| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Toilling Veteran
|
Posted: 18.06.2025 11:51 Post subject: |
|
|
Jeg er for spillersalg og da gjærne de som går på utenlandskvota, men vi selger dem vi trenger mest.
Oppfostret kultur i klubben at de som hører til skal bort så snart som mulig.
Sliter med utenlandskvota, tilhørighet og ryggmarg i klubben.
Prisen på Norske spillere går opp så vi har ikke råd til å hente nye spillere for å erstatte de som drar, andre klubber tjener mer mens vi får mindre, mye på grunn av drivet etter middelmådighet og "eventyr" i utlandet som saboterer mye for sportslige resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.06.2025 11:56 Post subject: |
|
|
| Hallo, hvor vanskelig er det å forstå? Vi trenger penger, helst veldig mye penger. Da selger vi de spillerne vi har som kan gi oss mest penger. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.06.2025 12:15 Post subject: |
|
|
| Toilling wrote: | Jeg er for spillersalg og da gjærne de som går på utenlandskvota, men vi selger dem vi trenger mest.
Oppfostret kultur i klubben at de som hører til skal bort så snart som mulig.
Sliter med utenlandskvota, tilhørighet og ryggmarg i klubben.
Prisen på Norske spillere går opp så vi har ikke råd til å hente nye spillere for å erstatte de som drar, andre klubber tjener mer mens vi får mindre, mye på grunn av drivet etter middelmådighet og "eventyr" i utlandet som saboterer mye for sportslige resultater. |
Er jo de vi trenger mest som er de beste spillerne våre også. Ikke rart det skaper intresse.
vi må selge på tidspunktet her,vi har ikke råd til og si nei.
Nå framover får vi et pusterom. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 18.06.2025 12:21 Post subject: |
|
|
Hvis vi ser hvordan Glimt opererte 20/21 sesongen. De solgte Hauge og Junker for henholdsvis 4,8 og 2,1 mil. Zinkernagel gikk gratis. De kjøpte Vetlesen og Sørlie for henholdsvis 500 000 og 450 000, Botheim kom gratis.
Tanken var å selge de beste og kjøpe utviklingsprodukter, fordi økonomien ikke tillot noe annet.
Jeg kunne ha brukt 19/20 sesongen eller 21/22 sesongen. Poenget er at de kjørte en forsiktig overgangs strategi i 3 sesonger/vinduer for å bygge opp en solid økonomi. Det er først i sesongen 22/23 de kjøper etablert og kostbart med Berg og Grønbæk. De har fortsatt store salg denne sesongen av sjansespillere som Boniface og Mvuka, som begge var skadeutsatte og delvis avskrevet(Vi har vår egen som er Shasha).
Jeg vil påstå at dette er en bedre fremgangsmåte en Molde versjonen som er å brenne av pengene så, fort de er på konto. Kjøp av overprisete spillere som Berisha, Eriksen og Møller Dæhlie håper jeg vi styrer unna, inntil vi er sikre økonomisk.
Det beste er om vi er tålmodige i byggingen av klubb og lag, så vi unngår å bli en jojo klubb som Vålerenga og Brann, hvor det brenner på dass hver 3. sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 18.06.2025 16:29 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | Om klubben mister Sæter, Broholm og Nypan i sommer, så gjør det litt med interessen blant unge supportere. Har en gutt på 13 her som ikke er særlig happy.
Han drar ikke på Lerkendal for å se på Tangvik, Fossum og Islamovic. |
Glemte Tagseth som også var populær. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
rail Rutinert
|
Posted: 19.06.2025 14:07 Post subject: |
|
|
| Sliter wrote: | | Hvis vi ser hvordan Glimt opererte 20/21 sesongen. De solgte Hauge og Junker for henholdsvis 4,8 og 2,1 mil. Zinkernagel gikk gratis. De kjøpte Vetlesen og Sørlie for henholdsvis 500 000 og 450 000, Botheim kom gratis. |
Usikker på hvilken valuta du benytter. Ville det ikke vært naturlig å benytte NOK? |
|
| Back to top |
|
 |
Predicted Veteran

|
Posted: 19.06.2025 14:21 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Rånny wrote: | Om klubben mister Sæter, Broholm og Nypan i sommer, så gjør det litt med interessen blant unge supportere. Har en gutt på 13 her som ikke er særlig happy.
Han drar ikke på Lerkendal for å se på Tangvik, Fossum og Islamovic. |
Glemte Tagseth som også var populær. |
Det går i bølger, mange unge trøndere som kan få sine gjennombrudd snart. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 19.06.2025 14:40 Post subject: |
|
|
@Rail
Jeg benyttet tallene til Transfermarkt og de var i Euro. Vet at tallene er så som så, men mønstret kommer allikevel godt frem. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 19.06.2025 15:07 Post subject: |
|
|
Håper nå det er for å se laget, men skjønner hva du mener.
Leo Dorsin jan kanskje fylle rollen neste sesong eller året etter _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 22.06.2025 17:53 Post subject: |
|
|
14 mål på 12 kamper, rundspilt av Kristiansund, 1-1 mot KFUM før det og bare HamKam, KFUM og Haugesund har scoret færre mål enn RBK.
Men seriegull det har forumet tro på  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 22.06.2025 18:02 Post subject: |
|
|
| Det er dessverre ikke mange av spillerne som holder det nivået som trengs. Som jeg ser det er det Nemčík, Emil Ceïde, Pereira, Sahsah og Tangvik. Resten er rett og slett ikke gode nok. Forhåpentligvis er det noen av de andre som kan ta steg, men denne stallen virker råtten akkurat nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 22.06.2025 18:05 Post subject: |
|
|
| Værre skal det bli. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 22.06.2025 18:21 Post subject: |
|
|
RBK ser ut til å være tippeligaens Manchester United.... Mangler vel bare Grazer-familien og INEOS nå.... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 22.06.2025 19:27 Post subject: |
|
|
Det bør linkes en spiss til oss sporenstreks. I dag hadde våre tre spisser ingen skudd på mål, i en kamp vi måtte fremover fra det tjueførste spilleminutt. Skandaløst dårlig  |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.06.2025 19:42 Post subject: |
|
|
Hjelper ikke om vi bruker en milliard på spisser så lenge vi ikke har et trenerteam som evner å skape et godt angrepsspill. Stort sett enkeltmannsprestasjoner fra kantene våre som har skapt mål i år _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 22.06.2025 20:09 Post subject: |
|
|
| Sobchak wrote: | | Det er dessverre ikke mange av spillerne som holder det nivået som trengs. Som jeg ser det er det Nemčík, Emil Ceïde, Pereira, Sahsah og Tangvik. Resten er rett og slett ikke gode nok. Forhåpentligvis er det noen av de andre som kan ta steg, men denne stallen virker råtten akkurat nå. |
Du mener altså at vi har en svakere stall enn lagene som ligger under oss på tabellen – lag som Sandefjord og Tromsø, med omtrent samme poengsnitt? - og er det stallen som gjør at Viking ligger 10 poeng over oss allerede? Det fremstår som en ganske drøy påstand, og ærlig talt en unnskyldning jeg ikke kjøper.
Når det gjelder kritikken mot Selnæs som en del andre kommer med her, bør det nevnes at han var vår klart viktigste og beste spiller forrige sesong. Han har nylig returnert etter et lengre skadeopphold, og selv med det i bakhodet fremstår han fortsatt som en av de mest solide og pålitelige vi har i laget.
I tillegg til de spillerne du selv trekker frem, er det etter mitt syn hevet over tvil at navn som Ole Sæter, Iver Fossum, Noah Holm og Ulrik Yttergård Jenssen ville gått rett inn i førsteelleveren hos de fleste andre Eliteserieklubbene.
Så nei – stallen vår er verken pill råtten eller underlegen sammenlignet med konkurrentene (med unntak av Bodø/Glimt). Vi har ikke færre ressurser, vi har ikke svakere tropp – det vi derimot har, er et uheldig klima med overdreven negativitet og et hav av bortforklaringer.
Faktum er at vi er på vei opp. Vi har en av de bredeste og sterkeste troppene på flere år, og ligger allerede på tredjeplass. Med den spillerbredden vi nå disponerer – og med økonomiske muskler til å forsterke ytterligere – har jeg stor tro på at vi minst ender med sølv denne sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 22.06.2025 20:27 Post subject: |
|
|
| Bart1 bør holdes lant unna trener teamet,vi sliter nok med de vi har fra før |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 22.06.2025 20:48 Post subject: |
|
|
| Mye rart der, ja. Selnæs vår viktigste spiller i fjor, altså. Han som var ute med sykdom halve sesongen, når laget skjøt fart utover sommeren og høsten. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 22.06.2025 21:05 Post subject: |
|
|
Ved hjelp av Nemcik ble vi et stabilt lag som ikke slapp inn mål. Har fortsatt til gode at være god offensivt, men det kamufleres av godt forsvarsspill slik at ett mål er nok til å ta tre poeng. Med Nemcik ute, og en treg Sælnes sentralt blir vi totalt avkledd dessverre. Når man i tillegg kjører Mortensen i stedet for hvem som helst på back er det som å be om slakt. Nå lekker vi som ei sil i tillegg til at vi ikke har angrepsspill.
Det går for ei stund å ti på uavgjort og ettmålsseiere, men da virker det som ting begynner å skinne litt gjennom. Fikk Mini rett til slutt allikevel da? _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 22.06.2025 21:09 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Sobchak wrote: | | Det er dessverre ikke mange av spillerne som holder det nivået som trengs. Som jeg ser det er det Nemčík, Emil Ceïde, Pereira, Sahsah og Tangvik. Resten er rett og slett ikke gode nok. Forhåpentligvis er det noen av de andre som kan ta steg, men denne stallen virker råtten akkurat nå. |
Du mener altså at vi har en svakere stall enn lagene som ligger under oss på tabellen – lag som Sandefjord og Tromsø, med omtrent samme poengsnitt? - og er det stallen som gjør at Viking ligger 10 poeng over oss allerede? Det fremstår som en ganske drøy påstand, og ærlig talt en unnskyldning jeg ikke kjøper. |
Ja, det er jo for så vidt din påstand, så det får du uttale deg om selv. Jeg kan ikke se at jeg skrev noe om det.
For ordens skyld er "nivået som trengs" likelydende med seriegull og suksess i Europa. Sæter er en helt grei spiss med veldig gode avslutningsferdigheter, og Ulrik vil antakelig falle gjennom i Europa, f.eks. De fleste av spillerne våre holder helt sikkert Eliteserienivå på sitt beste, men vi må sikte høyere enn det. Det er for store mangler når det gjelder fysiske, tekniske og taktiske ferdigheter og mental innstilling og altfor mange leverer ujevne prestasjoner. Vi trenger noen med internasjonalt snitt, x-faktor, spisskompetanse … kall det hva du vil. Det er altfor mye gråstein og for lite talent og profesjonalitet. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.06.2025 21:09 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig har ikke Mini rett i noe som helst. Vi ville vært mye verre stilt i dag om vi hadde ansatt noen av de han så for seg, feks Maalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Andy Pandy 27 Rutinert
|
Posted: 23.06.2025 06:48 Post subject: |
|
|
| Troillongan wrote: | Ved hjelp av Nemcik ble vi et stabilt lag som ikke slapp inn mål. Har fortsatt til gode at være god offensivt, men det kamufleres av godt forsvarsspill slik at ett mål er nok til å ta tre poeng. Med Nemcik ute, og en treg Sælnes sentralt blir vi totalt avkledd dessverre. Når man i tillegg kjører Mortensen i stedet for hvem som helst på back er det som å be om slakt. Nå lekker vi som ei sil i tillegg til at vi ikke har angrepsspill.
Det går for ei stund å ti på uavgjort og ettmålsseiere, men da virker det som ting begynner å skinne litt gjennom. Fikk Mini rett til slutt allikevel da? |
Ekstremt tydelig i går hvor temposvak Selnæs har blitt, kan ikke huske han var så treg før han forsvant til utlandet (Synes det går litt tregt med ballbehandlinga og). Zeidan og Fossum er jo ikke noe hurtigtog de heller, så vet ikke om det er treningen eller hva det er. Trenger minst 2 forsterkninger eller så kan vi se langt etter europa også, både i år og neste år. Tror vi ender midt på tabellen hvis vi ikke klarer å hente noen som forsterker, spesielt med tanke på at det synes som det er noe ullent i spillegruppa pga Sæter (Kanskje litt langsøkt forklaring, men noe må det nesten være etter innsatsen i går). Neste kamp vil vel langt på vei bekrefte/avkrefte, kan fort bli et stygt hjemmetap mot Viking i kanonform! |
|
| Back to top |
|
 |
lasarus Junior
|
Posted: 23.06.2025 07:34 Post subject: |
|
|
Midtbanen er dessverre helt sjangseløst for tiden og den soleklart viktigste faktoren til at vi er helt elendige. Selnæs, Fossum og Zeidan er konstellasjonen fra helvete. Det er null tempo i presspill, ballbehandling, forflytninger samt ingen evne til å forsere ledd både med og uten ball.
I går blir vi totalt avkledd på midten og samtlige 3 hos KBK er klasser bedre enn våre midtbanespillere. Det blir litt bedre når vi får inn Santeri som helt åpenbart må spille.
Det er lett å skylde på for dårlige spisser og mye annet men det hjelper dessverre ikke hvem vi har på topp når midtbanen blir utklasset av motstanderen. Spissene merker at toppresset er hjelpesløst siden midtbanen ikke klare å stå etter, da blir det dårlig press og store avstander som forplanter seg over hele linja.
Vi burde bruke mesteparten av pengene på å hente tilbake Tagset, fjorårets desidert beste og viktigste spiller med alle egenskapene dagens midtbane mangler. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.06.2025 08:12 Post subject: |
|
|
Zeidan har spilt seg ut på benken så enig i at Santeri bør inn. Samtidig oser det ikke kreativitet og målpoeng av Fossum og Santeri som indreløpere, så jeg tror ikke det gjør underverker. Men aldri, aldri, aldri mer vil jeg se Holm (eller Sæter) på kanten. Da vil jeg heller se Reitan-Sunde, han er i det minste god uten ball. Eller Pereira. Jeg trodde roller betydde noe, da kan vi ikke bruke en targetspiss på kant.
Det er et mysterium hva som skjedde i vinter. Vi hadde noe på gang, fikk beholde de fleste sentrale spillerne, men har sett verre og verre ut. Er vi for enkle å lese slik at motstanderne har gode taktiske motgrep? Jeg kan ikke nok fotball til å se sånt, men vi var jo helt sjanseløse i å spille oss fri i 1. omgang i går, noe vi klarte i fjor høst og i starten av sesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
|