View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
robbie Veteran

|
Posted: 21.07.2025 15:14 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Sier i intervjuet at de har diskutert flere roller, men at han mest skal være indreløper/10er.
Om man da kanskje snur Ven som Perry var så glad i å snakke om.
En 4-2-1-3/4-2-3-1 |
Det trenger ikke bety snudd V. Det kan være så enkelt som at ene indreløperen er mere offensiv enn den andre. Slik Nypan spilte, f eks. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.07.2025 15:16 Post subject: |
|
|
Topp! Trodde først det var «Balkan» Nordli og at vi hadde fått masse duellkraft på midtbanen, men dette blir bra! Målpoeng på forhånd takk! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 21.07.2025 15:29 Post subject: |
|
|
Når vi får penger på bok så kjøper vi plutselig gode spillere. Håper dette ikke blir til hinder for juniorene våre internt. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.07.2025 15:38 Post subject: |
|
|
Du er vanskelig å tilfredstille Predicted.
Du vil ha så godt RBK-lag som mulig, og du vil ha opp så mange juniorer som mulig.
At RBK har fått opp mange juniorer de siste 15 årene, skyldes at et svakt A-lag. For det er bedtydelig lettere å spille seg inn. Da RBK var med i Champions Leauge hvert år, Så var egentlig RBK 2 godt nok til eliteserien, hvis man fordelte spillerne godt.
Jeg er fornøyd hvis det er 1-3 trøndere på laget, resten norsk om mulig.
Men Bolkan Nordli må være en fin tilvekst, da far Leif kom fra Namsos, kom til RBK og fikk noen kamper, fær han forlatet RBK. Så her kommer det en med trønderblod i allfall. |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 21.07.2025 15:42 Post subject: |
|
|
Knallsignering, men ble litt skuffet over at han tydeligvis ikke er hentet for å spille ving. Er det ikke der han spilte i Randers?
Omrokkering og posisjonsbytter bygger ikke relasjoner.. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7249 Location: South-west coast exile
|
Posted: 21.07.2025 15:44 Post subject: |
|
|
Har spilt venstre i en midtbanefirer i en 442-variant tilsynelatende. Tror dette er en klink indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.07.2025 15:46 Post subject: |
|
|
Pirlo wrote: | Knallsignering, men ble litt skuffet over at han tydeligvis ikke er hentet for å spille ving. Er det ikke der han spilte i Randers?
Omrokkering og posisjonsbytter bygger ikke relasjoner.. |
Han er veldig kjapp med å nevne indreløper i intervjuet. Jeg regner med at dette er en rein erstatter for Nypan som venstre indreløper.
Det må bety at jakten på ny høyreving fortsetter. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 21.07.2025 15:50 Post subject: |
|
|
Virker som indreløper/offensiv midtbane. Kan minne om Dockal i posisjon, før Hesten ødela. Jeg tar gjerne en Dockal med arbeidsmoral  |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 21.07.2025 15:52 Post subject: |
|
|
Da det ikke er kommet noe intervju fra Dorsin ennå, så tyder det på at han er opptatt med andre oppgaver. Ser ikke bort i fra høyreving. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4041 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 21.07.2025 15:57 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | Virker som indreløper/offensiv midtbane. Kan minne om Dockal i posisjon, før Hesten ødela. Jeg tar gjerne en Dockal med arbeidsmoral  |
Ikke si slike ting! Nå savner jeg plutselig Docal igjen... og Marek... og Jensen.... Huff fotball er noe dritt.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.07.2025 16:01 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Det trenger ikke bety snudd V. Det kan være så enkelt som at ene indreløperen er mere offensiv enn den andre. Slik Nypan spilte, f eks. |
Eller at høyrekanten jobber mer sentralt. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 21.07.2025 16:08 Post subject: |
|
|
Han sier indreløper i intervjuet. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 21.07.2025 16:15 Post subject: |
|
|
Quote: | - Han kan brukes både som offensiv midtbanespiller og kant og på begge sider. Han har hatt litt litt ulike roller i sine tidligere klubber og gjort det veldig bra. Det er fordi at han er en god spiller og en smart spiller. Treneren får bruke han der det er best for vårt lag, men vi har scoutet han og lenge og vi har sett at hans ferdigheter som spiller passer veldig godt inn hos oss. Både som en offensiv midtbanespiller, men også som en innoverkant eller en bred kant også, sier Dorsin. |
Dorsin lanserer han som kantspiller ihvertfall.
Frem til vi får på plass en ving så havner han nok der.
Fremgår jo av intervjuet at det først og fremst er en fremskutt indreløper han er blitt forespeilet og Alfred, Micke og han er blitt enige om at er det som er målet, men at han er fleksibel med tanke på roller etter behov. |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 21.07.2025 16:26 Post subject: |
|
|
Nok en knallsignering. Kunne ikke vært bedre, men tar da for gitt at han spiller ving om det var det han gjorde når han hadde suksess i Danmark (Ref Gofotteorien)? |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 21.07.2025 16:27 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | Virker som indreløper/offensiv midtbane. Kan minne om Dockal i posisjon, før Hesten ødela. Jeg tar gjerne en Dockal med arbeidsmoral  |
Dockal ass, sykt at PJH har fått jobb i fotballen etterpå. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 21.07.2025 16:30 Post subject: |
|
|
@cyrilp
Bra med målpoeng på 2 av de. Tror ikke vi har hatt en midtbanespiller som røykte 20 om dagen siden Sapara. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 21.07.2025 16:35 Post subject: |
|
|
Bart1 wrote: | Nok en knallsignering. Kunne ikke vært bedre, men tar da for gitt at han spiller ving om det var det han gjorde når han hadde suksess i Danmark (Ref Gofotteorien)? |
Han har spilt først og fremst venstre kant. Hvis man sammenligner med E. Ceide så har han spilt mye dypere i banen og egentlig vært litt overalt.
Gitt at Sofascore sitt heatmap er riktig, så passer han nok godt inn i en venstre indreløperrolle.
https://www.sofascore.com...dli/930080 |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.07.2025 16:51 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Han sier indreløper i intervjuet. |
Han sier også 10er-rolle. Denne kan "hentes" som en fremskutt indreløper eller en fri kant. Akkurat nå spiller vi med ti spillere fordi høyrekanten ikke gjør noe, så med Bolkan inn som en fri og aktiv kantrolle er det som om å få en ekstra spiller på banen, sammenlignet med de siste ukene. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.07.2025 19:22 Post subject: |
|
|
- Vi har snakket om flere posisjoner, men det er kanskje først og fremst indreløper eller framskutt indreløper som kan bli aktuelt. Samtidig kan jeg bekle begge kantene. Det er fint å være anvendelig og kunne spille flere steder, smiler 25-åringen til rbkweb.no.
(...)
- I hvilken posisjon spilte du mest i Danmark?
- Vi spilte på en litt spesiell måte: Vi hadde en utgangsformasjon i 4-4-2 med meg litt ute til venstre, men offensivt spilte vi med to 10-ere, altså at den ene kanten fløt innover. Du kan kalle meg en mellomromsspiller, som jobber mellom motstanderens linjer sentralt i banen. Jeg står ikke så mye helt utpå krittet.
Les mer: - Jobber mellom motstanderens linjer sentralt i banen
Bolkan Nordli sier han snakket mye med Alfred den siste uka.
– Vi har fått god kjemi. Det er spennende å høre hva om planene for hele klubben og sportslig her og nå, sier Bolkan Nordli.
– De ønsker å bygge noe bra her og er på god vei. Det er mulighet for å spille i Europa. En guttedrøm om å spille på Lerkendal. Det er mange faktorer til at jeg valgte nettopp dette.
Les mer: Pappa var RBK-helt for 35 år siden. Nå er sønnen klar for klubben: – Sett mye på pokalene hans på stua
Han flytter til Trondheim sammen med kona Natalie og datteren Millie (2). Huset i Danmark skal selges, og nå skal praktiske ting ordnes i trønderhovedstaden hvor også broren hans, tidligere Ranheim- og Byåsen-spiller Jonas Bolkan Nordli bor.
– Ble det et lite familieråd før du takket ja til Rosenborg?
– Ja. Og kona er kanskje, om mulig, enda mer fornøyd enn jeg med at vi kommer tilbake til Norge.
Etterhvert blir det husjakt.
– Vi har tenkt å kjøpe noe. Akkurat nå bor vi på hotell, forteller Nordli.
Les mer: Hadde lange samtaler med RBK-treneren: – Det trigget meg veldig
Trivelig kar! Håper dessuten at velkomstintervjuet mitt faller i smak. Syns i alle fall sjøl at det var brukbare spørsmål på sparket og gode svar.
Generelt lenge siden at jeg har snakket med ny spiller samme dag som han ble presentert, når jeg tenker meg om. Opplegget med pressekonferanser kom aldri i gang igjen ettter en viss pandemi. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 21.07.2025 19:28 Post subject: |
|
|
Eneste negative jeg har og si etter å ha lest intervjuet med han er: hvorfor i helsike har vi ikke hentet han før? Aldri sett han spille, men tror han blir en knallforsterkning. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.07.2025 19:34 Post subject: |
|
|
Fordi han ikke var ønsket av trenere før nå.. |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 21.07.2025 20:16 Post subject: |
|
|
Bra intervju @2mas
Fint å få avklart litt rundt posisjoner.
Høres ut som han er veldig fleksibel ja og han liker å ha en litt fri rolle i mellomrommet mellom midtbane og forsvar. Så han drifter inn i en 10-er rolle uansett hvor han spiller.
Kjenner jeg gleder meg virkelig til å se han i aksjon. |
|
Back to top |
|
 |
rolfi Junior
|
Posted: 21.07.2025 20:16 Post subject: |
|
|
Han har vært ønsket tidligere, før han dro til Danmark, men sa da nei pga trenersituasjonen vår |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.07.2025 20:54 Post subject: |
|
|
Vi trenger ingen klassisk indreløper for vi spiller ikke hurtig i lengderetningen. Slik vi spiller nå vi har tekniske drible sterke indreløpere _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.07.2025 21:05 Post subject: |
|
|
Bra signering  |
|
Back to top |