View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Sliter Veteran
|
Posted: 20.06.2025 20:03 Post subject: |
|
|
Kan vel ta et lån med opsjon, har jo funket før  |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 20.06.2025 23:00 Post subject: |
|
|
Samuel trener med Viking.
En av mine favoritter og skulle blitt brukt som spiss.
Nå er han vel ikke framtiden..men gøy hadde det vært.
Og uansett- bedre enn våre spisser kan jeg garantere.
Med forbehold om fit Sæter… |
|
Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 20.06.2025 23:17 Post subject: |
|
|
Viking har ingen intensjon om å tilby ham kontrakt, han bor i området og ble invitert på trening fordi de var litt for få spillere til å spille 11 v 11 slik jeg forstod det.
Samuel har ingenting i dagens Rosenborg å gjøre, det hadde heller ikke vært gøy fordi det hadde bare bidratt til å gjøre hans minne "dårligere". Vi har gått nok i den tilfellen med andre tidligere spillere til å ikke gjøre det igjen.
Tror ikke Samuel hadde vært bedre enn Holm eller Dino per dags dato heller.
Han har vært klubbløs siden nyttår i tillegg. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.06.2025 00:05 Post subject: |
|
|
Grei oppklaring. Vi dropper dette. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 22.06.2025 18:44 Post subject: |
|
|
FÃ¥ inn Christopher Cheng |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 22.06.2025 18:50 Post subject: |
|
|
Utfra kampen i dag, trenger vi å kjøpe 17 nye spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.06.2025 22:27 Post subject: |
|
|
Lyns midtbanespiller Salim Laghzaoui (19) har scoret i tre kamper på rad. Ikke at jeg tror vi følger med, men dukker nok opp i ES etterhvert. |
|
Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 22.06.2025 23:43 Post subject: |
|
|
Okeke fra KFUM bare å kjøpe |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 23.06.2025 09:52 Post subject: |
|
|
Sikkert et upopulært forslag men, hva med Fredrik Midtsjø som ren erstatter for Zeidan. Han er 31 år, men kan behandle en ball og kjenner rollen indreløper. Ikke den håpløse plasseringen til Zeidan, som er vandrende krysning av off.midtbane og sentral midtbane.
Kontrakten til Midtsø går ut om 7 dager, men Tyrkerne har opsjon på ytterligere 1 år. Nordic Sky som er agentselskap, så det burde være mulig å få til noe her. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.06.2025 11:16 Post subject: |
|
|
Christopher Cheng er det bare å hente først som sist, så kan EDR og Mortensen dra videre. |
|
Back to top |
|
 |
Fusion Veteran

|
Posted: 23.06.2025 11:18 Post subject: |
|
|
Sliter wrote: | Sikkert et upopulært forslag men, hva med Fredrik Midtsjø som ren erstatter for Zeidan. Han er 31 år, men kan behandle en ball og kjenner rollen indreløper. Ikke den håpløse plasseringen til Zeidan, som er vandrende krysning av off.midtbane og sentral midtbane.
Kontrakten til Midtsø går ut om 7 dager, men Tyrkerne har opsjon på ytterligere 1 år. Nordic Sky som er agentselskap, så det burde være mulig å få til noe her. |
Nei. Holder med tidligere gamliser nå. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.06.2025 11:37 Post subject: |
|
|
Samme folk sa om Svensson, da han ble linket hit for et par år siden. Har vært blant tyrkias beste backer siden og fast på et topplag. Midtsjø foran Zeidan/Fossum/Santi sju dager i uka, den er veldig grei. Mtp hva Zeidan koster, er det ikke nødvendigvis et dårlig forslag. Dette laget skriker etter noen som står frem, Midtsjø er en signalspiller de luxe. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 23.06.2025 13:29 Post subject: |
|
|
Sikkert helt urealistisk i og med at Luton kjøpte ham for £3,5 mill for bare 6 måneder siden og han i tillegg vil gå på utenlandskvoten, men har fått litt sansen for Thelo Aasgaard. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 23.06.2025 14:13 Post subject: |
|
|
Okeke har vel spilt halvannen bra kamp på dette nivået. Greit nok at han er rask, men mangler sluttprodukt. Minner meg litt om Christer George som vi kjøpte etter at han hadde en god kamp hvor han scoret fire mål.
Ut fra gårsdagens kamp er jeg mer interessert i Dunsby. Har aldri likt ham når vi har spilt mot Sandefjord, og det taler for at dra-til-trynet og gutsen kan brukes for oss også.
Men jeg tror ikke løsningen er så sinnsykt mange inn. Det viktigste er å bli kvitt de med klippekort som er mer interessert i tyggisen sin enn hvor ballen kommer. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2025 15:49 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Samme folk sa om Svensson, da han ble linket hit for et par år siden. Har vært blant tyrkias beste backer siden og fast på et topplag. Midtsjø foran Zeidan/Fossum/Santi sju dager i uka, den er veldig grei. Mtp hva Zeidan koster, er det ikke nødvendigvis et dårlig forslag. Dette laget skriker etter noen som står frem, Midtsjø er en signalspiller de luxe. |
Men er det ikke nok nå?
Henriksen, Tettey og Skjelbred kom hjem og floppet. Selnæs veldig svak i år. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.06.2025 16:08 Post subject: |
|
|
Jeg mener at det er noe som bør vurderes case for case. Å utelukke en 31-åring av prinsipp pga alder blir bare helt snålt. Typer som Midtsjø kan spille fotball på høyt ES-nivå til 35, minst. Ingen garanti nei, men det er det ikke om vi kjøper en 21-åring, heller.
For referanse:
Zlatko Tripic blir 33 i år.
Magnus Wolf Eikrem blir 35 år neste måned.
Ulrik Saltnes blir 33 i år.
Det er tre av de aller beste offensive midtbanespillere/angrepsspillere i ligaen. Viking leder serien ene og alene pga Tripic. Saltnes kanskje hovedårsaken til at Glimt nådde semifinale i Europa League.
Hvis du skal liste opp spillere som kom hjem og floppet, kan du jo også liste opp de førti andre spillerne vi har kjøpt i samme periode og sjekke status på dem. Der er det mer flopp enn suksess, for å si det sånn. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.06.2025 16:26 Post subject: |
|
|
RÃ¥nny wrote: |
Henriksen, Tettey og Skjelbred kom hjem og floppet. Selnæs veldig svak i år. |
Men da må man vurdere hver enkelt sak. Brattbakk var 30 da han kom hjem for andre gang og skåret 55 mål i sin tredje periode i klubben. Mini var 29 da han kom hjem i 1994. Ørjan Berg var 31 da han ble hentet tilbake i 1999.
Leverkusen hentet 30 år gamle Jonas Hoffman fra Mönchengladbach og han ble en nøkkelspiller i Alonsos system og landslagsspiller.
Som Hedon sier, blir det bare teit å generalisere. Det var spesiefikke årsaker til at Skjelbred, Tettey og Henriksen floppet. Ingen av de holdt det nødvendige nivået lengre. Jeg blir ekstremt overrasket om 29 år gamle Witry har stagnert så mye. |
|
Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 23.06.2025 16:42 Post subject: |
|
|
Solbakken, Witry, Daland og Alte hadde vært et fint overgangsvindu. Eventuelt om vi fikk inn noe krydder i stedet for Alte.. |
|
Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 23.06.2025 16:47 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | Solbakken, Witry, Daland og Alte hadde vært et fint overgangsvindu. Eventuelt om vi fikk inn noe krydder i stedet for Alte.. |
Om vi i tillegg skipper Sæter til VIF for 5-10mill NOK så tar jeg gjerne en 30millioners mann som erstatter jeg altså. Problemet er vel at vi sikkert egentlig skulle ha kvittet oss med enda en spiss før vi henter en ny. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 23.06.2025 17:37 Post subject: |
|
|
Lord Oakley wrote: | Solbakken, Witry, Daland og Alte hadde vært et fint overgangsvindu. Eventuelt om vi fikk inn noe krydder i stedet for Alte.. |
Daland har jeg faktisk ikke tenkt på, men absolutt en mulighet man bør undersøke. Nemcik drar snart, og da bør man ha en erstatter på plass før han drar.
Hva med Lasse Nordås som spiss? Rykket ned med Luton han også. Men hørte at han var på vei til Sverige. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 23.06.2025 17:53 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg mener at det er noe som bør vurderes case for case. Å utelukke en 31-åring av prinsipp pga alder blir bare helt snålt. Typer som Midtsjø kan spille fotball på høyt ES-nivå til 35, minst. Ingen garanti nei, men det er det ikke om vi kjøper en 21-åring, heller.
For referanse:
Zlatko Tripic blir 33 i år.
Magnus Wolf Eikrem blir 35 år neste måned.
Ulrik Saltnes blir 33 i år.
Det er tre av de aller beste offensive midtbanespillere/angrepsspillere i ligaen. Viking leder serien ene og alene pga Tripic. Saltnes kanskje hovedårsaken til at Glimt nådde semifinale i Europa League.
Hvis du skal liste opp spillere som kom hjem og floppet, kan du jo også liste opp de førti andre spillerne vi har kjøpt i samme periode og sjekke status på dem. Der er det mer flopp enn suksess, for å si det sånn. |
Bare for å supplere.. Wolf Eikrem var forskjellen på Enga-Molde i siste oppgjør. Når han kan spille er Molde desto sterkere.
Sånn rent ellers er Riisnæs igjen linka til Glimt, VIF fans snakker om minst 35 mill…
Sæter og noen millioner fra oss kunne vært en god deal, for oss🙈 |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 23.06.2025 18:36 Post subject: |
|
|
robbie wrote: | Som Hedon sier, blir det bare teit å generalisere. Det var spesiefikke årsaker til at Skjelbred, Tettey og Henriksen floppet. Ingen av de holdt det nødvendige nivået lengre. Jeg blir ekstremt overrasket om 29 år gamle Witry har stagnert så mye. |
Jeg tror det er viktig å tenke på det mentale aspektet. Om man har gjort suksess i utlandet og nærmer seg karriereslutt, er det ikke sikkert man har den motivasjonen som trengs for å ta et steg ned til Rosenborg og Eliteserien, og om man i tillegg kommer til et lag som sliter litt og omtrent er blotta for ledertyper, tror jeg sjansen for suksess er liten. Så det vil nok være store forskjeller fra spiller til spiller og lag til lag. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.06.2025 22:09 Post subject: |
|
|
Affe og Micke får vel bruke en del penger til spillerkjøp, viktig at de viser handlekraft og god teft. Nå må de finne de riktige som er tilgjengelige. Virker som Alte ikke er villig til å komme, evt også at RBK ikke er på banen. Vil ikke noe ha ræl fra utlandet. Vi har flere i den kategorien allerede i stallen.
Last edited by josinho on 23.06.2025 22:21; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 23.06.2025 22:10 Post subject: |
|
|
Hvis man skal se til lavere divisjoner, er James Ampofo en spennende spiller som nok vil spille på et høyere sted en Raufoss etterhvert. Utgående kontrakt, så vil ikke koste all verden, men går på utenlandskvoten.. Kunne vært et interessant prosjekt om det hadde vært rom for det...
Ellers er det igjen tydelig at vi mangler kvalitet (og hurtighet) i backrekka, og at klubben sliter med å utvikle egne spillere som tar nivået.. _________________ mvh HeXX
|
 |
|