English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Aslak Fonn Witry
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Toilling
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 17:41    Post subject: Reply with quote

Nesten 30, altfor gammel.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 19:19    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Høres usannsynlig ut at vi er interessert. Kommer nok en del slike "saker" skapt av agenter nå som vinduet nærmer seg og vi skal forsterke. Helt feil profil på både han her og Solbakken ut ifra hvordan vi har jobbet i det siste.

Vi har jo uttalt at vi skal styrke stallen og være konkurransedyktig både nasjonalt og internasjonalt, det tyder vel på at man ser mer på etablerte spillere i tillegg.

Witry er i tillegg trønder og vi har forbedringspotensialet kvalitetsmessig på høyreback så jeg synes ikke det høres helt usannsynlig ut at det kan være hold i dette ryktet.

Nå har ikke jeg tilgang på Nidaros, men mener de sitter på samme opplysninger om at det skal være interesse fra oss i alle fall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.06.2025 20:13    Post subject: Reply with quote

Sliter wrote:
Var noe snakk om kontraktsforlengelse for Reitan i januar, men ser ut til å ha stagnert.

Vet vi egentlig det? Alle spørsmålene i vinter gikk vel mer på om han hadde fått tilbud fra RBK?

Lite tyder vel på det i øyeblikket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Duncan
Proff

PostPosted: 20.06.2025 20:13    Post subject: Reply with quote

Toilling wrote:
Nesten 30, altfor gammel.

Ikke alle spillere vi henter trenger å være spillere vi skal selge videre med fortjeneste om to år. Om vi betaler 7-8 millioner for en trønder som kan spille fast i 3-4 år vil jeg si det er en god deal!
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 20:40    Post subject: Reply with quote

@2mas

Vet ikke om han ble tilbudt kontrakt, bare at han snakket om kontrakts situasjonen i vinter. Mener det var i januar, men har ikke sjekket. Jeg refererte til at det var en del frem og tilbake ved forrige kontraktsforhandling.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 20.06.2025 21:36    Post subject: Reply with quote

Mener det ble snakket om at de hadde en form for dialog, men kan huske feil. Kanskje det var at de skulle sette seg ned å snakke sammen også.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.06.2025 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ærlig talt ikke, men jeg gjetter at grunnen til at Reitan var såpass mutt i svarene på spørsmålene i vinter var at han hadde fått beskjed om at RBK ville avvente evt. tilbud.
Back to top
siggen1
Proff

PostPosted: 21.06.2025 21:51    Post subject: Reply with quote

Kritisk..pga alder
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 00:35    Post subject: Reply with quote

Å være kritisk utelukkende på grunn av alder synes jeg er rart.

Alder er bare en av mange faktorer som man bør basere seg på, men i mine øyne bør det aldri være hovedgrunn eller eneste grunn til at man er kritisk.

Det viktigste er nivået på spilleren per dags dato. Det nest viktigste er potensiell utvikling. Alder er selvsagt relevant på begge punkter, men for å sette det på spissen så hadde jeg ikke sagt nei til Messi eller Ronaldo på grunn av alder.

Witry tror jeg er en veldig god oppgradering fra Reitan og Mortensen, han fyller 30 neste år og har erfaring fra både e-cup og vært med på å vinne trofeer blant annet så her kan vi få både en forbedring i kvalitet og en spiller som kan være en kontinuitetsbærer i flere år fremover. Vi kan ikke bare handle 20-åringer heller, det er viktig å ha en god miks av spillere som kan være kontinuitetsbærere og spillere som skal utvikles for å selges med profitt senere. Det viktigste er uansett hva de kan bidra med på banen.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 07:58    Post subject: Reply with quote

Enig at man ikke kun skal se på alder, men det er en faktor som bør taes med. Man blir jo noe mer crispy med alderen, så skader er en faktor på lik linje med erfaring.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 08:14    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg sier jo at alder er relevant men at jeg mener det er helt feil å utelukke en spiller kun fordi den er 35 år (satt på spissen) hvis alt tyder på at den spilleren hadde forsterket oss. Det kan være andre faktorer i tillegg til alder som gjør at den spilleren ikke er aktuell, men hvis alt annet er tipp topp så synes jeg det er feil å avstå kun fordi spilleren er 35 år.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2025 09:26    Post subject: Reply with quote

Enig i at man ikke skal være for opptatt av alder, og alle er enig i at det er oppgradering fra Reitan og Mortensen. Det er, som du nevner, potensiell utvikling som er ankepunktet. Vi har sannsynligvis sett hans toppnivå og derfor blir man mer gira på en yngre spiller. Vi har heller ikke et spesielt ungt lag lenger så vi har ikke et stort behov for rutine.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.06.2025 10:13    Post subject: Reply with quote

Tja, har vi ikke hatt det fjerde yngste laget i seriekampene så langt? Hadde vært enda lavere dersom Nypan hadde spilt mer enn det han gjorde i vår.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2025 10:50    Post subject: Reply with quote

Stemmer sikkert, men vi har Y Jenssen, Selnæs, Fossum, Reitan, Sæter, Zeidan og Islamovic som spiller mye. Pereira blir 26 og har mye rutine. Synes ikke vi mangler rutine i laget.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 10:50    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Vi har sannsynligvis sett hans toppnivå og derfor blir man mer gira på en yngre spiller.

Der vi ligger i næringskjeden vil vi heller aldri se en ung spillers toppnivå, de forsvinner ut lenge før de kommer dit.

Tror det er gunstig å få inn en spiller med erfaring i forsvars-poolen, spesielt hvis Nemcik skulle forsvinne ut.

Last edited by TAF on 22.06.2025 18:07; edited 1 time in total
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 11:26    Post subject: Reply with quote

Isolert sett er det jo lite galt i å signere Witry. Høyrebacken har vært og er et svakt punkt så lenge Reitan spiller.

Det jeg liker i mindre grad, er hva vi generelt sett henter for tida. Der vi for et år siden hentet ungt og med potensiale, er det nå voksent og lite spennende. Nemcik, Sahsah, Ceide og Zeidan kombinert med en blomstring blant egenutviklede spillere dannet grobunn for utviklingen vi så i fjor høst, og troen mange av oss hadde foran årets sesong. Nå selger våre to største og yngste profiler (for gode penger), samtidig som trenden viser at vi henter mer rutine eller billig fra nivå 2 i nabolandene. Spillere som Fossum, Dino, Slettsjøe og Mortensen hever ikke laget, og vil heller ikke skaffe oss salgsinntekter. Witry er en oppgradering, men jeg skulle gjerne sett at vi gikk for yngre spillere med utviklings- og salgspotensiale.
Back to top
digre
Proff

PostPosted: 22.06.2025 12:54    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår ikke den gjentagende nedsnakkingen av Reitan. Han er en spiller som alltid gutser og gir blod, svette og gule kort. Han står opp og passer på ungguttene når de blir sparket ned. Rett nok er Han ikke en klink ener ferdighetsmessig, men han kan spille flere posisjoner, aksepterer å være rotasjonsspiller og er den sammen med Jenssen som står og girer opp resten av laget når de er tafatte

Wiltry er sikkert en god spiller. Jeg har ikke sett ham noe særlig etter Ranheim-tida. Men han går på den norske kvota og vet at Sesam-burger er nydelig. Så jeg er positiv til å hente ham.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 13:22    Post subject: Reply with quote

Rett og slett langt unna ferdighetsmessig. Svak teknisk, slår ofte feilpasninger og svake innlegg. Evner ikke delta i hurtig kombinasjonsspill offensivt. Slår støtte i frykt for feil. Svak i fysiske dueller, svak i lufta. Fokuserer på shithousery (hans måte å kompensere for egne manglende ferdigheter på).

Skal vi nå toppen, må vi ha en bedre spiller på høyreback. Du kan jo bare se når Pereira spiller der, eller hva Tagseth tilførte da han vikarierte i enkeltkamper i fjor. Et helt annet nivå.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 22.06.2025 16:58    Post subject: Reply with quote

Adressa har tidligere omtalt interessen for Solbakken, og også for trønderen Aslak Fonn Witry. TV 2 får opplyst at også dette er i ferd med å materialisere seg. 29-åringen skal være nær ved å vende hjem til Trøndelag og Rosenborg, får TV 2 opplyst.

Da er han altså på vei inn.

For å si det mildt, det trengs.

https://www.tv2.no/sport/.../17850525/

- Torgeir Børven
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 22.06.2025 17:02    Post subject: Reply with quote

Har snudd fra middels begeistret til svært positiv.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 18:21    Post subject: Reply with quote

Eufori er det jeg føler om å få inn ny høyreback etter kampen i dag.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 19:27    Post subject: Reply with quote

Fonn Witry vil være en kjempesignering. Han er langt bedre med ball enn alternativene. Særlig i Djurgården var han en garantist for mange målpoeng.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
27Sapara
Proff

PostPosted: 22.06.2025 19:37    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Jeg forstår ikke den gjentagende nedsnakkingen av Reitan. Han er en spiller som alltid gutser og gir blod, svette og gule kort. Han står opp og passer på ungguttene når de blir sparket ned. Rett nok er Han ikke en klink ener ferdighetsmessig, men han kan spille flere posisjoner, aksepterer å være rotasjonsspiller og er den sammen med Jenssen som står og girer opp resten av laget når de er tafatte

Wiltry er sikkert en god spiller. Jeg har ikke sett ham noe særlig etter Ranheim-tida. Men han går på den norske kvota og vet at Sesam-burger er nydelig. Så jeg er positiv til å hente ham.
Tommel'n opp!
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 21:22    Post subject: Reply with quote

Enig med digre her. Reitan er en god spiller. Kan også spille midtstopper noe som er meget nyttig. Supert om vi henter Witry. Så kan vi heller sende rakic og Mortensen ut da ingen av dem har vært gode og de går på utenlanskvoten
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 22.06.2025 21:46    Post subject: Reply with quote

Synes Mortensen fortjener en skikkelig sjanse før man avskriver ham helt, men han kan fint lånes ut for å spille fast i høst om vi henter Witry.

Racic derimot kan gjerne forsvinne i sommer, han får garantert ikke ny kontrakt uansett. Kan gis bort for min del, kom vel som bosman og kan få dra gratis. Blir vi kvitt en spiller på utenlandskvota og kan investere i en bedre midtstopper.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Next
Page 7 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb