English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 555, 556, 557

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 20.06.2025 21:24    Post subject: Reply with quote

Jonas [Svensson] og familien nyter noen rolige uker hjemme hos mamma Randi og pappa Inge - og i sitt eget hus på Lilleby i Trondheim.

(...)

Han har ett år igjen av kontrakten med en av de største klubbene i det fotballgale landet Tyrkia.

Halvannet år, tre trenere, ett cupgull og to skuffende plasseringer i seriespillet er et tilbakelagt kapittel.

Fjorårssesongen startet formidabelt, med storseier i supercupfinalen mot rivalen Galatasaray.

– Da var det litt halleluja-stemning. Kanskje ble forventningene for høye. Vi har underprestert, sier han.

Fasit ble tidlig exit i cupene og fjerdeplass i serien - 33 poeng bak serievinner Galatasaray. Det til tross for at Besiktas vant begge oppgjørene mot den andre rivalen Fenerbahce og ett av to serieoppgjør mot serievinneren.

– Det har vært noen oppturer, men flest nedturer, oppsummerer han.

(...)

19. januar ble Ole Gunnar Solskjær bekreftet som ny Besiktas-trener sammen med tidligere Molde-trener Erling Moe.

– Det var litt surrealistisk. Jeg visste om ryktene, men jeg hadde ikke forventet det i det hele tatt, sier han.

Solskjær kjente han så vidt til fra før, etter at han var med på det Solskjær-drevne «Statoil-akademiet» som 14-åring. Erling Moe kjente han mindre til.

– Det har vært kjekt å bli kjent med dem. Det er fine folk, faktisk - selv om de kommer fra Molde, ler han.

(...)

– Ett år i den moderne fotballen er lenge. Man vet aldri hva som skjer. Men - jeg finner en stor motivasjon i å være der når Rosenborg tar seriegull igjen. De har en spillestil som jeg er veldig fan av, sier han.

Les mer: Når Jonas Svensson tar ferie, kommer han hjem til Trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 21.06.2025 13:49    Post subject: Reply with quote

Karl Oskar Fjørtoft (49) er mannen som kan komme til å fylle tomrommet etter Magne Hoset på Nordmøre stadion.

(...)

Fjørtoft er i dag trener for damelaget til AaFK Fortuna i 1. divisjon. Søndag leder han sunnmøringene i toppkamp mot Molde på Color Line Stadion. Før helgas runde topper Fjørtofts lag tabellen to poeng foran MFK.

Les mer: KBK håper de snart kan presentere ny hjelpetrener

Christoffer Aasbak smiler igjen, til tross for 0-1-tap mot Start sist.

(...)

Likevel ble ikke kontrakten [med Kristiansund] forlenget etter 2024. Og fram til nå har ikke Aasbak hatt klubb.

– Det er veldig godt å få komme hit, lande og spille fotball igjen. Ta på seg en drakt! Det har vært helt magisk, gliser Aasbak.

(...)

Han gikk av banen rett før seiersmålet til Start sist og viste at han er i form. Aasbak gjorde sakene sine greit som midtstopper i Håkon Røstens fravær.

– Jeg er veldig glad for at jeg fikk stå så lenge sist. Kroppen kjennes bra ut. Jeg har vært med på pre-season før, så jeg prøvde å legge opp et liknende løp på egen hånd, sier han.

Les mer. Baby er på vei, men frustrasjonen var også stor: – Det var lange måneder

Litt rart å si at Røsten var fraværende der han satt vraket på benken.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.06.2025 11:15    Post subject: Reply with quote

– Alder skal aldri være en unnskyldning for meg. Det er ikke et hinder jeg vil ha, sier Paal Alsaker (51) ærlig.

For hvert år som går blir han bare i bedre og bedre form.

Tanken om alder gjør at Alsaker aldri tenker at han ikke kan eller bør begrense seg på grunn av alder. Nå trener han nærmere ti økter i løpet av en uke, og løper nesten 100 kilometer i uka.

Det hører med til historien at Alsaker er tidligere fotballspiller for Rosenborg og Godset, men selv da var han i dårligere form enn nå.

– Jeg har alltid vært veldig glad i trening og aktivitet, men at etter jeg la opp begynte jeg å trene mer løping. Det hadde vært en av styrkene mine som fotballspiller, forteller han.

Løpingen har nå gått fra å være en treningsform til å nesten være en del av identiteten hans. Alsaker tror nøkkelen ligger i rutine og disiplin.

Les mer: Paal (51) er i bedre form enn noen gang: – Alder er ingen hindring
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.06.2025 23:05    Post subject: Reply with quote

Det kommer frem i en kjennelse i Trøndelag tingrett at styret i Northern Pace AS har begjært oppbud i selskapet. Brødrene Tore og Mads Reginiussen var henholdsvis styreleder og daglig leder i selskapet.

Ifølge styrets opplysninger til tingretten har selskapet en gjeld på nærmere 1,5 millioner kroner. Selskapets aktiva har en anslått verdi på 444.396 kroner.

«Vi visste at det var en tøff bransje å konkurrere i, men hadde oppriktig tro på at vi kunne lykkes. Vi har hatt mange gode og lojale kunder, men salget har over tid vært litt for lavt», skriver Tore Reginiussen i en SMS til Nidaros.

Les mer: Konkurs: – Hadde oppriktig tro på at vi kunne lykkes
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 24.06.2025 23:21    Post subject: Reply with quote

Kan vel nevne at tidligere akademispiller Lasse Qvigstad har forlenget kontrakten sin med Bryne ut 2028.

https://www.brynefk.no/ny...-forlenger
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.06.2025 00:37    Post subject: Reply with quote

Fra Twitter:

BK Häcken har tatt kontakt med Lech Poznan angående en mulig overgang for Bryan Fiabema, ifølge Expressen. Den svenske klubben ventes å legge inn bud på 22-åringen i løpet av kort tid.

- Torgeir Børven
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 29.06.2025 22:18    Post subject: Reply with quote

Gamle intervjuer gjort av Mini, ikke sett dette programmet før.

Ørjan Berg:

https://www.youtube.com/w...ZSfCTaZeGM

Bent Skammelsrud

https://www.youtube.com/w...rkABeleukc

Steffen Iversen

https://www.youtube.com/w...pvNaKne1H0

- Torgeir Børven
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.06.2025 20:16    Post subject: Reply with quote

Var det der opprinnelig sendt på TV3?

Andre gamle helter, som heller ikke er glemt ute i verden:

Arrow Mikael Lustig – A Celtic cult hero who certainly could play a bit

Arrow Qué fue de... Carew, el gigante de Mestalla que reinó en Noruega antes de la irrupción de Haaland (engelsk)
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.07.2025 21:27    Post subject: Reply with quote

Casper Tengstedt pode continuar na Serie A. Segundo a Sky Sports, o Benfica e o Genoa estão a negociar um empréstimo até ao final da temporada, com cláusula compra obrigatório caso sejam atingidos determinados objetivos.

Na última temporada, Casper Tengstedt esteve emprestado pelo Benfica ao Hellas Verona, porém o clube italiano decidiu não ativar a opção de compra de 7 milhões de euros e o jogador não continuou. O avançado começou bem com sete golos marcados até dezembro, mas depois sofreu uma lesão que complicou.

Benfica negoceia Tengstedt: Avançado pode continuar em Itália

Google-oversetteren wrote:
Casper Tengstedt could continue in Serie A. According to Sky Sports, Benfica and Genoa are negotiating a loan until the end of the season, with a mandatory purchase clause if certain objectives are achieved.

Last season, Casper Tengstedt was on loan from Benfica to Hellas Verona, but the Italian club decided not to activate the €7 million purchase option and the player did not continue. The striker started well with seven goals until December, but then suffered an injury that complicated things.

Coveted by several European clubs, Igoh Ogbu ultimately chose stability. The Nigerian center-back has extended his contract with Slavia Prague until December 2027.

Read more: Here’s why Igoh Ogbu extended his contract with Slavia Prague
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.07.2025 21:33    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Var det der opprinnelig sendt på TV3?

TV2

- Torgeir Børven
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 01.07.2025 22:36    Post subject: Reply with quote

Sadiku med hatrick i dag
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.07.2025 16:59    Post subject: Reply with quote

2mas 21. juni wrote:
Karl Oskar Fjørtoft (49) er mannen som kan komme til å fylle tomrommet etter Magne Hoset på Nordmøre stadion.

(...)

Fjørtoft er i dag trener for damelaget til AaFK Fortuna i 1. divisjon. Søndag leder han sunnmøringene i toppkamp mot Molde på Color Line Stadion. Før helgas runde topper Fjørtofts lag tabellen to poeng foran MFK.

Les mer: KBK håper de snart kan presentere ny hjelpetrener

Karl Oskar Fjørtoft (49) er ansatt som assistenttrener i Kristiansund Ballklubb.

Les mer: Fjørtoft ny assistenttrener i KBK

Jeg syns ærlig talt ikke at det er så artig som Jonas Skybakmoen skal ha det til, men uansett: Rosenborgkanalen på hybelbesøk.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 02.07.2025 21:02    Post subject: Reply with quote

Virker som det går ganske bra for Tagseth i USA, har spilt det meste siden han kom og er fjerde høyest ranket på laget hittil i år (Fotmob). To målgivende men ingen scoring ennå. Nashville på femteplass men tett i toppen:

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.07.2025 20:32    Post subject: Reply with quote

Apropos:

Eddi Tagseth, now 24, is the relentless midfield motor of a resurgent Nashville SC squad (11-4-5, 38 points) that has the third-best record in Major League Soccer and has already surpassed last season's points total. His versatility has made him indispensable for coach B.J. Callaghan's side; his grit and long blond hair have made him a fan favorite on par with 2022 MLS MVP Hany Mukhtar, United States international Walker Zimmerman and Sam Surridge, the league's top scorer.

When watching Tagseth now, it's tempting to ask where his seemingly nonstop energy comes from — how he can be everywhere at once, attacking, defending, even instigating, and never hesitating to throw his 5-foot-6, 141-pound body into challenges against much larger men.

(...)

Playing a crucial role in connecting Nashville's defense and attack, he's completed nearly 90% of his passes and is fourth in MLS in tackles with 47, according to FBRef.com.

While Tagseth may be a jack-of-all-trades, endurance is his calling card. He's 12th among MLS midfielders in minutes played, and at the midway point of the season, his 124 miles run ranked second in the league.

“We get a little used to seeing things that Eddi does and it becomes normal, but it’s not," Callaghan said after a 1-1 tie at Atlanta United on May 3. "The ground that he covers, the balls that he recovers, that bravery in moving the team forward ... Sometimes midfielders are called box-to-box midfielders. I call Eddi goal-to-goal. He goes the whole field, and his greatest strength is he makes all the players around him better."

Read more: How Edvard Tagseth's upbringing in small-town Norway began path to being Nashville SC midfield dynamo

Kristin [Sandstad Gumaer] er for tiden hjemme på Frosta i gamle Nord-Trøndelag. Her startet fotballkarrieren sammen med gutta. Kristin var lagkamerat med en tidligere Liverpool- og RBK-spiller, Edvard Tagseth (24). Han er nå proff i amerikanske Nashville.

– Eddy var sykt god og en stor barnestjerne. Vi spilte sammen i flere år før han forsvant til Liverpool som 14-åring. Jeg hadde en veldig fin utvikling på et veldig godt guttelag som blant annet vant KM. Jeg oppfordrer ambisiøse jentespillere til å spille med gutta, sier Kristin.

Les mer: Kristin ladet batteriene med kjæresten: – Gir meg selv terningkast tre
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.07.2025 21:13    Post subject: Reply with quote

Det er Cornic sin første fulle sommer oppe i Nord og den trives han med veldig så langt.

– Tromsø by på sommeren, alt rundt og naturen, er kjempeflott, skryter han.

I tillegg har han fått besøk av en helt spesiell person.

– Kjæresten min har flyttet opp nå under sommerferien. Hun studerer i Oslo, så hun bor her nå i sommer og jobber på sykehuset. Det har vært veldig fint. Da har jeg har hatt litt besøk og hatt litt folk hjemme, så det har vært veldig bra, forteller 24-åringen.

Mye av fritiden til paret brukes på sightseeing og utforskning av nærområder.

– Vi har vært mye på biltur rundt i området og fisket litt. Så vi har sett oss litt rundt, og det er jo veldig fin, sier Cornic.

Les mer: Leo (24) nyter tilværelsen i Tromsø: – Det føles som en stor familie
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.07.2025 21:37    Post subject: Reply with quote

Efter ett antal tuffa år har Wiedesheim-Paul slutligen hittat rätt i Oddevold - där han nu ligger tvåa i skytteligan med sina åtta mål (och tre assister) på 14 matcher.

- Det har känts väldigt bra för min del. Det var precis det här som jag kände att jag behövde. Jag behövde få en liten nystart och komma igång igen. Jag behövde komma till en bra plats och det känner jag verkligen att jag har gjort.

- Jag har fått ett stort förtroende från tränarna och alla i laget och har en bidragande roll igen.

Varför blev det just Oddevold för dig i vintras?

- Jag fick en väldigt bra känsla när jag hade möten med klubben. Det kändes som att de menade vad de sa och de hade en tro på mig.

Varför har det lossnat därefter?

- Jag får vara mig själv och spela på det jag är bra på. Jag får stort förtroende och spelar på en nivå som jag har bevisat mig på innan, så jag vet om vad jag kan på den här nivån också. Det var skönt att det började så bra för mig på träningsmatcherna så att jag fick upp självförtroendet väldigt fort.

Läs mera: Wiedesheim-Pauls succé - efter tuffa hemkomsten i HBK: "Vill bara glömma"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.07.2025 22:19    Post subject: Reply with quote

Efter ett inhopp förra veckan mot Hammarby fick Paweł Chrupałła sin blott andra allsvenska start i HBK när laget tog emot AIK.

I den 20:e minuten fick nyförvärvet från norska Rosenborg bollen vid kanten av straffområdet och avslutade i krysset med sin sämre högerfot. Nio minuter senare utökade hemmalaget och fastställde slutresultatet till 2-0.

- Enorm insats (av HBK). De kan ha 70-80 i bollinnehav men så länge som vi är bra på det som vi gör så... Det enda som är talande är det på resultattavlan, tänker jag, säger Paweł Chrupałła och fortsätter om sitt mål:

- Det betyder väldigt mycket. Jag har varit utanför under en väldigt lång period och inte spelat i startelvan sedan premiären, och fått väldigt korta inhopp. Men jag gjorde det bra förra helgen och fick starta här, det visar att jag stått upp.

Läs mera: Chrupałła nätade efter tuffa starten i HBK: "Betyder väldigt mycket"
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.07.2025 22:49    Post subject: Reply with quote

Jevtovic tilbake til Borac (engelsk)
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 10.07.2025 15:36    Post subject: Reply with quote

På Lerkendal og spiser lunsj i dag Konate. Likte han godt. Fire ganger seriemester med Malmo. Uten kontrakt nå, men neppe retur til oss.
2mas
Sjef

PostPosted: 10.07.2025 16:43    Post subject: Reply with quote

Jeg flyttet innlegget ditt hit. Altså Pa Konate, som er på ferietur og treffer gamle lagkamerater fra både RBK og Malmö.

Ellers:

Kvartfinalekampen mot DC United endte med seier 5-2. Tagseth fikk gult kort og ble byttet ut seks minutter før full tid på stillingen 4-2. Nå venter semifinale i september – og eventuelt cupfinale 1. oktober. Men det er lørdagens kamp i Miami (natt til søndag norsk tid) som stjeler størst fokus.

Da skal endelig Lionel Messi og Miami spille mot «Frostas Messi» og hans Nashville.

– Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal forvente, men jeg gleder meg enormt, sier Tagseth.

(...)

Til kampen må nesten Nashville anses som favoritter. Gultrøyene har gått 14 strake kamper uten tap i serien. Nashville befinner seg på andreplass i Eastern Conference, mens Miami er nummer seks. De åtte beste går videre til playoff.

– I fjor klarte ikke Nashville playoff, så det er sesongmålet i år. Samtidig er det ganske defensivt nå å si at topp åtte er målet når vi ligger som nummer to i Eastern og nummer to totalt når man slår sammen Eastern og Western. Målet nå er å kjempe i toppen, sier Tagseth.

Les mer: Tagseth har rådført seg før Messi-møtet: – Blir rift om drakta

Tarik Elyounoussi (37) opplever sin nye agenthverdag som stressende. Men var glad han denne gangen kunne feire kontrakten med en fra familien.

(...)

Moi hadde i utgangspunktet kontrakt med FCK til sommeren 2027. Det endte med at de til slutt ble enige om å forlenge kontrakten med ytterligere to år.

– Hva synes du om at det endte slik?

– Han kunne sikkert gjort et mer spennende valg, men Moi la aldri skjul på at hele familien stortrives i København. De hadde ikke lyst til å bryte opp, så det er forståelig. Selv om det sikkert hadde ligget større penger andre plasser, sier han.

Les mer: Tarik (37) om fetteren Moi: – Det var interessant å forhandle med sju barn rundt seg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.07.2025 18:48    Post subject: Reply with quote

Avisa Sør-Trøndelag:

Forrige helg, fredag 4. til søndag 6. juli, gikk VM i gåfotball av stabelen i Malmø. Der bidro hemnværingen Kjell Øyasæter (75) sterkt til at Norge ble verdensmestere i den eldste aldersklassen, 75+.

– Det var en fantastisk opplevelse, hvor vi møtte lag fra mange land. Vi hadde det veldig kjekt, spilte mye god fotball – og det på en litt spesiell måte, men det er da sånn vi holder på, nå som vi er blitt gamle, sier Øyasæter, som i sine yngre dager spilte toppfotball både for Rosenborg og
Brann.

(...)

I Malmø noterte spissen seg for fire mål, noe han er godt fornøyd med. Han ble med det lagets toppscorer.

– Det er jo jobben min. Nå har jeg scora mål både mot Sverige, England og Australia. For en fotballspiller, er det artig å ta med seg.

Med unntak av Øyasæter, besto 75-årslaget kun av spillere fra Østlandet – hovedsakelig fra Oslo-området, hvor gåfotballen er mest utbredt og har lengst fartstid.

Totalt på alle de aldersbestemte lagene, var Trøndelag representert av ti spillere – deriblant Rosenborg-storhetene Svend Didrichsen og Jan Hansen.

.........

Ser på bildet at også Jørn Ødegård og Thor Robert Johanssen var med.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.07.2025 11:27    Post subject: Reply with quote

Gytkjær til Bari, Heggem-jubileum og Messi mot "Messi".
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 555, 556, 557
Page 557 of 557

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb