English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2025
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 04.06.2025 15:27    Post subject: Reply with quote

Korrekt. Har sett en og annen antyde at AJ kanskje ikke er bra nok/riktig trener for oss. Om vi skal gjennom enda et trenerskifte nå som er framprovosert av oss selv og ikke fordi treneren fikk et bedre tilbud så blir det en lang pause fra Rosenborg og norsk fotball for meg iallefall. Heldigvis ser jo brakka + alle andre oppegående mennesker at vi skal være veldig glad for å ha AJ og teamet. Blir helt matt av hvor nedsnødd og glemsk enkelte her er. Om det handler om at man synes det er gøy å ta Otte Ullseth rollen så gir det mening, men det dekker et behov som aldri noensinne har eksistert.
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Proff

PostPosted: 04.06.2025 20:42    Post subject: Reply with quote

Hvis noen mener AJ er problemet så blir jeg direkte sjokkert.

Denne spillergruppen har levd på å slurve på trening og surfe igjennom kamper over mange herrens år. Derfor ser vi slike kamper som gjentar seg med altfor dårlig vilje og tæl.

Det tar tid å bytte ut daukjøttet men jeg savner litt fandenvoldshet fra Alfred det gjør jeg,disse spillerne må piskes til innsats da det ligger i blodet deres å sluntre unna.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 04.06.2025 22:14    Post subject: Reply with quote

Fullstendig latterlig å legge dette på AJ.
Sitt ekstremt stille i båten så kanskje han kan få ro til å lede oss tilbake til toppen.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 04.06.2025 23:14    Post subject: Reply with quote

Innafor å være kritisk til prestasjonene i vår, men ingen seriøse som mener AJ ikke er riktig mann videre.

Alle må tåle et kritisk blikk på seg når det er grunnlag for det, ting har jo åpenbart ikke fungert optimalt i vårsesongen. Dog føler jeg flesteparten er interessert i hvordan vi kan få dette til å bli bedre, ikke at man ønsker å bytte ut AJ.

Må være lov å ytre meningene sine, både skryt og kritikk.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 05.06.2025 14:35    Post subject: Reply with quote

https://youtu.be/iT7cFicq...amp;t=1063

Verdt å se fra ca 17:30 her. I et kortsiktig perspektiv peker pilene definitivt ikke oppover.

Etter marerittkampen borte mot KFUM vinner vi 10 av 13 kamper og scorer 29 mål (over dobbelt så mange som vi har klart i vårsesongen på færre kamper). Det kontres, fylles opp i boks og det er masse bevegelse. Borte mot B/G har vi seks spillere inne i motstanderens boks på overtid, og vi får selvfølgelig betalt for det.

Det er som å se Eggens RBK mot Perry, selv om spillerstallen er tilnærmet lik og treneren er den samme.

Av det som skjer nå lukter det surt av overdrevent fokus på å "lære å bli kyniske", "ligge lavt i Europa" og "balanse". Det kommer ikke til å ta oss noe sted på lang sikt og får ikke publikum på stadion. Vi tar jo heller ikke kontringer, så det er vanskelig å skjønne hvordan man skal bli bedre på dette.

Tilbake på treningsfeltet og jobbe med samhandling og offensive bevegelser nå, slik man antakelig gjorde i mye større grad i fjor!

Så bør Tagseth kanskje erstattes med en spiller med lignende styrker. Iver Fossum har dessverre ikke det som skal til i en midtbane hvor Selnæs og Nypan/Zeidan spiller sammen.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 05.06.2025 16:04    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Det er som å se Eggens RBK mot Perry, selv om spillerstallen er tilnærmet lik og treneren er den samme.

Av det som skjer nå lukter det surt av overdrevent fokus på å "lære å bli kyniske", "ligge lavt i Europa" og "balanse". Det kommer ikke til å ta oss noe sted på lang sikt og får ikke publikum på stadion. Vi tar jo heller ikke kontringer, så det er vanskelig å skjønne hvordan man skal bli bedre på dette

Mye av dette handler også om forskjellen mellom et lag med selvtillit og et uten. Selvtillitt er ikke noe du har. Det er noe du får ved hjelp av gode opplevelser.
Back to top
Neeskens
Veteran

PostPosted: 05.06.2025 20:22    Post subject: Reply with quote

Vi må uansett begynne å angripe mye hurtigere. Ta gode overganger og kontringer skikkelig og sette i gang hurtig når vi kan.

13 mål er katastrofe og de siste hjemmekampene har vært veldig kjedelige spesielt nå sist
tigerbart
Veteran

PostPosted: 05.06.2025 21:47    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
Så bør Tagseth kanskje erstattes med en spiller med lignende styrker. Iver Fossum har dessverre ikke det som skal til i en midtbane hvor Selnæs og Nypan/Zeidan spiller sammen.

Tror du har et godt poeng. Vi mangler en midtbane-motor-potet som Tagseth, som er passelig god på mye, og kjempegod på innsats. Så kan vi ha andre med god pasningsfot (Selnæs), høy fart, god nærteknikk, defensive kvaliteter osv. Tagseth spilte bedre mot slutten av sin tid i Rosenborg. Til hans forsvar skal det sies at han ofte ble brukt i andre posisjoner enn sine antatt beste. Klubben burde ha fått tak i skikkelige backer i stedet, og latt Tagseth spille mer på midtbanen.
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 05.06.2025 21:53    Post subject: Reply with quote

Har vi ikke den spilleren i Vaananen?
Back to top
tigerbart
Veteran

PostPosted: 05.06.2025 21:57    Post subject: Reply with quote

Godt mulig det. Tenker at han kanskje er mer teknisk og defensiv, men han har god arbeidskapasitet osv. Så de kan nok ha noen likheter! Vet ikke med offensiv løpskraft og involvering hos finnen men ??
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 05.06.2025 22:05    Post subject: Reply with quote

Finnen har iaf lite målpoeng i seg. Vi må hente folk som produserer sjanser. Kun Nypan av indreløperne som gjør det og han drar snart.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.06.2025 07:56    Post subject: Reply with quote

I fjor, fra ca august «klikket RBK på plass» og en av grunnene var Eddie sitt gjennombrudd, det ble fart og mer intensitet på laget. Nå har vi ikke ham, men ser folk elefanten i rommet…? Selnæs senker spillet og vi spiller «vuggefotball» (ballen går på tvers fra side til side)spesielt på hjemmebane. Dette blir det lite sjanser av. Kjører vi Santeri sentralt vil dette trolig bli mindre av. At Selnæs av og til slår stikkere og noen forsøk på boksåpningspasninger hjelper lite da det er så overbefolket med spillere i boksen da motstander ligger så godt i ramma si pga RBKs mange pasninger med lite framdrift.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.06.2025 08:18    Post subject: Reply with quote

Jeg syns mange har tatt opp akkurat det. Det går litt i sirup med han for tida.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 06.06.2025 10:51    Post subject: Reply with quote

Men midtbanen trenger jo også en kreativ "boksåpner". Santeri slår meg som en god ballvinner, men mangler pasningsfot og overblikk. Det blir litt ukontrollert og desperat i angrepsfasen.

Tror ikke benking av Selnæs er løsningen. Han er 30 år og skal vel kanskje peake nå som DM. Får håpe det blir bedre med mye egentrening i pausen, men han trenger også hjelp med gode bevegelser foran seg.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 06.06.2025 10:52    Post subject: Reply with quote

En kreativ boksåpner er Zeidan (og Broholm) i teorien.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 06.06.2025 15:05    Post subject: Reply with quote

I fjor ble vi gode da Eddie erstatta en syk Selnæs. Han må legge om spillet sitt. Vi må ha mer gjennombrudd og aggressivitet i midtbaneleddet, oftere direkte med fart. Ta overganger i større grad.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 06.06.2025 16:30    Post subject: Reply with quote

Det virker som det er ganske konsensus om at Selnæs er et svakt ledd nå, men så er vi vel alle enige om at toppnivået hans er høyere enn resten på midtbanen. Det kan være verdt kostnaden av å spille han i form, men tror han burde få langt mindre enn 90 minutter. Jeg mistenker at han burde vært spilt inn på 45 minutter i langt flere kamper enn å starte og spille 90.

Spørsmålet er jo rett og slett om han egentlig ikke har helt blitt frisk og derfor har et mye lavere tempo enn optimalt, fordi han ikke vil presse kroppen "unødvendig". Da er det bedre for han å ta det rolig i ankerrollen og ikke bevege seg så mye med og uten ball.

Vi får håpe han kommer tilbake sterkere etter sommerferien.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 07.06.2025 09:45    Post subject: Reply with quote

Jeg var en av de som mente at vi hadde alt for høye forventninger til AJ. Det har jeg delvis fått motbevist.

Det er ikke noe å diskutere om AJ er riktig mann per dags dato. Det er han. Men, om vi med denne stallen ikke havner på medaljeplass - er han nok ingen Messias, men en trener av medium kaliber. Sølv er pari og noe jeg ville vært godt fornøyd med. Med gull er han Messias.

Starten er ikke i nærheten av det Kåre klarte da han kom inn og tok over og umiddelbart tok oss til the double flere år på rad. Men, listen kan ikke ligge der. Samtidig synes jeg vi spiller til tider veldig bra og alle piler peker oppover.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 07.06.2025 10:17    Post subject: Reply with quote

Du mente vi hadde for høye forventninger altså? Very Happy

edit:
tror ikke Eggen, Kåre eller Guardiola hadde tatt gull med denne stallen. Sølv er over pari.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 08.06.2025 11:12    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Du mente vi hadde for høye forventninger altså? Very Happy

edit:
tror ikke Eggen, Kåre eller Guardiola hadde tatt gull med denne stallen. Sølv er over pari.

Til info - vi lå på 8 plass etter 17 serierunder når Kåre tok over - med en spillerstall vi mente var alt for svak. Vi endte på andreplass og tok deretter tre strake seriegull og to cupgull, og kvalifiserte oss til gruppespill i Europa. Dette med 433 og en offensiv og underholdende spillerstil.

NÃ¥ fikk jeg masse kjeft fordi jeg mente at KÃ¥re ikke burde bli sparket. Jeg skal derfor ikke dra opp denne diskusjonen igjen, men jeg mener at historien viser at jeg hadde rett.

Jeg mener også at Kjetil Knutsen hadde en langt svakere stall og færre ressurser og enn hva vi har i dag. Samtidig mener jeg at det Eggen og Guardiola har skapt er langt mer imponerende enn hva vi har sett sålangt.

Jeg mener også at vi er på rett vei og at dette kommer til å bli en bra sesong. Vi har en spillerstall som er den nest beste, samt en trener med potennsiale til å bli veldig god.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 08.06.2025 11:31    Post subject: Reply with quote

Hvordan har det gått med Kåre post-Rosenborg?
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 08.06.2025 12:02    Post subject: Reply with quote

Og bilen går bra?
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 08.06.2025 14:46    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:

NÃ¥ fikk jeg masse kjeft fordi jeg mente at KÃ¥re ikke burde bli sparket. Jeg skal derfor ikke dra opp denne diskusjonen igjen, men jeg mener at historien viser at jeg hadde rett.

Historien viser at Kåre var på rett sted til rett tid og gjorde de rette tingene for akkurat den situasjonen. Siden den tid har Kåre Ingebrigtsen konkurrert sterkt med Rosenborg om å fremstå mest avdanket og inkompetent. Rini Coolen vant oss i hvert fall et seriemesterskap, cupgull og deltagelse i Europa.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 08.06.2025 15:42    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Til info - vi lå på 8 plass etter 17 serierunder når Kåre tok over - med en spillerstall vi mente var alt for svak.

Nå må du slutte å lyge. Vi lå på andreplass da Kåre tok over. Vi endte opp på andreplass.

https://www.nrk.no/sport/...1.11841342
Back to top
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 08.06.2025 21:51    Post subject: Reply with quote

Perry's RBK ledet serien da det var kun fem kamper igjen av sesongen 2013 men endte med sølv. Røyk også utrolig ut av Europa-kvalikk mot St. Johnstone. RBK lå på 2.plass etter cirka halvspilt serie i 2014 men Perry holdt på å ryke ut av Europa mot nok et drittlag etter å ha tapt første oppgjør mot Sligo Rovers på Lerkendal. Da sa det stopp da det var ingen merkbar fremgang i hjemlig serie samtidig som man holdt på å rote vekk pengesekken fullstendig. Dette var hverken en uprøvd, ung eller dårlig stall. Om noe så var jo den generelle meningen at stallen var god men at trenerteamet ikke fikk ut potensialet. RBK hadde et budsjett på 165 millioner i 2014, som var 50-60 millioner mer enn neste lag på lista i norsk fotball. Stallen var både god og dyr, så da samlet man ikke på andreplasser eller aksepterte å bli slått ut av Europa mot semi-proffe lag. Kåre kom til rimelig godt dekket bord men gjorde selvsagt en ordentlig god jobb med å få ut det potensialet som var i spillergruppen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Next
Page 12 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb