View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
waterfalls Veteran
|
Posted: 23.06.2025 23:11 Post subject: |
|
|
"Etter det Nettavisen får opplyst har interessen for Hegland nå blitt konkret fra Viking og Rosenborg. De to klubbene ønsker begge sterkt å sikre seg 21-åringen og har lagt inn flere bud.
Akkurat nå pågår en kamp mellom de to klubbene for å kunne lande en avtale med spilleren som både har debutert og scoret for U21-landslaget i år.
RBK har allerede solgt Marius Broholm til Lille for store summer, mens Sverre Nypan snart selges til Manchester City for rundt 170 millioner kroner. Trønderne gjør nå seriøse forsøk på å sikre seg Hegland.
Viking på sin side er også seriøse og presser på for å lande en avtale med Moss. Stavanger-klubben skal i en god stund ha jobber hardt i kulissene for å posisjonere seg overfor spilleren.
Senest mandag skal det etter det Nettavisen forstår ha pågått samtaler og forhandlinger om spilleren som kan bekle flere roller offensivt i banen. Moss skal ønske seg en pakke som kan nærme seg tosifret antall millioner."
Stian Wahl som skriver dette.
https://www.nettavisen.no...95-2486418 |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2025 23:29 Post subject: Bo Hegland |
|
|
https://www.nettavisen.no...95-2486418
Viking og Rosenborg i budkrig om Bo Hegland
Moss-juvelen Bo Hegland har herjet i Obos-ligaen denne sesongen. 21-åringen står med seks målpoeng på 12 kamper for et Moss-lag som har prestert ujevnt.
Forrige uke rapporterte Aftenbladet i Stavanger at Viking jakter Oslo-gutten.
Etter det Nettavisen får opplyst har interessen for Hegland nå blitt konkret fra Viking og Rosenborg. De to klubbene ønsker begge sterkt å sikre seg 21-åringen og har lagt inn flere bud.
RBK har allerede solgt Marius Broholm til Lille for store summer, mens Sverre Nypan snart selges til Manchester City for rundt 170 millioner kroner. Trønderne gjør nå seriøse forsøk på å sikre seg Hegland. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
XChrisX Rutinert
|
Posted: 24.06.2025 00:51 Post subject: |
|
|
Vi er vel der at sannsynligheten for at dette er en upgrade fra det vi har er forholdsvis stor. |
|
Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 24.06.2025 06:31 Post subject: |
|
|
Ja takk. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.06.2025 07:55 Post subject: |
|
|
Målsendingene fra OBOS i år og fjor har vært en sammenhengende reklamefilm for Hegland. Blir garantert en god spiller i ES. Lurer imidlertid litt på hvor vi skal bruke han, han er verken klassisk ving eller indreløper. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.06.2025 07:56 Post subject: |
|
|
Har sett en skrytevideo på Youtube, med forbehold om at det er en skrytevideo ser han veldig god ut. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 24.06.2025 08:31 Post subject: |
|
|
Henri wrote: | Målsendingene fra OBOS i år og fjor har vært en sammenhengende reklamefilm for Hegland. Blir garantert en god spiller i ES. Lurer imidlertid litt på hvor vi skal bruke han, han er verken klassisk ving eller indreløper. |
Er vel egentlig midtbanespiller, da helst i en offensiv sentral rolle, men har også prøvd seg på høyrevingen samt spissplassen...
Kan vi vel forsøke å bruke han der, skal godt gjøres å skape færre målpoeng enn de som har forsøkt seg der så langt i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.06.2025 08:51 Post subject: |
|
|
Det virker svært usannsynlig at AJ vil bruke han som spiss, han vil jo ha tunge oppspillspunkt der. Så det må bli indreløper eller kant, det er jo klare likhetstrekk med Broholm i spillestil. |
|
Back to top |
|
 |
Mighty Senior

|
Posted: 24.06.2025 09:09 Post subject: |
|
|
Men han har eksperimentert noe med falsk nier. Synes ikke det var helt dødfødt, utover at vi mistet Nypan på indreløperplassen. Om vi får Solbakken som bakromstrussel tror jeg absolutt det kan ha noe for seg. |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 24.06.2025 09:47 Post subject: |
|
|
Tenker fort han er tiltenkt en rolle på høyrekanten som erstatning for Broholm. RBK har jo litt penger å bruke nå og det vet selvsagt selgende part, så dette kan bli litt dyrt. Hvor god han er eller hva han er verdt aner jeg ikke. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 24.06.2025 10:03 Post subject: |
|
|
Smart kjøp, tror ikke han blir ubetinget dyr om ikke Viking byr opp for mye i konkurranse med oss.
Kan spille i alle fire posisjoner fremme og har hatt delvis suksess i alle fire for Moss. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.06.2025 10:26 Post subject: |
|
|
Viking byr, det er konkurranse, det snakkes allerede om tosifret millioner. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.06.2025 10:42 Post subject: |
|
|
Det er det vel uansett. "Budrunde" er som regel ikke en greie. Om spilleren kun vil til Viking, hjelper det lite at vi byr tre millioner mer enn dem. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 24.06.2025 11:59 Post subject: |
|
|
Spennende fyr, men håper ikke vi går i fella å kjøper gode spillere som vi egentlig ikke har en rolle til. Pust med magen nå Dorsin å handle rollespillere som passer i vår formasjon. Nok spisser på kant fra før. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.06.2025 12:38 Post subject: |
|
|
Hegland er slik jeg har forstått det en spiller som i vårt system passer bedre som kant/offensiv indreløper ala Broholm enn ren spiss. Tror ikke han er spiss ala hverken Dino/Holm eller ala Sæter som er rene spisser (dog ulike spisstyper) mens Hegland er mer en offensiv spiller som faktisk kan bekle flere roller avhengig av system/spillestil.
Nå har ikke jeg sett veldig mye av ham skal sies, men av det lille jeg har lest så er det inntrykket mitt. |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Senior
|
Posted: 24.06.2025 12:39 Post subject: |
|
|
Viking er nok dessverre mer fristende enn RBK for de fleste slik som situasjonen er nå, må nok gi spilleren en mye bedre pakke for å få han til å velge RBK |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 24.06.2025 12:45 Post subject: |
|
|
Tja, ikke bare bare å få mye spilletid hos Viking slik de presterer for øyeblikket heller. Tror nok klubbene stiller relativt likt når det kommer til muligheter for spilletid etc. så det er nok hva slags planer og hvordan de ser for seg å bruke spilleren som blir utslagsgivende (i tillegg til det økonomiske).
Jeg skjønner ikke denne svartmalingen og voldsomme negativiteten enkelte har hele tiden. Ja Viking er bedre enn oss akkurat nå, men det er ikke slik at de er så voldsomt mye mer attraktive enn oss av den grunn. Jeg tror de fleste norske toppklubbene stiller likt, Glimt er nok litt foran og Molde er nok litt bak per dags dato. Men RBK, Viking og Brann tror jeg ikke det er store forskjeller i attraktivitet på papiret. Det er jobben som gjøres inn mot spiller og tilbudet man kan gi som avgjør der. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 24.06.2025 12:50 Post subject: |
|
|
Frank1 wrote: | Viking er nok dessverre mer fristende enn RBK for de fleste slik som situasjonen er nå, må nok gi spilleren en mye bedre pakke for å få han til å velge RBK |
Hvor fort stemningen skifter hos folk.. En måned tilbake ville ingen sagt noe slikt  |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 24.06.2025 12:51 Post subject: |
|
|
Hvorfor skal Viking være mer fristende en RBK?
De sterkeste lagdelene til Viking er midtbane og angrep, noe som også sammenfaller med der de har de største talentene i troppen. Veien til spilletid vil være lenger. Lønn tror jeg vil være relativt likt. RBK har gress og RBK har større publikums interesse.
Først må klubbene bli enig, så får vi se hva hvem han velger og hvorfor valget ble tatt. |
|
Back to top |
|
 |
Frank1 Senior
|
Posted: 24.06.2025 13:16 Post subject: |
|
|
waterfalls wrote: | Tja, ikke bare bare å få mye spilletid hos Viking slik de presterer for øyeblikket heller. Tror nok klubbene stiller relativt likt når det kommer til muligheter for spilletid etc. så det er nok hva slags planer og hvordan de ser for seg å bruke spilleren som blir utslagsgivende (i tillegg til det økonomiske).
Jeg skjønner ikke denne svartmalingen og voldsomme negativiteten enkelte har hele tiden. Ja Viking er bedre enn oss akkurat nå, men det er ikke slik at de er så voldsomt mye mer attraktive enn oss av den grunn. Jeg tror de fleste norske toppklubbene stiller likt, Glimt er nok litt foran og Molde er nok litt bak per dags dato. Men RBK, Viking og Brann tror jeg ikke det er store forskjeller i attraktivitet på papiret. Det er jobben som gjøres inn mot spiller og tilbudet man kan gi som avgjør der. |
Det er ikke ment som noe svartmaling eller negativitet fra min side, mer realisme. Unge spillere har en mye kortere tidshorisont ved valg av klubb enn tidligere. I Viking får han mulighetene til å kjempe om seriemesterskapet allerede i år, og mulighetene for kvalik til Champions League neste sesong er meget store. For de fleste spillere er dette mer attraktivt enn å gå til RBK, Brann eller Molde pr dd. Disse spillerne vil videre ut i Europa, og mulighetene øker kraftig hvis de får vist seg frem i CL eller Europa ligaen. Det finnes selvfølgelig mengder av eksempler på spillere som kommer seg videre uten å spille e-cup, som Broholm, Nypan osv, men oddsen øker. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 24.06.2025 13:24 Post subject: |
|
|
Vi har akkurat solgt to unge spillere til to av verdens største ligaer. Det er vel liten tvil om at RBK fortsatt er et godt utstillingsvindu. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7152 Location: South-west coast exile
|
Posted: 24.06.2025 13:29 Post subject: |
|
|
Nei, det er bare tvil om du er en innbitt grinebiter hvis eneste oppdrag er å klage og å være kontrær. De er det mange av her. |
|
Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 24.06.2025 13:33 Post subject: |
|
|
Det var da voldsomt |
|
Back to top |