View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 15.07.2025 15:37 Post subject: |
|
|
RBKSandvika wrote: | Her er noe som ikke er en brannfakkel:
- Sæter er ikke god nok OVER TID til å spille fast spiss for RBK (alltid skadet)
- Sæter er ikke riktig spillertype for vår nåværende (svært kompetente) trener
- Å spille med FEIL spillertype rammer hele laget, når vi skal utvikle og forbedre en spillerstil bør det være en vesentlig forskjell (mange mål) for at man skal ta det handikappet
Disse tre samlet er årsaken til at han ikke spiller. Håper han snart kan godta en klubb så i kan få slutt på denne tråden. Skaper bare misnøye og særs lite verdi. |
Men islamovic er god nok? Hahahaha..begynner nesten tvile på kompetansen til trenerne. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.07.2025 15:38 Post subject: |
|
|
Vassflua wrote: | I følge en bruker på Diskutopia er budet 3 millioner.
Får ikke mye erstatning for det i dagens marked, hvis den prisen stemmer, selv om det jo frigjør noe lønnsmidler. Skuffende om det blir salg for den prisen. |
Nå har de solgt spiller for 30 mill. Bare og pushe prisen opp.vi må ikke selge. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 15.07.2025 16:05 Post subject: |
|
|
Er det vel ingen som sier.
Han er bedre i den ROLLEN enn Sæter.
Han har virkelig ikke fått "uforbeholden støtte" av trenerteamet.
Vi trenger to nye spisser |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 15.07.2025 16:05 Post subject: |
|
|
Islamovic ble vel hentet som erstatning, da man trodde Sæter skulle forsvinne i januar-mars. Var vel aksepterte bud. Kall det gjerne panikk henting.
Det samme er tilfellet med Isak, da vi var sikre på at Holm forble i Frankrike.
En av grunnene til at jeg synes det er greit å vente med nye kjøp til spilleren man ønsker å selge er faktisk solgt.
Jeg tror heller ikke Johansson får hente det han har lyst til, før spillere på dyre kontrakter, han ikke benytter er solgt. Det er nok beinhardt fokus på lønnsbudsjettet, etter runden ved nyttår. Tror ingen i klubben får bevege seg utover rammene som er gitt.
Signalene er der, da vi ser kontraktsforhandlinger internt tar lang tid. Holm tok lang tid, Broholm drøyde, Pereira var på håret, Reitan takket nei, Tagseth forsvant videre. Eneste utvidelsene som har gått smertefritt er vel Reitan-Sunde, Ceide og Nypan. Spent på de kontraktene som går ut i 2027, som er på lønn fra før 2024 |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 15.07.2025 16:25 Post subject: |
|
|
Dere sitter og gjentar den samme diskusjonen på repeat. Det er utrolig lite komplisert det her egentlig. Sæter ønsket å dra i vinter men ombestemte seg. Dino ble hentet som billig erstatter samtidig som vi sa opp ansatte for å holde klubben i live. Sæter satses ikke på. Sæter spiller ikke. Sæter har ingen framtid i Rosenborg. Det er veldig enkelt å skjønne om man bruker hodet litt. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.07.2025 17:26 Post subject: |
|
|
Alle skjønner at han ikke satses på. Utrolig nok er det lov til å være uenig i den beslutningen. Det er en dårlig beslutning av klubb og trener, som kommer til å fremskynde AJs avskjed. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 15.07.2025 17:29 Post subject: |
|
|
Vi skal heller ikke gi bort noe tilnærmet gratis i dagens marked.
Enga får hive 7 mill på bordet eller ryke å reise. De har råd. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.07.2025 17:32 Post subject: |
|
|
Barney wrote: | Alle skjønner at han ikke satses på. Utrolig nok er det lov til å være uenig i den beslutningen. Det er en dårlig beslutning av klubb og trener, som kommer til å fremskynde AJs avskjed. |
Det er selvfølgelig ikke en dårlig beslutning å selge en spiller på 29 som spiller maks 20 kamper i året. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 15.07.2025 17:43 Post subject: |
|
|
Det vi vet er at Sæther - vår beste spiss ikke blir satset på og er villig til å si fra seg millionbeløp for å få signere for VIF. Så kan man være snurt på Sæther fordi han er storkjeftet eller for at han ikke ville signere for Legia i vinter.
Jeg tenker at man gjør det som er best for klubben - uavhengig om det gjør at en må svelge en kamel eller to.
La han gå til drittEnga. Han hører hjemme der. Vi må slutte å ta avgjørelser basert på følelser. Det fører ofte til færre mål og mindre poeng - noe som burde være førsteprioriteten.. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.07.2025 17:44 Post subject: |
|
|
https://www.vg.no/sport/i...ga-spiller
Ifølge VGs opplysninger skal Sæter sin kontrakt inneholde punkter som gjør at spissen har krav på et millionbeløp når spissen forlater Rosenborg.
De pengene skal spissen være villig til å si fra seg for at overgangen skal kunne gå i orden.
Skulle jaggu bare mangle.
Helt sykt å ha noe sånt i en kontrakt. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 15.07.2025 18:29 Post subject: |
|
|
En Solbakken special.
Skjønner godt at det tok lang tid med forhandlingene sist. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.07.2025 18:31 Post subject: |
|
|
Må vel tro det er snakk om andel av salgsbeløpet og ikke et garantert beløp dersom han går gratis?
............
På spørsmål om budet fra Vålerenga får det til å kile i magen, svarer Sæter følgende:
– Det kiler ikke så mye i magen. Om jeg vet det kommer ny Love Island-episode, da kiler det i magen, sier Sæter spøkefullt og legger til:
– Så lenge det ikke er i mine hender kiler det ikke så mye. Men når vi eventuelt kommer dit, kan det hende, sier spissen som i fjor ble Rosenborgs toppscorer med ti scoringer.
Les mer: Sæter bekrefter bud: – Jeg vil spille fotball
På spørsmål om han har en fremtid i Rosenborg som fast spiss som spiller fulle kamper, varter den frittalende trønderen opp med to svar på samme spørsmål. Og det med et lurt smil om munnen.
– Det er et riktig og et smart svar her. Jeg føler det. Men det har ikke blitt sånn. Det syns jeg er skikkelig dritt. For jeg føler jeg ikke er i nærheten av å få ut potensialet mitt og det kommer til å irritere meg for alltid om jeg ikke får ut det, sier han før han fortsetter.
– Noen ganger må man legge bort kjærligheten for å få til det. Det er en dritt-situasjon.
Les mer: TV 2 erfarer: Vålerenga gjør alvor av Sæter-interessen – har lagt inn bud
Ikke spesielt godt frieri overfor Klanen å omtale mulig flytting til Oslo som "en drittsituasjon".  |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Senior
|
Posted: 15.07.2025 19:21 Post subject: |
|
|
Barney wrote: | Alle skjønner at han ikke satses på. Utrolig nok er det lov til å være uenig i den beslutningen. Det er en dårlig beslutning av klubb og trener, som kommer til å fremskynde AJs avskjed. |
Helt enig med deg, merkelig å velge Ceide - Islamovic - Holm foran Ceide - Sæter - Fredriksen, liten tvil om hva som er det beste angrepet. Håper virkelig det er noen på vei inn som gjør disse valgene mulig å forstå |
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 15.07.2025 19:25 Post subject: |
|
|
Barney wrote: | Det er en dårlig beslutning av klubb og trener, som kommer til å fremskynde AJs avskjed. |
Fra når til når? |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 15.07.2025 19:52 Post subject: |
|
|
Et mer åpenbart salg enn dette har jeg knapt sett i RBKs historie. Fyren hever sikkert en grei lønn, har bare halvannet år igjen av kontrakten, er konstant skadeplaget og alltid roten til sos og fanteri. 3 millioner er mer enn nok i mine øyne, men skjønner at ledelsen forsøker å skvise ut noen millioner til. Han blir VIF-spiller før vi tar helg. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 15.07.2025 19:58 Post subject: |
|
|
Takk og farvel Sæter! Var gøy en liten stund, men her med det nye rør… |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 15.07.2025 20:02 Post subject: |
|
|
3 MNOK er mer enn nok, få det overstått. |
|
Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 15.07.2025 20:07 Post subject: |
|
|
Selg, takk for noen deilige lysglimt og kremmål!
Øk prisen litt, tilby Vif en 3 for 2 deal med Holm og Dino dit også
Så kan vi kjøpe oss en spiss
 _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 15.07.2025 20:08 Post subject: |
|
|
Ligger en bonus i 5 mill i sparte lønnsutgifter også, hvis de 3,6mill i årsinntekt stemmer.
Synes Sæter gjorde en fremragende jobb i perioden før kontraktsfornyelsen og takker for bidragene. Etter fornyelsen har det vært mye surr og varierende prestasjoner. Lykke til videre i Enga og håper du trives bra der. |
|
Back to top |
|
 |
ODN Rutinert
|
Posted: 15.07.2025 20:23 Post subject: |
|
|
Bare å kvitte seg med han. Et unødvendig uromoment i troppen. Er snakk om så små forskjeller i overgangssum, så tipper ikke det er verdt risikoen å prute summen altfor mye opp. Hadde noen gode stunder med oss, som har gitt oss mange fine minner. Tror nok dessverre for hans del at alt det utenomsportslige tullet kommer til å overskygge det positive. Venter spent på hva negativt om oss han skal lire ut av seg for å komme i hjertene til Vålerenga-supporterne. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.07.2025 20:26 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Barney wrote: | Alle skjønner at han ikke satses på. Utrolig nok er det lov til å være uenig i den beslutningen. Det er en dårlig beslutning av klubb og trener, som kommer til å fremskynde AJs avskjed. |
Det er selvfølgelig ikke en dårlig beslutning å selge en spiller på 29 som spiller maks 20 kamper i året. |
Når du ser på alternativene så er det en dårlig beslutning. _________________ Sesongkortholder. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 15.07.2025 20:45 Post subject: |
|
|
RBK gjorde helt riktig å solgte og lånte unna litt daukjøtt på utenlandskvota, nå håper jeg de selger unna støymaskina også. RBK gjør dette i prioritert rekkefølge. RBK er klar over nivået på spissene, og de leter etter "gull" nå som bankboka tillater det. Så jeg blir overasket hvis Holm og Islamovic er her til sesongen 2026. Så hvis RBK får e-cup, så har de noe "ekstra" å tilby spillere enn bare eliteserie og cup, og da kan det komme en ny spiss inn før høsten. Men til eliteserien 2026 har vi en ny spiss. Men nå er det helt riktig å selge Sæther.. |
|
Back to top |
|
 |
RBKgutt Senior
|
Posted: 15.07.2025 21:34 Post subject: |
|
|
RBK avslått budet til VIF uten å komme med motbud. Virker som de ikke er interessert i å selge i det hele tatt. Så spørs det om Ole selv klarer å presse gjennom et salg.
https://www.tv2.no/sport/.../17916184/ |
|
Back to top |
|
 |
Gofoten Proff
|
Posted: 15.07.2025 21:37 Post subject: |
|
|
Orkdal1 wrote: | Vi skal heller ikke gi bort noe tilnærmet gratis i dagens marked.
Enga får hive 7 mill på bordet eller ryke å reise. De har råd. |
100% enig. Vålerenga solgte Riisnæs til Bodø Glimt for nesten 30mill samtidig som de ligger 2 poeng unna kvalik til nedrykk. De MÅ ha inn forsterkninger. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 15.07.2025 21:42 Post subject: |
|
|
Riktig å avslå et sånt bud. De bør minst doble det om det skal være aktuelt med salg |
|
Back to top |
|
 |
|