View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
machiavelli Veteran
|
Posted: 14.07.2025 19:21 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | ChatGPT er i grunnen Google på sterioder. Altså et søkeverktøy.
Eneste jeg spurte om var å finne åpne kilder på konflikt mellom Rekdal og Dorsin ang. spillerkjøp og Tengstedt spesifikt.
Jeg har absolutt ingen intensjon om å holde ChatGPT unna forumet, da det er raskeste veien til kilder. At du mener den ikke har forutsetninger for å gi svar som samsvarer med virkeligheten, får stå for din regning. |
ChatGPT er en tekstgenerator som er trent på internett. Det er en algoritme som anslår hva som er det mest sannsynlige utfallet av neste ord gitt en instruks.
Den kan fint finne på å skrive komplett løgn og finne opp kilder (ref. Tromsøsaken). Og selv om den refererer til ekte kilder (konkrete kilder), så det er ikke gitt at gjengivelsen av kildene er riktige eller utvalg av kilder representererer virkeligheten.
Med mindre du faktisk verifiserer det selv og går gjennom alle kildene den oppgir så kan man ikke ta det for god fisk.
ChatGPT har en funksjon, men man må også være bevisst i bruken. Å bruke ChatGPT som en søkemotor og en faktafinner er oppskrift på å bomme kraftig.
Så hvis du bruker ChatGPT så bør du faktisk inn på de aktuelle kildene og sitere de og gjengi de, fremfor å lime inn svaret fra ChatGPT. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.07.2025 19:30 Post subject: |
|
|
Enig i det mac.
Jeg gikk inn på artikkelen i bt.no og nettavisen. jeg gikk ikke gjennom alle 15 kildene. Tok kun stikkprøver. Nå kan fort både bt og nettavisen være basert på samme artikkel.
Søket var søk for å bekrefte påstanden til josh og den fant ikke noe. Skjønner det ville vært problematisk, hvis jeg spurte den om argumentasjon for en sak jeg ønsket å bevise og i den forbindelse gav den en serie med kommandoer.
Jeg limte også inn spørsmålet jeg stilte. Åpent spørsmål uten bias.
Helt uproblematisk å lime inn linker til artiklene ved et senere tilfelle. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 14.07.2025 20:00 Post subject: |
|
|
Vi må nok bare innse at KI også vil gjøre sitt inntog på et såpass tradisjonelt forum som RBKweb er. Personlig har jeg ikke noe i mot måten Sliter gjør det på, med full åpenhet. Verre når noen forfekter KI-genererte tekster som sine egne, slik som Bart1 har begynt med.. |
|
Back to top |
|
 |
Vassflua Junior
|
Posted: 14.07.2025 20:05 Post subject: |
|
|
Det er jo bedre at det gjøres med full åpenhet, for all del - men det trekker jo også ganske mye ned at det gjøres med null forståelse for hva verktøyet er for.
Faktisk er jo å få ChatGPT til å skrive et innlegg for deg basert på en prompt utrolig mye mer fornuftig bruk enn å tro at det er en søkemotor på stereoider, for det er det virkelig ikke |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.07.2025 20:11 Post subject: |
|
|
Ja det er viktig å se på det som et verktøy.
Tror ikke noen mistenker meg for å bruke det som forfatter. Har vel for mange skrivefeil, orddelingsfeil og tegnfeil. |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 14.07.2025 20:35 Post subject: |
|
|
@vassflua
Jeg skjønner hva den mest fornuftige bruken av chatgpt er, men den kan benyttes til andre ting også. Ja det er sinnssykt resurskrevende og det er ikke det den er bygget for å gjøre.
Ja det var upresist å kalle den en søkemotor, da den gir deg en oppsummering av hva den finner. Du kan be den om å søke gjennom åpne kilder for eks. finne en uttalelse. Man er dog avhengig av +versjonen som er koblet til nettet, ellers får man kun innlærte svar.
Kilde henvisnig er på sin plass. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 14.07.2025 20:48 Post subject: |
|
|
MikAIl Dorsin-tråd?
Håpet er at Dorsin snart ser sine begrensninger i scouting og heller fronter å bruke noe av inntektene nå på å utvide nettverket med noen som kan yrket. F.eks en speider. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.07.2025 15:35 Post subject: |
|
|
Ryktes spillere ut,men ikke inn. Dorsin bør finne seg ny jobb snart.
Selv om det er lenge igjen,henger vi etter. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 15.07.2025 16:44 Post subject: |
|
|
INEOS i Manchester setter opp Amorim til å feile ved å la være å hente forsterkningene han krever, for å få han til å trekke seg frivillig å unngå enda ei trenersparking. Kan nesten lure på om Dorsin har lært av INEOS..... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 15.07.2025 17:56 Post subject: |
|
|
Ja, og det er rett og slett genialt av Dorsin å få tidligere styrer og ledelse til å skape en situasjon der klubben rett og slett er blakk. Da trenger han ikke å bortforklare at han nekter å hente spillere som treneren han hentet trenger for å forbedre klubben han er sportsdirektør i - han kan bare peke på bunnlinja og vise fingeren til Alfred. For en plan han har klekket ut. |
|
Back to top |
|
 |
Rosenvingen Senior

|
Posted: 16.07.2025 14:10 Post subject: |
|
|
Det er ganske spesielt at Dorsin ikke klarer å hoste opp noe mer enn Fredrik Midsjø. Hvem som helst klarer å tenke så kort. Vi bør tenke oss veldig godt om før vi henter en gammel traver som Midtsjø. Jeg kunne vørt mer positiv for 2 år siden, men mer skeptisk nå. Vi har vel ikke glemt Skjelbred, Henriksen og Tettey, som må være noe av det mest patetiske, mest skuffende og dyreste vi har hentet tilbake noen gang. De var jo ikke gode nok i det hele tatt når de kom hjem. Midsjø er i samme kategori som dem og har ikke spilt på et godt nivå på lang tid. I Norge løper vi på banen og det gjør de ikke i Tyrkia.
Vi har en stall som har helt grei rutine nå, så jeg ser ikke det som et argument å få inn mer rutine.
Hva har egentlig Dorsin hentet inn? En haug med dårlige spisser, flere middelmådige midtbanespillere og et par greie forsvarere. Hadde det ikke vært for kjøpet av Nemcik, så hadde det bare vært mørkt. Andre lag med like mye ressurser som oss klarer å hente spillere som er mye bedre enn de vi finner.
Et annet argument er at vi ikke har klart å gi talentfulle spillere tillit i RBK. Vi klarte heldigvis å gi Nypan og Broholm tillit, men det var også et krav fra omgivelsene at vi skulle gi dem tillit. Det samme med Tangvik, selv om vi holdt på å drite oss ut også her ved å ikke gi han tillit i lang tid. Tenk hvis vi hadde gitt talentene spilletid, slik at de ikke hadde gått til Ranheim (for så å selges til Glimt eller til utlandet), Glimt og Tromsø. Ja, jeg er klar over at vi har vært i en situasjon de siste 20 årene, der vi ikke har hatt råd til å feile og derfor ikke gir talenter spilletid. Men jeg tror ikke vi hadde gjort det dårligere enn vi faktisk har gjort og økonomien hadde vært bedre også og vi hadde hatt mer stolthet om å bidra til at talenter faktisk fikk sjansen. Hva hvis vi hadde gitt spillere Botheim og Sørloth og mange flere bittelitt tillit, istedet for å kjøpe inn spillere fra Dorsin sitt gamleland, så tror jeg at vi hadde vært i en annen situasjon.
Ut med deg, Dorsin. GÃ¥ til Enga |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.07.2025 14:19 Post subject: |
|
|
Rosenvingen wrote: | Hva hvis vi hadde gitt spillere Botheim og Sørloth og mange flere bittelitt tillit, istedet for å kjøpe inn spillere fra Dorsin sitt gamleland, så tror jeg at vi hadde vært i en annen situasjon.
Ut med deg, Dorsin. GÃ¥ til Enga |
Hahahahahahahahahahahhah
Helt enig for øvrig. Dorsin burde reist 4 år tilbake i tid og gitt Sørloth en sjanse istedenfor å hente disse dumme svenskene.
Litt synd at Dorsin lot Brattbakk gå til Celtic også.
Jævla Dorsin ass. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 16.07.2025 14:56 Post subject: |
|
|
Elendig av Dorsin å hente Bendtner også. |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 16.07.2025 15:21 Post subject: |
|
|
Er Dorsin på ferie?
Trur han snart må på jobb…. _________________ vi banker Alltid LSK |
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 16.07.2025 15:21 Post subject: |
|
|
Er Dorsin på ferie?
|
Back to top |
|
 |
otters Rutinert
|
Posted: 16.07.2025 15:22 Post subject: |
|
|
Er Dorsin på ferie?
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 16.07.2025 15:29 Post subject: |
|
|
Dorsin sitter vel og venter på at City og Nypan skal få fullført forhandlinger sånn at overgangen kan gjennomføres og være juridisk bindende sånn at vi faktisk kan fullføre overganger med andre spillere som koster penger |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 16.07.2025 15:42 Post subject: |
|
|
Kan vel hende han jobber med agentselskaper som ikke har rykteside, koblet til profilen sin på Transfermarkt. Vil gjøre det betraktelig vanskeligere for media å få snusen i overgangsmålene. Klubben selv er ofte potte tett, så infoen må komme fra et sted. Nordic Sky, Keypass, People Solution etc. har slike sider, mens selskaper som P11(Nemcic), CAA Base Ltd og andre store har det ikke. Legger man til at man ikke leter etter spillere med lokal tilhørighet, blir det stille på ryktefronten. Ja jeg tror journalister er såpass late at de tråler de sidene, for å lage artikler. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
berntorama Junior
|
Posted: 16.07.2025 20:08 Post subject: |
|
|
Klubben går 30 millioner i minus pga. bredden i organisjonen (akademi og damelag ++). Hvert eneste år. I 2017 tok pengene fra tidligere slutt. Pengene fra Tengstedt, Broholm og Nypan gjør at man sånn ca. er i null. Det er ikke penger igjen nå sånn helt egentlig.
Gruppespill i Conference dette året hjelper på. Klubben må satse, og omså kjøre kassekreditten igjen SMN. Ang. Dorsin: ikke flere nordic sky signeringer nå. _________________ Faren min har trønderdialekt |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 16.07.2025 20:34 Post subject: |
|
|
Dorsin henter bare spillere som treneren ønsker. Det er kun i Real Madrid, PSG og Barcelona at sportslig leder/ direktør kjører solo-løp.
Så Dorsin er nok på jobb, men RBK har sin plass i næringskjeden som gjør at spillere kanskje ønsker seg til andre klubber og kanskje andre ligaer. Dette er noe som gjør at enkelte overganger går i vasken eller tar tid. For noen spillere så er eliteserien en nødløsning, mens for andre et springbrett til bedre klubb og liga. Har tungt for å se at RBK kan få en bedre Sportslig leder for pengene nå, og det er helt sikkert at ingen brukere i dette forumet hadde gjort en bedre jobb.
Selv synes jeg at overgangsvinduene er den mest spennende tiden i sesongen. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 16.07.2025 21:18 Post subject: |
|
|
Men RBK har jo sagt at de har endret måten de skal gjøre dette på. Som sagt tidligere så skal vi nå hente trener og spiller basert på vår filosofi og kriterier. Det skal ikke være slik at trenere i RBK nå skal komme med ønsker og forslag. Det skal være, vi trenger en midtbane med disse kvalitetene. Så skal Dorsin komme opp med alternativer. Endelig har vi endret til dette, men så ble jeg veldig usikker på om vi følger dette når de henter Fossum, Seltsjø, Dino osv. Disse spillerne kan rett og slett ikke være vår filosofi for hvordan spillerne skal være i RBK _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Votten Senior

|
Posted: 16.07.2025 23:06 Post subject: |
|
|
«Gjør en bedre jobb enn brukerne på dette forumet» er en sinnssykt lav standard å sette for sportsdirektøren. |
|
Back to top |
|
 |
|