det er jo ikke all verdens heller. Det er ikke en prislapp jeg tenker mye på, når du ser hva andre spillere går for om dagen. Det tror jeg skal gå bra, sier Nypan.
(...)
– Når tror du at du har funnet en klubb?
– Det er så vanskelig å si. Jeg trodde egentlig at jeg skulle ha gjort det nå. Det blir vel før serien starter, tipper jeg. Annet enn det hadde vært rart. Det spørs hvordan det går og hva City tenker. Det er de som bestemmer, sier Nypan.
Det som i hvert fall er sikkert, er at mamma Ingrid Halseth kommer til å bo mye i det landet der sønnen ender opp.
Hun har tatt permisjon fra jobben som fysioterapeut, for å være tett på Nypan de neste månedene.
Les mer: NÃ¥ reiser gullgutten |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.07.2025 11:59 Post subject: |
|
|
I følge Rabona tjener vi ca 30 millioner på Tengstedts overgang til Feyenoord på grunn av en klausul hvor vi skulle få 2,5M Euro ved neste overgang uansett hvor mye de solgte han for. |
|
Back to top |
|
 |
Batigoll Junior
|
Posted: 28.07.2025 12:20 Post subject: |
|
|
Det er helt fantastisk hvis det stemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 28.07.2025 12:36 Post subject: |
|
|
Vanskelig å være uenig i det. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 28.07.2025 12:45 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | I følge Rabona tjener vi ca 30 millioner på Tengstedts overgang til Feyenoord på grunn av en klausul hvor vi skulle få 2,5M Euro ved neste overgang uansett hvor mye de solgte han for. |
Rui Costa har lært seg regnskapsføring fra selveste Kong Erik. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 28.07.2025 14:25 Post subject: |
|
|
Wow,
Cred til Dorsin hvis dette stemmer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.07.2025 19:28 Post subject: |
|
|
Var grei kalkulasjon, ja.
Dersom alternativet var 15 proent av netto videresalg, måtte Tengstedt ha blitt solgt for 27 MEUR for at vi skulle ha fått like mye - og dermed tapt på fastbeløpet. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.07.2025 23:48 Post subject: |
|
|
Zachariassen med scoring for Ferencvarosi i CL kvalifiseringen i kveld.
Ser på Wikipedia at han spilte 41 kamper og scorte 20 mål for oss.
Imponerende tall. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.07.2025 11:19 Post subject: |
|
|
Som 14-åring fikk Sakariye Farah Shidane (20) oppfylt den store drømmen da han ble hentet til RBK. I dag spiller overhallingen for Namsos i 5. divisjon.
(...)
Ferden videre kunne fort ha endt i USA for overhallingen.
– I likhet med flere av fotballkompisene mine fra tida i RBK, fikk også jeg tilbud om fotballstipend ved ulike college der. Jeg vurderte oppriktig å takke ja, men avbrøt prosessen til slutt.
– Jeg hadde ikke lyst til å binde meg til 3–4 år i USA. Jeg valgte i stedet å ta en pust i bakken og heller se an hva mulighetene mine er her heime, både studiemessig og fotballmessig, forteller han.
Les mer: Fra RBK til NIL: – Var jo ikke dette som var planen |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.08.2025 18:41 Post subject: |
|
|
https://www.nettavisen.no...95-2548700
Svindlere skal ha fått Anders Trondsen (30) til å reise til Tyskland, men der var ingen til å ta imot ham.
Den er kjip- _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|